Hirveän vaikea taas jostain syystä selittää..
Om603 Turbopakosarja kysymys
Om603 Turbopakosarja kysymys
Itselläni on tuollainen vakiopakosarja jossa on siinä turbon kiinnityslaipan yläpuolella sellainen ns.pakokaasun takaisinkierrätys venttiilin paikka. Kun katson sisään sinne pakosarjaan ahtimen kiinnityslaipan reijästä niin siellä on ikään kuin vähän muotoiltu 123 ja 456 pytyille omat nostot siihen laipan suulle. ok.. mutta sitten siellä on semmoinen hassu potero joka on juuri sen venttiilireijän alapuolella jonka tehtävänä on varmaankin ohjaa pakokaasua myös sinne venttiilille.
Hirveän vaikea taas jostain syystä selittää..
Kysymys kuuluukin että onko vakiopakosarjassa joka on ilman tätä kierrätysventtiili reikää myös ilman sitä pikku poteroa siellä sisällä? Onko kenelläkään tietoa?
Hirveän vaikea taas jostain syystä selittää..
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Re: Om603 Turbopakosarja kysymys
pitääpäs huomenna ihmetellä tuota omaa sarjaa.laittelen tänne sitten vähän tietoutta
Re: Om603 Turbopakosarja kysymys
Jes. innolla odottelen onko vielä sarjaa tutkittu?
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Re: Om603 Turbopakosarja kysymys
Modaa siihen egr:n lähdön tilalle paikka pakopainemittarin anturille.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: Om603 Turbopakosarja kysymys
Se on yks vaihtoehto.. tosin en tarvi sitä, kun tehoa ei revitä niin että olis lähelläkään pakopaineet liialliset.
Mutta se potero arveluttaa siellä kovasti. Saattaa olla että sotkee pahastikkin sitä pientä virtausta mitä siellä vakiosarjassa on edes yritettykkään tehdä. siis jos sen reijän kannen vaan sulkee.
Mutta se potero arveluttaa siellä kovasti. Saattaa olla että sotkee pahastikkin sitä pientä virtausta mitä siellä vakiosarjassa on edes yritettykkään tehdä. siis jos sen reijän kannen vaan sulkee.
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Re: Om603 Turbopakosarja kysymys
Hyvin se virtaadansku kirjoitti:Se on yks vaihtoehto.. tosin en tarvi sitä, kun tehoa ei revitä niin että olis lähelläkään pakopaineet liialliset.
Mutta se potero arveluttaa siellä kovasti. Saattaa olla että sotkee pahastikkin sitä pientä virtausta mitä siellä vakiosarjassa on edes yritettykkään tehdä. siis jos sen reijän kannen vaan sulkee.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Om603 Turbopakosarja kysymys
Onks sulla sellainen pakosarja jossa on tukittuna se egr venan reikä? Vai mistä moinen kommentti? 
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Re: Om603 Turbopakosarja kysymys
Vanhan mallin sarja missä ei ole egr:ää vaan juurikin tukossa se reikä. Ei siis ole tukittu vaan ei ole koskaan ollu auki 
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Om603 Turbopakosarja kysymys
Varastan vähän topicia mutta oisko tietoo millaista turboa kannattaisi katsella 603 turboon? Vakio pakosarja, välijäähyllä ja sekä vakio pumpulla josta ruuvattu syötöt suuremmalle. Tarkoituksena olisi tehdä käyttöautoa joka heräisi jostain 2000 jälkeen ja tehot siellä 170-180 tai se mitä vakiotapeilla saa irti. Tuo vakio turbohan ei taida kyllä ees riittää oikeen vakioonkaa.....
Mitä olen tutkinut niin k27 tai gt32 voisi passata mutta mitenhän on heräävyyden laita vakiotapeilla?
Muita ehdotuksia???
Mitä olen tutkinut niin k27 tai gt32 voisi passata mutta mitenhän on heräävyyden laita vakiotapeilla?
Muita ehdotuksia???
Re: Om603 Turbopakosarja kysymys
GT32 on kyllä liian iso vakiotapeille. Mitkäs on tuon k27 siipikoot ja A/R?teejay kirjoitti:Varastan vähän topicia mutta oisko tietoo millaista turboa kannattaisi katsella 603 turboon? Vakio pakosarja, välijäähyllä ja sekä vakio pumpulla josta ruuvattu syötöt suuremmalle. Tarkoituksena olisi tehdä käyttöautoa joka heräisi jostain 2000 jälkeen ja tehot siellä 170-180 tai se mitä vakiotapeilla saa irti. Tuo vakio turbohan ei taida kyllä ees riittää oikeen vakioonkaa.....
Mitä olen tutkinut niin k27 tai gt32 voisi passata mutta mitenhän on heräävyyden laita vakiotapeilla?
Muita ehdotuksia???
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Om603 Turbopakosarja kysymys
Mitä proturbon sivuilta näyttäisi kokoja löytyvän niin
K27 47-6 turbiinikotelo #6 , Imu 47mm/ pako 65mm
K27 47-9 turbiinikotelo #9 , imu 47mm/ pako 65mm
K27 47-11 turbiinikotelo #11 , imu 47mm/ pako 65mm
K27 49-13 turbiinikotelo #13 jaettu , imu 49mm/ pako 65mm
K27 53-17 turbiinikotelo #17 jaettu , imu 53mm/ pako 65mm
taitaa myös olla liika iso, isompi mitä gt32
K27 47-6 turbiinikotelo #6 , Imu 47mm/ pako 65mm
K27 47-9 turbiinikotelo #9 , imu 47mm/ pako 65mm
K27 47-11 turbiinikotelo #11 , imu 47mm/ pako 65mm
K27 49-13 turbiinikotelo #13 jaettu , imu 49mm/ pako 65mm
K27 53-17 turbiinikotelo #17 jaettu , imu 53mm/ pako 65mm
taitaa myös olla liika iso, isompi mitä gt32
Re: Om603 Turbopakosarja kysymys
KKK:kin näköjään ilmottaa pakopesät numeroilla niin kun holsettikin. On tuo vähän turhan iso. GT25 garretti olis jo riittävä. Tai holsetilta hx27 vois olla aika hyvä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103




