Auto on siis vm 89 250D ja työntää kapiinin puolella pelkkää lämmintä ilmaa.
Vaihdoin jo akun vieressä olevat pässinkivet sekä säätimien takana olevan piirilevyn.
Auto jäi seisomaan joulukuusta 2010 viime syksyyn ja ilmeisesti lämpönappulat jäi täysille
jos se nyt mitään merkkaa Mistähän tota nyt sitten osais lähteä vielä korjaamaan?
w639 4x4
w129
w126
w124 x 2kpl
w123 x 3kpl (yksi lang malli)
ei kai tuo nyt niin ikävä vika talvella ole, kesällä tuosta enemmänkin haittaa olisi... tai jos puhaltais vain kylmää näin talvella...
itse tappelin sellaisen vian kanssa alkutalvesta, että toiselta puolelta alkoi satunnaisesti puhalta kylmää, vaikka säätimet oli max. lämmöllä. pässinkiveksien vaihdolla ei ollut merkitystä ja vasta säätöpaneelin (rullineen ja piirilevyineen, eli koko helahoito) vaihto sai laitteet toimimaan normaalisti... toki alkuun tuli toimeen ihan sillä, että nyppäs pässinkiveksiltä johdot irti, niin alkoi tarkenemaan...
onhan siellä vielä ne haistelijat siellä kennossa (2 kpl, eli 1/puoli), että olisko niissä vikaa, vai vaikuttaako ne edes säätötoimiin (kai niillä nyt joku merkitys on, kun ne kerran on sinne asennettu...) ja sitten se kattohaistelija osallistuu myöskin jotenkin lämpötilan tarkkailluun...
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Kattohaistelija jos ei toimi niin sen huomaa lämpötilojen akillisistä vaihtelusta kabiinissa ja kaiketi se vaikuttaa keskinäisesti molempiin muuta ei pelkästään toiseen.
Se kyllä olisi järkevin liike vaihtaa koko helahoito säätöineen kun purettua osaa on paljon tarjolla.
Kaverilla oli samaa vikaa mutta hänellä pyöri rulla oikealla hervottomasti ja kerran kun polttimoja vaihdoin niin joku oli mennyt sujamuovin läpi kolvilla tinannut sieltä jonkun liitoksen.
Ammattilainen selvästi koska oli mennyt kerralla tietystä paikasta läpi ja saanut sen vasemman puolen pelaamaan.Siinä oli vain kolvin kärjen mentävä reikä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
En muista, katso ohjekirjasta tai sulakerasian kannen listasta ... sen tiedän että kuumaa tulee kun sulake palaa ja jos pakkivalot pelaavat niin sulake on ehjä.
Tuskinpa sen "takana" kovin paljon muuta on ?