Tulpan kierre hajosi 300 24v w124
Tulpan kierre hajosi 300 24v w124
Meni sitten kannesta 6 sylinterin tulpan kierre. Hyvat neuvot tarpeen miten saa korjattua. Auto Espoossa joten jos jollain tiedossa pajaa lahella niin suositelkaa.
Re: Tulpan kierre hajosi 300 24v w124
Helicoil taitaa olla ainut korjaustapa.Saakohan sen tehtyä kansi paikallaan?Mielestäni kyllä mutta mitenköhän metalli lastut?Tarttuisikohan ne kierrettä ajaessa vaseliiniin?
No korjaamo tietää.
No korjaamo tietää.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Tulpan kierre hajosi 300 24v w124
Joo helicoilin tossa jo bongasin todennakoisempana korjaustapana, tarttis vaan loytaa sille tekija. En taida ruveta harjoittelemaan ekaa kertaa tuohon paikkaan
... 178 tkm mittarissa ja noita tulppia ei taida olla viimeaikoina vaihdettu. Auto ollut kevaasta joten paha sano... Ei ainakaan pitaisi olla tulpan hinnoista kiinni...
- LopenUupunut
- Mersumaanikko

- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Tulpan kierre hajosi 300 24v w124
KL auto oy
kylänportti 4.
omistajanhan monet luokittelee hulluksi mutta kaveri tietää kuulemma kaiken näistä vanhoista mersuista....korjailee pääasiassa mersuja (90%)...
.
kylänportti 4.
omistajanhan monet luokittelee hulluksi mutta kaveri tietää kuulemma kaiken näistä vanhoista mersuista....korjailee pääasiassa mersuja (90%)...
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Tulpan kierre hajosi 300 24v w124
Helicoil ei ole niin hyvä kuin valmis jengaholkki, joka kierretään paikalleen, kunhan ensin on hieman suurentanut vanhaa reikää ja samalla tehnyt sille holkille kierteet.
Todella kivutonta ja nopeaa.
Todella kivutonta ja nopeaa.
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Re: Tulpan kierre hajosi 300 24v w124
Kattelin kerran vierestä kun Hyrylässä yksi vanha koneistamo coilitti auton. Siinä oli jopa tulpat syvällä nokka-akseleiden välissä. Ensiksi porasi vanhat kierteet pois, sitten väänsi coilin sisään ja katkaisi siltä "hännän." Roskat männän päältä tuli magneetin kanssa pois ja lopuksi paineilmapuhallus ja taas magneettia. Aikaa meni 15min ja euroja 50€.
Kannattaa ensin kysellä ennen kuin menee auton kanssa ja koneistamoista myös tekevätkä kokonaisille autoille mitään esim. pihalla.
Kannattaa ensin kysellä ennen kuin menee auton kanssa ja koneistamoista myös tekevätkä kokonaisille autoille mitään esim. pihalla.
Re: Tulpan kierre hajosi 300 24v w124
Mulle kans semmonen magneetti mihin alumiini tarttuu.Kipsu kirjoitti:Kattelin kerran vierestä kun Hyrylässä yksi vanha koneistamo coilitti auton. Siinä oli jopa tulpat syvällä nokka-akseleiden välissä. Ensiksi porasi vanhat kierteet pois, sitten väänsi coilin sisään ja katkaisi siltä "hännän." Roskat männän päältä tuli magneetin kanssa pois ja lopuksi paineilmapuhallus ja taas magneettia. Aikaa meni 15min ja euroja 50€.
Kannattaa ensin kysellä ennen kuin menee auton kanssa ja koneistamoista myös tekevätkä kokonaisille autoille mitään esim. pihalla.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko

- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Tulpan kierre hajosi 300 24v w124
asiaa sivuten, muistaako joku ulkoa kiristysmomenttia alukantisen auton (mersu) tulpille ?
.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Tulpan kierre hajosi 300 24v w124
Alfamer: 20nm.
Re: Tulpan kierre hajosi 300 24v w124
No joo, etsintä jatkuu...toivottomana... Ei tunnu helpolla löytyvän tälle tekijää...
Re: Tulpan kierre hajosi 300 24v w124
Pahkeinen, mulla olis työkalu, muttei yhtään uusia jengoja.
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Re: Tulpan kierre hajosi 300 24v w124
Ja huomenna on kierteitäkin. 
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Re: Tulpan kierre hajosi 300 24v w124
14mm tulpalle puolikierrosta sen päälle kun aluslevy lähtee litistyy.LopenUupunut kirjoitti:asiaa sivuten, muistaako joku ulkoa kiristysmomenttia alukantisen auton (mersu) tulpille ?
.
Kartiolla n.1/16 osan nitkautus sen päälle kun käsiin tuntuu että nyt kiristyy.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Re: Tulpan kierre hajosi 300 24v w124
Harri; alkaa kuulostaa siltä että olisit halukas sopivaa korvausta vastaan tekemään kierteet
... Kuinkas edetään?
Re: Tulpan kierre hajosi 300 24v w124
Lukemalla yv.Cabri kirjoitti:Harri; alkaa kuulostaa siltä että olisit halukas sopivaa korvausta vastaan tekemään kierteet... Kuinkas edetään?
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Re: Tulpan kierre hajosi 300 24v w124
Saisko sun kontaktit jotain kautta niin voisin soitella tarkemmin
- LopenUupunut
- Mersumaanikko

- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Tulpan kierre hajosi 300 24v w124
jep. löysin myös, mersun korjausoppaassa oli 28nm.....pistin siihen ja nehän lähtee irti sormin.....jusky kirjoitti:Alfamer: 20nm.
.
Opel, "weird lieben autos"....
-
E200kompressor
- Mersumies

- Viestit: 2696
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Tulpan kierre hajosi 300 24v w124
Tuota, 28Nm eli noin 2,8kgm ei lähde sormin mutta varoituksen sana alumiinikansien kiristyksistä, olen nähnyt useamman kuin yhden neliventtiilikannen (ei Mersun), joka on haljennut venttiili-istukoiden väliltä.LopenUupunut kirjoitti:jep. löysin myös, mersun korjausoppaassa oli 28nm.....pistin siihen ja nehän lähtee irti sormin.....jusky kirjoitti:Alfamer: 20nm.joten rykäsin sitten 45 astetta perään.
![]()
.
Tuon halkeamisen seurauksena seetirengasta kiinnipitävä voima heikkenee ja lopulta seetirengas tipahtaa venttiilin varteen hajoten kappaleiksi ja hajottaen koko moottorin.
Kannattaa pitäytyä tehtaan ilmoittamassa arvossa.
Re: Tulpan kierre hajosi 300 24v w124
Olikos siinä perää että kuumasta koneesta ei ikinä saa irroittaa tulppia ja kiristää kiinni?.Ettei kierteet lähde.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- LopenUupunut
- Mersumaanikko

- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Tulpan kierre hajosi 300 24v w124
tuo pitänee paikkansa....tosin jonkin sortin lämmöistä ne huollossakin ottaa ne tulpat yleensä irti ja laittaa uudet sisälle...täytyy vielä viikonloppuna nuo momentit laittaa kohdilleen varuiksi...atlas kirjoitti:Olikos siinä perää että kuumasta koneesta ei ikinä saa irroittaa tulppia ja kiristää kiinni?.Ettei kierteet lähde.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Tulpan kierre hajosi 300 24v w124
Vai kylmästä?atlas kirjoitti:Olikos siinä perää että kuumasta koneesta ei ikinä saa irroittaa tulppia ja kiristää kiinni?.Ettei kierteet lähde.
Koskaan ei ole ollut ongelmia kuumasta koneesta irrottaessa, mutta kylmästä on ollut välillä naheeta.
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Re: Tulpan kierre hajosi 300 24v w124
Jengat kunnossa. 
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-
touhottaja
- Mersumaanikko

- Viestit: 5747
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Tulpan kierre hajosi 300 24v w124
en oo tarkistanu viäläHarri126 kirjoitti:Jengat kunnossa.
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: Tulpan kierre hajosi 300 24v w124
touhottaja kirjoitti:en oo tarkistanu viäläHarri126 kirjoitti:Jengat kunnossa.
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Re: Tulpan kierre hajosi 300 24v w124
Jengat kunnossa ja kiesi katsastettu ! Ei muuta kun talviseisontaan ja keväällä uudet kuviot...
Re: Tulpan kierre hajosi 300 24v w124
Eilen hämmästelin, kun sitikan nelostulpan juuressa vesi kuplii koneen käydessä.
Olin aivan varma, että tulppa oli pohjassa silloin, kun ne vaihdoin.
Meni kuitenkin vielä yli kierroksen verran kiinni ja tuntui aivan kuin kierteet olisivat menneet.
Kiristyi kuitenkin lopulta.
Se, miten sinne tulpan juureen joutui vettä, ei ole olleenkaan mersuissa tavattuja ominaisuuksia.
Olin aivan varma, että tulppa oli pohjassa silloin, kun ne vaihdoin.
Meni kuitenkin vielä yli kierroksen verran kiinni ja tuntui aivan kuin kierteet olisivat menneet.
Kiristyi kuitenkin lopulta.
Se, miten sinne tulpan juureen joutui vettä, ei ole olleenkaan mersuissa tavattuja ominaisuuksia.
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna




