Onko normaalia etei w124 sammu ihan heti?
Onko normaalia etei w124 sammu ihan heti?
Jos auto on seisonut yön yli (W124 250Diesel) ja käynnistää, ja sitten sammuttaa heti, niin ei heti sammu. Samoin jarrupoljin on "kova", eli yön aikana paineet kadonnut ja pitää odottaa että alipainepumppu pumppaa järjestelmään paineet. Onko tuo normaalia että paineet katoaa yön aikana ja se että joutuu vähän aikaa odottamaan/käyttämään autoa että alipainepumppu ehtii painetta puskemaan järjestelmään. Jos nostaa kierroksia, niin luonnollisesti paineet tulee aika äkkiä(tuntee jarrupolkimella), mutta tyhjäkäynnillä saa odottaa kauemmin, ehkä minuutin.
SIis onko normaalia vai onko joku palikka huoltoa vailla? Auton pitää seisoa siis yön yli, paineet ei katoa esim 8 tunnin aikana.
SIis onko normaalia vai onko joku palikka huoltoa vailla? Auton pitää seisoa siis yön yli, paineet ei katoa esim 8 tunnin aikana.
Re: Onko normaalia etei w124 sammu ihan heti?
Ihan normaalia vanhassa autossa,kyllähän alipaine pikkuhiljaa jostain vuotaa. EIKUN siis ilmaa vuotaa järjestelmään... Ja miks pitää sammuttaa heti käynnistyttyä? Kestäähän se hetken poistaa ilmaa järjestelmästä, hitaammin tietysti tyhjäkäynnillä. Don't worry,be happy!The Thing kirjoitti:Jos auto on seisonut yön yli (W124 250Diesel) ja käynnistää, ja sitten sammuttaa heti, niin ei heti sammu. Samoin jarrupoljin on "kova", eli yön aikana paineet kadonnut ja pitää odottaa että alipainepumppu pumppaa järjestelmään paineet. Onko tuo normaalia että paineet katoaa yön aikana ja se että joutuu vähän aikaa odottamaan/käyttämään autoa että alipainepumppu ehtii painetta puskemaan järjestelmään. Jos nostaa kierroksia, niin luonnollisesti paineet tulee aika äkkiä(tuntee jarrupolkimella), mutta tyhjäkäynnillä saa odottaa kauemmin, ehkä minuutin.
SIis onko normaalia vai onko joku palikka huoltoa vailla? Auton pitää seisoa siis yön yli, paineet ei katoa esim 8 tunnin aikana.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Re: Onko normaalia etei w124 sammu ihan heti?
jsmaa kirjoitti:Ihan normaalia vanhassa autossa,kyllähän alipaine pikkuhiljaa jostain vuotaa. EIKUN siis ilmaa vuotaa järjestelmään... Ja miks pitää sammuttaa heti käynnistyttyä? Kestäähän se hetken poistaa ilmaa järjestelmästä, hitaammin tietysti tyhjäkäynnillä. Don't worry,be happy!The Thing kirjoitti:Jos auto on seisonut yön yli (W124 250Diesel) ja käynnistää, ja sitten sammuttaa heti, niin ei heti sammu. Samoin jarrupoljin on "kova", eli yön aikana paineet kadonnut ja pitää odottaa että alipainepumppu pumppaa järjestelmään paineet. Onko tuo normaalia että paineet katoaa yön aikana ja se että joutuu vähän aikaa odottamaan/käyttämään autoa että alipainepumppu ehtii painetta puskemaan järjestelmään. Jos nostaa kierroksia, niin luonnollisesti paineet tulee aika äkkiä(tuntee jarrupolkimella), mutta tyhjäkäynnillä saa odottaa kauemmin, ehkä minuutin.
SIis onko normaalia vai onko joku palikka huoltoa vailla? Auton pitää seisoa siis yön yli, paineet ei katoa esim 8 tunnin aikana.
