Jeps.
Ois haluissa hankkia lastu tollaseen A170 Cdi mersuun.
Mistäs niitä mahtas saada, mikä ois hyvä ja mitä mahtaa maksaa?
Kertokaa kokemuksista...
Lastu A170 Cdi vehkeeseen
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Lastu A170 Cdi vehkeeseen
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Potkua...

Moi!
Ajatus kuulostaa ihan hyvältä...en tiä ootko jo Demecillä poikennut katsomaan, mutta siellä on ainakin jonkin tyyppinen lastu olemassa ko. menopeliin. Hinta oli 950 nykyrahaa, joten kuulostaa suht normaalilta hinnalta. Ite kattelin omaan Emppuun niitä ja valikoimaa oli tohon malliin 1000-4200€ välillä...
Demecin tuotteet on kai käsittääkseni aika laadukkaita,se taitaa näkyä tossa hintapuolessakin vähän, mutta asiantuntemusta sälleiltä löytyy hyvin.
Toi Aaa malli on aina kiinostanut, millainen se on käyttää ja ajaa? Varsinkin just tuo 170 CDI?
Tossa on se osoite sinne Demecille muuten, meinasin jo unohtaa!
http://www.demec.fi
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Aa mersu ja lastu
Enpä oo käyny demecillä kattomassa, mutta täytynee kävästä. Minkähänlaisia lisätehoja tollasella ois lupa odotella? Yleisesti noissa ahdetuissa ymmärtääkseni jotain 15-20 hepoa.
Aakkonen on vallan mahtava ajaa, pieniruokanen, siisti ja lepposa. Aika vaikee antaa yks selitteistä vastausta, koska eka mersu ja ollu alla vasta n. viikon.
Mut kyl se kiihtyy ja kulkeekin ihan riittävästi, vaikkakin totuttelua vaatii, koska edelliseen autoon verrattuna puuttuu sellaset 60hv, 60kmh huippuja ja 5 sek kiihtyvyyttä
Notta silleen
Aakkonen on vallan mahtava ajaa, pieniruokanen, siisti ja lepposa. Aika vaikee antaa yks selitteistä vastausta, koska eka mersu ja ollu alla vasta n. viikon.
Mut kyl se kiihtyy ja kulkeekin ihan riittävästi, vaikkakin totuttelua vaatii, koska edelliseen autoon verrattuna puuttuu sellaset 60hv, 60kmh huippuja ja 5 sek kiihtyvyyttä

Notta silleen
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]

Joo, noiden nettisivujen mukaan tehonlisäys ois n. 29 hepoa ja vääntö nousisi 230 newttoniin. Ei huonommin. Uskoisin että sen huomaa jo penkillä istuessaan...
Noihin entisen pelin lukemiin jää silti matkaa,vaikka ero vähän kaventuukin...
Seuraavaksi, jos teho ei riitä niin pitäis kai vaihtaa ahdin ja välijäähdytin isompiin(?).

Tai sitte pitäis katsella muita MB malleja josko niiden tekniikassa ois jotakin omittavaa tehonlisäyksen nimissä...
Se on kyllä jo vakioksi "pikkuautoksi" ihan varmaan mukava laitos kun siinä CDI koneessa on loistava vääntö...
Lastu ja takuu?
W115:n OM616:een ei varmaan taida lastua löytyä, eikä takuukaan taida olla voimassa!
Mutta... Mitenkä lastuttaminen vaikuttaa takuuseen vai millainen politiikka niillä uudenkarheilla autoilla yleensäkin on takuun suhteen? Puhkiruostumattomuustakuu on kait Mersulla 30 vuotta, mutta miten tekniikan kanssa? Tehon ja väännön lisäys on kyllä ihan mukava.
OT:tä sen verran, että W115 olis vielä pari vuotta tuon ruostumattomuustakuun piirissä...

Mutta... Mitenkä lastuttaminen vaikuttaa takuuseen vai millainen politiikka niillä uudenkarheilla autoilla yleensäkin on takuun suhteen? Puhkiruostumattomuustakuu on kait Mersulla 30 vuotta, mutta miten tekniikan kanssa? Tehon ja väännön lisäys on kyllä ihan mukava.
OT:tä sen verran, että W115 olis vielä pari vuotta tuon ruostumattomuustakuun piirissä...

Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial

Jaa-a. Sinäpä sen sanoit...
Näin mutu-pohjalta luulen että takuu loppuu tekniikan osalta lastuttamiseen. Muistan kuitenkin sellasta että aikanaan kun selasin noita lastuvaihtoehtoja nimenomaan Demeciltä, siellä oli vaihtoehtona sellainen lastu jonka kanssa takuu säilyy. Itse tuotteellahan kyllä pitäs olla 12 kk:n takuu.
Audilla suhtaudutaan kuulopuheiden mukaan vähän lempeämmin lastujen vaikutukseen takuun suhteen...
Periaatteessahan noiden CDI koneiden lastutus ei vaikuta padan kestävyyteen. Se kai pääasiassa nostaa vähän ahtopainetta ja vastaavan verran muokkaa polttoaineen syöttömääriä. Se miten loput tekniset osat välillä moottorista renkaisiin suhtautuvat tehonlisään onkin toinen juttu. Kuitenkin just tuo esimerkki A 170 CDI on valmiiksi jo aika tehokas joten voimansiirtolinjakin eroaa vaikkapa A 140 mallista.
Yleisesti muistelen että tekniikan takuu on mersulla vuoden verran, paitsi 2002 se piteni kahteen vuoteen.
Onneksi ei tuohon W 115 löydy lastua...se liikkuu jo tarpeeksi ylväästi muutenkin...kerrassaan kaunis on...