Ongelmana R171 SLK:n 1.8 l bensakompressorimoottorin nakutus käynnistäessä.
Venttiilinnostimet uusittu ja ketju vaihdettu+uudet öljyt. Ajettu 96tkm.
Nakutus jatkuu pari kolme minuuttia ja on melko äänekäs kunnes katoaa sitten kokonaan.
Ongelma tulee esille, kun autoa ei ole käynnistetty yli 24h, eli pienellä käynnistysvälillä ongelmaa ei ole.
Olisiko öljypumppu tai sen venttiili?
Tietääkö kukkan missä M271 koneen öljypumppu sijaitsee, pitääkö konetta aukoa jos korjaamolle vie?
Kylmäkäynnistys ja venttiilien nakutus (1.8 compressor)
Kylmäkäynnistys ja venttiilien nakutus (1.8 compressor)
SLK 200 (R171)
Kompressori (ei AC:n)Eemeli320 kirjoitti:Ongelmana R171 SLK:n 1.8 l bensakompressorimoottorin nakutus käynnistäessä.
Venttiilinnostimet uusittu ja ketju vaihdettu+uudet öljyt. Ajettu 96tkm.
Nakutus jatkuu pari kolme minuuttia ja on melko äänekäs kunnes katoaa sitten kokonaan.
Ongelma tulee esille, kun autoa ei ole käynnistetty yli 24h, eli pienellä käynnistysvälillä ongelmaa ei ole.
Olisiko öljypumppu tai sen venttiili?
Tietääkö kukkan missä M271 koneen öljypumppu sijaitsee, pitääkö konetta aukoa jos korjaamolle vie?

177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Re: Kylmäkäynnistys ja venttiilien nakutus (1.8 compressor)
Varmasti tässä koneessa kuin muissakin mersun moteissa on se ylipaineventtiili suoraan lohkon kupeessa,joku saa kyllä kertoa missä.
Oletkos vaihtanut myös öljysuotimen,piti vaan varmistaa koska jos auto on seissyt pitkään niin voi olla pelkästään tollanen vika.
noin vähän ajettu kone ja en usko että olisi mitään öljypumppu vikaa mutta paskaa voi kyllä olla ulipaine venttiilissä joka sitten tiputtaa paineet melkein nollaan eli älä ajele sillä ennenkun olet päässyt mittaamaan paineet.
toinen voi olla kutta sekään ei saisi ääntää kuin pari sekuntia niin että olisi sellainen suodin joka tyhjentää itsensä tyhjäksi ,vai voiko olla suodin jalassa itsessään takaisku venttiili joka estää sen ja tieten miten päin on se suodin.
Oletkos vaihtanut myös öljysuotimen,piti vaan varmistaa koska jos auto on seissyt pitkään niin voi olla pelkästään tollanen vika.
noin vähän ajettu kone ja en usko että olisi mitään öljypumppu vikaa mutta paskaa voi kyllä olla ulipaine venttiilissä joka sitten tiputtaa paineet melkein nollaan eli älä ajele sillä ennenkun olet päässyt mittaamaan paineet.
toinen voi olla kutta sekään ei saisi ääntää kuin pari sekuntia niin että olisi sellainen suodin joka tyhjentää itsensä tyhjäksi ,vai voiko olla suodin jalassa itsessään takaisku venttiili joka estää sen ja tieten miten päin on se suodin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Kylmäkäynnistys ja venttiilien nakutus (1.8 compressor)
Onko tosiaan noin vähän ajettu ja jo rempattu...? Mulla naputti kanssa E 500 V8, aj.164tkm, vaihdoin Mobilin 5W-50:stä, Totalin 10W-50:piin, ja loppu naputus...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: Kylmäkäynnistys ja venttiilien nakutus (1.8 kompressor)
Öljyt ja suodattimet on vaihdetttu myös. Ilmeisesti öljynpaineet nousee vain hitaasti, jonkun korjaamon ohje oli, että voi ajella, kun nakutus kerran jossain vaiheessa lakkaa.atlas kirjoitti:Varmasti tässä koneessa kuin muissakin mersun moteissa on se ylipaineventtiili suoraan lohkon kupeessa,joku saa kyllä kertoa missä.
Oletkos vaihtanut myös öljysuotimen,piti vaan varmistaa koska jos auto on seissyt pitkään niin voi olla pelkästään tollanen vika.
noin vähän ajettu kone ja en usko että olisi mitään öljypumppu vikaa mutta paskaa voi kyllä olla ulipaine venttiilissä joka sitten tiputtaa paineet melkein nollaan eli älä ajele sillä ennenkun olet päässyt mittaamaan paineet.
toinen voi olla kutta sekään ei saisi ääntää kuin pari sekuntia niin että olisi sellainen suodin joka tyhjentää itsensä tyhjäksi ,vai voiko olla suodin jalassa itsessään takaisku venttiili joka estää sen ja tieten miten päin on se suodin.
Ylipaineventtiili on suurin epäilty ilmeisesti.
Tietenkin helpointa olis jos ongelmasta selviäis pelkällä öljylaadun vaihdolla, osaako joku selittää tai esittää sivistyneitä arvauksia, miksi joillakin nakutus tällöin lakkaa?
SLK 200 (R171)