Tietäiskö joku kertoo miks kyseisessä autossa palaa srs:n (airbagin)
punainen merkkivalo kojetaulussa jos etuistuimen/istuimien alle tuleva
johtoliitin on irti,tarkoitus ois vaihtaa ryhdikkäämmät penkit jotka
on jo hankittu,penkit ovat vm.-92 mersusta jossa ei ole airbaggia.
Voiko/uskaltaako johtoliittimien kahta johtoa yhdistä toisiinsa,mitä tapahtuu?
a/ srs:n valo sammuu ja kaikki ok,b/joku paikka kärähtää?c/ airbaggi laukee?
d/ei yhtään mitään? auto on siis MB e250D w124 vm-95
MB E250D(W124)
Re: MB E250D(W124)
Tästä aihepiiristä muistan ennenkin olleen juttua, tosin siitä ei ilmennyt tuohon kysymykseen vastausta. Eikä mullakaan sitä nyt ole... Kuitenkin, sen mukaan, mitä aiemmin täällä on kirjoitettu, kyseessä on tunnistin, joka vahtii sitä, onko turvavyö kiinni (ja sitä kautta päättelee kannattaako sitä kiristää kolaritilanteessa).
Onko tässä autossa nyt siis johto myös kuskin puolella? Nimittäin, kun irrotin tässä jokin aika sitten yhden -93 E300 Turbodieselin kuljettajan istuimen, niin ei siellä ollut ensimmäistäkään liitintä tai johtoa. Mikähän juttu se nyt sitten on? Niin, en tullut sillä kertaa tarkistaneeksi, menikö matkustajan istuimelle johtoa.
Se nyt vaan tuli mieleen tässä istuimenvaihtohommassa, että jos se tunnistinjohto menee turvavyön lukolle, voisiko sen lukon tunnistimineen kaikkineen ottaa niistä nykyisistä istuimista niihin istuimiin, jotka on tarkoitus asentaa siihen autoon seuraavaksi? Silloin ongelma olisi ohitettu vissiinkin. Jotenkin omassa ajatusmaailmassani turvalaitteiden tunnistimien ohittaminen johtoja oikosulkemalla ei oikein ole mielekkäämmästä päästä puuhaa, mutta voi siihen joku sellainenkin toimiva ratkaisu tietty olla.
Onko tässä autossa nyt siis johto myös kuskin puolella? Nimittäin, kun irrotin tässä jokin aika sitten yhden -93 E300 Turbodieselin kuljettajan istuimen, niin ei siellä ollut ensimmäistäkään liitintä tai johtoa. Mikähän juttu se nyt sitten on? Niin, en tullut sillä kertaa tarkistaneeksi, menikö matkustajan istuimelle johtoa.
Se nyt vaan tuli mieleen tässä istuimenvaihtohommassa, että jos se tunnistinjohto menee turvavyön lukolle, voisiko sen lukon tunnistimineen kaikkineen ottaa niistä nykyisistä istuimista niihin istuimiin, jotka on tarkoitus asentaa siihen autoon seuraavaksi? Silloin ongelma olisi ohitettu vissiinkin. Jotenkin omassa ajatusmaailmassani turvalaitteiden tunnistimien ohittaminen johtoja oikosulkemalla ei oikein ole mielekkäämmästä päästä puuhaa, mutta voi siihen joku sellainenkin toimiva ratkaisu tietty olla.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
S211 E 220 CDI -09
Kiitos vastauksesta.tässä vastauksia lisäkysymyksiin:
2 napainen johtoliitin on molempien penkkien alla,siis johdot tulee penkkien alle
ja menevät istuin osaan,siis penkin sisään,ne eivät missään tapauksessa ole
istuimen lämmittimien johtoja kun autossa ei ole penkinlämmittimiä,
auto on ns."neekerimalli",eli saksan tuontia.Johdot ei mene turvavyön lukoille.
