Eli apua tarvisin kokeneemmilta käynnistysongelmien kanssa. Autoon vaihdettu vasta kaikki uudet hehkut, 5 uutta lyhyttä polttoaineletkua ja niiden o-renkaat, aluksi näkyi niissä menevän ilmakuplia ja vaihdoin ne ja auttoi silloisiin ongelmiin elikkä ei lähtenyt sitä ennen käyntiin mitenkään. Nyt auto lähtee käyntiin kuin kesällä jos parkissa alle 6 tuntia, jos seisottaa autoa kymmenen tuntia tai enemmän niin saa sahata niin kauan että akkukin melkein loppuu mutta lähtee lopulta aina käyntiin ja heti käy kaikilla. Ilmeisesti poistaa ilman letkuista ja hörähtää sitten käymään, missään letkuissa ei kuitenkaan kuplia näy menevän. Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia ja onko kellään nakata hyviä neuvoja? Vaikuttas kovasti ilmavaivoilta kun käynnistettäessä pyörittää konetta aluksi ettei yritäkkään käyntiin mutta kun n.10s pyörittää hörähtää ekan kerran ja kohta useammin ja heti käymään ja käy hyvin. Ilkiä sahata joka aamu autoa kymmeniä sekunteja käyntiin polttoaine suodatin vaihdettu vähän aikaa sitten. Apua asiasta tietäviltä tarvisin? Kiitoksia.
mesemai kirjoitti:Eli apua tarvisin kokeneemmilta käynnistysongelmien kanssa. Autoon vaihdettu vasta kaikki uudet hehkut, 5 uutta lyhyttä polttoaineletkua ja niiden o-renkaat, aluksi näkyi niissä menevän ilmakuplia ja vaihdoin ne ja auttoi silloisiin ongelmiin elikkä ei lähtenyt sitä ennen käyntiin mitenkään. Nyt auto lähtee käyntiin kuin kesällä jos parkissa alle 6 tuntia, jos seisottaa autoa kymmenen tuntia tai enemmän niin saa sahata niin kauan että akkukin melkein loppuu mutta lähtee lopulta aina käyntiin ja heti käy kaikilla. Ilmeisesti poistaa ilman letkuista ja hörähtää sitten käymään, missään letkuissa ei kuitenkaan kuplia näy menevän. Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia ja onko kellään nakata hyviä neuvoja? Vaikuttas kovasti ilmavaivoilta kun käynnistettäessä pyörittää konetta aluksi ettei yritäkkään käyntiin mutta kun n.10s pyörittää hörähtää ekan kerran ja kohta useammin ja heti käymään ja käy hyvin. Ilkiä sahata joka aamu autoa kymmeniä sekunteja käyntiin polttoaine suodatin vaihdettu vähän aikaa sitten. Apua asiasta tietäviltä tarvisin? Kiitoksia.
Koita katsoa että se polttoainesuodattimen kansi on oikein kiinni eikä jäänyt vanhasta o-renkaasta joku pala väliin jonka kautta imisi ilmaa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Laita takaiskuventtiili polttoaineen tuloputkeen just ennen suodatinta niin ei tarvii arpoa mutta kato ensin ne o-renkaat. Noitten kanssa meinaa joskus olla ongelmia ettei taho millään löytyä ilmavuodon syytä..
