alfatech 100 poistaminen
alfatech 100 poistaminen
Ostin Mersun w124,91,jossa on tuollainen hälytysjärjestelmä.On ollut käynnistysongelmia,väliin ei tapahdu mitään kun kääntää avaimesta.Starttimoottori on uusi.Tuo hälytinasennus näyttää kyhäykseltä,tekis mieli päästä eroon siitä.Riittääkö jos napsii johdot poikki hälyttimestä,vai pitääkö jotkut piuhat yhdistää?Miten tuo käynnistyksenesto toimii?Onko kenelläkään kytkentäkaaviota tuosta hälyttimestä?
Re: alfatech 100 poistaminen
Kyllä todennäköisesti tarttee yhdistää juurikin tuo käynnistyksenestopiirssä olevat johdot. Melkein sanoisin että älä jätä leikattuja piuhoja minnekkään olemaan vaan pura ne pois kokonaan ettei auto pala jätettyjen johtojen takia. Voipa se myös alkaa polttaa sulakkeita sulakerasiasta syyttäsuotta. Samalla näet sen käynnistyksen eston miten se on tehty ja mitä vaatii tehdä että toimii ilman hälytintä. Kolvi tinaa ja kutistesukkaa varmaan tarttee. Sähköä on kans tuotu hälyttimelle ja jos teeseitsemies on sen tehny on sulake voinu jäädä kiireessä asentamatitak72 kirjoitti:Ostin Mersun w124,91,jossa on tuollainen hälytysjärjestelmä.On ollut käynnistysongelmia,väliin ei tapahdu mitään kun kääntää avaimesta.Starttimoottori on uusi.Tuo hälytinasennus näyttää kyhäykseltä,tekis mieli päästä eroon siitä.Riittääkö jos napsii johdot poikki hälyttimestä,vai pitääkö jotkut piuhat yhdistää?Miten tuo käynnistyksenesto toimii?Onko kenelläkään kytkentäkaaviota tuosta hälyttimestä?

Vilkkujohtoihin on tinattu diodit. Ne voi olla sit melkein missä vaan. Löytyy vain hälyttimenjotoa seuraamalla. Yleisimmät paikat taitaa olla ohjausputken seutuvilla jalkatilassa tai kuskinpuolen takana takapenkin alla? Muitakin paikkoja kyllä on.
Jos keskuslukitus toimii moitteetta poista käytöstä vaan tuo käynnistyksen esto

