M103 ei vedä -> Nokka sileänä
M103 ei vedä -> Nokka sileänä
Aletaan ihan alusta... eli ostin kuukausi takaperin lähes viisi vuotta seisseen 190:sen, joka oli jäänyt leimatta päästöjen takia. Vaihdoin siihen koko ruiskimääräjakajan pohjineen kolmilitraisesta versiosta ja sain toissa päivänä leiman. Päästöt hyvät, lambda-arvo oli rajalla, 1,03.
Sit se vika. Eli tuntuu kuin kaasu pohjassa kone saisi vain puolet toivotusta määrästä. Veto lakkaa lähes kokonaan 4000rpm paikkeilla ja seuraavaa vaihdetta loota tarjoaa jo 5500rpm paikkeilla, ellei ennemminkin. Paikallaan kaasutellessakin tuntuu aika vetelältä ottamaan kierroksia.
Mitäs tälle tietäis tehdä?
Sit se vika. Eli tuntuu kuin kaasu pohjassa kone saisi vain puolet toivotusta määrästä. Veto lakkaa lähes kokonaan 4000rpm paikkeilla ja seuraavaa vaihdetta loota tarjoaa jo 5500rpm paikkeilla, ellei ennemminkin. Paikallaan kaasutellessakin tuntuu aika vetelältä ottamaan kierroksia.
Mitäs tälle tietäis tehdä?
Viimeksi muokannut abject, Ke 25.01.2012 20:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Re: M103 ei vedä
kokeile revittää vartti tai kaks ihan urakalla toimi pari päivää sitten kaverin wolkkarissa lähtee kaikki kakit pois
ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
Re: M103 ei vedä
Ruiskuun määrän jakajalle tulevassa paineputken nipassa on sihti,puhdista se.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: M103 ei vedä
Oon koittanu antaa tuolle happeakin, mutta ei tunnu auttavan.
Ilmanputsari on uus, joten tarviipa sitten kattella polttoainesuodatin kuntoon.
Epäilin jo, että kun tuota määräjakajaa vaihtaessa tuli kaasuvivun kanssa härvättyä, että olis jääny löysälle, mutta ei. EZL-potikkaa tuli pyöriteltyä moneen otteeseen heti kun auto haettiin, mutta sen asennollakaan ei tunnu olevan väliä - nyt on asennossa "S."
Ilmanputsari on uus, joten tarviipa sitten kattella polttoainesuodatin kuntoon.
Epäilin jo, että kun tuota määräjakajaa vaihtaessa tuli kaasuvivun kanssa härvättyä, että olis jääny löysälle, mutta ei. EZL-potikkaa tuli pyöriteltyä moneen otteeseen heti kun auto haettiin, mutta sen asennollakaan ei tunnu olevan väliä - nyt on asennossa "S."
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Re: M103 ei vedä
Otapa yj-rele irti käydessä muuttuuko käynti?.Muutenkin voisit aukaista sen ja tinata kaikki kontaktit uusiksi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: M103 ei vedä
Jos relettä nyplää käydessä, niin käynti epätasaantuu ja abs valo syttyy. Kuinka räväkästi tuota tohtii vetää että irtoaa?
Koitin käydä kaikki tulo puolen letkut läpi, mutten löytänyt sihtiä...
Koitin käydä kaikki tulo puolen letkut läpi, mutten löytänyt sihtiä...
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Re: M103 ei vedä
Ahaa,eli huonoja kontakteja jos et saanut sitä kokonaan irti mutta koneen käynti muuttui.
Eli ota se sitten kokonaan irtia avaa ja tinaa kaikki uudelleen.Saattaa olla tiukassa mutta lähtee kyllä.
Eli ota se sitten kokonaan irtia avaa ja tinaa kaikki uudelleen.Saattaa olla tiukassa mutta lähtee kyllä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: M103 ei vedä
Jees, kiitosta neuvoista. Otetaanpa työn alle vähän tuonnempana - tuolla kun nyt vielä toistaiseksi pääsee töihin, mun tinaamisien jälkeen ei oo mitään takeita.
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Re: M103 ei vedä
Yj-rele ja bp-rele tinattuna. Ei vaikutusta. Koitetaas vielä alkuperäisellä määräjakajalla.