Ei autoa tarttekaan sammuttaa koskaan heti, mutta olli pakko kysyä... Tuo ilmeni ekan kerran kun varashälytin pärähti käyntiin ja yritin saman tien sammuttaa autoa. Toki tiedän että jostain se paine, tai alipeine katoaa kaikissa autoissa, mut lähinnä mietin sitä että se alipainepumppu imee alipaineet ainakin hitaammin kun yleensä esim normi bensa-autot. Toki dieseleissä kai tarttee painetta enemmän kun sammutuskin toimii sillä, toisin kun bensa-autossa...tää on mun eka diesel muutenkin.
Re: Onko normaalia etei w124 sammu ihan heti?
Sammutin toimii alipaineella ja kun on jossain vuotoa ni kestää hetken et sammuu tai ei ollenkaan. Itsellä teki 220d:ssä ihan samaa kylmänä ku pumppu vaihtui sähköisestä luukaksesta mekaaniseen boschiin. Eli kylmässä koneessa sammutus kesti vaikka alipaine letkuihin tehtiin pumppurempan aikaan huoltoa.
W203 c200 cdi a 2005 (kutiteltu)
W202 220d 1997 rivipumpulla
W202 220d 1997 rivipumpulla
Re: Onko normaalia etei w124 sammu ihan heti?
Andre´ kirjoitti:Sammutin toimii alipaineella ja kun on jossain vuotoa ni kestää hetken et sammuu tai ei ollenkaan. Itsellä teki 220d:ssä ihan samaa kylmänä ku pumppu vaihtui sähköisestä luukaksesta mekaaniseen boschiin. Eli kylmässä koneessa sammutus kesti vaikka alipaine letkuihin tehtiin pumppurempan aikaan huoltoa.
OK, eli ilmeisesti autossani ei ole mitään vikaa, mekaanisella pumpulla vaan kestää hiekan enemmän aikaa saada painetta. Kauheasti mikään putki ei voi vuotaa jos painetta on 8 tunnin jälkeenkin järjestelmässä.
Re: Onko normaalia etei w124 sammu ihan heti?
The Thing kirjoitti:Andre´ kirjoitti:Sammutin toimii alipaineella ja kun on jossain vuotoa ni kestää hetken et sammuu tai ei ollenkaan. Itsellä teki 220d:ssä ihan samaa kylmänä ku pumppu vaihtui sähköisestä luukaksesta mekaaniseen boschiin. Eli kylmässä koneessa sammutus kesti vaikka alipaine letkuihin tehtiin pumppurempan aikaan huoltoa.
OK, eli ilmeisesti autossani ei ole mitään vikaa, mekaanisella pumpulla vaan kestää hiekan enemmän aikaa saada painetta. Kauheasti mikään putki ei voi vuotaa jos painetta on 8 tunnin jälkeenkin järjestelmässä.
Juuri näin,kaikki OK!
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Re: Onko normaalia etei w124 sammu ihan heti?
ajovalojen korkeudensäädin on aika yleinen vuotaja
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
Re: Onko normaalia etei w124 sammu ihan heti?
Hieman fysiikkaa Ilmakin tiivistyy kylmässä,eikö? joten täysikin järjestelmän paine laskee kun lämpötila laskee, eikö?? Kunhan arvailen..
W203 c200 cdi a 2005 (kutiteltu)
W202 220d 1997 rivipumpulla
W202 220d 1997 rivipumpulla
Re: Onko normaalia etei w124 sammu ihan heti?