mesemai kirjoitti:Eli apua tarvisin kokeneemmilta käynnistysongelmien kanssa. Autoon vaihdettu vasta kaikki uudet hehkut, 5 uutta lyhyttä polttoaineletkua ja niiden o-renkaat, aluksi näkyi niissä menevän ilmakuplia ja vaihdoin ne ja auttoi silloisiin ongelmiin elikkä ei lähtenyt sitä ennen käyntiin mitenkään. Nyt auto lähtee käyntiin kuin kesällä jos parkissa alle 6 tuntia, jos seisottaa autoa kymmenen tuntia tai enemmän niin saa sahata niin kauan että akkukin melkein loppuu mutta lähtee lopulta aina käyntiin ja heti käy kaikilla. Ilmeisesti poistaa ilman letkuista ja hörähtää sitten käymään, missään letkuissa ei kuitenkaan kuplia näy menevän. Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia ja onko kellään nakata hyviä neuvoja? Vaikuttas kovasti ilmavaivoilta kun käynnistettäessä pyörittää konetta aluksi ettei yritäkkään käyntiin mutta kun n.10s pyörittää hörähtää ekan kerran ja kohta useammin ja heti käymään ja käy hyvin. Ilkiä sahata joka aamu autoa kymmeniä sekunteja käyntiin polttoaine suodatin vaihdettu vähän aikaa sitten. Apua asiasta tietäviltä tarvisin? Kiitoksia.
Koita katsoa että se polttoainesuodattimen kansi on oikein kiinni eikä jäänyt vanhasta o-renkaasta joku pala väliin jonka kautta imisi ilmaa
Jos se suodattimen kohalta vetäisi ilmaa niin sehän pitäisi näkyä selvästi letkuissa joita suodattimelta lähtee? Ja tässähän on suodatin yläpuolelta vain pultilla kiinni. Letkuissa ei tosiaan näy selviä kuplia tai että ilma selvästi jostain kertyis. Ja nyt kävi niin että auto seisoi n 9 tuntia ja hyvin hörähti käyntiin, eli jostain vetää joskus ilmaa?
Siellä on vielä noiden letkujen lisäksi yksi paikka, josta se saattaa vetää ilma järjestelmään. Tuo paikka on siinä sammuttimen juuressa, siinä on myös O-rengas ja se tulisi vaihtaa.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Antti V kirjoitti:Siellä on vielä noiden letkujen lisäksi yksi paikka, josta se saattaa vetää ilma järjestelmään. Tuo paikka on siinä sammuttimen juuressa, siinä on myös O-rengas ja se tulisi vaihtaa.
Missähän tämä sammutin on? nyt kun pakkasta 20 astetta, ei lähtenyt käyntiin ollenkaan. Akku vaan jumitti mutta kerkes kuitenkin pyörittää tarpeeksi, n.20s yhteensä.
"5 uutta lyhyttä polttoaineletkua ja niiden o-renkaat"
Eli oletko vaihtanut nyt suodattimen ja pumpun väliset muoviputket ja niitten o-renkaat?
Entäs suuttimien paluuletkut onko ne vaihdettu ja sen 5 pytyn suuttimen tulppa on tiivis? Jos ne on alkuperäiset niin varmana valskaa sieltä. letkut pitää kaikki vaihtaa
sitä paluuletkua suodattimelle myöten. Ja vain laadukasta letkua esim KL varaosista.
jpeltoma kirjoitti:"5 uutta lyhyttä polttoaineletkua ja niiden o-renkaat"
Eli oletko vaihtanut nyt suodattimen ja pumpun väliset muoviputket ja niitten o-renkaat?
Entäs suuttimien paluuletkut onko ne vaihdettu ja sen 5 pytyn suuttimen tulppa on tiivis? Jos ne on alkuperäiset niin varmana valskaa sieltä. letkut pitää kaikki vaihtaa
sitä paluuletkua suodattimelle myöten. Ja vain laadukasta letkua esim KL varaosista.
joo vaihdoin suodattimelta pumpulle menevät letkut. En oo vaihtanu suuttimen paluuletkuja ja alkuperäset on melko varmasti. Pitääpä kattoa jos osais niitä alkaa syynäämään, mahoton tekijämies en autojen kanssa ole.
Se on helppo homma...koneen päältä ilmaputki klemmareista irti ja moottorin päältä muovi lähtee muutaman kuusiokolon avaamalla. Ei mitään ihmeellistä...
suuttimien letku pitää olla just oikeen kokosta, on ahas laittaa paikalleen.
