Olin illalla tulossa etelän suunnalta kotia kohti ja ajelin kaikessa rauhassa tempomaatti päällä vesisateessa. Yllättäen jouduin keskelle isoa vesilammikkoa, auto nousi hetkeksi vesipatjan päälle ja samassa tempomaatti meni pois päältä.
Sitten seurasi ihmettelyä kun se ei enään kytkeytynytkään toimintaan ??? Ajelin muutaman kilometrin ja yritin aina välillä nykiä tempomaattia käyttöön viiksestä - tuloksetta.
Kurvasin seuraavalle levikkeelle ja sammutin auton. Hetken kuluttua lähdin jatkamaan matkaa ja yllättäen tempomaatti jälleen toimi !
Kysyisinkin asiaa paremmin tuntevilta: Onko laitteessa jokin hiivatin sensori, joka reagoi alkavaan luisuun kytkemällä säätimen pois päältä??? Ja jos on niin edellyttääkö tosiaan virran katkaisua, että alkaa uudelleen toimimaan? Vai onko laitteessani vikaa, vikaa, vikaa...?
Tempomaatti meni pois päältä
Tempomaatti meni pois päältä
Tuli ympyrä ja tähti - siitä se autoilu sujumaan lähti
- Henri Junkkala
- Perustaja
- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
Tempo
Tuntematta MErcedeksen tempomatin toimintaa sen tarkemmin todettakoon että ainakin BMW:llä oli nopeusmittarin anturista kiinni toiminta. Vähänkin hapettumaa tai heikkoa kosketusta niin sehän pätki itseään pois päältä.
Eli todennäköistä olisi tässä kohtaa jotta lätäkön heittämä vesi on onnistunut tekemään pienen oikosulun jossakin, joko nopeus- tai kierroslukumäärän anturissa tai tempomatin liitännöissä jossakin, ja tempomatin ohjausyksiköllä on mennyt sormi suuhun.
Vesi on kuivunut saman tien ja kun sammutit auton ja käynnistit sen uduestaan niin sähkölaitteet "resetoivat" asetuksensa ja meno jatkui taas vanhaan malliin.
Tämä oli siis puhtaasti veikkaus ja sekin vielä Baijerilaispohjalta.
Henkka
Eli todennäköistä olisi tässä kohtaa jotta lätäkön heittämä vesi on onnistunut tekemään pienen oikosulun jossakin, joko nopeus- tai kierroslukumäärän anturissa tai tempomatin liitännöissä jossakin, ja tempomatin ohjausyksiköllä on mennyt sormi suuhun.
Vesi on kuivunut saman tien ja kun sammutit auton ja käynnistit sen uduestaan niin sähkölaitteet "resetoivat" asetuksensa ja meno jatkui taas vanhaan malliin.
Tämä oli siis puhtaasti veikkaus ja sekin vielä Baijerilaispohjalta.
Henkka
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"