AIna oon ajanut bensalla ja kyllä niissäkin paineet on yleensä kadonnut seuraavana aamuna...paineet palaa niissä nopesti takas, koska bensakoneet käy tyhjäkäyntiäkin nopeammin kun diesel ja ei tarvitse muuhun sitä kun jarrutehostimeen. Ei ole kokemusta w124 dieselistä eikä muustakaan, muuta kuin joskus w123 dieselistä josta en mitää enää muista miten se käytäytyi vastaavissa tilanteissa. Niin siksi kysyin. Kun nostaa kierrokset mulla 2000 rpm nii paineet palautuu aika äkkiä. Kai tää on sit normaalia täs mallissa ja tällä pumpulla.Andre´ kirjoitti:Hieman fysiikkaa Ilmakin tiivistyy kylmässä,eikö? joten täysikin järjestelmän paine laskee kun lämpötila laskee, eikö?? Kunhan arvailen..
Re: Onko normaalia etei w124 sammu ihan heti?
Järjestelmässä on alipaine, eli siis hyvin "harvaa" ilmaa. Toki lämpötilan lasku saa harvankin ilman "kutistumaan" pienempään tilaan, mutta senhän pitäisi parantaa tilannetta (=lisätä alipainetta).Andre´ kirjoitti:Hieman fysiikkaa Ilmakin tiivistyy kylmässä,eikö? joten täysikin järjestelmän paine laskee kun lämpötila laskee, eikö?? Kunhan arvailen..
Kaasulakia varmaan ajattelit?
P1V1T2 = P2V2T1
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Re: Onko normaalia etei w124 sammu ihan heti?
kyllä se kokolailla normaalia on, että vanha auto jostain sen verran valskaa, että yön aikana alipaineet häviää järjestelmästä. sellaseks sitä ei ole suunniteltu, mutta semmoseks se on ajan saatossa muuttunut. myöskään pensa autoja ei ole suunniteltu semmosiks, että alipaineet poistuu ittekseen. niin vaan tuppaa tapahtuun.
ja se, miks pensakoneiset imee sen alipaineen niin nopeesti takasin johtuu siitä, että esim. 2 litrasessa pensakikottimessa on 2 litran alipaine pumppu, eli moottori, mikä imasee jo sekunnin murto-osassa alipaineet järjestelmiin, kun taas tiiselissä on erillinen pieni alipainepumppu, pumpun tilavuus ehkä jotain 0,02 litraa.
ja se, miks pensakoneiset imee sen alipaineen niin nopeesti takasin johtuu siitä, että esim. 2 litrasessa pensakikottimessa on 2 litran alipaine pumppu, eli moottori, mikä imasee jo sekunnin murto-osassa alipaineet järjestelmiin, kun taas tiiselissä on erillinen pieni alipainepumppu, pumpun tilavuus ehkä jotain 0,02 litraa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Onko normaalia etei w124 sammu ihan heti?
Kaasuläppä on myös merkittävässä roolissa kun tehdään alipainetta kun läppä on melkein kiinni.
siksi dieselin alipaine pummppu olipahan vaikka 300diesel ei kehitä alipainetta tarpeeksi kun puuttuu kaasuläppä.
siksi dieselin alipaine pummppu olipahan vaikka 300diesel ei kehitä alipainetta tarpeeksi kun puuttuu kaasuläppä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Onko normaalia etei w124 sammu ihan heti?
Alipainepumpun mäntä/sylinteri kulunut "väljäksi" niin kestää alipaineen muodostuminen aikansa.
Aikansa kun lutkuttaa niin ei jaksa muodostaa alipainetta enää ollenkaan.
Huomaa mm. raskaaksi muuttuvista jarruista.
Kaasuläppä ei ole missään tekemisissä alipainepumpun tuoton kanssa vaikka sellainen koneesta löytyisikin.
Bensakoneissa joissa yleisesti on kaikissa kaasuläppä ja alipaine imusarjassa, ei ole alipainepumppua lainkaan kun sitä ei tarvi vaan alipaine otetaan suoraan imusarjasta.
diiseleissä ei ole kaasuläppää saatikka alipainetta imusarjassa, tarvitaan erillinen alipainepumppu joka hoitaa alipaineen tuottamisen esim juuri jarrutehostimelle.
Aikansa kun lutkuttaa niin ei jaksa muodostaa alipainetta enää ollenkaan.
