600SE kiikarissa - mitä huomioida?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1532
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

600SE kiikarissa - mitä huomioida?

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Eli tuohon paikalliseen on ilmaantunut 600SE ja ollut 5 vuotta herrasmiehellä pohjoisessa ja ajettu hyvin vähän tuona aikana.

http://crf.autovista.eu/carFinderFi/det ... eId=442359" onclick="window.open(this.href);return false;

Myyjän mukaan kilometrit pitävät paikkansa (kuten aina), Vehon oman tietokannan mukaan mutta siltikään huoltokirjaa ei autoon löydy. Autosta vuoti öljyä ja moottorissa eivät olleet tehot tallessa. Siihen tehtiin moottorinhuolto 2500€ edestä. Myyjän mukaan jakopää oli käytetty auki ja tiivisteet vaihdettu. Tarkempaa tietoa en vielä saanut.

Tämän jälkeen ajelulle. Kylmänä käyntiin pikku pakkasessa ilman ongelmia, mutta flekti huusi kovinkin suuresti. Onko normaalia 600ssa?

Ajaessa alusta ei pitänyt ääntä, tehoa koneessa tuntui olevan ja muutenkaan mikään muu ei pistänyt silmiin kuin bensamittarin merkkivalo :)

Koppa on ruosteeton mutta toisen takalokasuojan muovinen sisäkaari on mennyt puhki. Eli siitä kohtaa mihin rengas nakkaa tavaraa joten siellä lienee putsaamisen paikka.

Ajattelin tuota vielä käydä kokeilemassa lähiaikoina ja tehdä käteistarjouksen.

Arvoisa raati voisi antaa vinkkiä, että mihin autossa kannattaa kiinnittää huomiota ajaessa. Siis tekniikkan? Tuon 600 koneen kanssa lähinnä epäilyttää se, että käykö kaikki pytyt ja miten tuon tasonsäädön kanssa? Eikös 600 ole vakiona vähän erilainen alusta? Mistä napista ko. toimintaa voi testata?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 600SE kiikarissa - mitä huomioida?

Viesti Kirjoittaja atlas »

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... sl#p299520" onclick="window.open(this.href);return false;
Tossa lisää jotakin:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... hilit=r129" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut atlas, Su 22.04.2012 20:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1532
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: 600SE kiikarissa - mitä huomioida?

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Ja olikos niin, että 91 vuosimallissa ei tarvinnut olla niini huolissaan noista johtosarjoista? Vai hapertuuko samaa myötä kuin uudemmissa?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: 600SE kiikarissa - mitä huomioida?

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Enempää asiaan puuttumatta, mutta tuntuu aika suolaiselta hinnalta kyseinen auto.
Jokainen itse päättää mistä auton ostaa ja paljonko siitä maksaa.
Mainittakoon, että Saksasta vastaavia autoja saa kolmannekseen ja Suomeen verotettuna puoleen hintaan.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1532
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: 600SE kiikarissa - mitä huomioida?

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Siispä juuri siitä tarjousta jätänkin mikäli auto on kunnossa :) Pitää kysyä jos saapii nosturin päällä käyttää
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
usremenar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: Su 11.03.2012 16:15
Paikkakunta: Kitee

Re: 600SE kiikarissa - mitä huomioida?

Viesti Kirjoittaja usremenar »

Ere866 kirjoitti:Siispä juuri siitä tarjousta jätänkin mikäli auto on kunnossa :) Pitää kysyä jos saapii nosturin päällä käyttää
Kannattasko tsekata esim. tuo, ennenkuin jätät tarjousta. Ja onhan siellä vielä muitakin. http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/600/4630945" onclick="window.open(this.href);return false;
mk62
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 04.05.2010 15:54

Re: 600SE kiikarissa - mitä huomioida?

Viesti Kirjoittaja mk62 »

jos autolla ajetaan alta tuhannen vuodessa se ei voi pysyä kunnossa miltään osin
usremenar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: Su 11.03.2012 16:15
Paikkakunta: Kitee

Re: 600SE kiikarissa - mitä huomioida?

Viesti Kirjoittaja usremenar »

mk62 kirjoitti:jos autolla ajetaan alta tuhannen vuodessa se ei voi pysyä kunnossa miltään osin
Mihis tämä liittyy? :roll:
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: 600SE kiikarissa - mitä huomioida?

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Jäsen Mika.T:llähän on komia ässä myynnissä tuolla myydään mersut osiossa.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: 600SE kiikarissa - mitä huomioida?

Viesti Kirjoittaja kari v »

mk62 kirjoitti:jos autolla ajetaan alta tuhannen vuodessa se ei voi pysyä kunnossa miltään osin
No jopas on kommentti ! Kerroppa meille harraste autoilijoille, tarkemmin...? :o
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1532
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: 600SE kiikarissa - mitä huomioida?

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Tässä 1000km vuodessa viitataan varmaan jarrujen jumimiseen yms liikkumattomuudesta ilmeneviin vikoihin. Itse olen ajellut omala ässälläni n. 2000km vuosi, poikkeuksena edellievuosi jolloin kilometrejä taisi tulla hurjat 500. Katsastuksesa meni kuitenkin viime viikolla läpi että heilahti.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
tähdellinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 31.01.2010 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: 600SE kiikarissa - mitä huomioida?

Viesti Kirjoittaja tähdellinen »

mk62 kirjoitti:jos autolla ajetaan alta tuhannen vuodessa se ei voi pysyä kunnossa miltään osin
Itselläni makaa tallissa S210 270 cdi,jolla ajetaan noin tuhat-viisituhatta kilometriä vuoteen ja pysyy kunnossa.Auto makaa lämpimässä tallissa,eikä katsastusten välillä ole ollut mitään ongelmia.Eri asia on,jos auto makaa ulkosalla.Toki jarrut,yms. ovat huollettu,jotta ei tule näitä juuttumisia.Viimeiset kaksi vuotta on auto pysynyt moitteettomassa kunnossa,sen kun kääntää avainta ja laittaa pykälän päälle.

Kumma asia,että vähän ajetussa ässässä ei ole huoltokirjaa,se herättää epäilyksiä.Itse jättäisin hankkimatta,mutta se on jokaisen oma asia.Kyllä huoltokirja aina on tallessa,jos auto kestää päivänvaloa.Tämän ikäisillä autoilla on yleensä ajettu lähemmäs tai runsaasti yli 300 tkm,toki poikkeuksiakin on.Isoa ässää ei kilometrit tapa,kun pidetään huolta ja uusitaan osat asiallisesti,ilman vipstaakeja.Mersu kestää kilometrejä,jopa 600:nen.91-mallissa hapertuu johdot,vasta 1996 johdotuksen pitäisi olla kestävämpää mallia.Mika.T myy laitettua ässää,ei tarvitse heti räpätä moottoria ja johdotuksia,minusta se kannattaisi katsoa.Lukemani ja lähipiirini kokemusten mukaan ostaisin mahtimoottorisen,jonka kone ja johdotus on tehty uusiksi,saisi keskittyä muuhun laittamiseen,ajamisen ohella :) Harrastuspelejähän nämä alkavat olemaan,nautinnollisia sellaisia.
Tähti näyttäköön tien.
Vastaa Viestiin