Vika vai ominaisuus
Vika vai ominaisuus
Joskus jokin asia ei tunnu toimivan oikein ja sitten paljastuu, että kyseessä onkin ominaisuus eikä vika.
Omassa W211:ssa on tullut esiin muutama tämmöinen juttu. Nämä liittyvät tässä näemmä lisävarusteisiin.
Polttoainetoiminen lisälämmitin (SA 228) ei jää lämmittämään vaan sammuu, jos tankissa on
dieseliä jäljellä vähemmän kuin neljännestankki.
Muistipakettiin liittyvä poistumisapu (SA 275) laskee (nostaa) ohjauspyörää, kun laittaa (poistaa) avaimen virtalukkoon.
Jos laittaa avaimen virtalukkoon, kun ovi on auki, ohjaupyörä ei laskeudukaan.
Älykäs valopaketti ILS (622) sisältää kaarrevalot, jonka takia toinen sumuvaloista syttyy, kun kääntää rattia tai vilkkua.
Kaikki, jotka näkevät vain toisen valon palavan, raportoivat palaneesta sumuvalosta.
Omassa W211:ssa on tullut esiin muutama tämmöinen juttu. Nämä liittyvät tässä näemmä lisävarusteisiin.
Polttoainetoiminen lisälämmitin (SA 228) ei jää lämmittämään vaan sammuu, jos tankissa on
dieseliä jäljellä vähemmän kuin neljännestankki.
Muistipakettiin liittyvä poistumisapu (SA 275) laskee (nostaa) ohjauspyörää, kun laittaa (poistaa) avaimen virtalukkoon.
Jos laittaa avaimen virtalukkoon, kun ovi on auki, ohjaupyörä ei laskeudukaan.
Älykäs valopaketti ILS (622) sisältää kaarrevalot, jonka takia toinen sumuvaloista syttyy, kun kääntää rattia tai vilkkua.
Kaikki, jotka näkevät vain toisen valon palavan, raportoivat palaneesta sumuvalosta.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Vika vai ominaisuus
Ominaisuus (sikäli mikäli sama ominaisuus kuin vitossa, vitosa muistaakseni puoli tankkia rajana)JarkkoN kirjoitti:Joskus jokin asia ei tunnu toimivan oikein ja sitten paljastuu, että kyseessä onkin ominaisuus eikä vika.
Omassa W211:ssa on tullut esiin muutama tämmöinen juttu. Nämä liittyvät tässä näemmä lisävarusteisiin.
Polttoainetoiminen lisälämmitin (SA 228) ei jää lämmittämään vaan sammuu, jos tankissa on
dieseliä jäljellä vähemmän kuin neljännestankki.
Muistipakettiin liittyvä poistumisapu (SA 275) laskee (nostaa) ohjauspyörää, kun laittaa (poistaa) avaimen virtalukkoon.
Jos laittaa avaimen virtalukkoon, kun ovi on auki, ohjaupyörä ei laskeudukaan.
Älykäs valopaketti ILS (622) sisältää kaarrevalot, jonka takia toinen sumuvaloista syttyy, kun kääntää rattia tai vilkkua.
Kaikki, jotka näkevät vain toisen valon palavan, raportoivat palaneesta sumuvalosta.
Ominaisuus (tunnistanee että oletkin ehkä menossa ulos)
??? tätä en ymmärrä, ominausuushan tuo on mutta rapportointi on turhaa.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Vika vai ominaisuus
Ylempää olenkin ihmetellyt, mutten ole osannut yhdistää oveen. Hieno havainto!JarkkoN kirjoitti: Muistipakettiin liittyvä poistumisapu (SA 275) laskee (nostaa) ohjauspyörää, kun laittaa (poistaa) avaimen virtalukkoon.
Jos laittaa avaimen virtalukkoon, kun ovi on auki, ohjaupyörä ei laskeudukaan.
Älykäs valopaketti ILS (622) sisältää kaarrevalot, jonka takia toinen sumuvaloista syttyy, kun kääntää rattia tai vilkkua.
Kaikki, jotka näkevät vain toisen valon palavan, raportoivat palaneesta sumuvalosta.
Alempi on niin totta (ei tosin liity kaarrevaloihin vaan kääntymisvaloihin, kaksi eri(llistä) asiaa)
- der Panzerwagen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 86
- Liittynyt: Ti 08.12.2009 08:27
Re: Vika vai ominaisuus
Minäkin olen ihmetellyt miksi ratti ratti ei välillä laske, tuossahan se selitys on ja se on näköjään mainittu ohjekirjassakin. 2003 vuosimallissa valikoissa on mahdollisuus kytkeä poistumisavustin koskemaan myös penkkiä, mutta meillä penkki ei jostain syystä liikahda missään tilanteessa.