Huomaa mm. raskaaksi muuttuvista jarruista.
Kaasuläppä ei ole missään tekemisissä alipainepumpun tuoton kanssa vaikka sellainen koneesta löytyisikin.
Bensakoneissa joissa yleisesti on kaikissa kaasuläppä ja alipaine imusarjassa, ei ole alipainepumppua lainkaan kun sitä ei tarvi vaan alipaine otetaan suoraan imusarjasta.
diiseleissä ei ole kaasuläppää saatikka alipainetta imusarjassa, tarvitaan erillinen alipainepumppu joka hoitaa alipaineen tuottamisen esim juuri jarrutehostimelle.
Re: Onko normaalia etei w124 sammu ihan heti?
Ja mainittakoon vielä että keskuslukituksen alipaineen hoitaa ihan oma pumppunsa jolla ei ole mitään tekemistä edellä mainittujen alipainesysteemien kanssa.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: Onko normaalia etei w124 sammu ihan heti?
Kaasuläpällä tarkoitin että oleellinen osa bensakoneissa ja dieselissä kun ei ole niin ei sitä alipainetta imusarjassa synny ja siksi pitää olla erillinen alipaine pumppu.Mika.T kirjoitti:Alipainepumpun mäntä/sylinteri kulunut "väljäksi" niin kestää alipaineen muodostuminen aikansa.
Aikansa kun lutkuttaa niin ei jaksa muodostaa alipainetta enää ollenkaan.
Huomaa mm. raskaaksi muuttuvista jarruista.
Kaasuläppä ei ole missään tekemisissä alipainepumpun tuoton kanssa vaikka sellainen koneesta löytyisikin.
Bensakoneissa joissa yleisesti on kaikissa kaasuläppä ja alipaine imusarjassa, ei ole alipainepumppua lainkaan kun sitä ei tarvi vaan alipaine otetaan suoraan imusarjasta.
diiseleissä ei ole kaasuläppää saatikka alipainetta imusarjassa, tarvitaan erillinen alipainepumppu joka hoitaa alipaineen tuottamisen esim juuri jarrutehostimelle.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Onko normaalia etei w124 sammu ihan heti?
Vaihdoin alipainepumpun uuteen, ei ole "pierrupurkki", vaan joku toinen merkki jota en ny enää muista. Motonetistä oli pierpurgit loppu. Kävi paikalleen ja nyt alipainetta on heti auton käynnistyttyä, eli vanhassa pumpussa oli mäntä kulunut, mutta (kuula)laakeri näytti hyvältä, kuten myös "vuoristorata".
Mutta, on pirun vaikeaa vaihtaa ellei irrota autosta ropelia. Tuulitunneli oli pakko irrottaa että sen sai toiseen asentoon jotta mahtu osan pulteista irrottaa edes lenkillä. Laskeskelin että vaihtasin kahdes tunnissa, mutta aikaa meni 4h kaiken kaikkiaan ja kädet veressä kun joutu ahtaassa paikassa väännellä. Alipumpun laitto oli suht nopeaa kun ties pultit missä on vaikkei mitään nähnytkään. Lisäongelmaa teetti ku alipaineletkun pultti oli jumissa ja multa oli hävinny kaikki 22 kiintolenkit johonkin, mutta putkipihdillä sit lopuksi sain avattua senkin.
Mutta, on pirun vaikeaa vaihtaa ellei irrota autosta ropelia. Tuulitunneli oli pakko irrottaa että sen sai toiseen asentoon jotta mahtu osan pulteista irrottaa edes lenkillä. Laskeskelin että vaihtasin kahdes tunnissa, mutta aikaa meni 4h kaiken kaikkiaan ja kädet veressä kun joutu ahtaassa paikassa väännellä. Alipumpun laitto oli suht nopeaa kun ties pultit missä on vaikkei mitään nähnytkään. Lisäongelmaa teetti ku alipaineletkun pultti oli jumissa ja multa oli hävinny kaikki 22 kiintolenkit johonkin, mutta putkipihdillä sit lopuksi sain avattua senkin.
