Siekkinen kirjoitti:veskola kirjoitti:< 2 Bar -> massatiiviste
> 2 Bar -> terästiiviste
== 2Bar vatsahapot jyllää ja yöllä ei saa unta -> rennietä suuhun
...eli toisinsanoen lähes vakiolle (tehot*2) ei kannata alkaa säätämään terästiivisteiden kanssa, tehot*4 pakko ottaa riskiä.
Mulla se menee tuohon vatsahapot jyllää kategoriaan

kallistuu vähän terästiivisteen puolelle. Pitää vaihtaa isompi turbo niin ei tarvii isoja paineita

toisaalta on täälläkin sellasia joilla on massatiiviste ja kolmen baarin paineet ja silti toimii. Riippuu vähän tuurista. Kyllä tää valinta on vaikea

jotenkin vaan tuntuu että miten se lohkotaso kierossa olis ku se on kuitenkin valua

jos vetäsen lohkon vinkulla jossa on se "kumiharja" pää kunnolla puhtaaks ja sitten laittan copper spreitä tiivisteen molemmin puolin ja laitan sitten monivenan momentilla pultit kiinni..
isot pojat on kertonu, että jos soppaa vaan piisaa ja ahdin on riittävä iso, niin ei kannata "vakioon" 602DT, tai 603DT moottoriin syöttää yli kahta baaria. kanget alkaa morjestaa jossain kohtaa. ite en ole edes kehdannu kokeilla yli kahta paaria. pari paaria on piisannu. no, piisannu ja piisannu. mikään ei koskaan riitä. mutta on se mukavampi ajella, kun tietää, ettei se kone morjesta kesken ajon ja voi syöttää kaasu pohjassa sydämmensä kyllyydestä!
niin ja nyt pitää vielä sanoa kokemuksen kovasta rinta-äänestä, että se massatiiviste kyllä kestää ne 2 baaria ainakin jonkun aikaa. mulla oli ties kuinka paljon ajettu orkkiskone, missä oli massa tiiviste. se kesti n. 50tkm virityksen jälkeen. taikka oikeestaan pahviin ei tullu mitään vikaa, vaan kansi halkes neljästä pytystä... yks jäi ehjäks. tosin yks pytty niistä kaikista vaan kusi. noo, laittelin uuden kannen ja uuden pahvitiivarin ja coppergasketilla kasaan. eihän sillä päässy, ku taas n.50tkm ja alko oireileen. en ole vielä kerenny aukoon, mutta pahoin pelkään, että vika on kannessa.
eli eli. jos meinaat vakiomoottorilla ajella, niin ei sinne kannata yli kahta paaria työntää. sen verran se kone kestää ja saman verran kestää se vakio pahvi, ainakin liiman kanssa. kannet näistä ahdetuista vajaa venttiilisistä koneista enemmänkin tuntuu menevän.