Toinen asia mitä olen ihmetellyt on avainkohtainen penkin automaattisäätö. Tässä todennäköisesti on vika käyttäjässä, en keksi miten avaimen perusasetukset ohjelmoidaan muistiin. Numeromuistipaikkoihin tallennetut asetukset on kyllä erilaiset riippuen siitä kumpi avain on käytössä, mutta penkki liikkuu aina aluksi minulle väärään asentoon, kun laitan oman avaimeni virtalukkoon. ts. joudun kuitenkin joka kerta hakemaan minulle sopivan asetuksen muistista.
Toinen asia mitä olen ihmetellyt on avainkohtainen penkin automaattisäätö. Tässä todennäköisesti on vika käyttäjässä, en keksi miten avaimen perusasetukset ohjelmoidaan muistiin. Numeromuistipaikkoihin tallennetut asetukset on kyllä erilaiset riippuen siitä kumpi avain on käytössä, mutta penkki liikkuu aina aluksi minulle väärään asentoon, kun laitan oman avaimeni virtalukkoon. ts. joudun kuitenkin joka kerta hakemaan minulle sopivan asetuksen muistista.
Re: Vika vai ominaisuus
Niin, kyllähän noin on ominaisuuksia...(hienouksia, kun osaa ohjelmoida).
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: Vika vai ominaisuus
Tähän olen muistaakseni nähnyt "korjausohjeen" jossain.. Olisikohan se tullut WIS:tä kun syötin oman S211 VIN-koodin sinne ja sitten se näytti mallikohtaisia "vinkkejä".. Jokatapauksessa oikea toiminta korjauksen jälkeen menee niin, että polttoainetoiminen lisälämmitin ei toimi enää siinä vaiheessa kun löpövalo palaa..JarkkoN kirjoitti: Polttoainetoiminen lisälämmitin (SA 228) ei jää lämmittämään vaan sammuu, jos tankissa on
dieseliä jäljellä vähemmän kuin neljännestankki.
S211 E270 CDI -04
Re: Vika vai ominaisuus
Tuo täytyy tarkistaa. Kun on 80 litran tankki, niin neljännestankki on aika paljon.Tjy kirjoitti:Tähän olen muistaakseni nähnyt "korjausohjeen" jossain.. Olisikohan se tullut WIS:tä kun syötin oman S211 VIN-koodin sinne ja sitten se näytti mallikohtaisia "vinkkejä".. Jokatapauksessa oikea toiminta korjauksen jälkeen menee niin, että polttoainetoiminen lisälämmitin ei toimi enää siinä vaiheessa kun löpövalo palaa..JarkkoN kirjoitti: Polttoainetoiminen lisälämmitin (SA 228) ei jää lämmittämään vaan sammuu, jos tankissa on
dieseliä jäljellä vähemmän kuin neljännestankki.
Tässä lisää W211:sta:
Vaihdoin palaneen rekisterikilvenvalon polttimon ja silti palaneen polttimon merkkivalo ei sammunut.
Lopulta keksin, että valokatkaisijaa täytyy välillä käyttää nolla-asennossa, jotta vika kuittaantuisi.
Tavallisesti katkaisija on automaattiasennossa, eikä siihen ole tarvetta koskea.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Vika vai ominaisuus
Niin, ominaisuuksiahan nuo ovat ja varsinkin tuo lisälämmitin asia on hyvä ottaa aina tankkausväleissä huomioon.JarkkoN kirjoitti:Joskus jokin asia ei tunnu toimivan oikein ja sitten paljastuu, että kyseessä onkin ominaisuus eikä vika.
Omassa W211:ssa on tullut esiin muutama tämmöinen juttu. Nämä liittyvät tässä näemmä lisävarusteisiin.
Polttoainetoiminen lisälämmitin (SA 228) ei jää lämmittämään vaan sammuu, jos tankissa on
dieseliä jäljellä vähemmän kuin neljännestankki.
Muistipakettiin liittyvä poistumisapu (SA 275) laskee (nostaa) ohjauspyörää, kun laittaa (poistaa) avaimen virtalukkoon.
Jos laittaa avaimen virtalukkoon, kun ovi on auki, ohjaupyörä ei laskeudukaan.