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Re: M103 ei vedä
Ei vaikutusta määräjakajan vaihdolla. Eikä myöskään uudella, 45e yj-releellä... Alkaa konstit loppumaan. Eikö tuolla kuulukkaan pärjätä lankkukoriselle kaksviiskytädeelle..?
E: Bensapumpun taidan vielä vaihdella, jos ei sen jälkeen kulje niin ei kulje. Eipähän vie bensaa juuri mitään.
E2: No mainittakoon että tuntui tuo tinaaminen auttavan ajoittain vilkahtelevaan ABS valoon. Eikä näytä vilkkuvan tällä kokonaan uudella releelläkään..
E: Bensapumpun taidan vielä vaihdella, jos ei sen jälkeen kulje niin ei kulje. Eipähän vie bensaa juuri mitään.
E2: No mainittakoon että tuntui tuo tinaaminen auttavan ajoittain vilkahtelevaan ABS valoon. Eikä näytä vilkkuvan tällä kokonaan uudella releelläkään..
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Re: M103 ei vedä
No kyllähän sen nyt pitäis ihan eri tavalla liikahtaa, 230-koneellakin kiihtyy jo aivan toisin.
Re: M103 ei vedä
Heh, vitsillähän minä. Pisti vaan niin jukelittomasti harmittamaan, kun ei pysynyt perässä, vaikka minkä teki.
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Re: M103 ei vedä
Toisella EHA:lla koitettu, ei vaikutusta. Tankkiin tuntui tekevän (ali)paineen, ilman korkkia ajelu ei vaikuttanut mihinkään.
Mistä mä nyt tuolta löytäisin jonku sihdin tai suodattimen?
Mistä mä nyt tuolta löytäisin jonku sihdin tai suodattimen?
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Re: M103 ei vedä
autodatan ohjeita lainaten.
Known fixes and bulletins
Known fix
Affected vehicles
All models with Bosch KE-Jetronic fuel injection system.
Problem
Poor engine performance.
Cause
Fault in fuel pump (FP) relay.
Remedy
Fit new fuel pump (FP) relay.
ja lisää
tarkistuslista kun huono suorituskyky
Component check sequence
Air intake system - leaks
Volume air flow (VAF) sensor - plate and/or control plunger
Throttle switch adjustment
Component check sequence
Fuel pump
Fuel pump - connections/supply
Fuel filter/fuel supply pipes
Primary pressure
Differential pressure
Full load enrichment function
Known fixes and bulletins
Known fix
Affected vehicles
All models with Bosch KE-Jetronic fuel injection system.
Problem
Poor engine performance.
Cause
Fault in fuel pump (FP) relay.
Remedy
Fit new fuel pump (FP) relay.
ja lisää
tarkistuslista kun huono suorituskyky
Component check sequence
Air intake system - leaks
Volume air flow (VAF) sensor - plate and/or control plunger
Throttle switch adjustment
Component check sequence
Fuel pump
Fuel pump - connections/supply
Fuel filter/fuel supply pipes
Primary pressure
Differential pressure
Full load enrichment function
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: M103 ei vedä
Tuota jos seissyt noinkin kauan,niin oletko vaihtanut polttoaineen suodattimen sieltä takaa oikean takapyörän vierestä ja katso samalla onko yhdellä vaiko kahdella pumpulla varustettu versio,jos kahdella niin voi olla toinen pumppu pimeänä??Tuon pa paineen voi tietty mitata määränjakajaltakin!Samalla kun mittaukseen vie niin ylä ja alakmmio paineet mittaa siinä samassa!Auttaa ainakin selvittämään tuleeko oikealla paineella polttoaine ja pysyykö järjestelmä paine yllä!
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: M103 ei vedä
En nyt taida tätä mihinkään mittaukseen viedä, mutta miten teen sen itse? Mieluummin likaan käteni, kuin annan monta kymppiä jollekkin tuntemattomalle hampille. Tuo määräjakaja jonka autoon vaihdoin (jonka nyt siis vaihdoin jo toistamiseen) otettiin ihan toimivasta autosta, että ainakin se pitäis olla ehjä. Mutta nyt siis paikalla tämän auton alkuperäinen määräjakaja tuon varaosa-auton EHAlla.
