Diisselin hinta
Diisselin hinta
Kuulemma vuoden vaihteessa diisseli nousee pensan hintoihin. Selittivät sen kuulemma sillä että käyttövoimavero laskee. Onko joku jo laskenut mitä toi korotus vaikuttaa vaikka 30 tuh km vuodessa ajavalle kulutuksella 7 litraa satasella. siis ennen ja jälkeen.
Mopo Mobylette
Mopo Vasama sport
MB 250 D 1995
Chevrolet Lumina 1996
MB E 320 Cdi 2000.
Mopo Vasama sport
MB 250 D 1995
Chevrolet Lumina 1996
MB E 320 Cdi 2000.
Re: Diisselin hinta
273 euroa, jos korotus on huhuttu 13 senttiä litralta.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: Diisselin hinta
Muistaakseni myös bensan hinta nousee 3 senttiä, joten diesel kallistuu bensaan nähden 10 senttiä. Näin laskien 210 euroa.
Re: Diisselin hinta
Jostain luin jonkun "asiantuntijan" laskeneen että 700 litran jälkeen tulee turpaan verrattuna nykyiseen.
Esim. 7 litraa satasella kulutus = alle 10 tkm dieselillä ajavat "hyötyy"
"hyötyy" siksi ettei alle 10tkm ajavat yleensä osta diesel autoa koska bensa on kannattavampi.
(paitsi minä. tai siis tulee mulla yht. n.35tkm mutta moneen autoon)
Eli valtio kusi sun muroihis taas kerran.
Esim. 7 litraa satasella kulutus = alle 10 tkm dieselillä ajavat "hyötyy"
"hyötyy" siksi ettei alle 10tkm ajavat yleensä osta diesel autoa koska bensa on kannattavampi.
(paitsi minä. tai siis tulee mulla yht. n.35tkm mutta moneen autoon)
Eli valtio kusi sun muroihis taas kerran.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: Diisselin hinta
Joo ruhtinaalliset 18%tempera1 kirjoitti:Selittivät sen kuulemma sillä että käyttövoimavero laskee.

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: Diisselin hinta
Niinpä, ja tuolla alennuksella saa keskimäärin sen noin yhden (1) tankillisen dieseliä, jonka jälkeen tankkaatkin sitten kalliimpaa dieseliä kuin tähän asti.sonikki kirjoitti:Joo ruhtinaalliset 18%tempera1 kirjoitti:Selittivät sen kuulemma sillä että käyttövoimavero laskee.

Eiku hetkinen!! Siis diesel-polttoainehan kallistuu 13c litralta eli ~10%... Käyttövoimaveron alennuksella saatkin siis 0,9 tankillista polttoainetta, jonka jälkeen tankkaat kalliimpaa dieseliä kuin tähänasti...

Re: Diisselin hinta
olikos se loppukesästä kun diesel vero laski. taisi minullakin tippua jotain 100-150€ luokkaa mutta suomen valtio on semmoinen että jos se jollain kädellä antaa niin se varmasti vetää kahdella takaisin
näinhän siinä taas kävi

näinhän siinä taas kävi
w201 om605
Re: Diisselin hinta
Ennen oli 208D verot 130€ vuosi. Kun tuli päästöperusteinen verotus maksut pompsahti 370€. Eli nyt kun diisselin hinta nousee ja käyttövoimavero laskee niin onko 208D verot sitten taas sen 130€ vuosi?


Re: Diisselin hinta
Voi kun oliskin, eipä vaikuta pakuihin millään tavalla!Absinthe kirjoitti:Ennen oli 208D verot 130€ vuosi. Kun tuli päästöperusteinen verotus maksut pompsahti 370€. Eli nyt kun diisselin hinta nousee ja käyttövoimavero laskee niin onko 208D verot sitten taas sen 130€ vuosi?


Kiitokset taas valtiolta yrittäjille, jotka pääasiassa omistavat pakun. Meiltä taas rosvotaan enemmän.

Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Re: Diisselin hinta
pakettiautothan on nykyverotuksella onnistuttu tappamaan yksityiskäytössä melkein kokonaan, siis oikeat pakut, joilla pystyy jotain tavaraakin kuskaamaan, eikä mitkään S124 tehdyt 2 paikkaiset kehonsiirtimet...Absinthe kirjoitti:Ennen oli 208D verot 130€ vuosi. Kun tuli päästöperusteinen verotus maksut pompsahti 370€. Eli nyt kun diisselin hinta nousee ja käyttövoimavero laskee niin onko 208D verot sitten taas sen 130€ vuosi?
iso paku (maxi ducato, 316 sprinter jne.) joista joutuu maksamaan yli 400 € päästöperusteista käyttömaksua (vanhoissa kokonaispainon mukaan



500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Diisselin hinta
Ekait se vielä ole laskenu?jekku90 kirjoitti:olikos se loppukesästä kun diesel vero laski. taisi minullakin tippua jotain 100-150€ luokkaa mutta suomen valtio on semmoinen että jos se jollain kädellä antaa niin se varmasti vetää kahdella takaisin![]()
näinhän siinä taas kävi
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Re: Diisselin hinta
Hallitusohjelman mukaan toinen samanlainen korotus on tulossa polttoaineisiin vuonna 2014.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Diisselin hinta
Itse ostin auton elokuussa ja verolappu tuli myöhemmin postissa joka oli laskettu loppuvuodelle vanhalla hinnalla ja vuoden alusta uudella hinnalla (-18%). Eli noin satasen tippui dieselverowoke kirjoitti:Ekait se vielä ole laskenu?jekku90 kirjoitti:olikos se loppukesästä kun diesel vero laski. taisi minullakin tippua jotain 100-150€ luokkaa mutta suomen valtio on semmoinen että jos se jollain kädellä antaa niin se varmasti vetää kahdella takaisin![]()
näinhän siinä taas kävi

Missä muuten menee dieselin "kannattavuuden" raja ensi vuoden puolella? Kuinka paljon pitäisi rullata vuodessa? (Tosin eihän tämä autoilu ikinä mitään sijoittamista ole...)
S203 200CDI A -05
Re: Diisselin hinta
Riippuu kulutuksista ja dieselveron määrästä. Käytä autoliiton laskuria http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajon ... l_laskuri/" onclick="window.open(this.href);return false;Engineer kirjoitti:Itse ostin auton elokuussa ja verolappu tuli myöhemmin postissa joka oli laskettu loppuvuodelle vanhalla hinnalla ja vuoden alusta uudella hinnalla (-18%). Eli noin satasen tippui dieselverowoke kirjoitti:Ekait se vielä ole laskenu?jekku90 kirjoitti:olikos se loppukesästä kun diesel vero laski. taisi minullakin tippua jotain 100-150€ luokkaa mutta suomen valtio on semmoinen että jos se jollain kädellä antaa niin se varmasti vetää kahdella takaisin![]()
näinhän siinä taas kävi![]()
Missä muuten menee dieselin "kannattavuuden" raja ensi vuoden puolella? Kuinka paljon pitäisi rullata vuodessa? (Tosin eihän tämä autoilu ikinä mitään sijoittamista ole...)
-
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
- Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki
Re: Diisselin hinta
Kysymys on tasaverosta sanan varsinaisessa merkityksessä jolla tullaan tukemaan etäläeurooppalaisia sorbusketkuja, valtiovarainministeriön nerot kuvittelevat esimerkiksi korottamalla matkailuajoneuvojen veroa tullaan perimään korotettuvero samalta määrältä uusia ajoneuvoja kuin aiemmin myytyjen autojen määrä, myyjät taas esittävät että myynti romahtaa totaalisesti. Saksassa epäillään öljy-yhtiöiden kartellia kun kaikilla nousi polttoaineen hinnat 2 - 3 tunnin sisällä oliko se nyt päivää ennen yleistä kesälomakautta. Meillä autoilun verotusta säätävät henkilöt jotka eivät tajua että Helsingin ulkopuolella Suomi on aika harvaan asuttu maa ja yleiset kulkuneuvot eivät kulje niinkuin 39 vuoro Helsingissä jos niitä nyt on edes olemassa. Käytännössä polttoaineen hinnasta on erilaisia veroja 75 - 80 %:a sitten muut verot joita ovat esim. käytännössä erilaiset kierrätys ja muut maksut.
Lasketaan polttoaine veroja 10 - 15 %:a luokkaan 60%:iin niin polttoaineiden kulutus kasvaa ja rahaa jäisi kotimaiseen kulutukseen joka lisää työpaikkoja etc. näin torjutaan lamaa eikä viemällä viimeisiä lompakosta. Jokainen autoileva, viinaa juova ja tupakkia poltteleva keski-ikäinen punaista lihaa syövä heteromies on yhteiskunnalle lahja. Meitä saa haukkua ja me maksetaan politikkojen viulut sekä kuollaan aikaisten jotta ei paljon rasiteta eläkekuluja.
Lasketaan polttoaine veroja 10 - 15 %:a luokkaan 60%:iin niin polttoaineiden kulutus kasvaa ja rahaa jäisi kotimaiseen kulutukseen joka lisää työpaikkoja etc. näin torjutaan lamaa eikä viemällä viimeisiä lompakosta. Jokainen autoileva, viinaa juova ja tupakkia poltteleva keski-ikäinen punaista lihaa syövä heteromies on yhteiskunnalle lahja. Meitä saa haukkua ja me maksetaan politikkojen viulut sekä kuollaan aikaisten jotta ei paljon rasiteta eläkekuluja.

Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
Re: Diisselin hinta





Mopo Mobylette
Mopo Vasama sport
MB 250 D 1995
Chevrolet Lumina 1996
MB E 320 Cdi 2000.
Mopo Vasama sport
MB 250 D 1995
Chevrolet Lumina 1996
MB E 320 Cdi 2000.
Re: Diisselin hinta
perkl. se olikin vuoden alusta. muistin värinwoke kirjoitti:Ekait se vielä ole laskenu?jekku90 kirjoitti:olikos se loppukesästä kun diesel vero laski. taisi minullakin tippua jotain 100-150€ luokkaa mutta suomen valtio on semmoinen että jos se jollain kädellä antaa niin se varmasti vetää kahdella takaisin![]()
näinhän siinä taas kävi
w201 om605
Re: Diisselin hinta
Asiaa! Voisi ihan kokeilla vaikka keskisessä/pohjois- suomessa mitä positiivista tapahtuu kun polttoaineveroa ( ja yritysten energiaveroa) alennettaisiin "väliaikaisesti" vaikka 50%. Jos M. Pekkarinen luet tämän niin kommentoi! Keltä tällainen paikallinen kokeilu olisi pois?Oberland kirjoitti:Kysymys on tasaverosta sanan varsinaisessa merkityksessä jolla tullaan tukemaan etäläeurooppalaisia sorbusketkuja, valtiovarainministeriön nerot kuvittelevat esimerkiksi korottamalla matkailuajoneuvojen veroa tullaan perimään korotettuvero samalta määrältä uusia ajoneuvoja kuin aiemmin myytyjen autojen määrä, myyjät taas esittävät että myynti romahtaa totaalisesti. Saksassa epäillään öljy-yhtiöiden kartellia kun kaikilla nousi polttoaineen hinnat 2 - 3 tunnin sisällä oliko se nyt päivää ennen yleistä kesälomakautta. Meillä autoilun verotusta säätävät henkilöt jotka eivät tajua että Helsingin ulkopuolella Suomi on aika harvaan asuttu maa ja yleiset kulkuneuvot eivät kulje niinkuin 39 vuoro Helsingissä jos niitä nyt on edes olemassa. Käytännössä polttoaineen hinnasta on erilaisia veroja 75 - 80 %:a sitten muut verot joita ovat esim. käytännössä erilaiset kierrätys ja muut maksut.
Lasketaan polttoaine veroja 10 - 15 %:a luokkaan 60%:iin niin polttoaineiden kulutus kasvaa ja rahaa jäisi kotimaiseen kulutukseen joka lisää työpaikkoja etc. näin torjutaan lamaa eikä viemällä viimeisiä lompakosta. Jokainen autoileva, viinaa juova ja tupakkia poltteleva keski-ikäinen punaista lihaa syövä heteromies on yhteiskunnalle lahja. Meitä saa haukkua ja me maksetaan politikkojen viulut sekä kuollaan aikaisten jotta ei paljon rasiteta eläkekuluja.
Vastaavasti voisi kehä kolmosen sisällä nostaa bensaverot vaikka 20-40 % nykyisestä ja mitata onko puhtaampaa
ilmaa siellä eduskuntatalon kulmilla...