Sähköantenni
Sähköantenni
Ostan sähköantennin moottorin jatkeeksi.Nyt surraa tyhjää.. w107
Tarjoa myös toimivaa yhden levyn cd-soitinta!
Tarjoa myös toimivaa yhden levyn cd-soitinta!
SPORT LIGHT COUPE
Lisää aiheesta...
Onkohan tuo Bilteman antenni musta vai kromattu ? Luettelosta ei selviä.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
:-)
Jahka saatte antenninne hommattua, voitte ostaa minulta alkuperäisen MB-varaosan, Hirschmann-antenniin tarkoitetun puhdistusmansettiliinan
. Pakkaus on alkuperäinen "Minigrip-pussi", jossa mainostetaan MB-Original-Zubehör-kasettikoteloa keskikonsoliin.
Tuli meinaan Becker Avuksen asiapapereiden mukana aikoinaan.


Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Sisäosa siis.
Uupuu sähköantennista, itse vaihdoin jo toisen piiskan tohon härveliin, eivät hirveitä kestä tollaiset muovirimpulat makso veholla 40e. Kuulemma noissa on joku kestävämpikin malli olemassa, luulisin että joku ruuvikelasysteemi ,mulla kun tossa sisäosassa on tollainen muovinen reijitetty piiska....yksinkertaisia vehkeitä ne ainakin on ja helppo korjailla.
Re: Lisää aiheesta...
Antenni on kromattu.. laiton sellaisen omaani alkuperäisen tilalle farmariin kun huomasi.. sen sopivan paikalleen ilman suuria probleemia.. kestävyydestä en osaa sanoa vielä paljoa.. ollut vasta keväästä paikaallaan..Henry V. kirjoitti:Onkohan tuo Bilteman antenni musta vai kromattu ? Luettelosta ei selviä.
Ja itse asiaan...
Onko muuten paha homma tuon alkup. moottoriantennin piiskan vaihto? Farmari W124 autosta on kyse joten antenniin pääsee aika hyvin käsiksi.
Tuo kelaushan toimii ilmeisesti antennin sisältä tulevan hammastetun muovilangan avulla ja lanka ilmeisesti on katkipoikki, sillä moottori jurraa aina radiota avattaessa/suljettaessa ihan normaalisti vaikkei antenni liiku. Muistan kuulleeni että jos muovilanka on poikki, piiskaa vaihdettaessa annetaan jostain moottorille herätevirtaa jotta se kelaa vanhan langan rippeet ulos ja vaihtotyön jälkeen vastaavasti kelataan uusi naru sisään, joten itse moottoria ei tarvisisi juurikaan purkaa. Tämä siis mutu-tuntumalla, jos joku on näitä enemmän purkanut niin voisi tietää paremminkin.
Vanha originaaliantenni kuuluu muuten erinomaisesti, huolimatta siitä että onkin kahdesta kohtaa poikki. Kymmenkunta vuotta sitten jäi kuulemma lapinreissulla poroaitaan.
Tuo kelaushan toimii ilmeisesti antennin sisältä tulevan hammastetun muovilangan avulla ja lanka ilmeisesti on katkipoikki, sillä moottori jurraa aina radiota avattaessa/suljettaessa ihan normaalisti vaikkei antenni liiku. Muistan kuulleeni että jos muovilanka on poikki, piiskaa vaihdettaessa annetaan jostain moottorille herätevirtaa jotta se kelaa vanhan langan rippeet ulos ja vaihtotyön jälkeen vastaavasti kelataan uusi naru sisään, joten itse moottoria ei tarvisisi juurikaan purkaa. Tämä siis mutu-tuntumalla, jos joku on näitä enemmän purkanut niin voisi tietää paremminkin.
Vanha originaaliantenni kuuluu muuten erinomaisesti, huolimatta siitä että onkin kahdesta kohtaa poikki. Kymmenkunta vuotta sitten jäi kuulemma lapinreissulla poroaitaan.
Ihan periaatteen vuoksi en osta biiltemasta yhtään mitään. Ainakaan sen jälkeen kun limuautomaatti ei enää toiminut
No joo asiaan, eli tämän aiheen siivellä lentäen loivaa aasinsiltaa pitkin:::::
Kuka korjaa etelä-suomessa näppärästi alkuperäisiä moottoriantenneja?
Autossani on kuulemma uusittu koko scheisse mutta sitä ei ole kytketty, päinvastoin, piuhanvedot ja liittimet näyttävät vähintäänkin epäillyttäviltä...
Oisko apua tiedossa?