Pumppujen toiminnan saanee testattua ihan vaan tarjoamalle niille kahtatoista volttia? Eli pimenevätkö kerrasta vaiko hiljalleen? Tässä oli 2 pa-pumppua. Mutta autoahan katsotaan kuten naista, takaapäin, eli löytyykö tuo suodatin siis oikealta, vaiko pumppujen vierestä vasemmalta? Noh, se nyt lienee pienin murhe...
Polttoaineen suodatinta en ole vaihtanut, vielä. Nyt vasta tiedän mistä sitä alan etsimään. Tuo suodatin vois olla yksi syy, koska auto tuntuu siltä kun se ei yläkierroksilla saisi enää rittävästi ainetta ja siitä syystä veto lakkaa. Helpostihan tuossa ajassa tankista irtoaa vaikka mitä rojua joka tukkii suodattimen. Täytyy samassa ruljanssissa putsata tankki muutenkin.
Kiitokset suuret kumpaisellekin, jos ei putsaaminen auta niin täytyy ottaa taas yleismittari käteen ja käydä Sorsson listaamat paikat läpi...
Pumppujen toiminnan saanee testattua ihan vaan tarjoamalle niille kahtatoista volttia? Eli pimenevätkö kerrasta vaiko hiljalleen? Tässä oli 2 pa-pumppua. Mutta autoahan katsotaan kuten naista, takaapäin, eli löytyykö tuo suodatin siis oikealta, vaiko pumppujen vierestä vasemmalta? Noh, se nyt lienee pienin murhe...
Polttoaineen suodatinta en ole vaihtanut, vielä. Nyt vasta tiedän mistä sitä alan etsimään. Tuo suodatin vois olla yksi syy, koska auto tuntuu siltä kun se ei yläkierroksilla saisi enää rittävästi ainetta ja siitä syystä veto lakkaa. Helpostihan tuossa ajassa tankista irtoaa vaikka mitä rojua joka tukkii suodattimen. Täytyy samassa ruljanssissa putsata tankki muutenkin.
Kiitokset suuret kumpaisellekin, jos ei putsaaminen auta niin täytyy ottaa taas yleismittari käteen ja käydä Sorsson listaamat paikat läpi...
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: M103 ei vedä
Suodatin on se alumiininen iso lieriö pumppujen vieressä,samassa telineessä toki kiinni.abject kirjoitti:En nyt taida tätä mihinkään mittaukseen viedä, mutta miten teen sen itse? Mieluummin likaan käteni, kuin annan monta kymppiä jollekkin tuntemattomalle hampille. Tuo määräjakaja jonka autoon vaihdoin (jonka nyt siis vaihdoin jo toistamiseen) otettiin ihan toimivasta autosta, että ainakin se pitäis olla ehjä. Mutta nyt siis paikalla tämän auton alkuperäinen määräjakaja tuon varaosa-auton EHAlla.
Pumppujen toiminnan saanee testattua ihan vaan tarjoamalle niille kahtatoista volttia? Eli pimenevätkö kerrasta vaiko hiljalleen? Tässä oli 2 pa-pumppua. Mutta autoahan katsotaan kuten naista, takaapäin, eli löytyykö tuo suodatin siis oikealta, vaiko pumppujen vierestä vasemmalta? Noh, se nyt lienee pienin murhe...
Polttoaineen suodatinta en ole vaihtanut, vielä. Nyt vasta tiedän mistä sitä alan etsimään. Tuo suodatin vois olla yksi syy, koska auto tuntuu siltä kun se ei yläkierroksilla saisi enää rittävästi ainetta ja siitä syystä veto lakkaa. Helpostihan tuossa ajassa tankista irtoaa vaikka mitä rojua joka tukkii suodattimen. Täytyy samassa ruljanssissa putsata tankki muutenkin.
Kiitokset suuret kumpaisellekin, jos ei putsaaminen auta niin täytyy ottaa taas yleismittari käteen ja käydä Sorsson listaamat paikat läpi...
Voit tietty virralla kokeilla pumppuja,kannattaa silti olla varovainen kipinöinnin suhteen!Yleensä jompikumpi pimenee laakista toki hiljaistakin hiipumista saattaa olla,se että kertooko sähkön syöttö suoraan pumpun toiminnan/jaksaako ajotilanteessa tuottaa riittävää painetta onkin eri juttu!
