Jarrupalojen loppumisen varoitus ilmoitus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jani M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Ma 02.08.2004 22:56
Paikkakunta: Kärkölä

Jarrupalojen loppumisen varoitus ilmoitus

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Vaihdoin autooni itse uudet jarrupalat, kun auto rupesi ilmoittamaan että on jarrupalat loppu ja niinhän ne olivatkin. Auto ilmoittaa kuitenkin vieläkin joka kerta kun sen käynnistää ja sammuttaa että jarrupalat ovat loppu. Jarrupalojen mukana vaihdoin myös kuluneet sensorit. Kysynpä siis millä turhasta ilmoituksesta pääsee eroon?
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Hommahan pelaa siten että tuo anturi tungetaan jarrupalassa olevaan reikään ja kun palat kuluu niin paljon että paloissa olevan reiän reuna kuluu puhki ottaa anturi kiinni jarrulevyyn ja oikosulkee virtapiirin --> valo syttyy

Tarkista siis ettei anturi pääse ottamaan koriin tms. kiinni. Ja jos ei ongelma häviä, niin anturin voi poistaa kokonaan.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

olikohan niin, että sama valo varoitti myös jarrunesteen tasosta... en nyt oo ihan varma, mutta kannattaa tarkastaa.
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Itse poistin anturin kokonaan, ilmankin sitä pärjää, jos vaivautuu edes kerran vuodessa tsekkaamaan jarrupalojen kitkapinnat... eikä pala ylimääräsiä valoja mittaristossa..
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Pasi H. kirjoitti:Itse poistin anturin kokonaan, ilmankin sitä pärjää, jos vaivautuu edes kerran vuodessa tsekkaamaan jarrupalojen kitkapinnat... eikä pala ylimääräsiä valoja mittaristossa..
Kyllähän siellä muutama pitää loistaa ja jos ei muuta niin pissapojan valo ainakin.

Asiasta asiaan, kuluneiden levyjen koholla olevat reunat voivat myös aiheuttaa "väärän" hälytyksen tuossa jarrupala valossa :wink:
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Jack
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 271
Liittynyt: Ke 12.11.2003 16:39

Viesti Kirjoittaja Jack »

Jani Anttila kirjoitti:Hommahan pelaa siten että tuo anturi tungetaan jarrupalassa olevaan reikään ja kun palat kuluu niin paljon että paloissa olevan reiän reuna kuluu puhki ottaa anturi kiinni jarrulevyyn ja oikosulkee virtapiirin --> valo syttyy

Tarkista siis ettei anturi pääse ottamaan koriin tms. kiinni. Ja jos ei ongelma häviä, niin anturin voi poistaa kokonaan.

joo tuo on toinen malli, eikö se toisentyyppinen anturi toimi niin,. että siinä anturissa kulkee "rengas" lanka, eli kun se katkeaa ,niin valo syttyy.
tämän tyyppiset anturin on aina uusittavat.

nuo sinun mainitsemasi anturit eivät käsittääkseni kaipaa vaihtoa, ellei sitten rikki mene täysin. ?

terveisin jaska
asentaja / veho
itse ajelen polkupyörällä :D
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Jack kirjoitti: nuo sinun mainitsemasi anturit eivät käsittääkseni kaipaa vaihtoa, ellei sitten rikki mene täysin. ?
Jep. Ei tartte vaihtaa jos ei mene rikki, siis jos. Anturi on muovipinnoitettu, jolloinka muovi kuluu pois ensimmäisenä ja kuten kaikki tietää muovin kulutuskestävyys on aika huono, joten se on vaihtokunnossa heti kun se levyyn ekan kerran ottaa kiinni. Jos muovi on rikki ja sitä ei vaihda niin sehän oikosulkee virtapiiriä myös siellä jarrupalan sisällä.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
Taxana
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 525
Liittynyt: Pe 23.01.2004 20:10
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Taxana »

Joskus kun en ole raatsinut investoida uusiin tunnistimiin olen jättänyt ne kokonaan pois, mutta leikannut sen johdon poikki ja jättänyt töpselin paikoilleen, ettei liittimet kuraannu piloille (... ja käynyt muutaman viikon kuluttua dyykkaamassa Vehon roskista "vähän käytetyt" uudet tunnistimet :shock: :lol: )
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm

B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000

Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Kyllähän siellä muutama pitää loistaa ja jos ei muuta niin pissapojan valo ainakin.
Lähinnä tarkoitin tuota tilaa kun auto on jo käynnissä :) Ja pissapojannestettä riittävästi niin ei sekään valo häiritse..
Kaikki valot palaa kyllä kun virrat laittaa päälle, eli aivan varmasti jokainen polttimo siellä toimii.
Passat Variant 1.9TDI 2001
jone2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Ke 01.09.2004 14:33

Viesti Kirjoittaja jone2 »

Moi !


Asiaa sivuten erehdyin Motonetin etujarrupalohin....(W124)

Ovat nähtävästi tehty reiluilla toleransseilla, kun jarrua painaa niin kuuluu klonks
kummaltakin puolen. Välys häipyy aina ekapainalluksella, mutta kun pakittaa ja painaa jarrua niin taas klonks. Sama juttu, kun pakituksen lähtee taas eteenpäin ja painaa eka kerran jarrua.

