om603 turbotus offikäyttöön

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
merssugee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: La 16.04.2011 07:44

om603 turbotus offikäyttöön

Viesti Kirjoittaja merssugee »

joo elikkä mitä arvon raati tarjoaa om 603 seen turboksi joka heräisi alhaalta tarkotus tehdä ns. cummins pakosarja,
max tehot tuonne 200 nurkille kun auto on offi käytössä. välijäähy tulee ja ehkä 7mm elementit
Avatar
Atte L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Ma 10.03.2008 14:05
Paikkakunta: Valkeala

Re: om603 turbotus offikäyttöön

Viesti Kirjoittaja Atte L »

Tuolla kokoonpanolla 7mm Mynä, mutta vakiosarjalla oli Hx35 56/60 ja #12 pesällä, eikä lähteny ihan alhaalta. Suosittelen jotain pikkasen pienempää tai muuttuvasiipisiä.
300 GD
K Y M
Jani R-K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: Pe 21.12.2007 17:36
Paikkakunta: Alavus

Re: om603 turbotus offikäyttöön

Viesti Kirjoittaja Jani R-K »

Eikös vakio turbo ainakin lähelle 200 heppaan piisaa? Ja ainakin se herää 7mm pumpulla alhaalta.
Muualla nimimerkillä Turbiini

87 s124 300td ja Toyota
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Re: om603 turbotus offikäyttöön

Viesti Kirjoittaja nokileka »

Jani R-K kirjoitti:Eikös vakio turbo ainakin lähelle 200 heppaan piisaa? Ja ainakin se herää 7mm pumpulla alhaalta.
Ei lähde mukaan alhaalta ja hengittää kehnosti. KKK24 on enemmänkin pakokaasujarru. HX35 sopivan pienellä pakopesällä voisi olla sopiva, ehkä jopa HX30 ?
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Re: om603 turbotus offikäyttöön

Viesti Kirjoittaja nokileka »

merssugee kirjoitti:joo elikkä mitä arvon raati tarjoaa om 603 seen turboksi joka heräisi alhaalta tarkotus tehdä ns. cummins pakosarja,
max tehot tuonne 200 nurkille kun auto on offi käytössä. välijäähy tulee ja ehkä 7mm elementit
Vuotava vakiosarja riittää helposti 300 heppaan 6mm pumpulla vakiomoottorissa. Tämä ei ole mitään mutua vaan dynolla testattu. Ihan turha alkaa nypläämään mitään pakosarjaa, vaan parempi miettiä mistä löytyy sopiva turbo 200 heppaan seiskan pumpulla.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: om603 turbotus offikäyttöön

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

hx/hy35 #8 pesällä tai sitten 35 superi herää alhaalta. Mynän 7mm tai ehkä jopa 8mm pumppu ja alasyötöt tappiin niin alkaa tapahtua.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: om603 turbotus offikäyttöön

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

Siekkinen kirjoitti:hx/hy35 #8 pesällä tai sitten 35 superi herää alhaalta. Mynän 7mm tai ehkä jopa 8mm pumppu ja alasyötöt tappiin niin alkaa tapahtua.
Mä sain itteruuvatulla vakio pumpulla 603:sesta 180hv. ei siihen mitää 8mm pumppua tartte jos 200hv on hakuses?
ja eikö hx35 ala olla jo suuri tuommosille tehoille?
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: om603 turbotus offikäyttöön

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Master Powerin R4449-2
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: om603 turbotus offikäyttöön

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Tompa124 kirjoitti:
Siekkinen kirjoitti:hx/hy35 #8 pesällä tai sitten 35 superi herää alhaalta. Mynän 7mm tai ehkä jopa 8mm pumppu ja alasyötöt tappiin niin alkaa tapahtua.
Mä sain itteruuvatulla vakio pumpulla 603:sesta 180hv. ei siihen mitää 8mm pumppua tartte jos 200hv on hakuses?
ja eikö hx35 ala olla jo suuri tuommosille tehoille?
Vääntöjä ja käyttömukavuutta saa enemmän kun on vähintään 7mm pumppu. Kulutus pysyy myös parempana kun ruiskutusaika ei oo niin älyttömän pitkä mitä 5,5 tapeilla. Mulla on hx35 #12 pesällä ja lähtee heräämään alta kahen tonnin kun kaasun lämäsee pohjaan. Eikä vielä oo alasyötöt lähellä täyttä. 2500 kierroksessa on jo reilusti painetta. #8 pesällä tuollanen niin kyllä se alhaalta alkaa vetämään ja vielä paremmin 35 superi #8 pesällä. Suht iso ulkonen hukkaportti pitää olla ettei ahot karkaile ja kone mene pahasti tukkoon yläkierroksilla. Vakioturbot kannattaa ainakin unohtaa tuossa koneessa. Saa pian kannen halki niillä kun pakopaineita on 10 kertaa enemmän mitä ahtopainetta :D garret gt30 on yks ja tuo master powerikin varmasti passaa mutta niihin en ite oo tutustunut niin en tiiä miten sellanen pelittää.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Vastaa Viestiin