
123w 300D turbotus
123w 300D turbotus
Onko kellään kokemusta/ vinkkejä tälläsen 1983vm 300D mersun turbotuksesta, mistä öljy kannattaaottaa turbolle, ja kestäkö kone miten paljon.. syöttöjä kannattaa tietysti lisätä samalla, ja vakio imusarja,kestääkö se ollenkaan paineita? kiitos vastauksista 

Re: 123w 300D turbotus
Paras öljyn saanti ois alkuperäisillä osilla öljynsuodattimen jalasta mutta ittellä on toisessa autossa otettu alipaine pumpun kohilta kannesta. Siitä on lähtenyt vanhan mallin ruiskupumpulle ulkoinen öljyletku ja tuntuu öljyn määrä riittävän. Ittellä on molemmissa autoissa(w123 300:n ja range rover om617) täydet syötöt ja ainoastaan kuskin jalka määrittelee ruuan määrän... hyvin on kestänyt. Pumppu ehdottomasti pajalle ja 7mm tapit sinne niin on jo käytännön vaikutusta. Vakio imusarjaa en oo ees kokeillut. Ittellä on ollu käytössä pystärin imusarja ja joskus oli tuo turbon alkuperäinenkin. Cooleri ehottomasti keulalle ja ahot kannattaa rajata jonnekkin 1,3:n hujakoille. Ainakin näin mulla ja oon ollut tyytyväinen. Rangella rällätty offroad hommissa kohta kolme vuotta ongelmitta ja tuo 123:n on ollut turbona puoli vuotta (n.10000km) eikä millään sievällä ajolla. Mersussa huolettaa lähinnä tuo voimansiirron kestävyys.
1 x w210 220d
1 x w123 300td
1,5 x Range Rover (jossa on mb300td)
1 x w123 300td
1,5 x Range Rover (jossa on mb300td)