w124 300td laatikko luistaa 3 ja 4 vaihteella
w124 300td laatikko luistaa 3 ja 4 vaihteella
joo olikkä kyseessä w124 300td jossa laatikko luistaa 3 ja 4 vaihteilla, kaikki muut pelaa niinkuin pitää ja öljyä on ylärajalle, reilu kk sitten öljyt ja suodatin vaihdettu. missä mahtaa vika olla? kannattaako laatikkoa etes korjata tai yrittää purkaa itse vai korjauttaa tai vaihtaa uusi laatikko? onko kenelläkää ollut samaista ongelmaa? kaikki apu tarpeen (: muistaakseni laatikko 722.4 aivan varma asiasta en ole...
s210 320cdi avantgarde -00
ex s124 300tdt -92
ex s124 320 24v -93
ex w201 -89
ex s124 300tdt -92
ex s124 320 24v -93
ex w201 -89
Re: w124 300td laatikko luistaa 3 ja 4 vaihteella
Olisiko tuolta apuja tai pistä hakuun luistaa.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... +4#p780170" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja voithan kokeilla ensin nostaa laatikon painetta.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... +4#p780170" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja voithan kokeilla ensin nostaa laatikon painetta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 300td laatikko luistaa 3 ja 4 vaihteella
aika heikosti, paineitakaan ei paljoa kehtaisi nostaa koska vaihtaa jo aika rivakasti 1-2 ja vielä 2-3 mutta 3 rupeaa heti luistamaan, vaihdot taas 4-3 ja 3-2 ovat aivan saatanan hitaita, periaattessa pakko kakkosella joutuu vetämään... voisihan sitä nuita laatikon jousipakkoja katsella että missä kunnossa vaikka sinne on jousia vaihdettukin öljyn vaihdon yhteydessä ja ihan vehon tavaraa... täytyy vissiin alkaa tutkimaan.
s210 320cdi avantgarde -00
ex s124 300tdt -92
ex s124 320 24v -93
ex w201 -89
ex s124 300tdt -92
ex s124 320 24v -93
ex w201 -89
Re: w124 300td laatikko luistaa 3 ja 4 vaihteella
Jos olet jo vaidellut osia ja ei kärsi nostella paineita niin eikös se ole remontin tarpeessa.Paljonkos on rullattu?
Käytettyä ei kyllä kannata laittaa jos nyt ei halvalla saa.
Ja vanhoisssa öljyissä oli jo tummentumaa levyistä?
Käytettyä ei kyllä kannata laittaa jos nyt ei halvalla saa.
Ja vanhoisssa öljyissä oli jo tummentumaa levyistä?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 300td laatikko luistaa 3 ja 4 vaihteella
silloin noin reilu kk sitten öljyn vaihdon yhteydessä kun yks jousista oli poikki, toki ei ollut kallista kuin alle 5e maksoi se satsi, voisihan tuota kokeilla ja katsoa että onko taas jossain samassa vikaa... ei nuille taida ihmeempiä pystyä tekemään normaaleilla työkaluilla ilman mersun omia? kuka täällä nuita laatikoita korjaa ja kannattaisiko vahvistaa samalla, ja tulisiko kuinka kalliiksi? joo auton mittarissa on semmonen 280tkm mutta mistä nuista tietää kun auto korinvaihto... mittari kylläkin ilmeisesti autosta mistä moottori ja vaihteistokin
s210 320cdi avantgarde -00
ex s124 300tdt -92
ex s124 320 24v -93
ex w201 -89
ex s124 300tdt -92
ex s124 320 24v -93
ex w201 -89
Re: w124 300td laatikko luistaa 3 ja 4 vaihteella
Siekkinen ainakin korjaa ja googleen lisää hakua.Jotkut voi myös tietää täällä lisää paikkoja.
Välttämättä kannata kokonaan korjata jos levyt kunnossa mutta monesti jos se aukaistaan niin samalla takuulla se on laitettava kerralla kuntoon.
Missähän -Larva- käytti kun oli avannut ja ei ollut löytänyt sanottavaa askista ja niputti takas.Tollaseen paikkaan pitäis laittaa se.
Välttämättä kannata kokonaan korjata jos levyt kunnossa mutta monesti jos se aukaistaan niin samalla takuulla se on laitettava kerralla kuntoon.
