-
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w202 220cdi -98 savuttaa, K-arvo 3.5-4.5??????
Eetyzk kirjoitti:Isä kävi hakees tommosen otsikonmukaisen auton etullisesti. Kun liike myi "kansivikasena".
No iha ensteks se kävi kolmella pytyllä, ja arveltiin vähä suutinvikaa. Mentiin testeriin ja se näytti, että kolmosen suutin paskana. No se vaihettiin ja alko käymään neljällä.
No site siitä intona käytiin katsastaas, josta tuli hylky.
Vikalista:
-Etujarruletkut vaihdettava *chek
-Takajarru laahaa hieman *chek
-Sumarin polttimo palanut *chek
-K-Arvo yli 3. *voi vitalis
No sitte ku päästiin kotia, nykäsiin imusarja irti. Siel oli läppävivustosta yks nuppi hajonnu -> Läpät menny kiinni asentoon -> Muurautunu jumiiin.
Siinä site poistettiin koko läpät, ja laitettiin pultit massojen kans läppäakselien läpivientien paikalle. Ja luultiin, että auto on kunnos.
Lähetiin site uusintanäyttää autoo ja katsurille asti veti tosi komeesti heti alhaalta ja muutenki koneen käytös oli normaalin tuntusta, eikä hirveesti savutellu.
Siine site katsuri lähti ja heitti lenkin ja tuli kysyyn, että onko tää ihan normaalia ku tuntuu tukehtuvan vähä alakierroksilla, no site mentiin kummiski mittaa päästöjä niin arvo oli koko ajan joku 3,5. Ekalla katsastuksella se oli joku 5,5.![]()
Site käytiin viel myöhemmin nyrkkipajalla ottaa päästöt niin siel oli 4,2.
Ja tosiaan vian kuvaus tällä hetkellä on semmonen, että kun painaa vaikka paikaalta kaasun pohjaa, niin alkaa _musta_ savutus ja vähä niinku jotenki tukehtuis ja site ku ahdot tulee peliin niin näkyvä savutus oikeestaan lakkaa ja auto alkaa vetää hyvin.
Site kokeiltiin ottaa MAF:in pistoketta irti, niin auto käyttäytyy koko ajan samanlailla, ei vaikutusta mihkää.
Hjelppiä?
Jos imusarja on putsattu, ahtopaine vuoto,
tukkoinen putki, EGR vuotaa takertelee
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w202 220cdi -98 savuttaa, K-arvo 3.5-4.5??????
Jos sillä on ajettu savuttavana pitkään niin pakoputki on varmasti paksussa noessa...
Eli eka nuo mahdolliset ahtovuodot kuriin, ja sen jälkeen kunnolla paikat kuumaksi niin alkaa putki puhdistua.
Tuon ikäisestä CDI:stä muistaakseni kestää tukkia pakokaasun kierrätyksen esim peltilaipalla ilman vikatilaa.
Joten se tukkoon jos näyttää että tuo EGR venttiili vuotaa.
Eli eka nuo mahdolliset ahtovuodot kuriin, ja sen jälkeen kunnolla paikat kuumaksi niin alkaa putki puhdistua.
Tuon ikäisestä CDI:stä muistaakseni kestää tukkia pakokaasun kierrätyksen esim peltilaipalla ilman vikatilaa.
Joten se tukkoon jos näyttää että tuo EGR venttiili vuotaa.
Re: w202 220cdi -98 savuttaa, K-arvo 3.5-4.5??????
Jos vaan tulppaat egr:n sokeella laipalla, niin vetää vikatilaan sen takia jo pelkästään. Egr pitää "koodata" vielä tulppauksen jälkeen pois järjestelmästä. Tämmönen käsitys mulla ainakin on asiasta.
Nykyinen : MB W638 112 CDI
Exät :MB W202 200CDI, MB E 270CDI T W210, MB W202 T 200CDI
Exät :MB W202 200CDI, MB E 270CDI T W210, MB W202 T 200CDI
Re: w202 220cdi -98 savuttaa, K-arvo 3.5-4.5??????
Ei tarvii vanhemmissa koodata.Kris kirjoitti:Jos vaan tulppaat egr:n sokeella laipalla, niin vetää vikatilaan sen takia jo pelkästään. Egr pitää "koodata" vielä tulppauksen jälkeen pois järjestelmästä. Tämmönen käsitys mulla ainakin on asiasta.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: w202 220cdi -98 savuttaa, K-arvo 3.5-4.5??????
Itellä edellinen w202 -00 200cdi ainakin meni vikatilaan kun tein sokean laipan egr:lle.
Nykyinen : MB W638 112 CDI
Exät :MB W202 200CDI, MB E 270CDI T W210, MB W202 T 200CDI
Exät :MB W202 200CDI, MB E 270CDI T W210, MB W202 T 200CDI
Re: w202 220cdi -98 savuttaa, K-arvo 3.5-4.5??????
Kyllä pitäisi mennä w202 vikatilaan Egr tulppaamisesta jos ilmamäärämittari näyttää läheskään mitään järkeviä arvoja.
Yleensä ilmamäärämittari on kuitenkin alkuperäinen ja näyttää ihan päin honkia niin vikatilaa ei tule. Itselläkin oli vuoden Egr tulpattuna mutta kun vaihdoin ilmamäärämittarin niin joha alkoin vikatilaa paukkumaan kun auto lämpes
Yleensä ilmamäärämittari on kuitenkin alkuperäinen ja näyttää ihan päin honkia niin vikatilaa ei tule. Itselläkin oli vuoden Egr tulpattuna mutta kun vaihdoin ilmamäärämittarin niin joha alkoin vikatilaa paukkumaan kun auto lämpes

