
Tämän näköinen yksilö:


Auton väri on 744 Brilliant Silver
Koneena on moniventtiilinen kolmelitrainen imudiisseli, sen jatkeena 722.4 automaattilaatikko. Kone vetää parhaiten yläkierroksilla, n. 4000 kierroksen kohdalla veto alkaa kunnolla.
Itse ostin auton marraskuussa 2010. Silloin mittarissa oli n.488 tkm, auto oli aluksi satunnaisessa ajossa ja marraskuusta huhtikuuhun kilometrejä kertyi lisää n. 5.5tkm, huhtikuun (2010) puolivälissä kun sain itse kortin on sen jälkeen kilometrejä kertynyt n. 25tkm
Autossa ei ole ihmeempiä varusteita: sähköinen kattoluukku, takaniskatuet ja automaattiloota.
Tähän topicciin olisi tarkoitus kerätä tarinaa mitä kaikkea on joutunut tekemään autolle ja millä kilometreillä.
Mätävikaa tässä autossa on hyvin vähän, A-pilarissa on pientä pintaruostetta mitä olen yrittänyt pysäyttää. Pientä kiveniskemää on mutta ne ovat vain kosmeettisia haittoja.
Edellisen omistajan toimesta on vaihdettu iso kasa osia:
- alapallonivelet
- ohjausvaimennin
- kallistuksenvakaajan kumet eteen
- apusimpukan korjaussarja
- jouset
- iskarit
- pyöränlaakerit eteen
- jarrulevyt / palat
- takajarruletkut
- laturi
- ohjaustehostimen pumppu
- vesipumppu
- termostaatti
- hihnankiristimen iskari, kiristinvipu, ohjainpyörä
- etupuskuri
- maski
Autossa oli siis todella hyvät lähtökohdat ensimmäiseksi autoksi. Ainoa vika ostettaessa oli kattoluukku joka ei toiminut kunnolla. Vikakin löytyi ja olen pari kertaa sen purkanut, nyt olen saanut senkin kuntoon.
Ostettaessa mukaan tuli kahdet renkaat, hyvät kitkarenkaat 15" aluvanteilla ja heikohkot kesärenkaat 16" aluilla.
Kesävanteet olivat kärsineet pahasti joten ne olivat ensimmäinen "remontti" mitä piti mersulle tehdä.
Alkutilanne vanteissa:

Sitten porakoneeseen hiomalaikka kiinni ja hiomaan:

Lopputulos:

Kattoluukkua siis olen pari kertaa purkanut, niistä olen mekkaan tallentanut kuvia ja kerrontaa.
Kuskin penkki oli hankautunut puhki vakiopaikastaan, käytin sen korjauksessa verhoomossa:

Leimattiin tuossa lokakuun lopussa, huomautuksitta läpitte. Tais päästötestissä irrota jotain jostakin kun alko kutospytyn imuventtiilit vuotamaan. Sen johdosta pitikin sitten tekasta kansiremontti jossa uusittiin kaikki tarpeellinen kanteen.
Sen näköisellä Merceedeksellä päästelen menemään, tuossa on isoimmat remontit mitä on pitänyt tehdä. Kardaaniin oon vaihellu eturätin ja kannatinkumin+laakerin. Apusimpukan korjaussarjakin piti vaihtaa.