Re: Onko normaalia etei w124 sammu ihan heti?
Missä on w124 250TD:n -86 keskuslukituksen alipainepumppu? Oon lukenu et sedaneissa se on jossai takapenkin alla ni mahtaakoha farmarista löytyy se samasta paikkaa? Toi mun auto on rekisteröity p-autoks ni oon takapenkkien tilal ruuvannu vanerilevyn ni en sitä turhaa viitti irrottaa jos se ei ookkaa siel. Ei toimi keskuslukitus täl hetkel lainkaa : D Tol autol on jo sen verran ikää et toi alipainepumppu ei enää taida iha uudenveroinen olla.
Re: Onko normaalia etei w124 sammu ihan heti?
Pitää sanoa etten tiedä, mutta luulis sen siel olevan farkuissakin kun vaikea kuvitella missä muuallakaan se olisi. Vanhoissa atoissa toki voi ne alipaineletkutkin vuotaa niin ettei jaksa enää vetää ovia auki/kiinni. Mulla ainakin kuuluu pienen pieni hurina siitä ovien pumpusta, kuuluuko sulla? Toki se ei kerro sitä että tuottaako se alipainetta jos on sekin kulunut.Jesse_ kirjoitti:Missä on w124 250TD:n -86 keskuslukituksen alipainepumppu? Oon lukenu et sedaneissa se on jossai takapenkin alla ni mahtaakoha farmarista löytyy se samasta paikkaa? Toi mun auto on rekisteröity p-autoks ni oon takapenkkien tilal ruuvannu vanerilevyn ni en sitä turhaa viitti irrottaa jos se ei ookkaa siel. Ei toimi keskuslukitus täl hetkel lainkaa : D Tol autol on jo sen verran ikää et toi alipainepumppu ei enää taida iha uudenveroinen olla.
Re: Onko normaalia etei w124 sammu ihan heti?
En oo huomannu et mitää ääntä kuuluis ku koittaa ovet lukita. Ostin ton auton syyskuussa -11 ni sillo keskuslukitus toimi iha hyvin, tos talven aikana toi keskuslukitus alko toimimaa huonommi ja nyt se ei toimi enää lainkaan. Saattaa olla että edellinen omistaja ei oo kovin usein käyttäny tota keskuslukitusta ja mun käytös tota keskuslukitusta on tullu käytettyy päivittäi monta kertaa ni jos toi alipainepumpun sylinteri on mun käytös alkanu vuotamaa sen verra paljon ettei se jaksa enää lukita/avata ovia.The Thing kirjoitti:Pitää sanoa etten tiedä, mutta luulis sen siel olevan farkuissakin kun vaikea kuvitella missä muuallakaan se olisi. Vanhoissa atoissa toki voi ne alipaineletkutkin vuotaa niin ettei jaksa enää vetää ovia auki/kiinni. Mulla ainakin kuuluu pienen pieni hurina siitä ovien pumpusta, kuuluuko sulla? Toki se ei kerro sitä että tuottaako se alipainetta jos on sekin kulunut.Jesse_ kirjoitti:Missä on w124 250TD:n -86 keskuslukituksen alipainepumppu? Oon lukenu et sedaneissa se on jossai takapenkin alla ni mahtaakoha farmarista löytyy se samasta paikkaa? Toi mun auto on rekisteröity p-autoks ni oon takapenkkien tilal ruuvannu vanerilevyn ni en sitä turhaa viitti irrottaa jos se ei ookkaa siel. Ei toimi keskuslukitus täl hetkel lainkaa : D Tol autol on jo sen verran ikää et toi alipainepumppu ei enää taida iha uudenveroinen olla.
Re: Onko normaalia etei w124 sammu ihan heti?
