MB CLK 230 kompressor kanssa outo ongelma.

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Akujin
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 08.11.2011 06:09

MB CLK 230 kompressor kanssa outo ongelma.

Viesti Kirjoittaja Akujin »

"Vika" korjaantui itsestään.... alempaa näkee lisää tietoa.

Koodi: Valitse kaikki

Hei.

Tuli tuossa lauantaina haettua tuommonen 2000 mallin CLK ja iski eilen ajaessa ongelma turbon kanssa. Kiihdytin ~3000rpm jolloin vääntö hävisi täysin ja tämän jälkeen tuntuu, että turbo puhaltaa välittömästä 2000rpm jälkeen paineet suoraan pihalle. ~2000rpm asti vääntö on lähes normaali mutta siitä ylöspäin vääntö on todella olematon. Koitin nopeasti eilen pimeällä katsoa mutta kyllä kaikki letkut ja putket tuntuivat olevan kiinni. Osaisiko joku viisaampi heittää, että missä voisi olla vika tai mistä voisi lähteä vikaa metsästämään?
Kiitoksia jo etukäteen avusta.

[b]EDIT:[/b] Kompressori siis on. Ja kävin tutun tutulla näyttämässä ja veikkas että ERG venttiili ois menny. Ja tuntuu että kompressori toimii sittenkin hyvin.
Eli tarkennusta vikaan: Rauhallisesti ajaessa toimii hyvin 0-3000rpm alueella ja sen yli niin kierrokset pomppii ja tuntuu että kone tukehtuis. Jos lyö heti kaasun pohjaan niin nousee ~1500 yli ja sitten rupeaa tukehtumaan ja kierrokset pomppii. Pitää tuossa klo 16-17 käytä tutun tutun tutun luona käyttämässä, kun häneltä löytyy mittari jos vika selviäis sillä.

Samaa vikaa tuntuu olevan mitä tässä: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=303492
Niin ja tosiaan ei ilmoita ainakaan mitää virheitä (mittauksessa en ole vielä käynyt).
Tuon ylemmän voi unohtaa...
Elikkäs... vika sai alkunsa siitä kun tein ripeän kiihdytyksen ykkösellä ja kun vaihdoin kakkoselle samalla tuntui että 50% tehosta katosi täysin. Tämän jälkeen vääntö oli yli 2000rpm todella huono ja kävi epätasaisesti kun antoi hieman kierroksia. Äskön kävin ajamassa hiukan ja testaamassa niin aluksi 0-2500rpm toimi "normaalisti" mutta tuntui ettei vääntö ollut entisellään yli puuttui joku 20-30% tehoista ja sama homma pientä nykimistä ja kierrosten heittelehtimistä kun päästiin ~3000rpm paikkeille. Kun kone oli lämmennyt loppui korkeilla kierroksilla heittelehtiminen, mutta sitten alkoi matalilla kierroksilla outo käynti. Eli käynti oli epätasaista ja koko auto "heilui" hieman tyhjäkäynnillä. Konehuoneesta kuului myös pieni "tikitys" jota en ole ainakaan aikaisemmin huomannut.
Auto pysyi hyvin käynnissä ja kierrokset oli ~700rpm. Kompressorin toiminnasta en nyt osaa sanoa juuta tai jaata. Mutta tehot eivät ole lähelläkään entistä.

EDIT:Enää en ymmärrä... kävin vielä äsken testaamassa revittelyn jälkeen autoa ja kaikki toimi normaalista :wtf:
Eli kompressorin pieni potku löyty ja vääntöä oli normaalisti. Tuntui vihdoin että autokin liikkuu normaalisti ja tyhjäkäynnin nakutus ja tärinäkin oli poissa.... on nuo autot vain ihmeellisiä....
Ja kiitoksia vain kaikille, jotka vakoivat viisauttaan tälläisille joilta löytyy kaksi vasenta kättä. :clap:
Viimeksi muokannut Akujin, Ti 08.11.2011 17:16. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: MB CLK 230 kompressor turbon kans ongelma.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

niin kumpis se on turbo vai kompresori
varmankin komprsori, koita niin että toinen nostaa kieroksia ja toinen kuntelle/katselee kone huoneen puolella vuotoa/suhinoita

*:rin pihan päässä selken lisää jos mitään vuota ei löydy
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
jr85
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ma 15.12.2008 20:19
Paikkakunta: Janakkala

Re: MB CLK 230 kompressor kanssa outo ongelma.