Re: alfatech 100 poistaminen
Jees,
tasan samoilla linjoilla ollaan Jari Ke:n kanssa. Tosin, en tunne Alfatechin mallia 100, mutta ainakaan 200BB:ssä ei tarvinnut kytkeä diodeja vilkkujohtoihin, kun ne ovat itse laitteen sisällä. Voihan toki olla, että Alfatech 100:ssa ne tosiaan tarvitaan. Sen sijaan 200BB:ssä piti laittaa diodit etuovien valokatkaisijoiden johtoihin, jotta sisävalot eivät syttyisi sekä edessä että takana, kun minkä tahansa oven avaa.
Mutta siis, ei missään tapauksessa pelkästään johtoja irti hälyttimeltä. Ei se edes toimi sillä tavalla. Jos haluaa vain kytkeä ajoneston pois, niin todennäköisesti sieltä on jostain katkaistu virtalukolta lähtevä startin herätejohto (dieseleissä ainakin muistaakseni violetti tai violetti-valkoinen aika paksu piuha), joten kun siitä tempaisee hälyttimen johdot irti ja juottaa auton herätejohdon katkaistut päät takaisin yhteen, niin sittenhän se toimii. Ja tietty ne hälyn ajoneston piuhan päät on syytä suojata sitten.
Jos tykkää poistaa koko hälyttimen käytöstä, niin parhaaseen tulokseen tosiaan pääsee sillä, että seuraa jokaista hälyttimen johtoa siihen pisteeseen, jossa se on kytketty auton sähköjärjestelmään ja sitten irrottaa sen ja tarvittaessa juottaa auton omat johdot takaisin yhteen, jos niitä on katkaistu. Mulle ainakin tuo olisi ainoa tapa hoitaa homma. Vähän työläs, mutta muuten jää ottamaan päähän, kun ei tiedä, missä kaikkialla kummallisesti kytketyissä johdoissa on jännite, onko joku sulake jäänyt laittamatta jne., kuten Jarikin tuossa edellä totesi.
tasan samoilla linjoilla ollaan Jari Ke:n kanssa. Tosin, en tunne Alfatechin mallia 100, mutta ainakaan 200BB:ssä ei tarvinnut kytkeä diodeja vilkkujohtoihin, kun ne ovat itse laitteen sisällä. Voihan toki olla, että Alfatech 100:ssa ne tosiaan tarvitaan. Sen sijaan 200BB:ssä piti laittaa diodit etuovien valokatkaisijoiden johtoihin, jotta sisävalot eivät syttyisi sekä edessä että takana, kun minkä tahansa oven avaa.
Mutta siis, ei missään tapauksessa pelkästään johtoja irti hälyttimeltä. Ei se edes toimi sillä tavalla. Jos haluaa vain kytkeä ajoneston pois, niin todennäköisesti sieltä on jostain katkaistu virtalukolta lähtevä startin herätejohto (dieseleissä ainakin muistaakseni violetti tai violetti-valkoinen aika paksu piuha), joten kun siitä tempaisee hälyttimen johdot irti ja juottaa auton herätejohdon katkaistut päät takaisin yhteen, niin sittenhän se toimii. Ja tietty ne hälyn ajoneston piuhan päät on syytä suojata sitten.
Jos tykkää poistaa koko hälyttimen käytöstä, niin parhaaseen tulokseen tosiaan pääsee sillä, että seuraa jokaista hälyttimen johtoa siihen pisteeseen, jossa se on kytketty auton sähköjärjestelmään ja sitten irrottaa sen ja tarvittaessa juottaa auton omat johdot takaisin yhteen, jos niitä on katkaistu. Mulle ainakin tuo olisi ainoa tapa hoitaa homma. Vähän työläs, mutta muuten jää ottamaan päähän, kun ei tiedä, missä kaikkialla kummallisesti kytketyissä johdoissa on jännite, onko joku sulake jäänyt laittamatta jne., kuten Jarikin tuossa edellä totesi.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: alfatech 100 poistaminen
Alfatech 100:n keskusyksikön (musta suorakaiteen muotoinen rasia, varmaan jossain kuskin jalkatilassa) reunasta lähtee kaksi mustaa paksumpaa johtoa (valkoinen 2-nap. liitin n. 10cm päässä yksiköltä) Nyppää liitin auki ja yhdistä autoon päin lähtevät johdot keskenään. Ajonesto on melkein aina ko. hälytinmallissa kytketty startin herätteen väliin. Kytkentäpaikka löytyy yleensä rintapellistä kaasupolkimen yläpuolelta ( muistaakseni pinkki johto)
Re: alfatech 100 poistaminen
V6cdi kirjoitti:Alfatech 100:n keskusyksikön (musta suorakaiteen muotoinen rasia, varmaan jossain kuskin jalkatilassa) reunasta lähtee kaksi mustaa paksumpaa johtoa (valkoinen 2-nap. liitin n. 10cm päässä yksiköltä) Nyppää liitin auki ja yhdistä autoon päin lähtevät johdot keskenään. Ajonesto on melkein aina ko. hälytinmallissa kytketty startin herätteen väliin. Kytkentäpaikka löytyy yleensä rintapellistä kaasupolkimen yläpuolelta ( muistaakseni pinkki johto)
Joo, noin se toimii kyllä, mutta se edellyttää, että startin ongelma ei nyt sitten ole siinä, että hälyttimen johdot on huonosti liitetty katkaistuun startin herätejohtoon. Jos sellainen sattuisi olemaan tilanne, niin tuo ratkaisu ei auta, mikä onkin lähinnä se syy, miksi tuossa suosittelin ennemmin poistamaan kaikki hälyttimen johdot kuin jättämään niitä ollenkaan autoon. No, kukin saa totta kai ratkaista asian ihan niin kuin parhaaksi näkee.

Vilkaisin äsken kytkentäkaavioita. Virtalukolta lähtevä startin herätejohto on 2,5-neliöinen. Ja läpivienti on nimenomaan kaasupolkimen yläpuolella, kuten mainitsitkin. Manuaalivaihteisissa johdon väri on virtalukolta ensimmäiseen liittimeen asti violetti ja siitä eteenpäin violetti-valkoinen. Automaattivaihteisissa johto vielä kiertää ensin yhden liittimen läpi ja sen jälkeen vaihdevalitsimen kautta ja on virtalukon ja valitsimen välillä violetti ja siitä startille violetti-valkoinen. (Ja tämä siis koskee niitä malleja, joissa ei ole tehtaalta asti varusteena ollut ajonestolaitetta.)
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09