Missähän -Larva- käytti kun oli avannut ja ei ollut löytänyt sanottavaa askista ja niputti takas.Tollaseen paikkaan pitäis laittaa se.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 300td laatikko luistaa 3 ja 4 vaihteella
niin voi olla, kokeillaan vaikka ensin tuota korjaus sarjaa ja uusia öljyjä taas... entisilläkään ajettu kuin vähän vajaa 10tkm no sen näkee sitten... voi olla että laatikko menee uusiksikin:(
s210 320cdi avantgarde -00
ex s124 300tdt -92
ex s124 320 24v -93
ex w201 -89
ex s124 300tdt -92
ex s124 320 24v -93
ex w201 -89
Re: w124 300td laatikko luistaa 3 ja 4 vaihteella
Sonnax.com pitäisi löytyä tietoa laatikoista mutten ole pahemmin perehtynyt.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 300td laatikko luistaa 3 ja 4 vaihteella
ei auttanut öljyjen ja suodattimen ja korjaussarjan vaihto... vähän paremmin pitää nyt 3 ja nelonen ei oikeastaan paremmin, ei tuommoisella kehtaa etes ajaa... kai auta ko lähettää huoltoon/korjaukseen... 1,2 ja pakki pellaako unelma ja ei luista yhtään... keviäään vettää asvaltilla luisua ja vaihtaa hyvin mutta 3 ja 4 ei....
s210 320cdi avantgarde -00
ex s124 300tdt -92
ex s124 320 24v -93
ex w201 -89
ex s124 300tdt -92
ex s124 320 24v -93
ex w201 -89
Re: w124 300td laatikko luistaa 3 ja 4 vaihteella
Onko auto siis 300 vaparifarkku (td / 722.4 loota) vai 300 turbosedani (dt / 722.3 loota)? Luistaa siis ihan vaihe päällä eikä vaihtaessa? Jos näin on ja öljyä tosissaan riittävästi niin loota irti ja korjaukseen. Muuten voi tulla kalliiks. Katoit öljyt oikeaoppisesti eli auto tasaselle, kaikki vaihteet läpi pitäen jokaista noin 5sek päällä ja sitten vaihe p:lle tai n:lle, minuutti kaks odotusta, tikku ylös, pyyhkäset tikun, laitat takasin ja nostat uudestaan. Tietenkin auto käynnissä koko ajan.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: w124 300td laatikko luistaa 3 ja 4 vaihteella
300 turbosedani eli 722.3, vaihde päällä ja kokoajan, on riittävästi ja kaikki öljyt vaihdettu... ens viikolla lähdössä korjaukseen ja ehkä vahvistukseenkin samalla... juuri nuin sein ja tasaisella hallinlattialla:) eikä tahdo 3 vaihtaa pinempää ja vaihtaa kun kunnola polkasee kdlle ja kauhealla nykäsyllä vaihtaa sitten pienemmälle kolmoselta, 1 ja 2 vaihtaa ja pellaa ko junanvessa
s210 320cdi avantgarde -00
ex s124 300tdt -92
ex s124 320 24v -93
ex w201 -89
ex s124 300tdt -92
ex s124 320 24v -93
ex w201 -89
Re: w124 300td laatikko luistaa 3 ja 4 vaihteella
tänään laatikko irti ja lähtee siekkiselle huoltoon/korjaukseen
s210 320cdi avantgarde -00
ex s124 300tdt -92
ex s124 320 24v -93
ex w201 -89
ex s124 300tdt -92
ex s124 320 24v -93
ex w201 -89
Re: w124 300td laatikko luistaa 3 ja 4 vaihteella
mitähän työ kaluja tuohon tarvii että tietäs ottaa suunilleen kaikki mukaan kun lähtee koulun jälkeen hallille ettei tarvi rampata tallin ja hallin väliä? ja mikähän on ohjeaika laatikon irroitukselle?