Viesti Kirjoittaja jr85 »

Tuon ylemmän voi unohtaa...
Elikkäs... vika sai alkunsa siitä kun tein ripeän kiihdytyksen ykkösellä ja kun vaihdoin kakkoselle samalla tuntui että 50% tehosta katosi täysin. Tämän jälkeen vääntö oli yli 2000rpm todella huono ja kävi epätasaisesti kun antoi hieman kierroksia. Äskön kävin ajamassa hiukan ja testaamassa niin aluksi 0-2500rpm toimi "normaalisti" mutta tuntui ettei vääntö ollut entisellään yli puuttui joku 20-30% tehoista ja sama homma pientä nykimistä ja kierrosten heittelehtimistä kun päästiin ~3000rpm paikkeille. Kun kone oli lämmennyt loppui korkeilla kierroksilla heittelehtiminen, mutta sitten alkoi matalilla kierroksilla outo käynti. Eli käynti oli epätasaista ja koko auto "heilui" hieman tyhjäkäynnillä. Konehuoneesta kuului myös pieni "tikitys" jota en ole ainakaan aikaisemmin huomannut.
Auto pysyi hyvin käynnissä ja kierrokset oli ~700rpm. Kompressorin toiminnasta en nyt osaa sanoa juuta tai jaata. Mutta tehot eivät ole lähelläkään entistä.
Kannatas käydä lukeen vikakoodit, jos jotain löytyis. Ilmamassamittariin viittais vika, vaikea sanoa täältä käsin. Tuo pieni "tikitys" voi olla normaali suuttimmista kuuluvaa ääntä tai sitten on venttiilinnostajista lievää nakutusta.
(EX) MB C200 Kompressor Elegance vm:00 w203
(Ex) MB C230T Kompressor sport vm:98
madmese
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Su 19.09.2010 19:31

Re: MB CLK 230 kompressor kanssa outo ongelma.

Viesti Kirjoittaja madmese »

jos et ikinä ole putsannut kaasuläppää kannattaa tehä, kerää meinaan ajanmittaa karstaa aika runsaasti myös ilmanputsari koteloon.
CLK -97 2.3K
kainu80
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ma 29.04.2013 23:01

Re: MB CLK 230 kompressor kanssa outo ongelma.

Viesti Kirjoittaja kainu80 »

Akujin kirjoitti:"Vika" korjaantui itsestään.... alempaa näkee lisää tietoa.

Koodi: Valitse kaikki

Hei.

Tuli tuossa lauantaina haettua tuommonen 2000 mallin CLK ja iski eilen ajaessa ongelma turbon kanssa. Kiihdytin ~3000rpm jolloin vääntö hävisi täysin ja tämän jälkeen tuntuu, että turbo puhaltaa välittömästä 2000rpm jälkeen paineet suoraan pihalle. ~2000rpm asti vääntö on lähes normaali mutta siitä ylöspäin vääntö on todella olematon. Koitin nopeasti eilen pimeällä katsoa mutta kyllä kaikki letkut ja putket tuntuivat olevan kiinni. Osaisiko joku viisaampi heittää, että missä voisi olla vika tai mistä voisi lähteä vikaa metsästämään?
Kiitoksia jo etukäteen avusta.