-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
- tuoppitoukka
- Vakiokalustoa
- Viestit: 161
- Liittynyt: To 27.07.2006 09:25
- Paikkakunta: Tornio
Re: w202 220cdi -98 savuttaa, K-arvo 3.5-4.5??????
Onkohan mullakin sitten viallinen ilmamäärämittari
Ei ainakaan minulla ole vielä mennyt vikatilaan kun viimekesänä käytin imusarjan pöydällä ja otin läppäsyteemin ja egr:n pois käytöstä..Jätin toki ne moottorit sinne paikolleen, säätelevät siellä itekseen mitä tykkäävät
Otikko eetyzk sen egr-venttiilin läpän myös pois? kait se savustaa jos egr:lle menevä linja on tukossa ja läppä kiinni, ei oikein ilma kule..

Ei ainakaan minulla ole vielä mennyt vikatilaan kun viimekesänä käytin imusarjan pöydällä ja otin läppäsyteemin ja egr:n pois käytöstä..Jätin toki ne moottorit sinne paikolleen, säätelevät siellä itekseen mitä tykkäävät

Otikko eetyzk sen egr-venttiilin läpän myös pois? kait se savustaa jos egr:lle menevä linja on tukossa ja läppä kiinni, ei oikein ilma kule..
C200 CDi sport -00
Corolla 1.3 -94
C180 -94
Nissan Bluebird -87 "peltimiehen painajainen"
Corolla 1.3 -94