Tuossa poistumisavussa ratti laskeutuu paikoilleen, kun oven laittaa kiinni ja sen jälkeen on kaikki taas bueno.
E 320 CDI Avantgarde -08 (S211)
450 SLC -75 (C107)
ex. E 270 CDI Avantgarde -00 (W210)
ex. E 230 Classic -97 (W210)
450 SLC -75 (C107)
ex. E 270 CDI Avantgarde -00 (W210)
ex. E 230 Classic -97 (W210)
Re: Vika vai ominaisuus
Muut jutut on hyödyllisiä, tarkoituksellisia ominaisuuksia mutta tuo vikavalojuttu on kyllä bugi (?). Samasta on ollut juttua aiemminkin, en muista vaan että kukaan olisi keksinyt "nollata" tilanteen valokatkaisijaa käyttämällä.JarkkoN kirjoitti: Tässä lisää W211:sta:
Vaihdoin palaneen rekisterikilvenvalon polttimon ja silti palaneen polttimon merkkivalo ei sammunut.
Lopulta keksin, että valokatkaisijaa täytyy välillä käyttää nolla-asennossa, jotta vika kuittaantuisi.
Tavallisesti katkaisija on automaattiasennossa, eikä siihen ole tarvetta koskea.
Re: Vika vai ominaisuus
Jos vanhassa W211:ssa on poistumisapu-varuste, penkki ei aina liiku.
Ilmeisesti jos penkki on riittävän takana, se lakkaa liikkumasta.
http://www.motor-talk.de/forum/ausstieg" onclick="window.open(this.href);return false; ... 31814.html
Tuo penkin liike on kytkettävissä pois joko ajotietokoneella tai Starilla, en muista kumpi.
Muodistetussa W211:ssa (2007-) liikkuu enää pelkkä ohjauspyörä.
Ilmeisesti jos penkki on riittävän takana, se lakkaa liikkumasta.
http://www.motor-talk.de/forum/ausstieg" onclick="window.open(this.href);return false; ... 31814.html
Tuo penkin liike on kytkettävissä pois joko ajotietokoneella tai Starilla, en muista kumpi.
Muodistetussa W211:ssa (2007-) liikkuu enää pelkkä ohjauspyörä.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Vika vai ominaisuus
W211:n ovivalot eivät syty valoisassa, vain pimeässä tai hämärässä.
Pimeässä valot toimivat muutenkin erilailla kuin valoisassa.
Pimeässä valot toimivat muutenkin erilailla kuin valoisassa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Vika vai ominaisuus
Onko jollakin faceliftissä mittarissa valikko joka koskee muistipakettia? Nii nettä sais penkin liikkumaan haluttuun asentoon aina kun rouva käyttää omaa avainta ja minä omaa? Pitäis alkaa starilla tutkimaan löytyykö sieltä sellanen ja saada se sinne..
Edit: Mulla wepasto kyllä toimii aikalailla sinne polttoaineen merkkiavaloon asti (n.10l). Siellä tankissahan on sellanen pilli wepaston pa-pumpulle joka ei ole ihan pohjalla. Jos auto on mäessä ei se wapasto välttämäättä saa aikaisemminkaan polttoainetta..
Edit2: Jos on optio 477 Tire pressure loss warner, nii tarkoittaako tuo ihan ESP:n kautta toimivaa varoitinta? Toisin sanoen onko tuo kaikissa?
Edit: Mulla wepasto kyllä toimii aikalailla sinne polttoaineen merkkiavaloon asti (n.10l). Siellä tankissahan on sellanen pilli wepaston pa-pumpulle joka ei ole ihan pohjalla. Jos auto on mäessä ei se wapasto välttämäättä saa aikaisemminkaan polttoainetta..
Edit2: Jos on optio 477 Tire pressure loss warner, nii tarkoittaako tuo ihan ESP:n kautta toimivaa varoitinta? Toisin sanoen onko tuo kaikissa?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: Vika vai ominaisuus
Starilla pitäisi pystyä aktivoimaan se avaimesta riippuva asetusten tallennus.simppa80 kirjoitti:Onko jollakin faceliftissä mittarissa valikko joka koskee muistipakettia? Nii nettä sais penkin liikkumaan haluttuun asentoon aina kun rouva käyttää omaa avainta ja minä omaa? Pitäis alkaa starilla tutkimaan löytyykö sieltä sellanen ja saada se sinne..
