Moi.
Onko kellään tietoa onko 124 vm88 4matic 722.3 tomaatti muunnettavissa 2wd laatikoksi ihan vain sen perä kuoren hommaamalla?
Vai meneekö muutakin uusiksi?
T: Toni
4-matic vs 2wd 722.3
Re: 4-matic vs 2wd 722.3
Ei tarvi vaihtaa muuta kun se takapään laakerikansi.
2wd:n kartaaninlaippakin sopii heittämällä siihen perään.
Edit:
laatikon kuoria saattaa joutua koneistaan kierroslukuanturin kohdalta, tästä aiheesta ei täyttä varmuutta/muistikuvaa.
Toisinpäin operaation olen tehnyt, eli 2wd:n laatikko 4-matikkiin.
Sillon joutu kalvaan laatikon kuoreen kolon etukartaanille, ja se kiekkaanturi taitaa osua juuri tuon kardaaninkolon kohdalle.
2wd:n kartaaninlaippakin sopii heittämällä siihen perään.
Edit:
laatikon kuoria saattaa joutua koneistaan kierroslukuanturin kohdalta, tästä aiheesta ei täyttä varmuutta/muistikuvaa.
Toisinpäin operaation olen tehnyt, eli 2wd:n laatikko 4-matikkiin.
Sillon joutu kalvaan laatikon kuoreen kolon etukartaanille, ja se kiekkaanturi taitaa osua juuri tuon kardaaninkolon kohdalle.
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Re: 4-matic vs 2wd 722.3
Jos 4maticin laatikosta mielii 2-vetoisen laatikon, riittää, että takakannen ja laipan vaihtaa. Takakannen pultit on erimittasia. Mitään muuta ei tarvi tehdä ainakaan bensavehkeissä. Just vaihdoin takavetosen laatikkoon peräpään 4maticia varten, eli tein operaation toisin päin.
Tuota kierroslukuanturihommaapa en tiedä, kun ei dieseleistä kokemusta. Takavetoisen laatikossa on juuri tuossa kardaanin kolon kohdalla öljynlauhduttimen putken kiinnitys (kierrereikä), joka menetetään kyllä kardaanin loveamista tehtäessä. Liekö tässä sitten kiinni se kierroslukuanturi?
Tuota kierroslukuanturihommaapa en tiedä, kun ei dieseleistä kokemusta. Takavetoisen laatikossa on juuri tuossa kardaanin kolon kohdalla öljynlauhduttimen putken kiinnitys (kierrereikä), joka menetetään kyllä kardaanin loveamista tehtäessä. Liekö tässä sitten kiinni se kierroslukuanturi?
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün