MB C180

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
kimmon245t
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

MB C180

Viesti Kirjoittaja kimmon245t »

Morjens. Olen uusi käyttäjä ja kun en heti löytänä C-mallista,niin aattelin kysellä sellaisilta joilla on ko, auto.
Mielessä olisi n.-95-98 mallit,sedan (farkku ehkä),niin millaisia autoja ne ovat?
Onko mitä "tyyppi" vikoja? Käyttö kustannukset,arkoja paikkoja?
Entä kori,onko sinkki ?
Tällä hetkellä menee sekä bensa että diesel mallit.
Kiitos etukäteen.
ps.onko farkku mallisia p-autoina? ja paljonko vero jos on ja mitä muutoksia? :)
pelamo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja pelamo »

Itelläni 2003 elokuun lopussa Saksasta itse haettu C180 aut vm 95. Autolla oli ajettu 129tkm(huoltokirja) ja nyt mittarissa 160tkm.

Massautin auton melkein heti tuotuani ja ei ollut ruosteessa alustasta, takaluukun reunassa pieni kukkanen, paikallinen mersukorjaaja sanoi että pohjasta bensatankin kohdilta arka ruostumaan(ilmeisesti kaikki mersut).

Autoon ei ole muuta tehty kun laatikon öljyt vaihdetty ja moottorin öljyt suodattimineen vaihdettu 10tkm välein. Paikallinen mersuhuoltaja suositteli automaattilaatikon öljynvaihtoväliksi n60tkm.
Mersun ominaisuushan on että öljyä kuluu vaikkei kone olisikaan väljä ja öljyn vaihtoväliä en ainakaan minä pidä huoltokorjan 15tkm välein vaan tossa 10tkm välein.

Riittävän ripeä maantiellä (ajoin n 1/2v n 200km/päivä) ja tukeva maantiellä.
Kulutus (kaasujalasta riippuen) hieman alle 8l/100km (nopeus n 110-120kmh), ja ohittaessa reilusti enemmän. Kaupungissa menee varmaankin hiukan yli 10l/100km.

Ei nitise eikä pauku ajaessa.
Sisätilat saisi olla mielestäni hieman isommat (poika potkii takapenkillä lastenistuimessa istuessaan kuskinpenkkiin niin pirusti kun toi takana olijoiden jalkatila ei niin järin iso ole.

Olen ollut itse erittäin tyytyväinen ostokseeni (itselläni ensimmäinen MB, ja en muuta merkkiä meinaa enään ostaakkaan ja Suomesta en kans autoa osta jollei hinnat muutu keskieurooppalaisemmiksi.

Pesu ympäri vuoden säännöllisesti sekä vahaus kesäisin muutaman kerran pitää auton kunnossa.
C-malleissa ainakaan noissa vuosimalleissa ei pitäisi olla noitten ovien ruostuminen ongelma niinkuin tossa E-mallissa on.
kimmon245t
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

MB C180

Viesti Kirjoittaja kimmon245t »

Millaisia eroja löytyy -95-98 malleista? Bensakone ja manuaali.
Saako diesel-farkku mallia p-autoksi?
Miten oli sen korin laita,onko sinkkiä,galvanointia vai pelkkää peltiä?
Pysyykö maalit pinnassa? Paljon kysymyksiä,toivottavasti joku tietävä vastaa.
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)