Cdi Mersun huolto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Cdi Mersun huolto

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

JOS tulisi hommattua tuollainen w210 E sarjalainen Cdi koneella niin voiko siihen mitään enää tehdä itse?
Tämä asia huolettaa eniten kun olemme autot huoltaneet ja korjanneet aina itse. Miten esimerkiksi öljyn ja suodattimen vaihto, hihnan vaihdot ym.
Tarvitaanko erikoistyökaluja tms.? Jarruja, iskareita, jousia ym pystyy ilmeisesti itse vielä vaihtelemaan, vai onko sekin omassa tallissa jo liian hankalaa?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
jylppy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 565
Liittynyt: Ma 30.10.2006 08:26
Paikkakunta: Suomi

Re: Cdi Mersun huolto

Viesti Kirjoittaja jylppy »

Hyvin nuo on ainaki vielä ite saanu hoidettua, eli ei vielä tässä ole menty aivan avaruustekniikkaan ja ylemmääräiseen erotiikkaan (lue elektroniikkaan). Ite oon toistaiseksi joutunu korjaan/vaihtamaan 2 suuttimen tiivistettä, hihnan ja hihna kiristimen ja rullan, tasonsäätöiskareiden öljyputket edestä taakse (oli niin pahasti ruostunu et toinen putki meni paineesta rikki), EGR putsattu, turbo on ollu pöydällä (siinä ei tosin loppupeleissä ollut vikaa), koko korista ruosteet pyyhitty kauttaaltaa (ei onneksi ollu vielä pahat), öljyt/suodatin vaihdettu, mittaristosta korjattu pienet nestekidenäytöt ja polttimot... ja mitähän muuta vielä... auto on ollu mulla vasta syksystä eli noin puoli vuotta ja ihan kaikkea ei oo vielä kerenny tekeen ku tuolla ulkona on vähän kylmä. Mutta siis tuollaset normit ja vähän enemmänkin saa kyllä tehtyä ite jos taidot vaan riittää. Carsoftinkin jo ostin, mut sitäkään ei ole joutanut testaamaan ku ulkona on kylmä ja ei oo saanu autoa mihinkään lämpimään. SRS valo palaa ja se pitäis kuitata pois (epäilen ettei ole varsinaista vikaa vaan jostain syystä lävähti tauluun varmaan kun korjasin mittaria ja siinä sattui vähän kaikkee)
Nyk: Japanilainen vispilä

ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: Cdi Mersun huolto

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Miten esimerkiksi hihnan ja kiristäjän vaihto, tarviiko jotakin erikoistyökaluja? Entä öljy ja suodatin, ihan kuten ennenkin vai?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cdi Mersun huolto

Viesti Kirjoittaja hanta »

y30harrastaja kirjoitti:Miten esimerkiksi hihnan ja kiristäjän vaihto, tarviiko jotakin erikoistyökaluja? Entä öljy ja suodatin, ihan kuten ennenkin vai?
Torx ja kuppiavain suodattimelle.

Riippu vähän miten kauas historiassa mennään, mutta kunnon torx-sarjan tarvitset ja mielellään momenttiavaimen/avaimia kun alumiiniin kiertäminen vähän tarkempaa. Mekaniikka näissä on entisen tapaista, mutta ympärille rakennetu elektroniikka aiheuttaa välillä ongelmia - siitäkin kyllä selviää kun täällä foorumilla on niitä jotka hoitavat sen puolen kohtuukorvauksella.
W203CDI
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: Cdi Mersun huolto

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

hanta kirjoitti:
y30harrastaja kirjoitti:Miten esimerkiksi hihnan ja kiristäjän vaihto, tarviiko jotakin erikoistyökaluja? Entä öljy ja suodatin, ihan kuten ennenkin vai?
Torx ja kuppiavain suodattimelle.

Riippu vähän miten kauas historiassa mennään, mutta kunnon torx-sarjan tarvitset ja mielellään momenttiavaimen/avaimia kun alumiiniin kiertäminen vähän tarkempaa. Mekaniikka näissä on entisen tapaista, mutta ympärille rakennetu elektroniikka aiheuttaa välillä ongelmia - siitäkin kyllä selviää kun täällä foorumilla on niitä jotka hoitavat sen puolen kohtuukorvauksella.

Kiitos vastauksesta. Foorumin tuki tietenkin tärkeää. MB tekniikka hieman vielä vieraampi minulle mutta aijon tarvittavat opetella.
Huoltopuolen ihmiset kiinnostavat. Olisi mukava tietää ketä he ovat ja missäpäin asustavat. Kohtuukorvauksella avunsaanti on joskus varmasti tarpeen.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Cdi Mersun huolto

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

y30harrastaja kirjoitti:
hanta kirjoitti:
y30harrastaja kirjoitti:Miten esimerkiksi hihnan ja kiristäjän vaihto, tarviiko jotakin erikoistyökaluja? Entä öljy ja suodatin, ihan kuten ennenkin vai?
Torx ja kuppiavain suodattimelle.

Riippu vähän miten kauas historiassa mennään, mutta kunnon torx-sarjan tarvitset ja mielellään momenttiavaimen/avaimia kun alumiiniin kiertäminen vähän tarkempaa. Mekaniikka näissä on entisen tapaista, mutta ympärille rakennetu elektroniikka aiheuttaa välillä ongelmia - siitäkin kyllä selviää kun täällä foorumilla on niitä jotka hoitavat sen puolen kohtuukorvauksella.

Kiitos vastauksesta. Foorumin tuki tietenkin tärkeää. MB tekniikka hieman vielä vieraampi minulle mutta aijon tarvittavat opetella.
Huoltopuolen ihmiset kiinnostavat. Olisi mukava tietää ketä he ovat ja missäpäin asustavat. Kohtuukorvauksella avunsaanti on joskus varmasti tarpeen.
Foorumilla ainakin nimimerkki CDI203 on tietäjä näissä cdi asioissa. Jos olet hyvin toimeentuleva ihminen niin suosittelen ostamaan itelle Star-vikadiagnostiikkalaitteen (vikakoodinlukulaite) jolla saat mersusta kaikki vikatiedot irti ja nollattua niitä. Myös säätöjä pystyy tuolla tekemään. Joku niitä täällä foorumilla välittää. Todella tärkeä ja hyödyllinen laite cdi mersujen kanssa pelatessa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: Cdi Mersun huolto

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Ja niinkuin monet kerrat on todettu, eli jos Starin hinta sylettää ja haluat sitä tietoa ulos autosta, niin Carsoft on oiva kampe hintaansa nähden. Vanha läppäri hyllyn kätköstä missä sarjaportti niin toimii. Näiden vanhempien CDI koneiden ja väyrysten yleisimmät viat on täällä sivustolla käsitelty monipuolisesti ja tarkasti. Tekniikkapuolen Stickynä on myös linkit mistä löytyy räjäytyskuvat oem-numeroineen. Jousihommista, niinkuin mersuissa yleensäkin, kannattaa käyttää lautasmallin jousipuristinta, eikä tavan kynsipuristinta, koska se henki on aika löyhässä noilla kynsimallisilla.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: Cdi Mersun huolto

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Jompaakumpaa laitetta täytyy harkita. JOS siis tulee Cdi kone. Jossain vaiheessa varmaan kuitenkin tulee.
Tiedän vain etten arastele hankkia cdi Mersua huolto syystä jos sopiva vastaan tulee.