Paineen mittaus tapahtuu pa järjestelmässä määränjakajalta tulo ja paluupuolelta,vaatii oman mittarinsa.
Tuo paineen mittaus on senverta hankala kotikonstein suorittaa ellei ole mittaria ko työhön itsellään,jotta tuo kyllä kannatta tehdä jossakin huolto liikkeessä joilla ko mittauslaitteisto on.Tuolla mittauksella saisi ainakin varmuuden siitä tuleeko määränjakajalle bensaa millä paineella ja onko järjestelmä tiivis.Selvittäisi varmistaisi,että vika ei ainakaan ole tankin ja määränjakajan välissä!?
Aloita nyt kuitenkin siitä suodattimen vaihdosta testaa pumput,katso myös pumppujen kontakti pinnat ja piuhojen kunto noissakin monasti vikoja!
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: M103 ei vedä
Pumput saanee käydä tarkemminkin läpi, kun se muovisuoja on vuosien saatossa kadonnut johonkin minkä takia pumput ovat kauttaaltaan pintaruosteessa... No palaan astialle kun tämä homma on valmis.
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Re: M103 ei vedä
Uus pa-suodatin -> ei vaikutusta.
Uus lambda -> ei vaikutusta.
Pumppuja en sen kummemmin mittaillut, taidan käydä nappaamassa jostain purkuromusta varaosan.
Jäiköhän tuonne suodattimen vaihdon myötä niin paljon ilmaa, että nyt vaatii kaasun painallusta startatessa, että herää? Muutoinhan tämä vois viitata johonkin ilmavuotoon...
Uus lambda -> ei vaikutusta.
Pumppuja en sen kummemmin mittaillut, taidan käydä nappaamassa jostain purkuromusta varaosan.
Jäiköhän tuonne suodattimen vaihdon myötä niin paljon ilmaa, että nyt vaatii kaasun painallusta startatessa, että herää? Muutoinhan tämä vois viitata johonkin ilmavuotoon...
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Re: M103 ei vedä
Määräjakajan pohjas on sellanen kumikaukalo, itellä meni 2,0 koneesta ja teki samoin. Sikaflexiä halkeamiin ja baanalle.
Sit jos kumikaukalo on ehjä niin syttyennakolla on ainakin 4-mukises hirmuunen merkitys.
Ja jos ei vieläkään vedä niin koitas kiristää VARTTI seosruuvia, mullakaan ei katsastussäädöillä vetänyt yhtään mihinkään.
-Jussi
Sit jos kumikaukalo on ehjä niin syttyennakolla on ainakin 4-mukises hirmuunen merkitys.
Ja jos ei vieläkään vedä niin koitas kiristää VARTTI seosruuvia, mullakaan ei katsastussäädöillä vetänyt yhtään mihinkään.
-Jussi
- Autoja on vain kahdenlaisia: Uusia ja käytettyjä Mersuja.
Re: M103 ei vedä
Sytytykseen ei oo koko aikana koskettu, eikä auto pätki, nyi tai muutenkaan tee kiusaa, on vain niin pirun hengetön. Olisiko muka sytkässä vikaa?
Määräjakajan pohja oli tosiaan aluksi halki, mutta nyt vaihdettu ehjään.
Mistä tuon seosruuvin löydän?
Määräjakajan pohja oli tosiaan aluksi halki, mutta nyt vaihdettu ehjään.
Mistä tuon seosruuvin löydän?
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: M103 ei vedä
Tuo seos ruuvi löytyy siitä ilman putsarin keskeltä olevan pienen reijän pohjalta,tarvii pitkän 3mm kuusiokolo avaimen mikä painetaan lopuksi pohjaan asti ja käännetään.Huom,käännä vain aste pari kerrallaan varovasti,liikaa käännettynä voi sotkea koko järjestelmän!
Tuli muutoin mieleen,kun olet tuota määränjakajaa vaihdellut tarkistitko tuon kaasuvaijerin kiinnityksen,että on kaikki holkit ym paikallaan ja täyskaasulla avaa kaasuläpän auki kokonaan!?
