ML W163 auto??
ML W163 auto??
Olisi hakusesa ML W163 270 CDI automaat, onko v.2004 sellainen malli että sitä kannattaa yleensä harkita?? Ajelen nykyään E 280 4-Matic automaatilla, mutta kilometreja alkaa olla turhan paljon. Vuositasolla kilometreja tulee n.40 tkm, joten ainoa vaihtoehto on diisel. Olen jonkun verran selkä ja jalkavaivainen, ja kiinnostaisi tuo vähän ylemmäksi asettuminen ajaessa. Mutta tuo edellisen mallin ML, täältä sivustoja selaillessa tulee vähän huono kuva??? Mutta aika vähän kuitenkin kirjoitellaan kyseisestä mallista, luulisi olevan enempikin mutta kai niitä autoja on kuitenlkn sen verran vähän liikkellä. Ainakin moottorin osalta näyttää olevan propleemia tuon diisselin kohdalla, eiko sama kone kuitenkin ole käytössä myös C ja E sarjan Mesessä. En kuienkaan ole lukenut niistä mitään, niin en tiedä onko se kone jo susi syntyessään. Mutta kuitenkin olisi kiikarissa suht vähän ajettu ML, mutta hieman epäilyttää kirjoituksien perusteella. Mitäs tuumaatte arvon Mese tietäjät???
E 280
Re: ML W163 auto??
Ei noissa moottoreissa ole sen kummempaa ongelmaa kuin muissakaan cdi koneissa. Suuttimen pohja rikat on vaihdettu kahteen suuttimeen, ja polttoaine putket laitoin uudet kun pakkasella sai alkupöräyksen jälkeen sahaamalla sahata käyntiin. Edellinen omistaja oli tehnyt imusarja remontin kun oli läpät juminut. Auto on vm. 2001, on ajettu 336 000 km ja on ohjelmoitu.
Mersuja on ollut useampiakin, mutta jostain syystä olen tykästynyt ML:ään
Tietysti kun ikää alkaa karttua (+50) niin kivempi on siirtyä autoon kuin laskeutua siihen
, puhumattakaan autosta poistuminen on helpompaa korkeammasta autosta. Ja korkeammasta autosta näkyvyyskin on parempi. Kokonaisuutena ihan kiva auto. Ajettavuudesta sen verran etta alussa oudoksutti vähän huojahteleva käytös, mutta äkkiä siihen tottui. Ja vm.-04 on tuorein versio 163:sta niin voi olla tanakempi ajella. Niin ja sitten vilkku- ja pyyhin viikset ei ole perinteistä Mersua, vaan on tyyliin Spritteri ym. Eka kertoja ajaessani ilta pimeällä alkoi sataa vettä, no vanhasta Mersu muistista pyöräytin vasemmasta viiksestä pyyhkijät päälle......prke sammutinkin autosta ajovalot.. 
Mersuja on ollut useampiakin, mutta jostain syystä olen tykästynyt ML:ään

Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Nykyiset
hiukan ehkä aiheesta ohi mutta HMK tarkotatko että sulla olis alusta jotenkin pehmeä/keinuva vai mitä meinaat tolla huojahtelulla? kun mulla on -01 mallinen ja joku brabuksen tekele ja alusta mielestäni liian kova! etupää vielä hiukan heijaakin mutta takapää on liian kova mun makuuni!
kun on niin vähän näitä meiän kylällä ettei ole päässy testaa muitten vehkeitä.ja mulla tää on eka laatuaan.

Alusta on ihan vakio, takana uudehkot jouset/iskarit. Ja auton korkeudesta johtuen roudan runtelemilla teillä sivuttais huojunta tuntuu henkilö Mersuun verrattuna. Mutta kuten sanottua, siihen äkkiä tottui ja eikä se sotke ollenkaan suuntavakavuutta.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
Nykyiset