Foorumilta varmaan löytyy jostakin topicista tietoa mitä cdi Väyrystä hankkiessa kannattaa tarkastaa ja tutkia? (muutakin kuin kori)
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Cdi Mersun huolto

Viesti Kirjoittaja atlas »

Hakuun w210 tai w211 kumpaa nyt olet hankkimassa.Stariakin löytyy sieltä päin foorumilaiselta,saa vaan sellaisen kuvan että jatkuvasti jotain.Ei näin ole.
Täällä olevat harrastajat vaan ovat ennen ja tulevaisuudessa mersumerkin omistajia ja tieten nyt ja heillä on siitä pitempi aikainen hyöty.Ja he ovat miettineet sen korjaamo hinnan että kyllä se itsensä maksaa takaisin näin.
Huolto hommat ihan normaaleja kuin muissa ja suutin vuodoissa on juttua ja neuvoja miten tehdä itse.
Tämähän on sellaisten tee se itse miesten tietolaari .Aina kannattaa kysyä jos ei ensin haulla löydy.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: Cdi Mersun huolto

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Kiitokset asiallisista vastauksista. Näillä Edetään.
Kunhan sen Mersun nyt löytäisi :)
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Cdi Mersun huolto

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Ootko muuten vielä miettiny minkälaisen koneen autoon haluaisit? Vaihtoehtojahan on tuossa w210 korissa ainakin 200cdi, 220cdi,270cdi ja 320cdi. Kaks ensimmäistä on neloskoneella, kolmas vitoskoneella ja viimenen kutoskoneella. Kulutuserot on pienimmän ja isoimman välillä 1-2 litran luokkaa satasella. Ja ajettavuus ja tehot onkin sitten ihan eri luokkaa :D
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: Cdi Mersun huolto

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Kyllä toki on tullut mietittyä paljon. Jos Cdi koneista puhutaan niin melkein kaikki konevaihtoehdot kiinnostavat. Ehkä eniten 270, ehkä :)
200 ja 220 malleja näyttää olevan jo aika huokealla myynnissä. Tiedä sitten ovatko kaikki kolmosella, nelosella tai vitosella alkavat hinnat näissä ohitettavia vaihtoehtoja.

Vanhasta koneesta jos puhutaan niin tosiaan ehdottomasti joko 290, tai 300. Olen koeajanut molempia malleja ja pidän kyllä molemmista. 290td:n pa kulutus kiehtoo tietenkin hieman enemmän. Cdi koneisia olen koeajanut vain 2.2 kokoa ja olihan sekin jo ihan uudenlainen verraten vanhoihin diesel autoihin. Ja automaatti kiehtoo itseä aina huomattavasti enemmän.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Cdi Mersun huolto

Viesti Kirjoittaja Sergey »

minulle tuli 220cdi vain sen takia että foorumilta saan tietoa kun auto menee rikki. Ja sehän meni, ja minulla leikkasi korkeapainepumppu ja se oli sitämyöten selvä :D Silti, vaikka minulle onkin osunut melkein kaikki cdi koneen viat, niin kustannuksissa itse tehtynä/korjattuna on päästy vähällä. ns. toimintatonni on riittänyt ja vielä olisi toimintatonnista jopa puolet jäljellä. Seuraava rajapyykki olisi ohjelmiston muutos, kun pumppu hajosi, niin tilalle tulee tietty sitten "isompi" kunhan auto kotiutuu.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Cdi Mersun huolto

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Tottakai sen pitää automaatti olla. Ja varusteltu myös. Webasto, ilmastointi ja xenonit on itsellä ainakin melko ehottomat seuraavassa autossa. 270 on jo varmasti riittävän tehokas normaalikäyttäjälle. Se kiihtyy hyvin ja jaksaa kulkea eikä vie niin paljoa ainetta kun 320. Itselle kun meinaa ikävä kyllä olla se teho kaikki kaikessa niin 320 olis ehoton :D 270 olis järkivaihtoehto. 200 ja 220 on oikeasti laiskoja tuohon verrattuna. En menis niitä kaikista halvimpia ostamaan. 6000 euroa laitan alarajaks nettiauton hakukriteereihin. Ei tuo hinta kyllä määrää mikä on paras mutta halvimmat ei varmastikkaan. Sopivan kun löytää niin soittelee ja jos vielä sitten kiinnostaa niin menee kahtomaan. Perusruostepaikat pitää kahtoa, öljyvuodot on ikäviä, suuttimet ei saa vuotaa (kitkerä haju konehuoneessa) tulee heti remonttia, auton pitää lähteä sahaamatta käyntiin luonnollisesti ja tehojen pitää olla tallella. Huollot pitää olla tietenkin tehtynä ja jos yhtään mikään epäilyttää niin älä osta.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: Cdi Mersun huolto

