Terve
Sanokoon joku asiantuntija tähän kantansa. Omistan vm -97 W210 E 420 Mersun ja teetän siihen öljynvaihdon yhteydessä moottorin huuhtelukäsittelyn. Eli ns "MotorFlush" aineet sisään ja koneen käyttöä semmoset 10 minuuttia tai enemmän. Mutta se kysymys. Onko tarpeen laskea vanhat öljyt ja muut mömmöt pohjapropun kautta ulos, vai onko yhtä hyvä vaihtoehto imeä ne yläkautta veks niin kuin monet korjaamot öljynvaihdon tekevät? Onko vaan laiskuutta jos eivät laske pohjapropun kautta kamoja veks?
-M-
W210 ja öljynvaihto
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
Re: W210 ja öljynvaihto
Ihan on sama kummin tuon tekee, siinä imussa säästyy aikaa kun pohjapanssarin irroittelut ja kiinnittelyt jää pois...ja jos ei ole proppu vuotanut ei ainakaan jää vuotamaan
itse olen vaihdellut öljyt propun kautta, eipä ole kummoinen juttu tuohon E420:een (mulla on 1996 malli) ja suodatin kun tulee yläkautta sotkematta mitään ja samalla menee ilmansuodatinkin vaihtaen.
mitä tuo mainitsemasi käsittely tekee tai auttaa ?

itse olen vaihdellut öljyt propun kautta, eipä ole kummoinen juttu tuohon E420:een (mulla on 1996 malli) ja suodatin kun tulee yläkautta sotkematta mitään ja samalla menee ilmansuodatinkin vaihtaen.
mitä tuo mainitsemasi käsittely tekee tai auttaa ?
Opel, "weird lieben autos"....
Käsittääkseni tämän mallin moottorissa on nuo öljykanavat aika ohuenlaiset, joten putsaa öljykanavia ja auttaa vaivaan kun venttiilit tahtoo naputtaa, eivät saa oilia riittävästi.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
Masa10 kirjoitti:Käsittääkseni tämän mallin moottorissa on nuo öljykanavat aika ohuenlaiset, joten putsaa öljykanavia ja auttaa vaivaan kun venttiilit tahtoo naputtaa, eivät saa oilia riittävästi.
huonot ja vanhat öljyt yleensä aiheuttaa hydraulisten venttiilinnostinten naputuksen....tai sitten se muovinen öljykanavan halkeaminen.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Ihan ok on imeä öljyt tikun reiästä. Tosin joskus kannattaa pohjaproppukin puhdistaa metallihileestä, tai vaihtaa se uuteen.
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
MoiLopenUupunut kirjoitti:Masa10 kirjoitti:Käsittääkseni tämän mallin moottorissa on nuo öljykanavat aika ohuenlaiset, joten putsaa öljykanavia ja auttaa vaivaan kun venttiilit tahtoo naputtaa, eivät saa oilia riittävästi.
huonot ja vanhat öljyt yleensä aiheuttaa hydraulisten venttiilinnostinten naputuksen....tai sitten se muovinen öljykanavan halkeaminen.
.
Vanha viestisi tuli ajankohtaiseksi. Sanot että muovinen öljykanava voi olla haljennut. Tarkoitat siis niitä 8 kpl muovisia öljykanvavia per lohko (on siis kasin kone).
-Matti-