Abs-anturi S211 (kunnossa)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Markusrei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Su 09.10.2011 23:07

Abs-anturi S211 (kunnossa)

Viesti Kirjoittaja Markusrei »

Mittaristoon syttyi service brake....Aps defective tai jotain vastaavaa ja eps defective.
Koneella näytti, että kuskinpuolen taka abs-anturi herjailee --> Anturi vaihdettu ja samaa edelleen yhteys katkeaa.
Seuraavaksi olisi tarkoitus vaihtaa magneetti kehä.

Kysymys kuuluukin , että ruukaako noita kehiä nuissa mennä vai olisiko vika mahdollisesti jossain muualla?
Viimeksi muokannut Markusrei, To 22.12.2011 16:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Markusrei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Su 09.10.2011 23:07

Re: Abs-anturi S211

Viesti Kirjoittaja Markusrei »

Eikö kellään ole tullut mitään vastaan tämän suhteen?
tulimäki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: To 25.02.2010 22:10
Paikkakunta: Häme

Re: Abs-anturi S211

Viesti Kirjoittaja tulimäki »

Mulla oli vastaava tapaus noin vuosi sitten E220, -04:ssä. Hammaskehä hajosi rikkoen myös anturin. Haasteena on se, että hammaskehää ei saa uutena varaosana vaan pitää ostaa koko vetoakseli. Marmoritiskillä n.1800€. Käytettyjä alkaa onneksi löytymään. Vaihtoehtoja on paljon. Neli- ja kuusisylinterissä erilaiset, taxipaketissa omansa. Faceliftissäkin erilainen. Omaani hankin faceliftin akselin, jonka piti sopia - ei suoraan sopinut. Vanhaa ja uutta yhdistelemällä saatiin kuntoon.
Markusrei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Su 09.10.2011 23:07

Re: Abs-anturi S211

Viesti Kirjoittaja Markusrei »

Eikait sentään kokoakselia tarvi laittaa??? Eikös se ole tämä osa http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 27720/8/14 ??
Näin itse ainakin olen ymmärtänyt jos ei tuolla kehällä ja anturin vaihdolla tule kuntoon, niin seuraavaksi olisi ABS-ohjausboksi.
En tosiaan itse tuota systeemiä oikein tiedä, mutta KL:stä tuommonen magneetti kehä on tilauksessa hintaa 165€
MMT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: Ma 26.04.2004 15:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Abs-anturi S211

Viesti Kirjoittaja MMT »

No tuo olisi uutta tietoa jos kehän voisi vaihtaa pelkästään. Kyllä minullekin vuosi sitten vielä sanottiin että koko
vetoakseli on vaihdettava ja sen jouduin tekemään molemmille puolille. Kuten aikaisemmin mainittiin niin onneksi
löytyi käytettyinä akselit :clap:
S212 350CDI -14
Markusrei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Su 09.10.2011 23:07

Re: Abs-anturi S211

Viesti Kirjoittaja Markusrei »

MMT kirjoitti:No tuo olisi uutta tietoa jos kehän voisi vaihtaa pelkästään. Kyllä minullekin vuosi sitten vielä sanottiin että koko
vetoakseli on vaihdettava ja sen jouduin tekemään molemmille puolille. Kuten aikaisemmin mainittiin niin onneksi
löytyi käytettyinä akselit :clap:
Mitäs ne nuo kehät sitten on jota merteil ja kl-varaosat myy? Ja paikallisesta tarvikeliikkeestä löytyi myös abs-kehä, mutta kallis. Autona siis -04 270CDI
Markusrei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Su 09.10.2011 23:07

Re: Abs-anturi S211 (kunnossa)

Viesti Kirjoittaja Markusrei »

Eli uusi kehä ja homma kunnossa. Ei tarvinu sentään akseleita vaihdella :D . Vanhasta kehästä pintä kulunut pois.
VMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Su 22.04.2007 10:34
Paikkakunta: Lahti

Re: Abs-anturi S211 (kunnossa)

Viesti Kirjoittaja VMK »

Ihan vinkkinä muille abs/sbc visit workshop poteeville. Mulla herjasi vasemman puolen magneettikehää ja teetätin hoidon Lahtelaisella luottokorjaamolla. Mega-Autossa olisivat vaihtaneet koko vetoakselin n. 800 € (pelkkä osa) ja mulle maksoi töineen kehän vaihto 302 €.
Markusrei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Su 09.10.2011 23:07

Re: Abs-anturi S211 (kunnossa toinen puoli)

Viesti Kirjoittaja Markusrei »

Nyt se meni sitten kehä toiseltakin puolen prkl. Oli muuten merkkiliikkeellä halvin kehä 13€. Tuon näki kyllä aika selvästi, kun aloin uutta anturiavaihtaan, niin kehän näki lampun kans hyvin ja pinta oli irti.

Mitänhän ne nuo tarvike anturit oikein on olevinaan, kun alkuperäisen joutuu poraan pois, mutta tarvike taas on reikään väljä ja erona näytti olevan pistoke, mutta sekin hyvin pienillä eroilla. En kuitenkaan viitsinyt alkaa "veisteleen" sitä oikeaan malliin ennen kun siitä käyn kyselemässä.

Minkälaisia kokemuksia muilla on noista tarvike antureista?
Vastaa Viestiin