Edit: Mulla wepasto kyllä toimii aikalailla sinne polttoaineen merkkiavaloon asti (n.10l). Siellä tankissahan on sellanen pilli wepaston pa-pumpulle joka ei ole ihan pohjalla. Jos auto on mäessä ei se wapasto välttämäättä saa aikaisemminkaan polttoainetta..
Edit2: Jos on optio 477 Tire pressure loss warner, nii tarkoittaako tuo ihan ESP:n kautta toimivaa varoitinta? Toisin sanoen onko tuo kaikissa?
Oliskohan W211 faceliftissä jo vakiona 477, sehän toimii ESP/ABS-antureilla. Uudemmissa malleissa ainakin vakiona.
Re: Vika vai ominaisuus
Rengaspainevalvonta RDW (Reifendruck überwachung) 477 on vakiona ainakin muodistetuissa 211:ssa.
Talvirenkaisiin sai tilata lisämaksusta rengaspainemittauksen RDK (Reifendruckkontrolle) 475:n, jossa on anturit renkaissa.
Webaston katkaisun voi Starilla säätää joko siihen neljännestankkiin tai polttoaineen loppumisen varoitukseen.
Talvirenkaisiin sai tilata lisämaksusta rengaspainemittauksen RDK (Reifendruckkontrolle) 475:n, jossa on anturit renkaissa.
Webaston katkaisun voi Starilla säätää joko siihen neljännestankkiin tai polttoaineen loppumisen varoitukseen.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Vika vai ominaisuus
Selvennätkö tätä kommenttia. Jos autossa on RDK, pitää myös kesärenkaissa olla anturit. Jos autossa on "vain" 477, ei "rengaspainekontrolli" toimi talvirenkailla vaikka sinne laittaisi anturit. RDK vaatii oman ohjainlaitteen ja vastaanotinantennit joita ei autossa ole 477-varusteen myötä.JarkkoN kirjoitti: Talvirenkaisiin sai tilata lisämaksusta rengaspainemittauksen RDK (Reifendruckkontrolle) 475:n, jossa on anturit renkaissa.
Re: Vika vai ominaisuus
477 on vakiona ja 475 on lisävaruste.DBFI kirjoitti:Selvennätkö tätä kommenttia. Jos autossa on RDK, pitää myös kesärenkaissa olla anturit. Jos autossa on "vain" 477, ei "rengaspainekontrolli" toimi talvirenkailla vaikka sinne laittaisi anturit. RDK vaatii oman ohjainlaitteen ja vastaanotinantennit joita ei autossa ole 477-varusteen myötä.JarkkoN kirjoitti: Talvirenkaisiin sai tilata lisämaksusta rengaspainemittauksen RDK (Reifendruckkontrolle) 475:n, jossa on anturit renkaissa.
Verollinen hinta 475:lle Saksassa on ollut kesärenkaille 351,05 euroa, kaksilla renkailla 589,05 euroa.
Eli sai rengaspainemittauksen pelkkiin kesärenkaisiinkin, mikä jäi aluksi kertomatta.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Vika vai ominaisuus
Lukituksen mukavuustoiminto vaatii avaimesta ensin oman painalluksen lukkojen avaamiseksi/sulkemiseksi ja sitten
toisen pitkän painalluksen ikkunoiden ja kattoluukun avaamiseksi/sulkemiseksi. Yksi pitkä painallus ei riitä.
toisen pitkän painalluksen ikkunoiden ja kattoluukun avaamiseksi/sulkemiseksi. Yksi pitkä painallus ei riitä.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5730
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Vika vai ominaisuus
eikös sitä olevinaan huomaa jos kummit on tyhyjät, kyllä mää ainakin huomaan, ässä on meleko allaala jos alapuolella kummeissa ole ilimaaJarkkoN kirjoitti:477 on vakiona ja 475 on lisävaruste.DBFI kirjoitti:Selvennätkö tätä kommenttia. Jos autossa on RDK, pitää myös kesärenkaissa olla anturit. Jos autossa on "vain" 477, ei "rengaspainekontrolli" toimi talvirenkailla vaikka sinne laittaisi anturit. RDK vaatii oman ohjainlaitteen ja vastaanotinantennit joita ei autossa ole 477-varusteen myötä.JarkkoN kirjoitti: Talvirenkaisiin sai tilata lisämaksusta rengaspainemittauksen RDK (Reifendruckkontrolle) 475:n, jossa on anturit renkaissa.
Verollinen hinta 475:lle Saksassa on ollut kesärenkaille 351,05 euroa, kaksilla renkailla 589,05 euroa.
Eli sai rengaspainemittauksen pelkkiin kesärenkaisiinkin, mikä jäi aluksi kertomatta.

