Kytkin temppuilee!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Timo S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viesti:

Kytkin temppuilee!

Viesti Kirjoittaja Timo S »

Nonii, piti vielä tämäkin kokea. Mikäköhän mahtaa kytkintä vaivata - pääsääntöisesti irrottaa oikein hyvin ja nätisti, mutta joitakin kertoja on nyt tihenevässä tahdissa alkanut tekemään sellasta, ettei tunnu irrottavan laisinkaan. Tulee eteen sellaisia noloja "ei saa sorvata ilman suojalaseja" tilanteita ja semmonenhan ei mersun kanssa ole soveliasta. :shock:

Nyt kilvan veikkaamaan mikä mättää, paras vaihtoehto palkitaan ryhtymällä asianmukaisiin korjaustoimenpiteisiin. Oma arvaus on, että tarvitsee käydä hakemassa tiivisteet molempiin sylintereihin. Kytkinnesteet vaihdoin pari kuukautta sitten.

t:T
....maanteillä kuljen kuin kuningas mä oisin....
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija

no..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Tähän aikaan illasta veikkaisin, että kytkimen työsylinterillä on tullut mitta täyteen.
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Mulla teki 123 300d pari vuotta sitten samaa. Ensin lakkas irrottamasta kerralla ja sylkäs nesteet ulos työsylinteristä. Vaihdoin sen ja kaikki toimi kaks päivää ok, niin taas lakkas irrottamasta. Ja ei sit irrottanu enää ollenkaan. Tietty olin jumalan selän takana ja 500 km tietä edessä seuraavana päivänä ilman kytkintä. Matka meni ok ja sit purkamaan. Kytkin levy oli ihan kappaleina. Noin 1/3 levystä oli jäljellä muuten oli räjähtäny ja osat lennelly pitkin koppaa. Levyn pinnasta irronneita palasia ilmeisesti kiilautui kaksinkerroin levyn ja asetelman väliin... ?
Timo S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viesti:

Rock!

Viesti Kirjoittaja Timo S »

puikkis kirjoitti:Mulla teki 123 300d pari vuotta sitten samaa. Ensin lakkas irrottamasta kerralla ja sylkäs nesteet ulos työsylinteristä. Vaihdoin sen ja kaikki toimi kaks päivää ok, niin taas lakkas irrottamasta. Ja ei sit irrottanu enää ollenkaan. Tietty olin jumalan selän takana ja 500 km tietä edessä seuraavana päivänä ilman kytkintä. Matka meni ok ja sit purkamaan. Kytkin levy oli ihan kappaleina. Noin 1/3 levystä oli jäljellä muuten oli räjähtäny ja osat lennelly pitkin koppaa. Levyn pinnasta irronneita palasia ilmeisesti kiilautui kaksinkerroin levyn ja asetelman väliin... ?
Ei noitten kytkimien sielunelämästä osaa sanoo - tuo kuulostas miun tapauksessa kaikkein todennäköisimmältä, kun kaikki muukin on yleensä mennyt vaikeimman kautta ni eiköhän tuokin liene... Käyn hakee juhannuksen jälkeen uuden kytkimen varoiks jo valmiiks.

Ah, tää nyt ei liity varsinaisesti tähän topicciin, mut eilen kävi hauskasti kun olin töissä, niin mamma soitti ja sano et tää mein auto on nyt keskellä pihaa poikittain eikä se saa sitä liikkumaan muuta kun taaksepäin (semmonen hirvee rinne) vaikka kuinka yrittää. No mie sitten aattelin että naisten höpötyksiä ja koitin neuvoa vaikka mitä puhelimessa ja kun se ei siitä vartin sisällä miksikään muuttunut, niin sanoin et jätä se siihen, et mie siirrän kun tuun kotio - no tietysti ihan äijänä luulin et muija ei oo saanu vaan vaihetta päälle ja reteesti hyppäsin puikkoihin ja huomasin et ei saa muuten äijäkään vaihetta päälle, eikä ees pois. Auton alla kävin kurkkaamassa ja mikäs se muu siellä roikkukaan, kun yksi kolmesta vaihteen vaihtaja vivusta... että semmostakin voi tapahtua - ei ihan vaan jokapäivästä.

t:T
....maanteillä kuljen kuin kuningas mä oisin....
Vastaa Viestiin