s210 320cdi avantgarde -00
ex s124 300tdt -92
ex s124 320 24v -93
ex w201 -89
ex s124 300tdt -92
ex s124 320 24v -93
ex w201 -89
Re: w124 300td laatikko luistaa 3 ja 4 vaihteella
Laatikko kiinni lohkossa muistaakseni 17mm kannalla olevilla pulteilla. Ovat vittumaisia irrottaa, paljon pitkiä jatkoja niin silloin pitäisi yltää ampumaan vaikka pulttipyssyllä yläpuolen pultit auki. Perus listat ja hylsyt, irroittaahan ei tarvitse muutakuin laatikon takakiinnike, kardaanin eturätti ja laatikon kehäpultit sekä kuusi pulttia turbiinista. Ja ruista ranteeseen jos ei oo nosturia ja vaihdelaatikkonostinta 

W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: w124 300td laatikko luistaa 3 ja 4 vaihteella
10mm hylsy ja jatko nopeusmittarin vaijeria varten ja öljytikkua varten. 13mm hylsy turbiinin pulteille. Kartaanin pultit voi olla vähän vaikka mitä mutta yleisimpiä taitaa olla 17mm ja 19mm kannalla ja sitten on 8mm kuusiokoloja. Ohjeaika irrotukseen ja asennukseen on 6 tuntia ja vartti - 6 ja puoli tuntia en muista varmaks. Asennukseen menee eniten aikaa joten irrotukseen 2 tuntia - 2,5 tuntia. Kahestaan on puotettu reiluun tuntiin mutta siinä saa jo vähän kiirehtiä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: w124 300td laatikko luistaa 3 ja 4 vaihteella
Pitele samalla turbiinia kiinni käsin paikallaan ettei tipu varpaille kun vedät askia irti koneesta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 300td laatikko luistaa 3 ja 4 vaihteella
hyvin se sieltä tuli,nosturi oli mutta kun ei nouse kun reiluun metriin, niin aika ilkeä asento oli... 17mm kannalla ne pultit oli kiinni... mutta tulihan se sieltä, nopeampi olis varmaan hallissa ollut kun olis noussu korkeammalle mutta sieltä oli nosturi rikki... joku vähän alle 3h meni kaikkinen tupakkitaukoineen yms ensikertalaiselta:) kiinnitys menee varmaan nopeampaa kun tietää tekniikan(:
s210 320cdi avantgarde -00
ex s124 300tdt -92
ex s124 320 24v -93
ex w201 -89
ex s124 300tdt -92
ex s124 320 24v -93
ex w201 -89
Re: w124 300td laatikko luistaa 3 ja 4 vaihteella
Ei välttämättä. Itse kun ainakin laittelen joka kehäpulttiin lukitetta niin sekin tuo lisäaikaa, vaijerin säädöt, öljyn lisäykset ja käyttelyt siinä, turbiinin pultit momenttiin yms. Kyllä siitä tulee yllättävästi lisäaikaa. Varsinkin siitä kun pitää se loota ährätä ylös ja paikalleen eikä se aina mene niin että laittaa vaanjjolle_ kirjoitti:kiinnitys menee varmaan nopeampaa kun tietää tekniikan(:

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: w124 300td laatikko luistaa 3 ja 4 vaihteella
meinasin kyllä itsekkin laittaa lukitetta jokapaikkaan ja menee siinä kun pakoputkikin pitää korjata kun meni poikki ko irrotettiin kun haitari osa oli melkeen poikki jo
menee mitä menee kunhan vapuksi baanalla 


s210 320cdi avantgarde -00
ex s124 300tdt -92
ex s124 320 24v -93
ex w201 -89
ex s124 300tdt -92
ex s124 320 24v -93
ex w201 -89
Re: w124 300td laatikko luistaa 3 ja 4 vaihteella
ja vaihteisto nostin pitää hommata ennen kuin asentaa takasin, ei ollu tämmöselle ruipeloranteelle mikään kevyt...
s210 320cdi avantgarde -00
ex s124 300tdt -92
ex s124 320 24v -93
ex w201 -89
ex s124 300tdt -92
ex s124 320 24v -93
ex w201 -89
Re: w124 300td laatikko luistaa 3 ja 4 vaihteella
Minä käytin laatikkoni yksityisellä Ylistarossa. Tosin sillä ei enää väliä kun siekkiselle vissiin laatikko jo menossa.. Mutta jos jotaki kiinnostaa niin numeron voin antaa. 40v mies joka myös tekee mersunkytkinkopalle toisista laatikoista.. Ot:ksi meni mutta vastasin kun tuo atlas tuossa laittoo..
Re: w124 300td laatikko luistaa 3 ja 4 vaihteella
Löytyisikö Lahden Heinolan kieppeiltä laatikon säätäjää 3 luistaa vähän,kiitos etukäteen.
124/500E/-92
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama