Oli sitten edellinen omistaja piilottanut niin, ettei aluksi löytynyt
![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
Ja pois kun otin, niin alkoi laatikko päivä päivältä paremmin toimia.
Suosittelen kaikille jollain joku tehot- tai "tuhoboxi" on johtojen välissä. Ottakaa se pois.
Niin laatikostani on löytynyt uudenlainen ominaisuus: Moottorijarru
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Aikaisemmin, kun jalan otti kaasupolkimelta pois, niin kierrokset tippuivat noin 800 1/min ja laatikko meni niin kuin vapaalle (ei kuitenkaan mitään hötkyilyjä... silleen rauhallisesti). Auto hidasti vauhtiaan, kuten vapaalla rullaten.
Vaihteetkin vähenivät ilman nykäisyjä ihan sivistyneesti.
Kun tuolloin sitten kesken vauhdin vähenemisen halusi kiihdyttää, piti se tehdä varoen kaasua painaen, ettei ryskäisisi vaihdettta =vetoa päälle (että kierroset tulivat "vastaan" rauhallisesti ennen vaihteen "kiinnittymistä).
Nyt kun teho- /tuhoboxi on poissa, niin auto on keksinyt moottorijarrun... Tarkoittaa sitä, että kun nyt esim. 70km/h vauhdista irrottaa kaasun, niin kierrokset tippuvatkin noin 1400 1/min hujakoille ja veto (moottorijarru) jää päälle.
Samalla laatikko osaa tulla pehmeästi vastaa pienemmällä vaihteella nostaen sivistyneesti kierroksia vaihteen vaihdon välillä mikavasti, riippumatta kaasupolkimen asennosta. Kaasuakin uskaltaa pinaa ihan miten vaan... osaa ottaa seuraavan vaihteen hienosti vastaan. Käyttäytyy erittäin mallikkasti
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Tämä mukava "moottorijarru" ei harmikseni osaa toimia, kuin 5-4 ja 4-3 vaihteiden välillä.
Joten 3-2 ja 2-1 välillä kierrokset edelleen tippuvat noin 800 1/min tulevat vastaan suht voimakkasti. Samalla moottori ei osaa tulla kierroksia nostaen vastaan.
Vaihteet eivät kuitenkaan "ryskähdä" sisään. Kytkeytyvät vaan aika voimakkaasti, nostaen sen seurauksen (jälkeen) kierroksen ylös.
Mahtaakohan muitakin ko. ongelman-"heimolaisia" olla olemassa
Auttaisikohan tälläinen käytöksen kuvaaminen viemään diagnoosia eteenpäin, että mistä vikaa etsiä.
Uudelleen adaptointi ei auttanut.
Öljyt on puhtaat, KYB on tuore, kierroslukuanturit (molemmat) antavat signaalia, vikakoodeja ei ole, tiivisteet on uusittu, vapaakytkimet uusittu, päittäisvälykset ohjearvoissa, turbiini korjattu ja vakio kone.
203CDI:lle yritin YV:tä laittaa, mutta on jo varmaan vappuhulinoissa
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)