Se helpottaa korjauksen jälkeen starttausta kun täyttää suodattimen piri pintaan diissellillä. Ei tartte pakkasella rääkätä akkua turhaan.
jpeltoma kirjoitti:Se on helppo homma...koneen päältä ilmaputki klemmareista irti ja moottorin päältä muovi lähtee muutaman kuusiokolon avaamalla. Ei mitään ihmeellistä...
suuttimien letku pitää olla just oikeen kokosta, on ahas laittaa paikalleen.
Se helpottaa korjauksen jälkeen starttausta kun täyttää suodattimen piri pintaan diissellillä. Ei tartte pakkasella rääkätä akkua turhaan.
kiitoksia vinkeistä. Mietityttää vain tuo että pitäiskö näkyä kirkkaissa letkuissa ilmaa jos se sieltä suuttimien kautta repii sitä ilmaa? Kun ei noihin kirkkaisiin letkuihin näytä kertyvän.
Niin se pitkä startti johtuu siittä että suodatin valuu tyhjäksi takaperin, eli polttoaine menee takasin tankkiin. Ja suodatin valuu tyhjäksi kun jostain menee ilmaa systeemiin. On halpaa se suuttimien paluuletku...
No nyt sain vaihdettua tuota suuttimien ylivuotoletkua. Saapa nähdä miten aamulla lähtee käyntiin, kiitokset vastanneille! Se naftan lämppäri on sitten se seuraava varmaan mitä pitää alkaa vaihtelee jos ei tällä tule kuntoon.
Joihinkin ceehen oli saatavana Veholta korjaussarja jossa takaiskuventtiili ja paluupuolelle solenoidiventtiili.
Saattaa pelkkä takaiskuventtilikin auttaa. Tietysti viisainta on korjata varsinainen vikapaikka.
dealer kirjoitti:Joihinkin ceehen oli saatavana Veholta korjaussarja jossa takaiskuventtiili ja paluupuolelle solenoidiventtiili.
Saattaa pelkkä takaiskuventtilikin auttaa. Tietysti viisainta on korjata varsinainen vikapaikka.
Niin on. Tuo olis vaan ensiapu jos vika ei taho löytyä ja autolla pitää päästä ajamaan.
mesemai kirjoitti:Missähän tämä sammutin on? nyt kun pakkasta 20 astetta, ei lähtenyt käyntiin ollenkaan. Akku vaan jumitti mutta kerkes kuitenkin pyörittää tarpeeksi, n.20s yhteensä.
Se on siinä pumpun kyljessä sellainen suorakaiteen muotoinen, kiinnitettynä kahdella kuusiokolo pultilla. Tuon kun ottaa irti, löytyy sieltä yksi O-rengas. Tuosta mulla joskus imppas ilmaa. Valitettavasti siitä nyt alkaa olla aikaa, kun sen availin, mutta katso semmoinen kokkare, mikä on muistaakseni vastakkaisilta kulmilta kiinnitetty kuusiokolo pulteilla.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
dealer kirjoitti:Joihinkin ceehen oli saatavana Veholta korjaussarja jossa takaiskuventtiili ja paluupuolelle solenoidiventtiili.
Saattaa pelkkä takaiskuventtilikin auttaa. Tietysti viisainta on korjata varsinainen vikapaikka.
Ei näytä auttavan takaisku mutta uusi akku auttaa. Muistaako kukaan miten tuo solenoidi oli asennettu ja oliko siitä apua?
Takaisku tai ilman niin polttoaine laskee tuloletkus aina noin 5cm suodattimelta tankkiinpäin. Vika oltava paluuletkuissa.
dealer kirjoitti:Joihinkin ceehen oli saatavana Veholta korjaussarja jossa takaiskuventtiili ja paluupuolelle solenoidiventtiili.
Saattaa pelkkä takaiskuventtilikin auttaa. Tietysti viisainta on korjata varsinainen vikapaikka.