No joo asiaan, eli tämän aiheen siivellä lentäen loivaa aasinsiltaa pitkin:::::
Kuka korjaa etelä-suomessa näppärästi alkuperäisiä moottoriantenneja?
Autossani on kuulemma uusittu koko scheisse mutta sitä ei ole kytketty, päinvastoin, piuhanvedot ja liittimet näyttävät vähintäänkin epäillyttäviltä...

Joku kyseli piiskanvaihdosta sähköantenniin, aikas helppoa menee näin:
Antennista piuhat irti (liitin) ja erillinen maadoitusjohto joka on ruuvilla pellissä kiinni. Antennin kiinnikeruuvi irti(muistaakseni on vain 1), sitten vain nykäiset koko vekottinta alaspäin(voi olla aika tiukassakin joten voi tietysti avittaa painamalla piiskanpäästä ja vetää samalla kontinpuolelta), tämän jälkeen antennin kuoret auki ja vanhat piiskanrippeet pois, tässä vaiheessa kannattaa syöttää virtaa suoraan moottorin piuhoille niin saat rattaan työntämään sisään jääneen langan ulos ja vältyt suuremmalta purkamiselta, tarkasta että ratas ei ole kovin solmussa ja oio hampaita tarpeen mukaan, rasvaa uusi piiska ja aseta muovilanganpää rattaan huulille ja syötä taas virtaa suoraan moottorille(nyt tietysti toisinpäin jotta saat kelattua piiskan sisään) sitten vaan paketti kasaan ja asentamaan(muistaakseni siellä sisällä oli vielä joku alumiiniholkki joka ei tosin taida sopia kuin yhdellä tavalla, no kannattaa katsoa purkaessa että miten ne palikat on, ja ei muuta kun takasin kiinni käänteisessä järjestyksessä, piuhat kiinni(ainiin antenninjohto kannattaa tietysti muistaa molemmissa vaiheissa) ja kas antennin pitäisi toimia. Suositeltavaa tietysti ennen uuden sisäosan ostamista on tsekata että moottori pyörittää
Antennista piuhat irti (liitin) ja erillinen maadoitusjohto joka on ruuvilla pellissä kiinni. Antennin kiinnikeruuvi irti(muistaakseni on vain 1), sitten vain nykäiset koko vekottinta alaspäin(voi olla aika tiukassakin joten voi tietysti avittaa painamalla piiskanpäästä ja vetää samalla kontinpuolelta), tämän jälkeen antennin kuoret auki ja vanhat piiskanrippeet pois, tässä vaiheessa kannattaa syöttää virtaa suoraan moottorin piuhoille niin saat rattaan työntämään sisään jääneen langan ulos ja vältyt suuremmalta purkamiselta, tarkasta että ratas ei ole kovin solmussa ja oio hampaita tarpeen mukaan, rasvaa uusi piiska ja aseta muovilanganpää rattaan huulille ja syötä taas virtaa suoraan moottorille(nyt tietysti toisinpäin jotta saat kelattua piiskan sisään) sitten vaan paketti kasaan ja asentamaan(muistaakseni siellä sisällä oli vielä joku alumiiniholkki joka ei tosin taida sopia kuin yhdellä tavalla, no kannattaa katsoa purkaessa että miten ne palikat on, ja ei muuta kun takasin kiinni käänteisessä järjestyksessä, piuhat kiinni(ainiin antenninjohto kannattaa tietysti muistaa molemmissa vaiheissa) ja kas antennin pitäisi toimia. Suositeltavaa tietysti ennen uuden sisäosan ostamista on tsekata että moottori pyörittää
