w168 160 Automaatti ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
koskis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ke 18.06.2003 09:07
Paikkakunta: Kuopio

w168 160 Automaatti ongelma

Viesti Kirjoittaja koskis »

Moi,

Eli A mallin täysautomaatti laatikon kanssa pieniä ongelmia. Laatikko luistaa, eli kun laittaa vaihteen D tai R asentoon, niin tuntee selvästi että vaihde on päällä ja auto yrittää liikkua jarru päällä. Laatikon saa vikatilaan vaihtamalla nopeasti D:ltä R:lle ja taikaisin. Uudelleen käynnistys poistaa vikatilan. Tavallisessa ajossa laatikko toimii aivan moitteettomasti ja vaihtaa nätisti. Ainoa ongelma siis tuo koneen jurnuttaminen vaihdepäällä paikallaan ollessa ja vikatilaan meneminen kun keppiä hämmentää nopeasti.
Baby-benz forumilta lueskelin, että noissa menee laatikon ohjainyksikkö tai vaihteenvalitsin rikki. Molemmat vissiin aika arvokkaita osia. Onko tuolle ongelmalle muuta tehtävissä kuin uuden osan hankkiminen. Briteissä on kuulemma pulju, joka korjaa noita muutaman sadan punnan hintaan ja antaa 2 vuoden takuun korjaukselle.
Vikakoodeja en ole käynyt vielä luettamassa enkä laatikon öljyjäkään vaihdattanut.


niin ja auto siis w160 A160 Auto vm99, mittarissa <80tkm
MB W204 C 180K 2008
VW 1200 Deluxe -65
ex. MB S203 C 270 T CDI A 2002
ex. MB W168 A 160 A 1999
ex. MB W168 A 170 CDI 2000
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w168 160 Automaatti ongelma

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

koskis kirjoitti:Moi,

Eli A mallin täysautomaatti laatikon kanssa pieniä ongelmia. Laatikko luistaa, eli kun laittaa vaihteen D tai R asentoon, niin tuntee selvästi että vaihde on päällä ja auto yrittää liikkua jarru päällä. Laatikon saa vikatilaan vaihtamalla nopeasti D:ltä R:lle ja taikaisin. Uudelleen käynnistys poistaa vikatilan. Tavallisessa ajossa laatikko toimii aivan moitteettomasti ja vaihtaa nätisti. Ainoa ongelma siis tuo koneen jurnuttaminen vaihdepäällä paikallaan ollessa ja vikatilaan meneminen kun keppiä hämmentää nopeasti.
Baby-benz forumilta lueskelin, että noissa menee laatikon ohjainyksikkö tai vaihteenvalitsin rikki. Molemmat vissiin aika arvokkaita osia. Onko tuolle ongelmalle muuta tehtävissä kuin uuden osan hankkiminen. Briteissä on kuulemma pulju, joka korjaa noita muutaman sadan punnan hintaan ja antaa 2 vuoden takuun korjaukselle.
Vikakoodeja en ole käynyt vielä luettamassa enkä laatikon öljyjäkään vaihdattanut.


niin ja auto siis w160 A160 Auto vm99, mittarissa <80tkm
Kepin "juuria" nistä tosiaan menee ja on melko hintavia sen voi koitta purkaa ja puhdistaa ennen uusintaa on kovin lika herkkä(se yleensä sen rikkoo)
renkamalla ikaan saatu vika tila vittaa siihen, toinen homma on eteenpäin pyrkiminen(jonkun verran pitäisikin)
öljyt vaihtoon
lisäkis ihan ekan kannatta pistää *:rin puiha kiini ja tarkistella toiminnot
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
koskis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ke 18.06.2003 09:07
Paikkakunta: Kuopio

Re: w168 160 Automaatti ongelma

Viesti Kirjoittaja koskis »

koskis kirjoitti:Moi,
Laatikon saa vikatilaan vaihtamalla nopeasti D:ltä R:lle ja taikaisin.
Laitetaanpas päivitystä tähän onglemaan.

Vaihdelaatikon vikatila alkoi esiintyä tiheämmin. Jopa niin, että auton ollessa P-asennolla tyhjäkäynnillä saattoi laatikko mennä itsestään vikatilaan "F".
Ongelma korjautui GRM (Vaihdekepin asentotunnistin yksikön) korjauksella. (piirilevyn kylmäjuotosten korjaamisella)
Kyseistä piirilevyä ei pelkästään ole saatavan vaan pitää ostaa koko paketti kepin ympärille ~650€. Tuntui sen verran kalliilta osalta, että irrotin piirilevyn ja vein sen paikalliseen elektronniikka liikkeeseen tarkistettavaksi. Vaihdekepin asentotunnistimissa oli muutama huono juotos, jotka he korjasivat sekä varmistivat liitännän juotokset. Korjaus maksoi 35€ ja nyt muutaman päivän jälkeen voin sanoa, että laatikko toimii kuin uusi.
MB W204 C 180K 2008
VW 1200 Deluxe -65
ex. MB S203 C 270 T CDI A 2002
ex. MB W168 A 160 A 1999
ex. MB W168 A 170 CDI 2000
Vastaa Viestiin