C180 -94
Nissan Bluebird -87 "peltimiehen painajainen"
Re: w202 220cdi -98 savuttaa, K-arvo 3.5-4.5??????
Jaa ,sitten mullakin voi olla ilmamassamittarissa vikaa kun koko ajan lisääntynyt mustan työntö kun alkaa ahtamaan.c220cdi-99
no tästä on kyllä tulpattu ja läpät poistettu.Joka tapauksessa syöttöä on enemmän kun ilmaa.
no tästä on kyllä tulpattu ja läpät poistettu.Joka tapauksessa syöttöä on enemmän kun ilmaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w202 220cdi -98 savuttaa, K-arvo 3.5-4.5??????
Ittellä tuo savun pikkuhiljaa lisääntyminen johtui alipainevuodosta.atlas kirjoitti:Jaa ,sitten mullakin voi olla ilmamassamittarissa vikaa kun koko ajan lisääntynyt mustan työntö kun alkaa ahtamaan.c220cdi-99
no tästä on kyllä tulpattu ja läpät poistettu.Joka tapauksessa syöttöä on enemmän kun ilmaa.
Ja pisteenä iin päällä se takaiskuventtiili jarrutehostajan ja alipainepumpun välisessä putkessa oli sökö.
Sen viallisuun aiheuttaa alipainepuutetta, kun jarrua joutuu useammin painamaan peräkkäin... Esim. ruuhkassa körötellen.
Takaiskuventtiiliä en oikein saanut "elvytettyä", joten hain kaupasta uuden... Tuli hyvä

W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w202 220cdi -98 savuttaa, K-arvo 3.5-4.5??????
Usein vikan on juuri painnen puuttumin/vajausjvk210cdi kirjoitti:Ittellä tuo savun pikkuhiljaa lisääntyminen johtui alipainevuodosta.atlas kirjoitti:Jaa ,sitten mullakin voi olla ilmamassamittarissa vikaa kun koko ajan lisääntynyt mustan työntö kun alkaa ahtamaan.c220cdi-99
no tästä on kyllä tulpattu ja läpät poistettu.Joka tapauksessa syöttöä on enemmän kun ilmaa.
Ja pisteenä iin päällä se takaiskuventtiili jarrutehostajan ja alipainepumpun välisessä putkessa oli sökö.
Sen viallisuun aiheuttaa alipainepuutetta, kun jarrua joutuu useammin painamaan peräkkäin... Esim. ruuhkassa körötellen.
Takaiskuventtiiliä en oikein saanut "elvytettyä", joten hain kaupasta uuden... Tuli hyvä
ja toinen yleinen vika on alipaine puoli
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w202 220cdi -98 savuttaa, K-arvo 3.5-4.5??????
Mullakin W210 320CDI pomppas katsastuksesta saavutuksen takia. Savut otettiin kaks kertaa, eka ihan normaalisti, ja sitte toisen kerran ku olin käyny kepittämässä sellasen kymmenisen kilsaa pikkuvaihteella ja koneen kunnolla lämpimäksi. Ei vaikuttanut arvoihin. Outo tilanne, sillä ikinä ei ole ollu dieseleiden pakokaasujen kanssa ongelmia.
Mitä osia mä tartten, jos käytän tuon imusarjan irti ja putsailen? Entäs tuon EGR:n kanssa? Sitä en saa juuri nyt koodattua/koodatettua pois. Ilmamassamittarin vaihdoin n. vuosi sitte uuteen.
Mitä osia mä tartten, jos käytän tuon imusarjan irti ja putsailen? Entäs tuon EGR:n kanssa? Sitä en saa juuri nyt koodattua/koodatettua pois. Ilmamassamittarin vaihdoin n. vuosi sitte uuteen.
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Re: w202 220cdi -98 savuttaa, K-arvo 3.5-4.5??????
Olettekos mersumiehet putsanneet imusarjaa esim. tuollaisella aineella: Forte Diesel Intake Cleaner-spray. Mitäs mersut tykkää, onko viisasta tehdä? Meinaan vaan ettei tarvitse imusarjaa irti roplata. Letku vaan irti imusarjasta ja koneeseen n. 2500 rpm ja purkin sisältö tyhjäksi vähitellen suihkuttaen. Noin se karkeesti ottaen menee. Kokeneet tietääkin tään vielä paremmin. Pitäis tulla rööreistä kiiltävät. Itse en ole vielä kokeillut, mutta voi olla että kokeilen, vääränmerkkiseen kylläkin.
- tuoppitoukka
- Vakiokalustoa
- Viestit: 161
- Liittynyt: To 27.07.2006 09:25
- Paikkakunta: Tornio
Re: w202 220cdi -98 savuttaa, K-arvo 3.5-4.5??????
Enpä lähtis koittaan, suosiolla vain palikat pöydälle. Ei varmasti käy hyvin, vaikka toimisikin, jos sieltä sitten jotain sormenpään kokosia kokkareitakin alkaa irtoilemmaan, voip olla että alkaa motti sakkaamaan... ei siinä, voisihan se toimiakin vanhemmissa vehkeissä missä ei ajeta pakokaasuja ottopuolelle, niissä tuskin hirveästi sitä ryönää putkissa on muutenkaan..
C200 CDi sport -00
Corolla 1.3 -94
C180 -94
Nissan Bluebird -87 "peltimiehen painajainen"
Corolla 1.3 -94