Ne penkit mitkä siihen on menossa on vm-92 tai 93 mallista jossa ei ole
airbaggeja ollenkaan eikä johdolle paikkoja,autossa josta otin penkit on siis hansikaslokero ja rattikin erilainen ja tietenkin koko moottori
ja paljon muutakin mutta se ei nyt ole olennainen asia.itse olen järkeillyt että istuin osassa on
joku mikä yhdistää johdot kun siinä istutaan mutta miks se airbagin punainen valo palaa vaikkei kukaan istu
autossa ja jompi kumpi tai molemmat johtoliittimet on irti,en käsitä en,ei ummarra ei.En tiedä osasinko kertoa vastauksia lisäkysymyksiin ymmärrettävästi,toivottavasti osasin
2 napainen johtoliitin on molempien penkkien alla,siis johdot tulee penkkien alle
ja menevät istuin osaan,siis penkin sisään,ne eivät missään tapauksessa ole
istuimen lämmittimien johtoja kun autossa ei ole penkinlämmittimiä,
auto on ns."neekerimalli",eli saksan tuontia.Johdot ei mene turvavyön lukoille.
Ne penkit mitkä siihen on menossa on vm-92 tai 93 mallista jossa ei ole
airbaggeja ollenkaan eikä johdolle paikkoja,autossa josta otin penkit on siis hansikaslokero ja rattikin erilainen ja tietenkin koko moottori
ja paljon muutakin mutta se ei nyt ole olennainen asia.itse olen järkeillyt että istuin osassa on
joku mikä yhdistää johdot kun siinä istutaan mutta miks se airbagin punainen valo palaa vaikkei kukaan istu
autossa ja jompi kumpi tai molemmat johtoliittimet on irti,en käsitä en,ei ummarra ei.En tiedä osasinko kertoa vastauksia lisäkysymyksiin ymmärrettävästi,toivottavasti osasin
Sieltä on se istumen tunnistin airbacista rikki tai sitten sulake palanut jostain
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
eli mun alkuperäinen kysymyksen tarkoitus oli että voiko
vaihtaa erilaiset etupenkit ja jättää johdot irti ja kun ne jää irti
niin miten sen airbagin valon saa toimimaan oikealla tavalle,eli niin että
se käynnistäessä palaa ja sit heti kohta sammuu
vaihtaa erilaiset etupenkit ja jättää johdot irti ja kun ne jää irti
niin miten sen airbagin valon saa toimimaan oikealla tavalle,eli niin että
se käynnistäessä palaa ja sit heti kohta sammuu
Oolrait, tuo selvensi kyllä hyvin, mutta mun tietämys ei valitettavasti riitä vastaamaan varsinaiseen kysymykseen. Vois olettaa, että järjestelmä tunnistaa, onko anturi kytketty kiinni systeemiin (eli jokin vastusarvo siellä on aina kun anturi on kiinni) ja sitten joku muu vastusarvo, kun se anturi tunnistaa jotakin; joko sen että joku istuu siinä tai että vyö on kiinni. Jos ei vastusarvoa ole ollenkaan, systeemi päättelee, että anturi ei ole kytkettynä, ja menee häiriötilaan. Ihmettelen vain, että miksi kuskin istuimesta pitäisi tunnistaa ollaanko paikalla, koska yleensä autolla ajettaessa kuskin paikalla kyllä on joku...
Kuitenkin, kuten sanoin, mun tietämys ei tähän riitä ja yllä olevakin on ihan vain arvailua. Toivottavasti joku oikeasti asiasta tietävä osaa neuvoa jotakin hyödyllistä.
Kuitenkin, kuten sanoin, mun tietämys ei tähän riitä ja yllä olevakin on ihan vain arvailua. Toivottavasti joku oikeasti asiasta tietävä osaa neuvoa jotakin hyödyllistä.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
S211 E 220 CDI -09
Yleismittari kouraan ja vanha penkki korokkeelle jolloin voi mitata penkinliittimestä vastusarvon ilman istujaa ja istujankanssa.
Voisko ko. toimenpide tuoda asiaan valaistusta?
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Kuulostaa mun mielestä järkevältä. Ja hommahan tietty onnistuu penkkiä irrottamattakin, jos ne nyt vielä ovat siellä autossa kiinni. Samalla voi testata, vaikuttaako vyön kiinnittäminen vastusarvoon, mikä tosin olisi aika erikoisen kuuloinen homma, jos kerran sinne lukolle ei tule mitään johtoja. Mut kuitenkin...sompio kirjoitti:Yleismittari kouraan ja vanha penkki korokkeelle jolloin voi mitata penkinliittimestä vastusarvon ilman istujaa ja istujankanssa.

W124 250 D -92
C123 280 CE -81
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
S211 E 220 CDI -09