Ei näytä auttavan takaisku mutta uusi akku auttaa. Muistaako kukaan miten tuo solenoidi oli asennettu ja oliko siitä apua?
Takaisku tai ilman niin polttoaine laskee tuloletkus aina noin 5cm suodattimelta tankkiinpäin. Vika oltava paluuletkuissa.
Joillakin auttaa ja joillakin ei. Luulenpa että tuo solenoidi sulkee sen paluulinjan kun auto sammutetaan.
Kiitokset vastanneille mutta vika on ja pysyy. Olen nyt vaihtanut o-renkaat kaikkiin mahdollisiin paikkoihin ja suuttimiin uudet paluuletkut. Voisiko ongelmat johtua pakkasestakin? Kun tuntuu että nyt kävi yön aikana 10 asteessa niin auto lähti vähän vähemmällä pyörittämisellä käyntiin. Mietityttää vain että voisiko olla jokin muu ongelmana kuin nuo polttoaine ongelmat?
Ilmaongelmalta tuo kyllä kuulostaa. Vaihda vielä samaan konkurssiin ne esilämmittimen letkut ja suosittelen tosiaan KOKEILEMAAN tuota takaiskuventtiiliä kun se ei maksa viittä euroa enempää eikä se varmasti vikaa pahenna jos et laita väärin päin sitä.
Onko siellä nyt näkyvissä ilmaa siellä putkissa...tarttis olla toinen lampun kanssa kattomassa niitä putkia kun starttaa? Oliko se vika jo ennen suodattimen vaihtoa...? Kai muuten kaikki laittamasi O-renkaat on alkuperäistä vastaavaa, sinne ei käy "markettirenkaat", ne ei pidä.
Viimeksi muokannut jpeltoma, Pe 27.01.2012 17:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mesemai kirjoitti:Kiitokset vastanneille mutta vika on ja pysyy. Olen nyt vaihtanut o-renkaat kaikkiin mahdollisiin paikkoihin ja suuttimiin uudet paluuletkut. Voisiko ongelmat johtua pakkasestakin? Kun tuntuu että nyt kävi yön aikana 10 asteessa niin auto lähti vähän vähemmällä pyörittämisellä käyntiin. Mietityttää vain että voisiko olla jokin muu ongelmana kuin nuo polttoaine ongelmat?
Vaihoit varmaan myös ne kaks O-rengasta siihen pulttiin millä suodatin on kiinni?
mesemai kirjoitti:Kiitokset vastanneille mutta vika on ja pysyy. Olen nyt vaihtanut o-renkaat kaikkiin mahdollisiin paikkoihin ja suuttimiin uudet paluuletkut. Voisiko ongelmat johtua pakkasestakin? Kun tuntuu että nyt kävi yön aikana 10 asteessa niin auto lähti vähän vähemmällä pyörittämisellä käyntiin. Mietityttää vain että voisiko olla jokin muu ongelmana kuin nuo polttoaine ongelmat?
Ihan oikeaa ongelmaa yrität ratkoa.
Dieselin takaiskuja löytyy varaosaliikkeistä tai Motonetistä 19-0305 /19-0306 osanumerolla ja Etrasta löytyy kirkasta dieselinkestävää jäykkää kirkasta letkua. Paluupuolelle pitäis laittaa magneettiventtiili / solenoidi ja siihen sähköt tuulilasinpyyhkimen moottorilta . En ole vielä löytäny sopivaa ja halpaa sulkua paluupuolelle ellei sitten laita tavallista pallosulkua
Niinpä ... solenoidiventtiili pitäisi laittaa paluuputkeen.
Ilman venttiilikikkailuja pitää saada auto toimimaan.
Mikäli pumpun päältä on yhtään märkä niin paineventtiilien tiivisteet uusiksi.
Ellei auta niin jotain on halki, pa-suodattimen jalka ...