Tuli muutoin mieleen,kun olet tuota määränjakajaa vaihdellut tarkistitko tuon kaasuvaijerin kiinnityksen,että on kaikki holkit ym paikallaan ja täyskaasulla avaa kaasuläpän auki kokonaan!?
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: M103 ei vedä
Moi!abject kirjoitti:Sytytykseen ei oo koko aikana koskettu, eikä auto pätki, nyi tai muutenkaan tee kiusaa, on vain niin pirun hengetön. Olisiko muka sytkässä vikaa?
Määräjakajan pohja oli tosiaan aluksi halki, mutta nyt vaihdettu ehjään.
Mistä tuon seosruuvin löydän?
Minulla 16 tappisessa syksyllä samanlaisia oireita, veti välillä ok, sitten taas aivan laiskasti. Viaksi paljastui lopulta pensapumpun rele, jossa ne pienenpienet pumpun releen kärjet olivat aikojen kuluessa syöpyneet. Kapealla (karkeus 600) hiomapaperin liuskalla kärjet puuhtaaksi ja kas kummaa, alkoi toimimaan. Tämä tietysti oli ensiapua ja ei varmaan auta seuraavaa 10 vuotta mutta kuitenkin. Tuossa minun releessä yhteensä 3 pikku katkojaa, 1 pumpulle ja 2 kierrosluvun rajoittimelle. Rajoittimien kärjet ovat niin pieniä, ettei niitä pysty viilailemaan, nehän onneksi toimivat vain harvoin eivätkä siten hapetu/kulu niin helposti sähkövirran vaikutuksesta . Ostin varuiksi uuden releen, Veholla huh huh 260 eur, eBay.de:ssäkin 160eur. M103 koneeseen on varmaan paljon halvempi poislukien AMG/Brabus yms. muut erikoismallit.
Re: M103 ei vedä
Sen verran tuota kaasuvivustoa tutkin, että ainakin se vetää kaiken löysän pois, kun kaasun painaa pohjaan. Täytynee vielä tutkailla sitä paremmin. Bensapumpun releellekin tekee nopsasti vielä jonku huollon. Ja sitä seos touhua pitänee tarkistella.jaakko.putkisaari kirjoitti:Tuo seos ruuvi löytyy siitä ilman putsarin keskeltä olevan pienen reijän pohjalta,tarvii pitkän 3mm kuusiokolo avaimen mikä painetaan lopuksi pohjaan asti ja käännetään.Huom,käännä vain aste pari kerrallaan varovasti,liikaa käännettynä voi sotkea koko järjestelmän!
Tuli muutoin mieleen,kun olet tuota määränjakajaa vaihdellut tarkistitko tuon kaasuvaijerin kiinnityksen,että on kaikki holkit ym paikallaan ja täyskaasulla avaa kaasuläpän auki kokonaan!?
Kiitokset taas vinkeistä ja palataan astialle...
PS. Harmittaa suuresti, kun näitä topiceja löytyy monen monta, mutta vain harvassa on loppuratkaisu. Koitetaan nyt viedä tämä ainakin loppuun asti.
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Re: M103 ei vedä
Jees, taas koitettu jotain harrastaa.
Bp-rele kyllästetty xyleenillä, liittimet putsattu 600:lla vesihiomapaperilla. E: mutta joku aivohäiriö sai mut unohtamaan tuon kärkien hiomisen. Eli täytyy se vielä koittaa suorittaa...
Seosta koitin vähän kiristää, ehkä n. 45 astetta.
Ei edelleenkään minkäänlaista vaikutusta mihinkään. Imuvuotoa koitin ihmetellä tukkimalla ilmanputsarin, mutta auto sammuu lähes heti. Eli ei nyt tuntuisi sellaiselta vialta kuitenkaan...
Täytynee koittaa vaihtaa koko bensapumppu seuraavaksi.
Bp-rele kyllästetty xyleenillä, liittimet putsattu 600:lla vesihiomapaperilla. E: mutta joku aivohäiriö sai mut unohtamaan tuon kärkien hiomisen. Eli täytyy se vielä koittaa suorittaa...
Seosta koitin vähän kiristää, ehkä n. 45 astetta.
