om 606 sopiva ahdin? 300hv?
om 606 sopiva ahdin? 300hv?
morjesta päivää sellaista käyttistä rakentelen tuossa, johon tuon 606 pannun hommasin, nyt pitäis hieman piristää konetta kun muutenkin joutuu penkittää leimaa varten, kone alkuperäinen turbo rempattu isosti, pumppuksi tulossa pp virittämä 6mm tapeilla oleva pumppu pakosarjan ajattelin askarrella cummins tyylisen lyhyen mutta mikä olis soppeli ahdin hx 35w ? vai onko hx40superi jo yhtä tyhjää 6mm tapeilla? onko välijäähylle ihanne mittoja? joku 300hv rukouksissa..
Challenger
Re: om 606 sopiva ahdin? 300hv?
Tuota noin.. Voi olla toiveajattelua tuo 300 heppaa 6mm tapeilla. Hx35 herää kyllä hyvin mutta se tahtoo mennä 12 pesällä vauhilla tukkoon. 16 pesällä taas päästäis isompiin tehoihin heräävyyden kustannuksella mutta se tuskin on cummins sarjalla ongelma. 12 pesä taitaa vaan olla ainut portillinen tuohon ahtimeen. Eli jos 16 pesällä laitat niin pakosarjaan paikka ulkoselle hukkaportille. Tuo hx40 superi on tosiaan yhtä tyhjän kanssa pienituottosella pumpulla kun hx35 tuottaa riittävästi ilmaa puhtaaseen palamiseen.
Ja cooleria vaan niin isoa kun keulalle mahtuu siinä ei koko haittaa ellei ala olemaan tiellä
meneekö tuo kone mihin koriin? w201 ei saa niin isoa cooleria järkevästi mahtumaan kun vaikka w124 tai w126 korisiin. Turboa kun lähet ostamaan niin nuita 16 pesällä olevia löydät ainakin casen ja new hollandin raktoreista ja joistakin muista työkoneista. Pesän koko lulee tietenkin pakopesässä 
Ja cooleria vaan niin isoa kun keulalle mahtuu siinä ei koko haittaa ellei ala olemaan tiellä


