Ei muuten niin väliä mutta kun kaikki ihmiset kylällä aina kääntyy katsomaan kun yritän sorvata kakkosta silmään... onneksi tulee kurakelit niin saa ruosteiden päälle jotain peitettä...
Viton vaihteensiirtovaijerit
Viton vaihteensiirtovaijerit
Milläs noita kannattaisi yrittää voidella vai kannattaako ollenkaan, kyseessä siis vanhempi cdi (W638)? Kakkosta ja joskus myös nelosta ei tahdo saada päälle sitten millään. Pakkaskeleillä on turha edes yrittää kakkosta ennenkuin auto ajossa lämpiää. Kuinkahan herkkä tuo vaihteensiirto oikein pitäisi olla silloin kun se on kunnossa? Jotenkin tuntuu kovin tahmaiselta nykyään. Vai olisiko laatikkovika todennäköisempi kun tuo lämpeneminen tuntuu vaikuttavan aikapaljon...? Öljyt olen vaihtanut, ei vaikutusta. Mitenkäs nuo vaijerinpäät muuten irtoavat vaihteiston vivuista, ihan kampeamallako?
Ei muuten niin väliä mutta kun kaikki ihmiset kylällä aina kääntyy katsomaan kun yritän sorvata kakkosta silmään... onneksi tulee kurakelit niin saa ruosteiden päälle jotain peitettä...
Ei muuten niin väliä mutta kun kaikki ihmiset kylällä aina kääntyy katsomaan kun yritän sorvata kakkosta silmään... onneksi tulee kurakelit niin saa ruosteiden päälle jotain peitettä...
Re: Viton vaihteensiirtovaijerit
Hankala noi on voidella,itse laitoin vaihdelaatikon päästä crc:tä pillillä siitä kumitutin välistä,en tiedä auttoiko.
Koeta säätää:Tuhkakuppi poies säätö on täällä päässä kierrä ensin toiseen reunaan,koeajo sit toiseen reunaan auttaako,ite säädin oikeanpuoleista vaijeria.Eihän siitä uudenveroista saa kun vaihdekepin allakin on muoviosia jotka kuluu,vaijerit viruu,eli kaikki kuluu.
Vaihteet menee päälle pakkasellakin rauhallisesti vaihtaen,kun öljyt lämpenee vaihto sujuu paremmin,alaspäin vaihtaen ei ole ongelmia.
sanoisko et on puolpitoinen,kun ei ole parempaa tietoa miten se on herkkä uutena.Laitoin RVS käsittelyn vaihteistoon,
tuntus vaikka ei vielä oo paljoakaa ajettu et on liukkaampi.
Koeta säätää:Tuhkakuppi poies säätö on täällä päässä kierrä ensin toiseen reunaan,koeajo sit toiseen reunaan auttaako,ite säädin oikeanpuoleista vaijeria.Eihän siitä uudenveroista saa kun vaihdekepin allakin on muoviosia jotka kuluu,vaijerit viruu,eli kaikki kuluu.
Vaihteet menee päälle pakkasellakin rauhallisesti vaihtaen,kun öljyt lämpenee vaihto sujuu paremmin,alaspäin vaihtaen ei ole ongelmia.
sanoisko et on puolpitoinen,kun ei ole parempaa tietoa miten se on herkkä uutena.Laitoin RVS käsittelyn vaihteistoon,
tuntus vaikka ei vielä oo paljoakaa ajettu et on liukkaampi.
Tuli tuota mietittyä itsekin,mut kun ei ole tarvinnut irrotella,foorumilaisilla on varmasti tietoa tästäkin.Mitenkäs nuo vaijerinpäät muuten irtoavat vaihteiston vivuista, ihan kampeamallako?
Re: Viton vaihteensiirtovaijerit
Ex W638 -01 Vitossa oli sama vika, eli tahmanen vaihteensiirto. Aikani yrittelin niitä vaijereita rasvailla mutta eipä siitä olut apua, sitten ostin viimein kokonaan uuden vivuston(maksoi muistaakseni 200-300EUR) ja homma korjaantui sillä.