Ei edelleenkään minkäänlaista vaikutusta mihinkään. Imuvuotoa koitin ihmetellä tukkimalla ilmanputsarin, mutta auto sammuu lähes heti. Eli ei nyt tuntuisi sellaiselta vialta kuitenkaan...
Täytynee koittaa vaihtaa koko bensapumppu seuraavaksi.
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Re: M103 ei vedä
Neuvoisin kyllä katsomaan virranjakajan sisään.
Sekin vaikuttaa kierroksiin jos on lopuillaan, eli booaa ja ei ota kierroksia.
Kun täällähän se kuutosissa yleisimmin piilee se vika.
Sekin vaikuttaa kierroksiin jos on lopuillaan, eli booaa ja ei ota kierroksia.
Kun täällähän se kuutosissa yleisimmin piilee se vika.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: M103 ei vedä
No mutta kun tuo ei booaa. Se ei vaan jaksa kiertää korkeilla kierroksilla.
Se ei siis nypytä, nyi, pätki, ammu putkeen tms. mitään sellaista. Bensan saanti tuntuu häipyvän olemattomiin ~3500rpm nurkilla ja siitä eteen päin jos koittaa kiskottaa niin 500rpm nousu kestää varmaan 500m, sit seuraava vaihde pesään niin että paukahtaa.
Kai se pitäis ennen pitkää tuo virranjakajakin tarkistella, mutta ei kiinnostaisi purkia taas sitä keulaa edestä pois.
Se ei siis nypytä, nyi, pätki, ammu putkeen tms. mitään sellaista. Bensan saanti tuntuu häipyvän olemattomiin ~3500rpm nurkilla ja siitä eteen päin jos koittaa kiskottaa niin 500rpm nousu kestää varmaan 500m, sit seuraava vaihde pesään niin että paukahtaa.
Kai se pitäis ennen pitkää tuo virranjakajakin tarkistella, mutta ei kiinnostaisi purkia taas sitä keulaa edestä pois.
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Re: M103 ei vedä
Sain näppärästi varaosa virranjakajankannen. Vaihdoin sen, yllätys yllätys, ei vaikutusta...
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Re: M103 ei vedä
vaihda nyt jo se/ne bensapumput... on niin tyypilliset bensapumpun oireet, ettei enää selvemmin vois oirehtia... tässähän kuuluu sitten normaalisti olla 2 pumppua (pienipaineiset) ja kun toinen niistä luopuu, niin vedot katoaa, pikkukierroksilla vielä joten kuten pelaa, mutta yläkierrokset on ihan kateissa...
tuohon muuten kelpaa ihan bilteman tarvikepumppukin... maksaa n. 50 € ja riittää 1 kpl... olikohan bilteman varaosa numero 52-203 näitä bilteman pumppuja ei sitten kannata laittaa kahta kappaletta, kun paine menee helposti yli 10 bar. eli asentaa vain yhden pumpun, niin mersun systeemitkin pysyy vielä ehjinä...
edit: en ole 100% varma onko W201 2.6 1 vai 2 pumppua vakiona, voihan olla, että sinne on joku vaihtanut vaikka 300E:n vakiopumpun, joka ei toimi yksittäisasennuksena (ei tee riittävästi painetta ke-jetille, vaikka olisi uusi/kunnossakin... eli on ns. 3 bar. pumppu ja ke-jet vaatii vähintään 5 bar.)
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
tuohon muuten kelpaa ihan bilteman tarvikepumppukin... maksaa n. 50 € ja riittää 1 kpl... olikohan bilteman varaosa numero 52-203 näitä bilteman pumppuja ei sitten kannata laittaa kahta kappaletta, kun paine menee helposti yli 10 bar. eli asentaa vain yhden pumpun, niin mersun systeemitkin pysyy vielä ehjinä...
edit: en ole 100% varma onko W201 2.6 1 vai 2 pumppua vakiona, voihan olla, että sinne on joku vaihtanut vaikka 300E:n vakiopumpun, joka ei toimi yksittäisasennuksena (ei tee riittävästi painetta ke-jetille, vaikka olisi uusi/kunnossakin... eli on ns. 3 bar. pumppu ja ke-jet vaatii vähintään 5 bar.)
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."