Jeps kukkuu,
Mikä lie kiertopalkinto tuli hankittua(?). Ihan vastaavaa ominaisuuttaa en löytänyt haulla.
Mikäköhän mahtaisi olla ongelmana/hyviä vinkkejä? Kävin tuossa ilta-ajelulla. 50 km/h nopeudella ajaessa huomasin, että moottorin kierrosnopeus alkoi vaeltamaan, eka 1200-1400 rpm eli seilasi sen 200 rpm viisari eestaas 1200...1400 välillä. Sitten automaattiloota arpoi pienemmän vaihteen mutta sama meno jatkui 1600...18000 rpm välillä. Välillä sitten vaihtoi isommalle vaihteelle. Tämä kaikki sellaisella pintakaasulla ajellessa. Jos painoi kaasua niin ihan nätisti kiihtyi. Mutta kun jatkoi testaamista niin samaa peliä jatkui useammasti jos mentiin sellaista 50 km/h pintakaasua. Siis kierrokset heilui sen 200 rpm ja auto nykytti samassa tahdissa. Ei ollut väliä oliko kone kylmä vai lämmin.
Eli voisiko olla vika sitten siellä kaasupolkimessa (anturi tms) vai alkaisiko vaihdelaatikko oireilemaan? Mitään hälyjä tms ei tullut tietokoneeseen. Varmaan pitäis auto saada jonkinlaisen analyysiin eli katsella diagnostiikalla mikä siellä veivaa?
W211 220 CDI A kierrosluvut vaeltaa & nykii
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 220 CDI A kierrosluvut vaeltaa & nykii
Railipaine, turbinin lukitus yleisimmät syytMLi kirjoitti:Jeps kukkuu,
Mikä lie kiertopalkinto tuli hankittua(?). Ihan vastaavaa ominaisuuttaa en löytänyt haulla.
Mikäköhän mahtaisi olla ongelmana/hyviä vinkkejä? Kävin tuossa ilta-ajelulla. 50 km/h nopeudella ajaessa huomasin, että moottorin kierrosnopeus alkoi vaeltamaan, eka 1200-1400 rpm eli seilasi sen 200 rpm viisari eestaas 1200...1400 välillä. Sitten automaattiloota arpoi pienemmän vaihteen mutta sama meno jatkui 1600...18000 rpm välillä. Välillä sitten vaihtoi isommalle vaihteelle. Tämä kaikki sellaisella pintakaasulla ajellessa. Jos painoi kaasua niin ihan nätisti kiihtyi. Mutta kun jatkoi testaamista niin samaa peliä jatkui useammasti jos mentiin sellaista 50 km/h pintakaasua. Siis kierrokset heilui sen 200 rpm ja auto nykytti samassa tahdissa. Ei ollut väliä oliko kone kylmä vai lämmin.
Eli voisiko olla vika sitten siellä kaasupolkimessa (anturi tms) vai alkaisiko vaihdelaatikko oireilemaan? Mitään hälyjä tms ei tullut tietokoneeseen. Varmaan pitäis auto saada jonkinlaisen analyysiin eli katsella diagnostiikalla mikä siellä veivaa?
Jonnekin *:rin piuhan päähän
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W211 220 CDI A kierrosluvut vaeltaa & nykii
Juu, tää selvis. Vaihdelaatikon kyb-venttiilin tms o-rengas pettää ja tulee automaattilootan öljyt sisään kytkimeen ja alkaa pätkimään. Starilla kyseisellä venttiilillä/kytkimellä yli- ja alijännitehälyjä.
Ilmeisesti aikas yleinen ominaisuus?)
Ilmeisesti aikas yleinen ominaisuus?)