C180 -94
Nissan Bluebird -87 "peltimiehen painajainen"
Re: w202 220cdi -98 savuttaa, K-arvo 3.5-4.5??????
Nyt on Väykyssä tuore leima savutusarvolla 0,7.Iso-Jaska kirjoitti:Mullakin W210 320CDI pomppas katsastuksesta saavutuksen takia. Savut otettiin kaks kertaa, eka ihan normaalisti, ja sitte toisen kerran ku olin käyny kepittämässä sellasen kymmenisen kilsaa pikkuvaihteella ja koneen kunnolla lämpimäksi. Ei vaikuttanut arvoihin. Outo tilanne, sillä ikinä ei ole ollu dieseleiden pakokaasujen kanssa ongelmia.
Mitä osia mä tartten, jos käytän tuon imusarjan irti ja putsailen? Entäs tuon EGR:n kanssa? Sitä en saa juuri nyt koodattua/koodatettua pois. Ilmamassamittarin vaihdoin n. vuosi sitte uuteen.
Tehdyt remontit olivat siis
-STP Diesel Injector Cleaneriä purkillinen lähes tyhjään tankkiin ja ajelua
-EGR ohjelmoitiin pois käytöstä
-3000 kilsan reissu Lappiin ja takas reippaalla keskinopeudella, paljon täyskaasuohituksia ja muutoinkin ripeitä kiihdyttelyjä
Osaltaan voinee vaikuttaa sekin, että reilu puoli talvea meni vajaakuntoisella termostaatilla, sekä puoli talvea ilman pohjapanssaria.
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w202 220cdi -98 savuttaa, K-arvo 3.5-4.5??????
Hyvä että tuli kuntoonIso-Jaska kirjoitti:Nyt on Väykyssä tuore leima savutusarvolla 0,7.Iso-Jaska kirjoitti:Mullakin W210 320CDI pomppas katsastuksesta saavutuksen takia. Savut otettiin kaks kertaa, eka ihan normaalisti, ja sitte toisen kerran ku olin käyny kepittämässä sellasen kymmenisen kilsaa pikkuvaihteella ja koneen kunnolla lämpimäksi. Ei vaikuttanut arvoihin. Outo tilanne, sillä ikinä ei ole ollu dieseleiden pakokaasujen kanssa ongelmia.
Mitä osia mä tartten, jos käytän tuon imusarjan irti ja putsailen? Entäs tuon EGR:n kanssa? Sitä en saa juuri nyt koodattua/koodatettua pois. Ilmamassamittarin vaihdoin n. vuosi sitte uuteen.
Tehdyt remontit olivat siis
-STP Diesel Injector Cleaneriä purkillinen lähes tyhjään tankkiin ja ajelua
-EGR ohjelmoitiin pois käytöstä
-3000 kilsan reissu Lappiin ja takas reippaalla keskinopeudella, paljon täyskaasuohituksia ja muutoinkin ripeitä kiihdyttelyjä
Osaltaan voinee vaikuttaa sekin, että reilu puoli talvea meni vajaakuntoisella termostaatilla, sekä puoli talvea ilman pohjapanssaria.

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