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Tämä on ihan hyvä kuulla. Monesti olen pohtinut että Cdi koneen huollot ja mahdolliset viat vievät loputkin rahat mennessään.
Varaosiakin pitäisi pystyä ostamaan, mutta ilmeisesti niistä normaali ihminenkin sitten selviää.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Cdi Mersun huolto

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

y30harrastaja kirjoitti:Tämä on ihan hyvä kuulla. Monesti olen pohtinut että Cdi koneen huollot ja mahdolliset viat vievät loputkin rahat mennessään.
Varaosiakin pitäisi pystyä ostamaan, mutta ilmeisesti niistä normaali ihminenkin sitten selviää.
Joo ei ne mahottomia maksa mutta enemmän kun vanhojen kammiokoneiden osat.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: Cdi Mersun huolto

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Siekkinen kirjoitti:Tottakai sen pitää automaatti olla. Ja varusteltu myös. Webasto, ilmastointi ja xenonit on itsellä ainakin melko ehottomat seuraavassa autossa. 270 on jo varmasti riittävän tehokas normaalikäyttäjälle. Se kiihtyy hyvin ja jaksaa kulkea eikä vie niin paljoa ainetta kun 320. Itselle kun meinaa ikävä kyllä olla se teho kaikki kaikessa niin 320 olis ehoton :D 270 olis järkivaihtoehto. 200 ja 220 on oikeasti laiskoja tuohon verrattuna. En menis niitä kaikista halvimpia ostamaan. 6000 euroa laitan alarajaks nettiauton hakukriteereihin. Ei tuo hinta kyllä määrää mikä on paras mutta halvimmat ei varmastikkaan. Sopivan kun löytää niin soittelee ja jos vielä sitten kiinnostaa niin menee kahtomaan. Perusruostepaikat pitää kahtoa, öljyvuodot on ikäviä, suuttimet ei saa vuotaa (kitkerä haju konehuoneessa) tulee heti remonttia, auton pitää lähteä sahaamatta käyntiin luonnollisesti ja tehojen pitää olla tallella. Huollot pitää olla tietenkin tehtynä ja jos yhtään mikään epäilyttää niin älä osta.
Onko tuo suutinvuodosta tuleva kitkerä haju normaali dieselin haju? Siis sama kuin vuotaa dieseliä jostakin?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Cdi Mersun huolto

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

y30harrastaja kirjoitti:
Siekkinen kirjoitti:Tottakai sen pitää automaatti olla. Ja varusteltu myös. Webasto, ilmastointi ja xenonit on itsellä ainakin melko ehottomat seuraavassa autossa. 270 on jo varmasti riittävän tehokas normaalikäyttäjälle. Se kiihtyy hyvin ja jaksaa kulkea eikä vie niin paljoa ainetta kun 320. Itselle kun meinaa ikävä kyllä olla se teho kaikki kaikessa niin 320 olis ehoton :D 270 olis järkivaihtoehto. 200 ja 220 on oikeasti laiskoja tuohon verrattuna. En menis niitä kaikista halvimpia ostamaan. 6000 euroa laitan alarajaks nettiauton hakukriteereihin. Ei tuo hinta kyllä määrää mikä on paras mutta halvimmat ei varmastikkaan. Sopivan kun löytää niin soittelee ja jos vielä sitten kiinnostaa niin menee kahtomaan. Perusruostepaikat pitää kahtoa, öljyvuodot on ikäviä, suuttimet ei saa vuotaa (kitkerä haju konehuoneessa) tulee heti remonttia, auton pitää lähteä sahaamatta käyntiin luonnollisesti ja tehojen pitää olla tallella. Huollot pitää olla tietenkin tehtynä ja jos yhtään mikään epäilyttää niin älä osta.
Onko tuo suutinvuodosta tuleva kitkerä haju normaali dieselin haju? Siis sama kuin vuotaa dieseliä jostakin?
Ei oo cdi koneessa sama kun raa'an diisselin haju vaan sellanen huonosti palanut pikeentynyt diisselin haju. Oikein kitkerä silmiä kirvelevä haju. Näkyy suutinten ympärillä mustaa pikeä kun ottaa muovit pois. Mutta ei tuotakaan vikaa niin mahottomasti kannata pelätä. Tietää vaan heti remonttia.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
jylppy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 565
Liittynyt: Ma 30.10.2006 08:26
Paikkakunta: Suomi

