Nelipyöräsuuntaus pääkaupunkiseudulla??
Nelipyöräsuuntaus pääkaupunkiseudulla??
Misä kannattais käyttää, ruskeasuon teboilin kaveri on lomalla. Olis kiire.
MB C 180 kompressor -07
EX-MB CLK 200 kompressor sport coupe -98
EX-MB 190 1.8i AUT -90
EX-MB CLK 200 kompressor sport coupe -98
EX-MB 190 1.8i AUT -90
- dieselflosse
- Valvoja

Shell Klaukkala
Terve!
Klaukkalan Shellin tiloissa toimii paja, jossa on ihan uutukaiset vehkeet. Veli säädätti volkkarin kulmat ja ihan hyvä tuli...
Ajan varausnumero löytyy Shell -hakusanalla.
Klaukkalan Shellin tiloissa toimii paja, jossa on ihan uutukaiset vehkeet. Veli säädätti volkkarin kulmat ja ihan hyvä tuli...
Ajan varausnumero löytyy Shell -hakusanalla.
Terveisin
Tero
Tero
Myös kaupintien Teboililla on osaava kaveri.
(Ruskeasuon TB:n säätäjän poika)
(Ruskeasuon TB:n säätäjän poika)
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
Re: Nelipyöräsuuntaus pääkaupunkiseudulla??
Nostetaanpas vanhaa aihetta.
Mikä olisi tänä päivänä hyvä paikka, jossa suuntaus tulee kerralla kuntoon?
Varmaan Veho Airport. Ei vielä omaa siitä kokemusta. Ymmärtääkseni Pitäjänmäen (parhaat?) kaverit siirtyi sinneAndy kirjoitti:Nostetaanpas vanhaa aihetta.
Sittenkin pitää kertoa kaikki omat huomiot ja toiveet (huom. PAPERILLA!).
Yleensä käy niin, että ensin jossakin epäonnistuu, sitten osaa kertoa pieleen menneet asiat. Ja sitten vasta ehkä onnistuu.
Tämmöisiä asioita tulee mieleen
- alustan löysyyksien tarkastus ja poisto ensin (erikseen). Katsastus on monesti hyvä keino. Kannattaa olla itse vieressä.
- vetääkö johonkin, esim. oikealle (säätöpultit?), tai urissa
- kuluuko renkaat suoraan, vai jotenkin reunoista
- itse haluan etu- ja takapää auraukset säätöarvojen minimi päähän, eli mahdollisimman lähelle 0:laa. Keskivaiheille ei kelpaa. Kulkukulma ihan 0:laan.
Monta autoa on tullut säädeltyä niin, että olen itse vieressä. Silloin voi onnistua myös jossakin pikkupajassakin, jossa on kunnon laserit.
Kavereilla on taipumus jättää säätämättä, jos on specsien sisällä. Ne vaan on yllättävän laajat, erot näkee vaikka ihan metri mitallakin.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Mitä hyötyä olet tuosta havainnut?simosami kirjoitti: - itse haluan etu- ja takapää auraukset säätöarvojen minimi päähän, eli mahdollisimman lähelle 0:laa. Keskivaiheille ei kelpaa. Kulkukulma ihan 0:laan.
S211 E320 CDI -04
* C3
* C3
Mitä suoremmassa renkaat on, sen vähemmän auto kiemurtelee. Olen joskus itsekin huomannut erikoisia "mutkitteluita" esim pikkupakkasilla kun ajaa kuivalta tieosalta varjoon, kun siellä on mustaa jäätä.0000 kirjoitti:Mitä hyötyä olet tuosta havainnut?simosami kirjoitti: - itse haluan etu- ja takapää auraukset säätöarvojen minimi päähän, eli mahdollisimman lähelle 0:laa. Keskivaiheille ei kelpaa. Kulkukulma ihan 0:laan.
Tai 0-kelillä jäisellä tien pinnalla, vesi jään päällä, auto ei kulje hetkeäkään suoraa.
Ja tietenkin renkaat kuluu vähemmän.
Pakko on kuitenkin olla hiukan aurausta, kun puslat antaa periksi, ja haritus esim kaasua annettaessa tuntuisi vielä ikävämmiltä.
Luullakseni monet pitää noita asteen osia niin pieninä, ettei niillä ole suurta merkitystä. Ihan niin pieniä ne ei ole. Säätöarvojen välit on yllättävän suuria, että ne oikeasti saavat renkaat kulumaan turhan nopeasti, jos siis ovat siellä "väärässä" päässä.
Selityksiä sitten tulee ennenaikaiselle kulumiselle, esim: "kun on niin painava auto/moottori jne."
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?