Kerran oon nähny tuon vierestä kun ammattilainen korjaa tuommosen kiveniskeymän lasista. Aika näppärän näköstä touhua nykyvehkeillä
Käytettiin kaverin bemaria lasifirmassa kun tuli nasta/kivi ilmeisesti lasiin ja on lasivakuutus. Ensiksi kaveri soitti liikkeeseen mistä auto oli ostettu että lasiin pamahti orkonen. Lähettivät semmosen pienen ympyränmuotosen tarran joka piti liimata heti siihen lasiin. Sitten vaan lasifirmaan ja kaveri hoiti homman kuntoon.
Eli ainakin tuossa tapauksessa mitä minä oon nähnyt niin oli ihan järkevää..
Hyvä korjaaja kyllä näkee koska on porattava kaksi reikää ettei lähde säröilemään.....sulle sattu sutari tekijäksi.
Itse olen käyttänyt veromiehen novusta....osaava ukko vaikka onkin välillä ihan helvetin ärsyttävä leija...ihan sama mulle, hyvästä työstä jaksaa kuunnella hänen omakehut ja nuuhkia ne samalla.
Tulipahan vaan mieleen kun ei ole itellä omakohtasta kokemusta, minkä hintanen esim. Pilkingtonin valtuutetussa lasikorjaamossa on vaikka yhden kiveniskeymän korjaus?
Porukka vissiin käyttää sen takia korjuussa koska se omavastuu just ei maksanu mitään niin ei tarvii uutta lasia vaihtaa..
J- kirjoitti:Porukka vissiin käyttää sen takia korjuussa koska se omavastuu just ei maksanu mitään niin ei tarvii uutta lasia vaihtaa..
Näin määkin meinasin mut ei ihan menny putkeen. Tosin halkeama on repsikan puolella ettei tuo nyt maailmaa kaada mut kuitenkin. Kulutustavaraahan noi ikkunat tuntuu olevan.
Aikaisemminkin olen vastaavaa palvelua käyttänyt ihan hyvällä menestyksellä
Laitoitko sinä semmoisen tarran lasiin kun tuli särö?
Nimittäin se kaveri kerto siellä että sitä lasia ei onnistu enää korjata jos sitä tarraa ei laita pikimmiten niin se korjaus ei enää ilmeisesti onnistu. Oiskohan siitä juuri tullu se että lasi halkesi lisää kun rupesivat poraamaan sitä?
Hei ! Hyvinkäällä joku lasifirma ilmoitteli tuonnoin tuulilasin hiontaa. Onko kellä kokemusta ao toimenpiteestä ? Kannattaako ?
220 Merimiesauto -52
170 D pönttö -55
W 111 200 D-66
W 111 190 B -63
W 123 200 D -81
W 123 300 TD -84 Korinvaihto, elintenluovuttaja
W 123 240 D -85 , Paras tähänastisista
W 124 E 300 TD Autom Farm. -94, Saksantuonti 2010
J- kirjoitti:Laitoitko sinä semmoisen tarran lasiin kun tuli särö?
Nimittäin se kaveri kerto siellä että sitä lasia ei onnistu enää korjata jos sitä tarraa ei laita pikimmiten niin se korjaus ei enää ilmeisesti onnistu. Oiskohan siitä juuri tullu se että lasi halkesi lisää kun rupesivat poraamaan sitä?
Tarra ei vaikuta halkeamiseen ennen eikä jälkeen korjausta.
Tarran tehtävä on estää PASKAN kulkeutumista lasin ja laminaatin väliin....se kun tuppaa näkymään paikkauksen jälkeen liiman seassa....
Ja tarraksi käy vaikka pakkausteippi...kuivilla keleillä vaikka jeesusteippi, kun ei pyyhkijöitä tarvita .....
Enhän minä oo omasta mielestä sinä sanonukkaan että se halkeamat estäsi.
Niin se kaveri just nuin selitti että estää sen paskan pääsyn siihen lasiin ja ihan kun oisi maininnut jotain että sitä ei onnistu korjata enää hyvin jos tarraa ei oo laitettu siihen.
J- kirjoitti:Enhän minä oo omasta mielestä sinä sanonukkaan että se halkeamat estäsi.
Niin se kaveri just nuin selitti että estää sen paskan pääsyn siihen lasiin ja ihan kun oisi maininnut jotain että sitä ei onnistu korjata enää hyvin jos tarraa ei oo laitettu siihen.
No kyllä sen onnistuu.....
Siinäpä se ammattimiehen ero tuleekin korjauksissa esille.....
Ehkä se tarkotti sitten vaan että siitä ei tule niin hyvä jos siellä sitä kakkaa sattuu olemaan verrattuna että ei ole kakkaa..
Mutta kyllä ihan näppärästi homman hoiti ja hoksasi että on tainnu pari lasia aikasemminkin korjata. Tai sitten vika on minussa kun ensimmäistä kertaa vierestä kahtoin
J- kirjoitti:Ehkä se tarkotti sitten vaan että siitä ei tule niin hyvä jos siellä sitä kakkaa sattuu olemaan verrattuna että ei ole kakkaa..
Mutta kyllä ihan näppärästi homman hoiti ja hoksasi että on tainnu pari lasia aikasemminkin korjata. Tai sitten vika on minussa kun ensimmäistä kertaa vierestä kahtoin
Tää pelle....pellepeloton korjaaja pisti kerran putsaten kuukauden auki olleen reiän....imutteli sen vähän ylipaineeseen puolisentuntia ja ruuttas rojut ränniin....reikä katosi kuin jeremyn tukkimana.
Oikeesti jos vaan jaksaa jonkun omakehuja kuunnella tuo veromiehen novuksen ukko on kyllä huippu korjaamaan.
.
40e maksoi kun kurikassa lasisetillä käytin pikku halkeamisen alun. teipin laitoin tunti vahingosta ja ei ehtinyt lika mennä sisään. päiväkin myöhemmin niin lasi olisi ollut varmasti vaihtokunnossa eli suosittelen kyl korjauttaa. työnlaatua en tiedä kehua tai moittia kun ei vertailukohteita ole. lasia ei hiottu jotenka naarmu siinä on nähtävissä vielä.
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Varmaan onnistuu tuollasessa firmassa kun on w124 ajovalojen lisäpitkien lasissa toisessa kiveniskelmä 2mm reikä ja kraateri toisellapuolen korjautus, lasi on irti ja siis helposti korjattavissa sikäli.