Jarrupalojen loppumisen varoitus ilmoitus
Jarrupalojen loppumisen varoitus ilmoitus
Vaihdoin autooni itse uudet jarrupalat, kun auto rupesi ilmoittamaan että on jarrupalat loppu ja niinhän ne olivatkin. Auto ilmoittaa kuitenkin vieläkin joka kerta kun sen käynnistää ja sammuttaa että jarrupalat ovat loppu. Jarrupalojen mukana vaihdoin myös kuluneet sensorit. Kysynpä siis millä turhasta ilmoituksesta pääsee eroon?
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Hommahan pelaa siten että tuo anturi tungetaan jarrupalassa olevaan reikään ja kun palat kuluu niin paljon että paloissa olevan reiän reuna kuluu puhki ottaa anturi kiinni jarrulevyyn ja oikosulkee virtapiirin --> valo syttyy
Tarkista siis ettei anturi pääse ottamaan koriin tms. kiinni. Ja jos ei ongelma häviä, niin anturin voi poistaa kokonaan.
Tarkista siis ettei anturi pääse ottamaan koriin tms. kiinni. Ja jos ei ongelma häviä, niin anturin voi poistaa kokonaan.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Kyllähän siellä muutama pitää loistaa ja jos ei muuta niin pissapojan valo ainakin.Pasi H. kirjoitti:Itse poistin anturin kokonaan, ilmankin sitä pärjää, jos vaivautuu edes kerran vuodessa tsekkaamaan jarrupalojen kitkapinnat... eikä pala ylimääräsiä valoja mittaristossa..
Asiasta asiaan, kuluneiden levyjen koholla olevat reunat voivat myös aiheuttaa "väärän" hälytyksen tuossa jarrupala valossa

Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Jani Anttila kirjoitti:Hommahan pelaa siten että tuo anturi tungetaan jarrupalassa olevaan reikään ja kun palat kuluu niin paljon että paloissa olevan reiän reuna kuluu puhki ottaa anturi kiinni jarrulevyyn ja oikosulkee virtapiirin --> valo syttyy
Tarkista siis ettei anturi pääse ottamaan koriin tms. kiinni. Ja jos ei ongelma häviä, niin anturin voi poistaa kokonaan.
joo tuo on toinen malli, eikö se toisentyyppinen anturi toimi niin,. että siinä anturissa kulkee "rengas" lanka, eli kun se katkeaa ,niin valo syttyy.
tämän tyyppiset anturin on aina uusittavat.
nuo sinun mainitsemasi anturit eivät käsittääkseni kaipaa vaihtoa, ellei sitten rikki mene täysin. ?
terveisin jaska
asentaja / veho
itse ajelen polkupyörällä :D
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Jep. Ei tartte vaihtaa jos ei mene rikki, siis jos. Anturi on muovipinnoitettu, jolloinka muovi kuluu pois ensimmäisenä ja kuten kaikki tietää muovin kulutuskestävyys on aika huono, joten se on vaihtokunnossa heti kun se levyyn ekan kerran ottaa kiinni. Jos muovi on rikki ja sitä ei vaihda niin sehän oikosulkee virtapiiriä myös siellä jarrupalan sisällä.Jack kirjoitti: nuo sinun mainitsemasi anturit eivät käsittääkseni kaipaa vaihtoa, ellei sitten rikki mene täysin. ?
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Joskus kun en ole raatsinut investoida uusiin tunnistimiin olen jättänyt ne kokonaan pois, mutta leikannut sen johdon poikki ja jättänyt töpselin paikoilleen, ettei liittimet kuraannu piloille (... ja käynyt muutaman viikon kuluttua dyykkaamassa Vehon roskista "vähän käytetyt" uudet tunnistimet
)


S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Lähinnä tarkoitin tuota tilaa kun auto on jo käynnissäKyllähän siellä muutama pitää loistaa ja jos ei muuta niin pissapojan valo ainakin.