[b]EDIT:[/b] Kompressori siis on. Ja kävin tutun tutulla näyttämässä ja veikkas että ERG venttiili ois menny. Ja tuntuu että kompressori toimii sittenkin hyvin.
Eli tarkennusta vikaan: Rauhallisesti ajaessa toimii hyvin 0-3000rpm alueella ja sen yli niin kierrokset pomppii ja tuntuu että kone tukehtuis. Jos lyö heti kaasun pohjaan niin nousee ~1500 yli ja sitten rupeaa tukehtumaan ja kierrokset pomppii. Pitää tuossa klo 16-17 käytä tutun tutun tutun luona käyttämässä, kun häneltä löytyy mittari jos vika selviäis sillä.

Samaa vikaa tuntuu olevan mitä tässä: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=303492
Niin ja tosiaan ei ilmoita ainakaan mitää virheitä (mittauksessa en ole vielä käynyt).
Tuon ylemmän voi unohtaa...
Elikkäs... vika sai alkunsa siitä kun tein ripeän kiihdytyksen ykkösellä ja kun vaihdoin kakkoselle samalla tuntui että 50% tehosta katosi täysin. Tämän jälkeen vääntö oli yli 2000rpm todella huono ja kävi epätasaisesti kun antoi hieman kierroksia. Äskön kävin ajamassa hiukan ja testaamassa niin aluksi 0-2500rpm toimi "normaalisti" mutta tuntui ettei vääntö ollut entisellään yli puuttui joku 20-30% tehoista ja sama homma pientä nykimistä ja kierrosten heittelehtimistä kun päästiin ~3000rpm paikkeille. Kun kone oli lämmennyt loppui korkeilla kierroksilla heittelehtiminen, mutta sitten alkoi matalilla kierroksilla outo käynti. Eli käynti oli epätasaista ja koko auto "heilui" hieman tyhjäkäynnillä. Konehuoneesta kuului myös pieni "tikitys" jota en ole ainakaan aikaisemmin huomannut.
Auto pysyi hyvin käynnissä ja kierrokset oli ~700rpm. Kompressorin toiminnasta en nyt osaa sanoa juuta tai jaata. Mutta tehot eivät ole lähelläkään entistä.

EDIT:Enää en ymmärrä... kävin vielä äsken testaamassa revittelyn jälkeen autoa ja kaikki toimi normaalista :wtf:
Eli kompressorin pieni potku löyty ja vääntöä oli normaalisti. Tuntui vihdoin että autokin liikkuu normaalisti ja tyhjäkäynnin nakutus ja tärinäkin oli poissa.... on nuo autot vain ihmeellisiä....
Ja kiitoksia vain kaikille, jotka vakoivat viisauttaan tälläisille joilta löytyy kaksi vasenta kättä. :clap:
Minulla Yllämainittu vika ilmestyi vm.98 240tkm ajettuun Clk:hooni tänä iltana kiihhytyksen jälkeen....Mikä vika voisi olla??? :oops:
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1058
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Re: MB CLK 230 kompressor kanssa outo ongelma.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Tämä kiertoilmansäädin voisi olla syy ahtopaineen katoamiseen.
Sitähän mm.ohjaa ilmamassamittarin signaali,kampiakselin/nokka-akselin asentotunnistimet vaikuttaa myös ja nakutuksen esto.
Näitähän on helppo mittailla ECUlta kun tekee sopivat välijohdot siihen,niin ihan yleismittarillakin pärjää.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
j4n1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: La 29.10.2011 23:14
Paikkakunta: Espoo

Re: MB CLK 230 kompressor kanssa outo ongelma.

Viesti Kirjoittaja j4n1 »

kilander kirjoitti:Tämä kiertoilmansäädin voisi olla syy ahtopaineen katoamiseen.
Sitähän mm.ohjaa ilmamassamittarin signaali,kampiakselin/nokka-akselin asentotunnistimet vaikuttaa myös ja nakutuksen esto.
Näitähän on helppo mittailla ECUlta kun tekee sopivat välijohdot siihen,niin ihan yleismittarillakin pärjää.

Missä tuo kiertoilmasäädin on? :wtf:
Vastaa Viestiin