Se hurina on todella pieni, ei välttämättä kuulu helposti, eikä se kuulukaan aina kun ovet sulkee...se vetelee painetta sillon tällön, aika epämääräisesti mullakin ni en osaa ny sanoa. Tod. näköisesti sulla on se pumppu rikki...siitä itse ekaks lähtisin vikaa hakemaan ja kun sen löydät, ni mittaat tuleeko sille jännitteet.Jesse_ kirjoitti:En oo huomannu et mitää ääntä kuuluis ku koittaa ovet lukita. Ostin ton auton syyskuussa -11 ni sillo keskuslukitus toimi iha hyvin, tos talven aikana toi keskuslukitus alko toimimaa huonommi ja nyt se ei toimi enää lainkaan. Saattaa olla että edellinen omistaja ei oo kovin usein käyttäny tota keskuslukitusta ja mun käytös tota keskuslukitusta on tullu käytettyy päivittäi monta kertaa ni jos toi alipainepumpun sylinteri on mun käytös alkanu vuotamaa sen verra paljon ettei se jaksa enää lukita/avata ovia.The Thing kirjoitti:Pitää sanoa etten tiedä, mutta luulis sen siel olevan farkuissakin kun vaikea kuvitella missä muuallakaan se olisi. Vanhoissa atoissa toki voi ne alipaineletkutkin vuotaa niin ettei jaksa enää vetää ovia auki/kiinni. Mulla ainakin kuuluu pienen pieni hurina siitä ovien pumpusta, kuuluuko sulla? Toki se ei kerro sitä että tuottaako se alipainetta jos on sekin kulunut.Jesse_ kirjoitti:Missä on w124 250TD:n -86 keskuslukituksen alipainepumppu? Oon lukenu et sedaneissa se on jossai takapenkin alla ni mahtaakoha farmarista löytyy se samasta paikkaa? Toi mun auto on rekisteröity p-autoks ni oon takapenkkien tilal ruuvannu vanerilevyn ni en sitä turhaa viitti irrottaa jos se ei ookkaa siel. Ei toimi keskuslukitus täl hetkel lainkaa : D Tol autol on jo sen verran ikää et toi alipainepumppu ei enää taida iha uudenveroinen olla.
Re: Onko normaalia etei w124 sammu ihan heti?
Siellä se on vänkärin puolella takapenkin istuinosan alla. Ensin pitää tietenkin kahtoa sulakkeet ja sitten kokeilla toimiiko muista ovista. Jos ei niin penkki pois ja mittaamaan jännitteitä.
Flektin ja tuulitunnelin irrotus on sen verran helppo homma että se kannattais tommosissa hommissa tehdä. Tulee kuitenkin huomattavasti lisää tilaa eikä tarvii käsia rikkoa ja v*ttuuntua niitten pulttien kanssa. Laitoithan tiivisteliimaa alipainepumpun alle ja putsasit tasopinnat?
Flektin ja tuulitunnelin irrotus on sen verran helppo homma että se kannattais tommosissa hommissa tehdä. Tulee kuitenkin huomattavasti lisää tilaa eikä tarvii käsia rikkoa ja v*ttuuntua niitten pulttien kanssa. Laitoithan tiivisteliimaa alipainepumpun alle ja putsasit tasopinnat?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Onko normaalia etei w124 sammu ihan heti?
Kun itelle tekee, niin tekee hyvin vaikka sokeana, eli toki laitoin tiivisteliimaa ja putsasin pinnat. Hyvä tuli, monessa korjaamossa olis varmaan tehnyt paskemmin kuin minä. Joo, meinasin eka ottaa sen puhaltimen irti ja kun olin puolesvälis hommaa ni meinasin uudestaan mut ajattelin että mennään nyt sitten loppuun asti ku on alotettu ilman puhaltimen irroitusta. Laittaminen sujui sit suht helposti. Tuulitunnelihan oli pakko irroittaa, muuten ei olis mahtunut.Siekkinen kirjoitti:Siellä se on vänkärin puolella takapenkin istuinosan alla. Ensin pitää tietenkin kahtoa sulakkeet ja sitten kokeilla toimiiko muista ovista. Jos ei niin penkki pois ja mittaamaan jännitteitä.
