230TE nykii rajusti
230TE nykii rajusti
Kokeillaan, jos täällä ois vähän aktiivisempaa porukkaa.
Päästöt olivat autossa kunnossa, ei tarvinnut säätää mitään. Ei ole kattia, eikä ole vähäpäästöinen. Autoon vaihdettiin toisesta 230TE:stä tankki, vanhan tilalle. Letkut ovat oikeinpäin ja auto toimii muuten hyvin.
Auto käynnistyy moitteettomasti ja tyhjäkäyntikin toimii normaalisti, ei vaeltele mitenkään.
Eli ongelmana on kova nykiminen, joka alkoi siitä kun bensapumppu alkoi pitämään kyseistä ääntä:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dJ-hqyV6PeQ[/youtube]
Tilalle vaihdettiin toinen "ehjä" pumppu ja se ei surissut alkuun samallalailla, mutta nyt myös tuo vaihtopumppu on alkanut ääntämään samoin. Pumppu surahtaa kun avainta kääntää virtalukossa, mutta kun auton käynnistää niin pumppu jää tuohon tyyliin surraamaan kokoajan auton ollessa käynnissä.
Rajua nykimistä tapahtuu alakierroksilla kun yrittää kiihdyttää, kierrosten ollessa alle 2000rpm. Tähän vaikuttaa vain kytkimen polkaisu ja kaasun raju lisääminen.
Auto myös sammuu normaali kaupunkiajossa, kun lyö kytkimen pohjaan. Pitemmän ajon jälkeen auton kierrokset käyvät todella alhaalla, jonka jälkeen palaavat normaaliin tyhjäkäyntikierroksiin. Bensakin haisee todella reilusti, kun autolla siirtyy paikasta A, paikkaan B.
Rahatilanteesta johtuen uusien osien tähän hätään hommaaminen ei onnistu.
Varaosamersu löytyy , siitä "toimivat" osat tilalle?
Seuraavat mitä pitää vaihtaa kautta tarkistaa:
-Bensasuodatin, tukossako?
-Virranjakajan kansi?
-Ruiskun muovikaukalo?
-Virrajanjakajan alipainesäädin, mistä löytyy?
Eiköhän me näillä päästä vianetsinnässä alkuun.
Päästöt olivat autossa kunnossa, ei tarvinnut säätää mitään. Ei ole kattia, eikä ole vähäpäästöinen. Autoon vaihdettiin toisesta 230TE:stä tankki, vanhan tilalle. Letkut ovat oikeinpäin ja auto toimii muuten hyvin.
Auto käynnistyy moitteettomasti ja tyhjäkäyntikin toimii normaalisti, ei vaeltele mitenkään.
Eli ongelmana on kova nykiminen, joka alkoi siitä kun bensapumppu alkoi pitämään kyseistä ääntä:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dJ-hqyV6PeQ[/youtube]
Tilalle vaihdettiin toinen "ehjä" pumppu ja se ei surissut alkuun samallalailla, mutta nyt myös tuo vaihtopumppu on alkanut ääntämään samoin. Pumppu surahtaa kun avainta kääntää virtalukossa, mutta kun auton käynnistää niin pumppu jää tuohon tyyliin surraamaan kokoajan auton ollessa käynnissä.
Rajua nykimistä tapahtuu alakierroksilla kun yrittää kiihdyttää, kierrosten ollessa alle 2000rpm. Tähän vaikuttaa vain kytkimen polkaisu ja kaasun raju lisääminen.
Auto myös sammuu normaali kaupunkiajossa, kun lyö kytkimen pohjaan. Pitemmän ajon jälkeen auton kierrokset käyvät todella alhaalla, jonka jälkeen palaavat normaaliin tyhjäkäyntikierroksiin. Bensakin haisee todella reilusti, kun autolla siirtyy paikasta A, paikkaan B.
Rahatilanteesta johtuen uusien osien tähän hätään hommaaminen ei onnistu.
Varaosamersu löytyy , siitä "toimivat" osat tilalle?
Seuraavat mitä pitää vaihtaa kautta tarkistaa:
-Bensasuodatin, tukossako?
-Virranjakajan kansi?
-Ruiskun muovikaukalo?
-Virrajanjakajan alipainesäädin, mistä löytyy?
Eiköhän me näillä päästä vianetsinnässä alkuun.
Re: 230TE nykii rajusti
Ettei olisi pumpulle menevä imulinja tukossa tai saa ilmoja jostain!
kuulostaa kuin pumppu kavitoisi
kokeile laskea lapolla tuosta pumpulle menevästä imulinjasta niin näät saako ilmoja jostain tai onko linja tukossa!
kuulostaa kuin pumppu kavitoisi

