Ja vielä kun tuossa tuotteessa lukee "france" niin moinen ei herätä paljoa luottamusta.
ko. Osa lähtee viimeistään pois ennen tulevan kesän saksan matkaa ja vaihtunee MB-tuotteeseen.
********************** Astiasta kukkaruukkuun:
Pääasiallinen kysymykseni koskee kuitenkin termostaattien eroja bensa ja diesel w123 välillä. MB:n alkuperäisessä bensa termarissa on sellainen "kuulalaakeri viritelmä" laipan reunalla. Lisäksi joissakin muissa termareissa olen nähnyt pienen reiän "ohivirtausta" varten laipan reunalla.
MB:n alkup. diesel termarissa ko. reikää laipan reunalla ei kuitenkaan ole.
Kysyisinkin miten tärkeä toi kuulalaakeri tai ohivistausreikä on sitä ajatellen jos termari sanoo sopimuksen irti. Kävin saksassa viime toukokuussa kavereitten kanssa ostelemassa autoja. Kaverin Supra sanoi sopimuksen irti ruotsin eteläkärjessä kun termari lakkasi toimimasta. Supran termarista oli ohivirtaus reikä muurautunut umpeen kun ne siellä saksassa käyttävät vettä jäähdytysjärjestelmissä.
Arvatkaa vaan kuka joutui hinaamaan Supraa ruotsissa 300km kaverin sukulaisten luokse. Eihän se +2000kg lopulta paljon tuntunnu. Kulki ihan hyvin 90km/h motarilla
Anyway onko toi nuppineulan kokoinen ohivirtausreikä mitenkään tärkeä koneen säilymisen kannalta siinä tilanteessa jos termari pysyy visusti kiinni?? Vai onko sillä mitään merkitystä asiaan? Ainakin järjestelmän ilmanpoistoon toi kuulemma vaikuttaa, vaikka se ei olekkaan vaikeaa muutenkaan. Tälläinen asia on jäänyt kaivertamaan mieltä nyt talvisten autonlaiton aikana.
Se termari jonka kaivoin omasta (3 vuotta minulla) autosta pois sisälsi ton ohivistaus reiän mallia kuulalaakeri. Voi toki olla että ko osa on esim. MB-bensa termari tai jotain ihan muuta. Siinä kun luki 85C, jollaista ei 123DSL autoon ole olemassa. Eli olen kolme vuotta ajellu jollain ihan huuhaa termarilla, ehkä. Ei ihme ettei ole lämmittänny kunnolla.