Re: Cdi Mersun huolto

Viesti Kirjoittaja jylppy »

Siekkinen kirjoitti:
y30harrastaja kirjoitti:
Siekkinen kirjoitti:Tottakai sen pitää automaatti olla. Ja varusteltu myös. Webasto, ilmastointi ja xenonit on itsellä ainakin melko ehottomat seuraavassa autossa. 270 on jo varmasti riittävän tehokas normaalikäyttäjälle. Se kiihtyy hyvin ja jaksaa kulkea eikä vie niin paljoa ainetta kun 320. Itselle kun meinaa ikävä kyllä olla se teho kaikki kaikessa niin 320 olis ehoton :D 270 olis järkivaihtoehto. 200 ja 220 on oikeasti laiskoja tuohon verrattuna. En menis niitä kaikista halvimpia ostamaan. 6000 euroa laitan alarajaks nettiauton hakukriteereihin. Ei tuo hinta kyllä määrää mikä on paras mutta halvimmat ei varmastikkaan. Sopivan kun löytää niin soittelee ja jos vielä sitten kiinnostaa niin menee kahtomaan. Perusruostepaikat pitää kahtoa, öljyvuodot on ikäviä, suuttimet ei saa vuotaa (kitkerä haju konehuoneessa) tulee heti remonttia, auton pitää lähteä sahaamatta käyntiin luonnollisesti ja tehojen pitää olla tallella. Huollot pitää olla tietenkin tehtynä ja jos yhtään mikään epäilyttää niin älä osta.
Onko tuo suutinvuodosta tuleva kitkerä haju normaali dieselin haju? Siis sama kuin vuotaa dieseliä jostakin?
Ei oo cdi koneessa sama kun raa'an diisselin haju vaan sellanen huonosti palanut pikeentynyt diisselin haju. Oikein kitkerä silmiä kirvelevä haju. Näkyy suutinten ympärillä mustaa pikeä kun ottaa muovit pois. Mutta ei tuotakaan vikaa niin mahottomasti kannata pelätä. Tietää vaan heti remonttia.
Tai sit näkyy niinku mulla oli tossa kun otti suojamuovin pois niin oli koko helvatun kansi aivan täynnä pikeentynyttä nokea :D :D :D
Hetken aikaa sai jynssätä ja uittaa CRC:ssä että yleensäkkin pääsi vaihtaan kahden suuttimen pohjatiivisteen. Oli vissiin vuotanu jo hetken :D Sinänsä se oli jännä että en ostaessa sitä edes huomannut kun suojamuovin ollessa päällä ei kuulunut lainkaan sitä suhinaa niistä vuotavista suuttimista. Sekin olis hyvä katsoa kun autoa on ostamassa ja kysyä että saako suojamuovin ottaa koneen päältä pois ja tarkistaa just noi suuttimet ja mitä sieltä alta paljastuu.
Nyk: Japanilainen vispilä

ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: Cdi Mersun huolto

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Kyllähän sinne alle kannattaa kurkata. Sieltä siis voi kuulua ihan suhinaakin?
Tiivisteet ei ilmeisesti ole kovin kalliita? Mitenkäs niiden vaihto, onko kovin työlästä?