Flektin ja tuulitunnelin irrotus on sen verran helppo homma että se kannattais tommosissa hommissa tehdä. Tulee kuitenkin huomattavasti lisää tilaa eikä tarvii käsia rikkoa ja v*ttuuntua niitten pulttien kanssa. Laitoithan tiivisteliimaa alipainepumpun alle ja putsasit tasopinnat?
- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: Onko normaalia etei w124 sammu ihan heti?
Eipä tuo vajaan miljoonan rullannut 200D meinannu itsellänikään sammua.
Järjestelin noita letkuja ympäri ja ämpäri, otin lamppujen korkeudensäädöt yms. pois pelistä, kytkin sammuttimen letkun suoraan alipainepumppuun.
Sammui pari päivää normaalisti, sitten hieman kierroksia antamalla ja lopulta ei taaskaan muuta kuin vaihteella.
Vaikutti jo siltä että vika olisi jarrutehostimessa, jarrut kun on myös aika heikot. Vika oli kuitenkin sammutin alipainekellossa... eli semmonen Boschilainen muovirimpula ja pari siihen sopivaa letkun pätkää motonetistä ja pelaa!
Ja tosiaan keskuslukon ja koneen alipaineet on sitten aivan eri järjestelmiä, konehuoneen alipaine tulee motissa olevasta alipainepumpusta, auton keskuslukitus pelaa vänkärin takapenkin alla olevan sähköpumpun avulla.
Järjestelin noita letkuja ympäri ja ämpäri, otin lamppujen korkeudensäädöt yms. pois pelistä, kytkin sammuttimen letkun suoraan alipainepumppuun.
Sammui pari päivää normaalisti, sitten hieman kierroksia antamalla ja lopulta ei taaskaan muuta kuin vaihteella.
Vaikutti jo siltä että vika olisi jarrutehostimessa, jarrut kun on myös aika heikot. Vika oli kuitenkin sammutin alipainekellossa... eli semmonen Boschilainen muovirimpula ja pari siihen sopivaa letkun pätkää motonetistä ja pelaa!
Ja tosiaan keskuslukon ja koneen alipaineet on sitten aivan eri järjestelmiä, konehuoneen alipaine tulee motissa olevasta alipainepumpusta, auton keskuslukitus pelaa vänkärin takapenkin alla olevan sähköpumpun avulla.
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Re: Onko normaalia etei w124 sammu ihan heti?
Juuri näin, olen ollut sormet rasvassa tän auton kanssa sen verran että alan tuntemaan minäkin jo autoni, eli W124 mallin.blackslide kirjoitti:Eipä tuo vajaan miljoonan rullannut 200D meinannu itsellänikään sammua.
Järjestelin noita letkuja ympäri ja ämpäri, otin lamppujen korkeudensäädöt yms. pois pelistä, kytkin sammuttimen letkun suoraan alipainepumppuun.
Sammui pari päivää normaalisti, sitten hieman kierroksia antamalla ja lopulta ei taaskaan muuta kuin vaihteella.
Vaikutti jo siltä että vika olisi jarrutehostimessa, jarrut kun on myös aika heikot. Vika oli kuitenkin sammutin alipainekellossa... eli semmonen Boschilainen muovirimpula ja pari siihen sopivaa letkun pätkää motonetistä ja pelaa!
Ja tosiaan keskuslukon ja koneen alipaineet on sitten aivan eri järjestelmiä, konehuoneen alipaine tulee motissa olevasta alipainepumpusta, auton keskuslukitus pelaa vänkärin takapenkin alla olevan sähköpumpun avulla.