W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: om 606 sopiva ahdin? 300hv?
niin. kyllä sillä pitäisi päästä 300 jos se säädetty vaan kunnolla. jos tuotto 75mm3 ja vähän ylikin niin se 450nm 4700rpm pitäisi kyllä olla mahdollinen. Mutta siihen kyllä kaikki pitää osua kohdalleen. vetävät kierrokset vaan tarpeeksi ylös. Mutta kokeile niin tietää. vääntöä on tuota enempää oikeastaan turha odottaa ja onkin. Että kannattaako tavoitteeksi laittaa tuo vääntö eikä hepat niin saa mukavan käyttää. eli se 12pesä hx35. 52kompura ja 60 turbiini. Sillä ei mennä kauaksi metsään. Ja tuo 300 juuri ja juuri mahdollinen. Ja kaiken lisäksi juuri noita ahtimiahan on maailma puolillaan. uusikin kohtuu hintainen.
Niin ja edelleen totean niinkuin joskus aiemmin jossakin muualla, että 16pesä portillisena on ainakin minun autossa paikallaan. se on jostakin casen pyöräkuormaajasta mutta tarkemmin en tiedä. Ja mielestäni jossakin kuvassa volvon kaivinkoneesta olen nähnyt 16sen portillisen pesän, kun noita caseja aika vähän täällä suomessa liikkuu.
Niin ja edelleen totean niinkuin joskus aiemmin jossakin muualla, että 16pesä portillisena on ainakin minun autossa paikallaan. se on jostakin casen pyöräkuormaajasta mutta tarkemmin en tiedä. Ja mielestäni jossakin kuvassa volvon kaivinkoneesta olen nähnyt 16sen portillisen pesän, kun noita caseja aika vähän täällä suomessa liikkuu.
Re: om 606 sopiva ahdin? 300hv?
16 portillisena? Onko sellasiakin? Itellä oli aluks 80mm3 syötöt (ppd 7mm elementeillä) ja hx35 12 pesällä niin penkissä tuli 250hv(4300)/500Nm(3200) vajaaventtiilillä. Aineen tulo loppu samoilla kierroksilla millä huipputehot mitattiin oli vetävät liian pienellä. Saa tosiaan olla säädöt kohillaan. 20 milliä lisäsin syöttöä ja ahtopainetta sen verran ettei savuttele liikaa niin nyt pitäis olla yli 300 hepan mutta ahdin menee pahasti tukkoon.jolavi kirjoitti:niin. kyllä sillä pitäisi päästä 300 jos se säädetty vaan kunnolla. jos tuotto 75mm3 ja vähän ylikin niin se 450nm 4700rpm pitäisi kyllä olla mahdollinen. Mutta siihen kyllä kaikki pitää osua kohdalleen. vetävät kierrokset vaan tarpeeksi ylös. Mutta kokeile niin tietää. vääntöä on tuota enempää oikeastaan turha odottaa ja onkin. Että kannattaako tavoitteeksi laittaa tuo vääntö eikä hepat niin saa mukavan käyttää. eli se 12pesä hx35. 52kompura ja 60 turbiini. Sillä ei mennä kauaksi metsään. Ja tuo 300 juuri ja juuri mahdollinen. Ja kaiken lisäksi juuri noita ahtimiahan on maailma puolillaan. uusikin kohtuu hintainen.
Niin ja edelleen totean niinkuin joskus aiemmin jossakin muualla, että 16pesä portillisena on ainakin minun autossa paikallaan. se on jostakin casen pyöräkuormaajasta mutta tarkemmin en tiedä. Ja mielestäni jossakin kuvassa volvon kaivinkoneesta olen nähnyt 16sen portillisen pesän, kun noita caseja aika vähän täällä suomessa liikkuu.
Taitaa olla kyllä järkevin jättää tuolla 6mm pumpulla 300 hepan tehotavotteet ja keskittyä väännön kasvattamiseen tai tapittaa pumppu 7mm tapeilla. Alkaa varmasti kierrokset karkailemaan kun tuota pumppua tarpeeks isolle ruuvataan. Ja kierroksilla loppuu aineen saanti. Varmasti tuon 300 saa väkisin rikki 6mm tapeillakin mutta sitten ei ole kovin hyvä käyttöautona.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: om 606 sopiva ahdin? 300hv?
ei mopolla mahdottomia, vääntö korvaa järjen vai miten se meni. 7mm tapit kyllä polttelee mut hirvittää savutus ja kulutus eli 35w 12 pesällä tulee ostos listaan. kuten jolavi totesi vääntö on käyttiksessä asiaa. kiitos vastauksista kertoilempa keväällä mitä penkissä löyty
Challenger
Re: om 606 sopiva ahdin? 300hv?
Voi voi. Isommilla elementeille ruiskutus on nopeampi=palaminen parempi=ei savuta=hyötysuhde parempi=kulutus tippuu.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: om 606 sopiva ahdin? 300hv?
Niin ja siitä väännöstä, isommilla elementeillä varustetulla pumpulla saa ahtimen heräämään kaasulla, veikkaan ettei toi pienempikään holsetti ihan tyhjäkäynnillä herää (vakipumpulla) ja vääntöähän dieselissä on kun on ahtojakin
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re:
Niinpä.. Alle kahen tonnin herää itellä. 100 vauhissa on 0.2-0.3 bar ahtoja pintakaasulla.laabor kirjoitti:Itellä oli hx35w #12 pesällä om606:ssa, 7mm tapeilla
Loistava käyttöautoon mutta vaatii tomaatin, getrakit ei ainakaa kestä...se alavääntö
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: om 606 sopiva ahdin? 300hv?
Non niin löytyi vanhalta tutulta pp 7mm pumppu josta saatiin kaupat aikaiseksi eli se on sitten hx40 ostoslistalla
Challenger
Re: om 606 sopiva ahdin? 300hv?
No nyt alko kuulostaa paremmallekonekolli kirjoitti:Non niin löytyi vanhalta tutulta pp 7mm pumppu josta saatiin kaupat aikaiseksi eli se on sitten hx40 ostoslistalla


W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: om 606 sopiva ahdin? 300hv?
jotenkin tämä menee aina samalla kaavalla
pikkuisen käyttis piristelyä ja kas kohta on 400 heppaa pellin alla
näin kävi myös itselle 

pikkuisen käyttis piristelyä ja kas kohta on 400 heppaa pellin alla


w201 om605
Re: om 606 sopiva ahdin? 300hv?
Täältä löytys hx40 #17 portillisella pesällä, laita yv jos tarvit
Re: om 606 sopiva ahdin? 300hv?
Jos olis 16 pesä niin hakisin ite het pois. Ei jaksa alkaa ehtimään ja vaihtamaan laippaalaabor kirjoitti:Täältä löytys hx40 #17 portillisella pesällä, laita yv jos tarvit

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: om 606 sopiva ahdin? 300hv?
Laipat löytyy mukaan..illan homma