Kaikki valot palaa kyllä kun virrat laittaa päälle, eli aivan varmasti jokainen polttimo siellä toimii.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Moi !
Asiaa sivuten erehdyin Motonetin etujarrupalohin....(W124)
Ovat nähtävästi tehty reiluilla toleransseilla, kun jarrua painaa niin kuuluu klonks
kummaltakin puolen. Välys häipyy aina ekapainalluksella, mutta kun pakittaa ja painaa jarrua niin taas klonks. Sama juttu, kun pakituksen lähtee taas eteenpäin ja painaa eka kerran jarrua.
En suosittele....
t jone
Asiaa sivuten erehdyin Motonetin etujarrupalohin....(W124)
Ovat nähtävästi tehty reiluilla toleransseilla, kun jarrua painaa niin kuuluu klonks
kummaltakin puolen. Välys häipyy aina ekapainalluksella, mutta kun pakittaa ja painaa jarrua niin taas klonks. Sama juttu, kun pakituksen lähtee taas eteenpäin ja painaa eka kerran jarrua.
En suosittele....
t jone
Joo, näistähän oli juttua jo aiemmin. Minkämerkkiset oli muuten Motonetin palat? Veholta tuli Juridit kun viimeksi ostin.jone2 kirjoitti:Moi !
Asiaa sivuten erehdyin Motonetin etujarrupalohin....(W124)
En suosittele....
t jone
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 99
- Liittynyt: Pe 16.07.2004 16:15
- Paikkakunta: Kainuunmeren ympäristö
Varoituksen sana jarrujen uusijoille:
Ostinpa nuukuuttani
Biltemasta etujarrulevyt ja palat (merkkiä en tiedä) ja siitä lähtien on edestä jarrutettaessa tuntunut nypytystä.
Eturenkaat ilmaan nostettuna vasenta etupyörää käsin pyörittäessä ei tunnu mitään ihmeellistä, mutta oikeassa renkaasta tuntuu selvästi, kun pyörähdyksen aikana jarrut ottavat kiinni levyyn.
Johtopäätös: oikea jarrulevy on kiero, ollut uudesta asti... prskta.
En enää viitsi ruveta niitä irrotuttamaan ja vaihtamaan parempiin. Ajellaan nyt noilla niinkauan kunnes menee taas uusintaan.
Opetus: enpä enää sorru Bilteman tarvikeosiin!
Ostinpa nuukuuttani

Eturenkaat ilmaan nostettuna vasenta etupyörää käsin pyörittäessä ei tunnu mitään ihmeellistä, mutta oikeassa renkaasta tuntuu selvästi, kun pyörähdyksen aikana jarrut ottavat kiinni levyyn.
Johtopäätös: oikea jarrulevy on kiero, ollut uudesta asti... prskta.
En enää viitsi ruveta niitä irrotuttamaan ja vaihtamaan parempiin. Ajellaan nyt noilla niinkauan kunnes menee taas uusintaan.
Opetus: enpä enää sorru Bilteman tarvikeosiin!

W124 230E -91
Mielestäni motonetissa ei myydä w201:een muita kuin Remsi-merkkisiä paloja ja paketin keljessä luki saab900/saab9000!?Jake70 kirjoitti:Moro!
Ostin ite kans noi motonetin palat W201:seen tossa viime viikolla ja merkki oli jotain ICED tai ICER jotain sinne päin.
Toistaseksi ei kitise eikä lonksu, tosin ne on ollu alla vajaan viikon ni paha sanoa vielä mikä on palojen todellinen laatu.
Jake
Väärä vikailmoitus
No eipä se jarrupalojen loppumisen ilmoittelu ole vieläkään loppunut, vaikka tarkistettiin jarrunesteen määrä ja otettiin ne sensorit edestä kokonaan irti, takana niitä ei taida ollakaan. Muuten kaikki on päällisin puolin kunnossa ja paloissa kyllä pintaa riittää. Että vieläkö olisi jotain neuvoja kun näin hankalaksi meni?
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Kumma juttu, kun toisilla palaa varoitusvalo ja meikäläisellä ei vitossa pala vaikka oli sisemmät takapalat aivan loppu, toinen puoli jopa metallissa asti.
Taitaa Olla Vitossa yleisempikin ominaisuus varoitusvalon palamattomuus ja palojen epätasainen kuluminen.
Ulompi pala ei juuri uutta häpee, mutta sisäpala on loppu. Satula liikkuu silti ihan hienosti, mutta palat kuluu väärin... Onkohan tämä kuinka yleinen ominaisuus, kun ennemmikin olen nähnyt "lyhyitä" paloja, joissa sylinterinpuoleinen pala kuluu loppuun ja toinen ei juuri nimeksikään.
Ilmeisesti noi uudemmat Boschin (pitemmät) palat kuluu tasaisemmin...

Taitaa Olla Vitossa yleisempikin ominaisuus varoitusvalon palamattomuus ja palojen epätasainen kuluminen.

Ilmeisesti noi uudemmat Boschin (pitemmät) palat kuluu tasaisemmin...