En suosittele....


t jone
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1653
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

jone2 kirjoitti:Moi !


Asiaa sivuten erehdyin Motonetin etujarrupalohin....(W124)
En suosittele....
t jone
Joo, näistähän oli juttua jo aiemmin. Minkämerkkiset oli muuten Motonetin palat? Veholta tuli Juridit kun viimeksi ostin.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Hahaa! No minähän jo ihmettelinkin että mikä ihme siellä farkun etupyörässä lonksuu, männätkö vai mikä, mutta ilmeisesti ja toivottavasti ovat nuo edellämainitut. Ed. omistaja taas säästänyt huoltokuluissa. No eipä tuota jaksa kuumeisena alkaa vaihtaamaankaan :roll:
jone2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Ke 01.09.2004 14:33

Viesti Kirjoittaja jone2 »

Joo, näistähän oli juttua jo aiemmin. Minkämerkkiset oli muuten Motonetin palat? Veholta tuli Juridit kun viimeksi ostin.


En muista merkkiä, mutta motonetiltä kumminkin, taisi olla halvimmasta päästä, ei ollut antureitakaan.

t jone
Jake70
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Su 11.01.2004 14:58

Viesti Kirjoittaja Jake70 »

Moro!

Ostin ite kans noi motonetin palat W201:seen tossa viime viikolla ja merkki oli jotain ICED tai ICER jotain sinne päin.
Toistaseksi ei kitise eikä lonksu, tosin ne on ollu alla vajaan viikon ni paha sanoa vielä mikä on palojen todellinen laatu.

Jake
190E 2.0 Sportline -92
300 SE -88
HandiCap
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Pe 16.07.2004 16:15
Paikkakunta: Kainuunmeren ympäristö

Viesti Kirjoittaja HandiCap »

Varoituksen sana jarrujen uusijoille:

Ostinpa nuukuuttani :oops: Biltemasta etujarrulevyt ja palat (merkkiä en tiedä) ja siitä lähtien on edestä jarrutettaessa tuntunut nypytystä.

Eturenkaat ilmaan nostettuna vasenta etupyörää käsin pyörittäessä ei tunnu mitään ihmeellistä, mutta oikeassa renkaasta tuntuu selvästi, kun pyörähdyksen aikana jarrut ottavat kiinni levyyn.

Johtopäätös: oikea jarrulevy on kiero, ollut uudesta asti... prskta.

En enää viitsi ruveta niitä irrotuttamaan ja vaihtamaan parempiin. Ajellaan nyt noilla niinkauan kunnes menee taas uusintaan.

Opetus: enpä enää sorru Bilteman tarvikeosiin! :evil:
W124 230E -91
Avatar
Raukola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Su 22.08.2004 18:40
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Raukola »

Jake70 kirjoitti:Moro!

Ostin ite kans noi motonetin palat W201:seen tossa viime viikolla ja merkki oli jotain ICED tai ICER jotain sinne päin.
Toistaseksi ei kitise eikä lonksu, tosin ne on ollu alla vajaan viikon ni paha sanoa vielä mikä on palojen todellinen laatu.

Jake
Mielestäni motonetissa ei myydä w201:een muita kuin Remsi-merkkisiä paloja ja paketin keljessä luki saab900/saab9000!?
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Raukola.

Jaa onhan täällä muitakin Ulvilalaisia. Oon ton sun autos muutaman kerran kaupungilla bongannut(Porissa). Itellä on se sininen w124 Coupe AMG-höysteillä. (Paitsi moottori :lol: )
Passat Variant 1.9TDI 2001
Jani M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Ma 02.08.2004 22:56
Paikkakunta: Kärkölä

Väärä vikailmoitus

Viesti Kirjoittaja Jani M »

No eipä se jarrupalojen loppumisen ilmoittelu ole vieläkään loppunut, vaikka tarkistettiin jarrunesteen määrä ja otettiin ne sensorit edestä kokonaan irti, takana niitä ei taida ollakaan. Muuten kaikki on päällisin puolin kunnossa ja paloissa kyllä pintaa riittää. Että vieläkö olisi jotain neuvoja kun näin hankalaksi meni?
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Kumma juttu, kun toisilla palaa varoitusvalo ja meikäläisellä ei vitossa pala vaikka oli sisemmät takapalat aivan loppu, toinen puoli jopa metallissa asti. :shock:

Taitaa Olla Vitossa yleisempikin ominaisuus varoitusvalon palamattomuus ja palojen epätasainen kuluminen. :?: Ulompi pala ei juuri uutta häpee, mutta sisäpala on loppu. Satula liikkuu silti ihan hienosti, mutta palat kuluu väärin... Onkohan tämä kuinka yleinen ominaisuus, kun ennemmikin olen nähnyt "lyhyitä" paloja, joissa sylinterinpuoleinen pala kuluu loppuun ja toinen ei juuri nimeksikään.
Ilmeisesti noi uudemmat Boschin (pitemmät) palat kuluu tasaisemmin... :?:
Vastaa Viestiin