Koodi: Valitse kaikki
Hei.
Tuli tuossa lauantaina haettua tuommonen 2000 mallin CLK ja iski eilen ajaessa ongelma turbon kanssa. Kiihdytin ~3000rpm jolloin vääntö hävisi täysin ja tämän jälkeen tuntuu, että turbo puhaltaa välittömästä 2000rpm jälkeen paineet suoraan pihalle. ~2000rpm asti vääntö on lähes normaali mutta siitä ylöspäin vääntö on todella olematon. Koitin nopeasti eilen pimeällä katsoa mutta kyllä kaikki letkut ja putket tuntuivat olevan kiinni. Osaisiko joku viisaampi heittää, että missä voisi olla vika tai mistä voisi lähteä vikaa metsästämään?
Kiitoksia jo etukäteen avusta.
[b]EDIT:[/b] Kompressori siis on. Ja kävin tutun tutulla näyttämässä ja veikkas että ERG venttiili ois menny. Ja tuntuu että kompressori toimii sittenkin hyvin.
Eli tarkennusta vikaan: Rauhallisesti ajaessa toimii hyvin 0-3000rpm alueella ja sen yli niin kierrokset pomppii ja tuntuu että kone tukehtuis. Jos lyö heti kaasun pohjaan niin nousee ~1500 yli ja sitten rupeaa tukehtumaan ja kierrokset pomppii. Pitää tuossa klo 16-17 käytä tutun tutun tutun luona käyttämässä, kun häneltä löytyy mittari jos vika selviäis sillä.
Samaa vikaa tuntuu olevan mitä tässä: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=303492
Niin ja tosiaan ei ilmoita ainakaan mitää virheitä (mittauksessa en ole vielä käynyt).
Elikkäs... vika sai alkunsa siitä kun tein ripeän kiihdytyksen ykkösellä ja kun vaihdoin kakkoselle samalla tuntui että 50% tehosta katosi täysin. Tämän jälkeen vääntö oli yli 2000rpm todella huono ja kävi epätasaisesti kun antoi hieman kierroksia. Äskön kävin ajamassa hiukan ja testaamassa niin aluksi 0-2500rpm toimi "normaalisti" mutta tuntui ettei vääntö ollut entisellään yli puuttui joku 20-30% tehoista ja sama homma pientä nykimistä ja kierrosten heittelehtimistä kun päästiin ~3000rpm paikkeille. Kun kone oli lämmennyt loppui korkeilla kierroksilla heittelehtiminen, mutta sitten alkoi matalilla kierroksilla outo käynti. Eli käynti oli epätasaista ja koko auto "heilui" hieman tyhjäkäynnillä. Konehuoneesta kuului myös pieni "tikitys" jota en ole ainakaan aikaisemmin huomannut.
Auto pysyi hyvin käynnissä ja kierrokset oli ~700rpm. Kompressorin toiminnasta en nyt osaa sanoa juuta tai jaata. Mutta tehot eivät ole lähelläkään entistä.
EDIT:Enää en ymmärrä... kävin vielä äsken testaamassa revittelyn jälkeen autoa ja kaikki toimi normaalista

Eli kompressorin pieni potku löyty ja vääntöä oli normaalisti. Tuntui vihdoin että autokin liikkuu normaalisti ja tyhjäkäynnin nakutus ja tärinäkin oli poissa.... on nuo autot vain ihmeellisiä....
Ja kiitoksia vain kaikille, jotka vakoivat viisauttaan tälläisille joilta löytyy kaksi vasenta kättä.
