A-sarjalaisesta (-05) alkoi ABS herjaamaan talven alettua. Kävin luetuttamassa vikakoodit ja syylliseksi paljastui oikean takarenkaan pyörintänopeusanturi. Luistonesto menee nyt vikatilaan heti liikkeellelähdön jälkeen.
Irroteltiin ja putsattiin tuo anturi anturi mutta tästä ei ollut apua. Anturin päässä oli pieniä kosketusjälkiä joten se oli ottanut kevyesti kiinni johonkin. Myös jarrulevy otettiin pois mutta aika ja rohkeus ei riittänyt että olis kurkistanut takanavan sisälle. Siellä pitäis vissiinkin olla hammaskehä joka likaantuu ja/tai ruostuu.
Kysymys kuuluukin nyt että onko tuo kuinka työläs purkaa ja putsata? Pitäiskö tuo anturi vaihtaa samalla vai voiko se ylipäätään hajota?
W169 ABS, ESP, BAS faulty
W169 ABS, ESP, BAS faulty
Viimeksi muokannut Kallo, To 12.04.2012 16:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W169 ABS, EBS, BAS faulty
Jos anturin pässä on jälkiä että on ottanut kiinni(rippuu hiukan jäljistä) niin on sökö lisäksi se vastin pinta siellä navan puolella voi olla myös,Kallo kirjoitti:A-sarjalaisesta (-05) alkoi ABS herjaamaan talven alettua. Kävin luetuttamassa vikakoodit ja syylliseksi paljastui oikean takarenkaan pyörintänopeusanturi. Luistonesto menee nyt vikatilaan heti liikkeellelähdön jälkeen.
Irroteltiin ja putsattiin tuo anturi anturi mutta tästä ei ollut apua. Anturin päässä oli pieniä kosketusjälkiä joten se oli ottanut kevyesti kiinni johonkin. Myös jarrulevy otettiin pois mutta aika ja rohkeus ei riittänyt että olis kurkistanut takanavan sisälle. Siellä pitäis vissiinkin olla hammaskehä joka likaantuu ja/tai ruostuu.
Kysymys kuuluukin nyt että onko tuo kuinka työläs purkaa ja putsata? Pitäiskö tuo anturi vaihtaa samalla vai voiko se ylipäätään hajota?
tarkist on onko laakerissa väljää jos on niin anturin ja kehän väli väärä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W169 ABS, ESP, BAS faulty
Tuli tilattua saksan eBaysta kokonainen takanapa ja anturi varaosiksi. Purin navan auki ja pyyhin pahimmat hapettumat pois mutta kuten kuvista näkyy on tuo aika helkkarin likainen edelleenkin.
Miten tuo anturi saa signaalin laakerin laipasta kun se on ihan tasainen? Myös tässä varaosana tulleessa on anturi hangannut kiinni pyörintäkehään. Kunhan aikaa löytyy puran autosta irti takanavan niin katsotaan mitä sieltä löytyy.
Miten tuo anturi saa signaalin laakerin laipasta kun se on ihan tasainen? Myös tässä varaosana tulleessa on anturi hangannut kiinni pyörintäkehään. Kunhan aikaa löytyy puran autosta irti takanavan niin katsotaan mitä sieltä löytyy.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W169 ABS, ESP, BAS faulty
Kaverin mersussa, en muista tyyppiä piti olla semmoset laakerin stefat joista ABS ottaa signaalin, huomasi kun ensin tuli normaali stefat.Kallo kirjoitti:Tuli tilattua saksan eBaysta kokonainen takanapa ja anturi varaosiksi. Purin navan auki ja pyyhin pahimmat hapettumat pois mutta kuten kuvista näkyy on tuo aika helkkarin likainen edelleenkin.
Miten tuo anturi saa signaalin laakerin laipasta kun se on ihan tasainen? Myös tässä varaosana tulleessa on anturi hangannut kiinni pyörintäkehään. Kunhan aikaa löytyy puran autosta irti takanavan niin katsotaan mitä sieltä löytyy.
Re: W169 ABS, ESP, BAS faulty
Noniin tuli tämäkin kuntoon ja mersu leimattua. Takanapa irti ja varaosat tilalle. Työläin osuus oli tuo navan irrotus, jossa pitää ottaa neljä tähtikantaista pulttia irti. Ne on kohtuullisen tiukasti kiinni ja siellä on suhteellisen ahdasta muutenkin. Pari tuntia piti äheltää ennenkuin saatiin napa pois.
Siitä laakerin stefasta se abs anturi saa tosiaankin signaalin. Alkuperäinen napa kesti 130 tkm.
Siitä laakerin stefasta se abs anturi saa tosiaankin signaalin. Alkuperäinen napa kesti 130 tkm.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W169 ABS, ESP, BAS faulty
Jep ja jos on laakerissa väljää niin toimii miten sattuu,Kallo kirjoitti: Siitä laakerin stefasta se abs anturi saa tosiaankin signaalin. Alkuperäinen napa kesti 130 tkm.
myös jos stefa on liina syvällä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W169 ABS, ESP, BAS faulty
Minulla W169 A170 vm.2005 myös tilanne päällä tuon ABS,ESP,BAS vian kanssa.
Vikakoodi luettu Autocom Cars:lla ja herjaa renkaan nopeusanturia vasen taka. Vaihdoin anturin ristiin oikean puolen kanssa ja vika pysyi samassa anturissa. Joten päättelin että vika olisi navan kehässä. Nyt vaihdettu uusi napa mutta ongelma pysynyt samana. Jostakin Britti-foorumilta löysin
että hänellä ollut vikana katkennut johdin ECU:n päässä.
Löytyiskö joltakin johdotuskuvaa ABS/ESP-ohjainyksiköltä jotta voisin mittailla johdotuksen tai osaisi silmäillä oikeita johtoja katkoksen löytämiseksi.
Vikakoodi luettu Autocom Cars:lla ja herjaa renkaan nopeusanturia vasen taka. Vaihdoin anturin ristiin oikean puolen kanssa ja vika pysyi samassa anturissa. Joten päättelin että vika olisi navan kehässä. Nyt vaihdettu uusi napa mutta ongelma pysynyt samana. Jostakin Britti-foorumilta löysin
että hänellä ollut vikana katkennut johdin ECU:n päässä.
Löytyiskö joltakin johdotuskuvaa ABS/ESP-ohjainyksiköltä jotta voisin mittailla johdotuksen tai osaisi silmäillä oikeita johtoja katkoksen löytämiseksi.