kokeile laskea lapolla tuosta pumpulle menevästä imulinjasta niin näät saako ilmoja jostain tai onko linja tukossa!
ML W164
Re: 230TE nykii rajusti
jep. äänestä päätellen kavitoi rajusti/pyörii tyhjänä...Teppo L kirjoitti:Ettei olisi pumpulle menevä imulinja tukossa tai saa ilmoja jostain!
kuulostaa kuin pumppu kavitoisi![]()
kokeile laskea lapolla tuosta pumpulle menevästä imulinjasta niin näät saako ilmoja jostain tai onko linja tukossa!
onko siellä nyt ihan 100% tankista tulevat letkut oikein...
500 €:n lankku. ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: 230TE nykii rajusti
Tosiaan tuo nykiminen alkoi tankin vaihdon jälkeen. Olen kyllä tarkistanut tankilta lähtevät letkut ja mielestäni niitä ei saa laitettua väärinpäin, koska siellä on kolme erikoista letkun lähtöä.napa kirjoitti:jep. äänestä päätellen kavitoi rajusti/pyörii tyhjänä...Teppo L kirjoitti:Ettei olisi pumpulle menevä imulinja tukossa tai saa ilmoja jostain!
kuulostaa kuin pumppu kavitoisi![]()
kokeile laskea lapolla tuosta pumpulle menevästä imulinjasta niin näät saako ilmoja jostain tai onko linja tukossa!
onko siellä nyt ihan 100% tankista tulevat letkut oikein...
500 €:n lankku. ducato ja laguna...
Voisiko tuon pumpun, joka löytyy suojakotelon alta bensasuotimen vieresä, kavitoiminen johtua toisesta pumpusta joka on tankin vieressä?
Jos siis toinen pumppu on rikki(lue: ei äännä mitenkään, kun avainta kääntää virtalukossa) ja siten jarruttaa toisen pumpun bensan syöttöä moottorille?
Voisko olla näin?
Re: 230TE nykii rajusti
Lapolla? Mihin imulinjaan pitäisi polttoainetta juottaa ja mistä? Auton altako?Teppo L kirjoitti:Ettei olisi pumpulle menevä imulinja tukossa tai saa ilmoja jostain!
kuulostaa kuin pumppu kavitoisi![]()
kokeile laskea lapolla tuosta pumpulle menevästä imulinjasta niin näät saako ilmoja jostain tai onko linja tukossa!
Pystyykö bensajärjestelmää mitenkään ilmaamaan, vai ilmaako itse itsensä?
Re: 230TE nykii rajusti
JeremyH epäili toisessa topicissa, että tuo lähempänä tankkia oleva pumppu ois liianki hiljanen, eli rikki. Siitä syystä tuo "pääpumppu" yrittää nyt tehdä kahden pumpun työt ja joutuu vielä toisen pumpun läpi siirtämään polttoaineen.
Re: 230TE nykii rajusti
Vaiha ihan ensin bensansuodatin yhdessä autossa oli ihan samat oireet ja vika korjaantu suodattimen vaiholla.
MB S211 E220CDI Avantgarde -09
MB S203 220 cdi -02
MB W201 2,3 Sportline
MB S203 220 cdi -02
MB W201 2,3 Sportline
Re: 230TE nykii rajusti
Joo tällä kertaa vika korjaantu tankin vieressä olevan bensapumpun vaihtamisella. Tankin vieressä oleva pumppu oli rikki, niin vaihoin sen ja nyt se jaksaa siirtää moottorille asti polttoainetta.
Eli nyt on kaks toimivaa pumppua mersussa ja hyvin toimii.
Eli nyt on kaks toimivaa pumppua mersussa ja hyvin toimii.

Re: 230TE nykii rajusti
et sitten sattunut mainita siitä toisesta pumpusta mitään, tuossa ekassa viestissä
en minä ainkaan muista, missä on 2 pumppua ja missä ne 2 pumppua on vielä erillään toisista (joissakin farkuissa)
sehän on ihan selvä juttu, jos toinen pumppu joutuu imemään sammuksissa olevan pumpun läpi, niin kyllä se kavitoi ja auto nykii rajusti...
no, hyvä että ongelma kuitenkin ratkesi ja auto pelaa taas...
500 €:n lankku, ducato ja laguna...

sehän on ihan selvä juttu, jos toinen pumppu joutuu imemään sammuksissa olevan pumpun läpi, niin kyllä se kavitoi ja auto nykii rajusti...
no, hyvä että ongelma kuitenkin ratkesi ja auto pelaa taas...
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: 230TE nykii rajusti
Eli laitetaan pätkä letkua sinne pumpun imuputken jatkoksi ja imaistaan kidukset täyteen bensaa ja lasketaan putkenpää bensatankkia alemmaksi kanisteriin.vasta sitten mennään oksentamaan ja sylkemään kiduksiin joutunut bensiiniLapolla? Mihin imulinjaan pitäisi polttoainetta juottaa ja mistä? Auton altako?

tuossa vielä vikipedian seloste laposta
http://fi.wikipedia.org/wiki/Lappo
ML W164
Re: 230TE nykii rajusti
Joo oli näköjään jääny epähuomiossa ilmottamatta.napa kirjoitti:et sitten sattunut mainita siitä toisesta pumpusta mitään, tuossa ekassa viestissäen minä ainkaan muista, missä on 2 pumppua ja missä ne 2 pumppua on vielä erillään toisista (joissakin farkuissa)
sehän on ihan selvä juttu, jos toinen pumppu joutuu imemään sammuksissa olevan pumpun läpi, niin kyllä se kavitoi ja auto nykii rajusti...
no, hyvä että ongelma kuitenkin ratkesi ja auto pelaa taas...
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
