Kuivaa Venäjän dieseliä?
Kuivaa Venäjän dieseliä?
Viimenkin uneni ja ikuinen haaveeni on totta:perheemme 11 auto 25v avioliiton aikana on Mercedes(200c cdi -06) eli hätäilystä tuskin minua voi syyttää,vaimo ja lapset säteilee auringon kanssa vaikka naapurit eivät niinkään. Tosin sillä rahalla olisi saanut jonkin pienemmän mutta aivan uuden kulkineen mutta kun ne eivät herätä tunteita, vaikka jo myyjä kerkesi asiasta varottaa että naapurit näkevät punaista ja mustaa...
Venäjänrajan pinnassa asuessamme käyn siellä tankkaamassa, jo 17 vuotta, bensa-autojamme eikä mitään ongelmaa ole ollut vaikka legendat elävät vahvasti mutta kuinka on dieselin laita siellä? Toiset väittävät, että polttoaine on siellä kuivempaa ja tarvitsee n.joka 5.tankilliseen 0,5 litraa tuoreöljyä ettei ruiskupumppu narahda ennen aikojaan mutta tietääkö kukaan aivan varmaa tietoa asiasta? Tuttuni ajanut muilla dieseleillä satoja tuhansia ja on käyttänyt ko.menetelmää eikä ole koskaan ollut ongelmia mutta kuinka on 200c cdi:n laita, tykkääkö suuttimet kyttyrää? Vehon kannan melkein arvaankin mutta Venäjälle menee vuosittain tuhansia Mersuja uutena ja kyllä ne vaan pärjäävät, polttoainesuodatin kuulemma vaihdettava syksyisin niin ei jätä pulaan.
Venäjänrajan pinnassa asuessamme käyn siellä tankkaamassa, jo 17 vuotta, bensa-autojamme eikä mitään ongelmaa ole ollut vaikka legendat elävät vahvasti mutta kuinka on dieselin laita siellä? Toiset väittävät, että polttoaine on siellä kuivempaa ja tarvitsee n.joka 5.tankilliseen 0,5 litraa tuoreöljyä ettei ruiskupumppu narahda ennen aikojaan mutta tietääkö kukaan aivan varmaa tietoa asiasta? Tuttuni ajanut muilla dieseleillä satoja tuhansia ja on käyttänyt ko.menetelmää eikä ole koskaan ollut ongelmia mutta kuinka on 200c cdi:n laita, tykkääkö suuttimet kyttyrää? Vehon kannan melkein arvaankin mutta Venäjälle menee vuosittain tuhansia Mersuja uutena ja kyllä ne vaan pärjäävät, polttoainesuodatin kuulemma vaihdettava syksyisin niin ei jätä pulaan.
Re: Kuivaa Venäjän dieseliä?
Itse ajan myös venäjän dieselillä ja ei tartte kesäisin mitään lisäaineita mutta talvella olen joskus lorauksen laittanut 2-t öljyä kun sitä ohennetaan kerosiinilla joka on kuivaa.joku venäläinen kertoi että maailman paskimmaksi dieseliksi on rankattu just heidän aineensa mutta on kyllä jenkkilän dieseli myös paskaa kun syö injektorit ennen aikojaan paskaksi ja kyllä kai se venäjänkin diesel syö suuttimia vähän nopeammin vaihtokuntoon Suomiaineeseen nähden mutta jos useamman vuoden ajat niin kevyesti säästätkin sen suutin remontti rahan, no onhan näillä jo ajettu kilometrejä.
Välttämättä ei tartte laittaa mitään talvellakaan mutta voi sinne mielen rauhan takia sitä laittaakin.
Minkä rajan lähellä asut?
Välttämättä ei tartte laittaa mitään talvellakaan mutta voi sinne mielen rauhan takia sitä laittaakin.
Minkä rajan lähellä asut?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Villi veikkaus, VENÄJÄNatlas kirjoitti:Minkä rajan lähellä asut?

Oliko oikein?
N293 EQC400
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
W211 E63 AMG
eikös ohjevihkoses kuiteski lue, ettei polttoaineeseen saa lisätä mitään.. Muista satavarmasti..
Lukeehan siellä ohjekirjassa myös esim. peruutusvalojen kohdassa, että mikäli polttimo on palanut, ota yhteys lähimpään Mercedes Benz merkkihuoltoon.
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
CDI vitossa tullut laitettua syksystä lähtien pari desiä kaksitahti oilia joka tankkauksella,
ei kyllä ole huomannut mitään haittaa josko ei hyötyäkään.Onhan se häviävän pieni prosentti
tankillisessa.Tuntuu että vanhempi "polvi"käyttää,liekkö pinttynyt tapa.Nii ja kuivaksihan väitetään
suomenkin talvidieseliä.Paskallehan haisee venäjän bensakin ja ajetaan suomiautoilla mutkasta
tietä näkymättömiin.
ei kyllä ole huomannut mitään haittaa josko ei hyötyäkään.Onhan se häviävän pieni prosentti
tankillisessa.Tuntuu että vanhempi "polvi"käyttää,liekkö pinttynyt tapa.Nii ja kuivaksihan väitetään
suomenkin talvidieseliä.Paskallehan haisee venäjän bensakin ja ajetaan suomiautoilla mutkasta
tietä näkymättömiin.
Tämä olikin niin hauska viestiketju etten malta olla kertomatta että kaverin kaveri joka asui rajan pinnas kävi säännöllisesti tunskalla Venäjän puolella ja tankkas aina tankin täyteen samalla reissulla.
Cdi ja suutintestissä ainakin poijjaat kertoi että auttaa pirusti sen arvoissa vaikka luulisin että silloin on kyllä aika iso seos% kyseessä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Mä olen ajanut venäjän diisselillä yhteensä yli 300tkm 530d:llä ja 320 cdi:llä, enkä ole lisännyt mitään polttoaineen sekaan. Polttoaineesta aiheutuneita ongelmia ei ole ainakaan vielä ilmennyt.
Atlas varmaan tarkoitti raja-asemaa.Kaikilta kun ei ole yhtä lyhyt matka Nesteen huoltamolle.SamuliR kirjoitti:Villi veikkaus, VENÄJÄNatlas kirjoitti:Minkä rajan lähellä asut?![]()
![]()
Oliko oikein?
Itse olen cdi:t tankannut Venäjällä ja baltiassa vain Nesteen asemilla (Viipurissa pari kertaa Shellillä),ja ei ole ongelmia ollut kesällä eikä talvella.Ja mitään lisäaineita en ole tankkiin laittanut.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Toi kommentti olikin leveiden hymyjen kera.kilander kirjoitti:Atlas varmaan tarkoitti raja-asemaa.Kaikilta kun ei ole yhtä lyhyt matka Nesteen huoltamolle.SamuliR kirjoitti:Villi veikkaus, VENÄJÄNatlas kirjoitti:Minkä rajan lähellä asut?![]()
![]()
Oliko oikein?
Itse olen cdi:t tankannut Venäjällä ja baltiassa vain Nesteen asemilla (Viipurissa pari kertaa Shellillä),ja ei ole ongelmia ollut kesällä eikä talvella.Ja mitään lisäaineita en ole tankkiin laittanut.
N293 EQC400
W211 E63 AMG
W211 E63 AMG