2.3-16valve jarrut ?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Raukola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Su 22.08.2004 18:40
Paikkakunta: Ulvila

2.3-16valve jarrut ?

Viesti Kirjoittaja Raukola »

Eli tulevaisuudessa on tarkoitus vaihtaa nykyisen 2.0e automat koneen tilalle 2.3-16 manuaali. Koneen pitäisi sopia suoraan mutta onko 2.3-litraisessa suuremmat levyt tai jäähdytetyt. Entä onko jarrusylinterit samat?
Avatar
NymiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: Ti 02.03.2004 12:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja NymiS »

Eiköhän nuo ole samaa tavaraa jarrut ja alusta.
Ei muuta kun vaihtamaan vaan ja sitten konttorille.
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Jos kyseessä on w201, niin on eri jarrut 16V- malleissa.
Sekä edessä,että takana.
Pääsylinterikin taisi olla erilainen :roll:
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Avatar
vähis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: Ma 02.02.2004 12:41

Viesti Kirjoittaja vähis »

Jani kirjoitti:Jos kyseessä on w201, niin on eri jarrut 16V- malleissa.
Sekä edessä,että takana.
Pääsylinterikin taisi olla erilainen :roll:
Pitää paikkaansa,noi levyt on ainakin erilaiset pääsylinteristä en tiedä.
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.

Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...

ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08

ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Kinnunen
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1060
Liittynyt: Ti 25.03.2003 17:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

Mistä olet onnistunut 16v-koneen löytämään? :shock:
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Avatar
Raukola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Su 22.08.2004 18:40
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Raukola »

Täällä Porin seudulla niitä on. Löytyisi jopa 2.5-16 valve motti!!
Tosin sen sovittaminen ja muutos katsastaminen on sen verran aikaa vievää etten töitten jälkeen kerkeä.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

2.3-16v :ssä on samat etu jarrut mitä 300E 124:ssa.

Juuri laitoin semmoset eteen. Levyn halkaisija on 284mm ja vahvuus 22mm.

Ja 2.0E:ssä on 11mm X 264mm. Eli huomattavasti suuremmista jarruista kysymys.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Landman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Pe 28.05.2004 21:02
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Landman »

Paljon tollasesta 2.3-16v koneesta joutuu maksaan? Autovahinkokeskuksella oli 2.6 201 mese myynnis. Hinta minusta kova ja auto on ku kaivonämpäri. Kuviakin on siitä ja kävin paikanpäällä kattomassaki.
Mercedes Sprinter 906.
Kinnunen
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1060
Liittynyt: Ti 25.03.2003 17:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

agip kirjoitti:
Juuri laitoin semmoset eteen. Levyn halkaisija on 284mm ja vahvuus 22mm.
Laitoitko myös uudet satulat? Kokeilin nimittäin itsekkin noita 284mm levyjä mutta ei mahtunu enää satula paikolleen. 2.3:sessa 8venttiilisessä on kans 264mm jäähdytetyt levyt.
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Vastaa Viestiin