mullon pelkkiä romuja vaan
Re: Vika vai ominaisuus
No onpa minulla nyt vaikeuksia seurata kommenttiasi. Siis tuohan tarkoittaa sitä että jos autoon otetaan varuste 475 niin silloin pitää anturit olla sekä kesä- että talvirenkaissa.JarkkoN kirjoitti: 477 on vakiona ja 475 on lisävaruste.
Verollinen hinta 475:lle Saksassa on ollut kesärenkaille 351,05 euroa, kaksilla renkailla 589,05 euroa.
Eli sai rengaspainemittauksen pelkkiin kesärenkaisiinkin, mikä jäi aluksi kertomatta.
Pointtini oli se että jos autossa on tuo 475 niin kaikkiin renkaisiin tarvitaan paineanturit. Auto ei toimi yhdellä setillä 477-tyyliin ESP antureilla ja toisella setillä rengaspaineantureita käyttäen (ei ainakaan ennen ole toiminut).
Rengaspaineanturit toki saa pelkästään kesärenkaisiin jos autoon ostaa pelkästään kesärenkaat. Sitten itse talvirenkaat hankittaessa pitää ne anturit myös lisätä.
Re: Vika vai ominaisuus
Ja laitetaanko sitten aina uusi setti renkaita kun niiden tyhjeneminen on huomattu siitä kun auto on alhaalla?touhottaja kirjoitti: eikös sitä olevinaan huomaa jos kummit on tyhyjät, kyllä mää ainakin huomaan, ässä on meleko allaala jos alapuolella kummeissa ole ilimaa
Huomaahan sen ajostakin ennen kuin rengas on niin tyhjä että menee pilalle, ei tarvitse auton korkeutta tai renkaiden ulkonäköä seurailla (jos on tyypillinen hidas vuoto jostain naulasta tai ruuvista). Turvallisuuden ja mukavuuden kannalta paljon parempi jos sen rengasvuodon huomaa jo ennen kuin autoa ulkoa syynätessä pystyy huomaamaan. Jo se 477 varuste on käsittämättömän tarkka havaitsemaan vuotavan renkaan. Jo kolmessa autossa piti käydä painemittarilla kun rengaspaineista tuli "naulavuodon" takia varoitus mutta renkaita potkiessa ei kyllä vielä huomannut mitään eroa.
Re: Vika vai ominaisuus
Taidan olla turha välikäsi sotkemassa, jokainen voi itse tulkita hinnaston.
Saksalainen hinnasto muodistetulle E-sarjalle huhtikuulta 2006 on selvä, RDK 475 maksaa 325 euroa + verot.
Heinäkuun 2007 hinnastossa on tällainen merkintä:
Hinnastossa 475:n kohdalla on ylärivissä lisävarustehinta ja sen alla toinen lisävarustehinta huomautuksella 5.
Huomautus 5 on "nur in Verbindung mit Winterkomplett-Räder, Code 1R7, 2R5, 2R6, ja 2R7". Sarakkeen lopussa
on ensin veroton hinta, sitten verollinen ja kuukausihinta liisauksessa.
Tämä ei liene ristiriidassa edellä kerrotun kanssa. Tekniikan puolella kellään ei liene ollut epäselvyyttä toimintaperiaatteesta.
Saksalainen hinnasto muodistetulle E-sarjalle huhtikuulta 2006 on selvä, RDK 475 maksaa 325 euroa + verot.
Heinäkuun 2007 hinnastossa on tällainen merkintä:
Hinnastossa 475:n kohdalla on ylärivissä lisävarustehinta ja sen alla toinen lisävarustehinta huomautuksella 5.
Huomautus 5 on "nur in Verbindung mit Winterkomplett-Räder, Code 1R7, 2R5, 2R6, ja 2R7". Sarakkeen lopussa
on ensin veroton hinta, sitten verollinen ja kuukausihinta liisauksessa.
Tämä ei liene ristiriidassa edellä kerrotun kanssa. Tekniikan puolella kellään ei liene ollut epäselvyyttä toimintaperiaatteesta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Vika vai ominaisuus
Tekniikka onkin yksinkertaista, politiikan kanssa menee heti pää pyörälle.JarkkoN kirjoitti:Tekniikan puolella kellään ei liene ollut epäselvyyttä toimintaperiaatteesta.

[eli WINTERKOMPLETT-RÄDER M+S = (Leichtmetallrder 4fach) zusätzlich zu Sommerräder]