W639 2.2 CDI 10/2003 ja ELM327 yhteensopivuus?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
timodeus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

W639 2.2 CDI 10/2003 ja ELM327 yhteensopivuus?

Viesti Kirjoittaja timodeus »

Vaihdoin Vianooni juuri suuttimien pohjatiivisteet, siitä enemmän juttua täältä. Yksi suutin oli todella tiukassa ja luulen että sinne saattoi ehkä mennä vähän sitä mustaa töhnääkin raivokkaan irroituksen lomassa. Siis siitä päätellen, että nyt auto ei käy ollenkaan tasaisesti. No otin juuri äsken sen taas irti, purin ja putsasin ja kasasin kaikki paikalleen.
Eikä mitään vaikutusta.
Mutta ongelma mihin myös haluaisin apua on tuo ELM327. Minullahan syttyi moottorivalo siinä suuttimia irroittaessa, kun piti pienellä lenkillä käydä että irtosivat ja siinä samalla sammui autokin keskelle katua.
Nyt olen sitten koittanut epätoivoisesti saada yhteyttä tuolla kiinalaisella aparaatilla autooni. Edellisessä 2005 mallin Vaneossa se toimi aivan hyvin, mutta tämän kanssa väittää -ohjelmasta riippuen- että ei saa yhteyttä autoon tai ei löydä interfasea. Olen kokeillut ProScan 5.2 ja 5.9 versioilla, EasyOBD ja Scantool 1.21 ja OBD 2007:llä. OBD 2007 tuntuu menevän kaikkein pisimmälle, mutta lopuksi ilmoittaa että NO DATA.
Sellaisen huomasin äsken, että kun tuohan ei nyt kierrä kuin 3000 r/min, niin silloin kun ohjelman laittaa ottamaan yhteyttä, auto käynnissä, niin yhdessä vaiheessa hehkun valo syttyy hetkeksi ja auto meinaa sammua. Silloin kun polkaisee, niin pystyy kierrättämään tappiin asti. Mutta heti jos kierrokset tippuu alle 3k r/min, niin sitten ei kierrä enempää ja moottorivalo palaa sitkeästi taulussa.

Onko tuolla laitteella yleensäkään mahdollista saada yhteyttä kyseiseen autoon, vai pitääkö suosiolla mennä jollekin pajalle?

Sitten vielä toinen kysymys, asensin myös vakkarin viiksen kyseiseen autoon. Pitääkö sen koodaamisen kanssa mennä mersun pajalle, vai mahtaako ne saada tuollaisessa Bosch huollossa sen aktivoitua?
J-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: W639 2.2 CDI 10/2003 ja ELM327 yhteensopivuus?

Viesti Kirjoittaja J- »

Käsittääkseni tuo 3000rpm raja on juuri se että auto menee vikatilaan. Löytyykö sieltäpäin foorumilaisia joilla oisi *:ri?

Eikös cdi203 vasta kirjoittanu jossakin topicissa tuohon vakkarihommaan että *:lla päivitetään autoon että siinä on vakkari ja se on siinä.
c124 230 -88
Ex w202 M111.920
timodeus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

J- kirjoitti:Löytyykö sieltäpäin foorumilaisia joilla oisi *:ri?
Olen sen verran vähän tällä foorumilla vieraillut, että nuo sensuroitujen lyhenteiden merkitykset ovat jääneet hiukan epäselviksi.
Mutta asun Espanjassa Torreviejan kaupungin lähellä, eli jos täälläpäin on joku foorumilainen lähellä, niin mielelläni tuon auton hänelle :shifty:
Siksi näitä muutenkin kyselen, koska täällä ei toimi ihan niin jouhevasti nämä "pajat" mukaan lukien MB-merkkipaja, kuin Suomessa. Niitä on lähes mahdotonta saada ensinnäkin ymmärtämään että sinäkin tiedät jotain autoista, puhumattakaan että saatat jossakin asiassa tietää jopa vähän enemmän.
Sen takia tekisin kaiken mielummin itse.

Esimerkki. Ostin Smartin. vm. 1999, oikein nätti, mutta puuttui kiekkamittari. Tilasin sen saksasta ja tietenkin sekin vaati aktivoinnin. MB-merkkihuoltoon sitten. No eivät millän uskoneet että olisin sen itse asentanut. Eivät millään! Piti selittää tarkasti miten olin sen tehnyt. Sitten meni reilu puoli tuntia, kävivät välillä kysymässä lisää tyhmiä kysymyksiä, kuten mistä olin sen hommannut... ja sitten tulivat sanomaan että joo, kyllä he sen saivat toimimaan, mutta joutuivat purkamaan autoa ja laittamaan piuhat kiinni siellä kojetaulun sisällä. Joo, aloin jo vähän lämpenemään, vaikka rauhallinen yleensä olenkin. Sen verran on tullut tehtyä autohommia siitä asti, kun ensimmäisen 13 vuotiaana hommasin, että takuulla ei jää piuhaa kiinnittämättä, varsinkin kun sitä varten piti irroittaa mittaristo mihin se kiinni tuli. No tämä on aika yleistä täällä, valehtelu ja huijaaminen on maan tapa. Saavat laskutettua vähän enemmän, ei niitä muu kiinnosta. Toki on poikkeuksiakin, mutta useimmat mihin olen törmännyt, toimivat näin. Ja esimerkkejä olisi kohta vuoden jokaiselle päivälle, jos jaksaisi kirjoittaa.
J-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja J- »

Aijaa, katsoin vaan kun asuinpaikkana on Keski-Pohjanmaa ;)
c124 230 -88
Ex w202 M111.920
Pirtu
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Pirtu »

Mulla Vito 111 -2004 ja yhdistelmä Digimoto 4.03 ja dealextreme.comista tilattu elm327 toimii. Mukana tullut ohjelma lopetti jossain vaiheessa toiminnan tunnistaen
elm327:n ei-aidoksi, mutta digimotolla toimii.
teinitähti
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

Lainaan vähän tätä vaikkei ihan osu mutta
Kellään kokemusta tuosta ELM327 w203 koppasen 200cdi:n kanssa 2002 mallin?
Toimiiko mitenkää? Saako nollattua koodit?
Anteeks aiheen häirintä
timodeus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Pirtu kirjoitti:Mulla Vito 111 -2004 ja yhdistelmä Digimoto 4.03 ja dealextreme.comista tilattu elm327 toimii. Mukana tullut ohjelma lopetti jossain vaiheessa toiminnan tunnistaen
elm327:n ei-aidoksi, mutta digimotolla toimii.
Kiitos tästä vinkistä. Digimoto on ensimmäinen ohjelma joka ei herjaa mitään ja sanoo yhdistäneensä, mutta eipä se kuitenkaan mitään tietoja näytä. Joka kohdassa lukee vaan NO DATA. Alkaa ottamaan päähän jo vähitellen.
timodeus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

J- kirjoitti:Aijaa, katsoin vaan kun asuinpaikkana on Keski-Pohjanmaa ;)
Niinpä on, kiitos ja korjaan.
Vastaa Viestiin