Onko suuttimissa usein isompaakin vikaa? Niinn että joutuu koko suuttimia uusimaan?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cdi Mersun huolto

Viesti Kirjoittaja hanta »

y30harrastaja kirjoitti:Kyllähän sinne alle kannattaa kurkata. Sieltä siis voi kuulua ihan suhinaakin?
Tiivisteet ei ilmeisesti ole kovin kalliita? Mitenkäs niiden vaihto, onko kovin työlästä?

Onko suuttimissa usein isompaakin vikaa? Niinn että joutuu koko suuttimia uusimaan?
Niinkin voi käydä. Katsopa haulla, suuttimista on kirjoiteltu paljon, mutta ei nyt pidä pelästyä. Esim. omaani vaihdoin tiivisteet ja pultit (parikymmentä euroa) ja mittarissa nyt yli 250 tkm.
W203CDI
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: Cdi Mersun huolto

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Ei tuokaan hinta vielä maata kaada.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Avatar
{janne}}}
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ti 12.02.2008 21:50
Paikkakunta: Nivala

Re: Cdi Mersun huolto

Viesti Kirjoittaja {janne}}} »

y30harrastaja kirjoitti:Kyllähän sinne alle kannattaa kurkata. Sieltä siis voi kuulua ihan suhinaakin?
Tiivisteet ei ilmeisesti ole kovin kalliita? Mitenkäs niiden vaihto, onko kovin työlästä?

Onko suuttimissa usein isompaakin vikaa? Niinn että joutuu koko suuttimia uusimaan?
juu ei oo montaa euroa osat ja just viime perjantaina alko omassa c mallissa pistään nokkaan dieselin käry ja sellanen tupsutus ja suhina kuuluu.. ei oo kova homma vaihtaa itekkään kuhan maltilla tekee ja hyvin puhdistelee paikat varsinki pultin reiän kierteet ettei halkase kantta vesitilaan..
190 E TIC..... ex tic
190 2.5 TD ex.
Omega 2.5 V6 ex.
Calibra 2.0 ex
Mb C 200D
Omega 2.0
Caddy 1.6D
Mb C 270 Cdi -01
Pystylamppu -69
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: Cdi Mersun huolto

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Ostatteko osia ihan varaosaliikkeistä vai Veholta?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: Cdi Mersun huolto

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Motonet, harakiri-liikkeet, veholta jotain halpaa pikkuosaa esim. o-renkaita ja Saksasta tilaan Febin, Lemförderin osia esim täältä: http://www.fuerst-autoteile.de/index.php/find" onclick="window.open(this.href);return false;
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: Cdi Mersun huolto

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

No Motonet on itselle vähän liiankin tuttu paikka :) Itse olen löytänyt myös ebayn kautta vaikka mitä muihin autoihin
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Cdi Mersun huolto

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kaikkea esim.suutin piltteja ja tiivisteitä saa vain kl-varaosat/veho mutta ei ne vehollakaan kaikki ole kalleita osia.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: Cdi Mersun huolto

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Vielä Merteil tuon KL:n lisäksi listalle. Käytettyjä osia sitten kannattaa kysyä forumilla olevilta mm. nimimerkit: Aki P ja Petehri (Raptec)
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Cdi Mersun huolto

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Joskus kun suutin on vuotanut tarpeeks kauan niin suuttimen pohjan voi joutua kalvaamaan että sen saa pitämään.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Cdi Mersun huolto

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Siekkinen kirjoitti:Joskus kun suutin on vuotanut tarpeeks kauan niin suuttimen pohjan voi joutua kalvaamaan että sen saa pitämään.
Ja suutin voi olla helvetin lujassa siellä kiinni ennen kuin suostuu irtoamaan jos on kauan vuotanut
ja jos hehkutulppa menee rikki niin heti vaihtoon ei tarvitse tuon karstan kanssa taistella irrotettaessa ovat helposti katkevaa sorttia jos ei ole kärsivällinen
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Vastaa Viestiin