W210 E420 öljynsuodatin ongelma
W210 E420 öljynsuodatin ongelma
Öljynsuodatin on pettänyt kaksi kertaa perättäin. Autolla ajettu n 12 500 km ja tehty öljynvaihto, jolloin suodatin on ollut kuin rusina.
Ensimmäisen kerran jälkeen tehtiin täyskoneremontti. Nyt "puhdas" moottori, uudet öljyt ja suodatinpatruuna samassa kunnossa. Luulin ekan kerran jälkeen karstan tukkineen suodattimen.
Suodattimena on ollut Fram ja nyt laitoin MB:n alkuperäisen, jota täytynee tarkkailla hieman useammin, miten käyttäytyy.
Olisko vastaavia kokemuksia tai mikä mahdollisesti voisi aiheuttaa suodattimeen moisen alipaineen?
Ensimmäisen kerran jälkeen tehtiin täyskoneremontti. Nyt "puhdas" moottori, uudet öljyt ja suodatinpatruuna samassa kunnossa. Luulin ekan kerran jälkeen karstan tukkineen suodattimen.
Suodattimena on ollut Fram ja nyt laitoin MB:n alkuperäisen, jota täytynee tarkkailla hieman useammin, miten käyttäytyy.
Olisko vastaavia kokemuksia tai mikä mahdollisesti voisi aiheuttaa suodattimeen moisen alipaineen?
Re: W210 E420 öljynsuodatin ongelma
Alkuperäinen MB:n suodatin ollut nyt reilut 7000 km ja ei ole mennyt miksikään, kuten kaksi aikaisempaa Framin suodatinta.
Se mikä aikaisemmat suodattimet on vioittanut, kuumuus, ali- tai ylipaine jää kyllä kummitteleen.
Se mikä aikaisemmat suodattimet on vioittanut, kuumuus, ali- tai ylipaine jää kyllä kummitteleen.
Re: W210 E420 öljynsuodatin ongelma
Kerran huomasin kun jäähdytysnestettä oli päässy moottoriöljyn sekaan niin silloin oli painesuotin patruunat kasassa ja moottori oli mb KA.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W210 E420 öljynsuodatin ongelma
Ekalla kertaa kaikki oli mahdollista (Saksan jäljiltä), mutta toisella kertaa oli juuri kaikki käyty lävitse koneremontissa ja epäilen, ettei silloin ole päässyt nesteet sekaisin.
Re: W210 E420 öljynsuodatin ongelma
Jotenkin herrä ajatus jotta siellä moottorissa on jotain pielessä kun kerran on jo koneremonttikin tehty. Paljonko autolla oli ajettu ennen remonttia ja mikä oli remontin syy?
Laitoin viimeimmäksi tarvikeputsarin omaan E420 kun sellaisen Motonetistä sain. Kotona vasta huomasin että kaikki tiivisteet puuttui...noh laitoin vanhoilla O-renkailla. Ensi kerralla pitää hakea merkkiliikkeestä tai tilata USAsta vaikka, tai kysyä tavallisesta autotarvikeliikkeestä ainakin.
Laitoin viimeimmäksi tarvikeputsarin omaan E420 kun sellaisen Motonetistä sain. Kotona vasta huomasin että kaikki tiivisteet puuttui...noh laitoin vanhoilla O-renkailla. Ensi kerralla pitää hakea merkkiliikkeestä tai tilata USAsta vaikka, tai kysyä tavallisesta autotarvikeliikkeestä ainakin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W210 E420 öljynsuodatin ongelma
Kone oli sisältä tosi karstainen. Todellisista kilometreistä ei ole tietoa (ml 162000). Ehdin ajamaan 12 500km, kun öljy ei enää kiertänyt kunnolla kummassakaan yläkerrassa ja alapäästä alkoi kuulua lonksetta. 3 ja 7 sylinterien kiertokangen alapään laakerit sanoi työsopimuksen irti.
Täyskoneremontti ja osien pesu jne...
Silti sama lopputulos frameilla, mutta tosiaan nyt alkuperäinen suodatin on kestänyt sen 7000 kilsaa ja seurailen tilannetta.
Täyskoneremontti ja osien pesu jne...
Silti sama lopputulos frameilla, mutta tosiaan nyt alkuperäinen suodatin on kestänyt sen 7000 kilsaa ja seurailen tilannetta.
Re: W210 E420 öljynsuodatin ongelma
Minkä takia te pistätte noita tarvikesuodattimia sinne? Ne alkuperäset ei maksa paskaakaan enempää ja eipähän ainakaan voi mennä niiden puolesta mikään pieleen 

W210 E320cdi
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W210 E420 öljynsuodatin ongelma
Häh, perjantaina vaihdoin jo 10:nen "Framin" (siksi heittomerkit kun en muista oliko motonetissä juuri fram?) suotimen omaani....eikä mitään ongelmia ole ollut ei öljyissä (motox) eikä noissa suotimissa (motonet)....ja autona samanlainen 420E.simoks kirjoitti:Minkä takia te pistätte noita tarvikesuodattimia sinne? Ne alkuperäset ei maksa paskaakaan enempää ja eipähän ainakaan voi mennä niiden puolesta mikään pieleen
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W210 E420 öljynsuodatin ongelma
Juuh! Jälkeenpäin on hyvä viisastella. Autossa oli sellainen suodatin ja koska oli korkannut selvitin, minkä tehtaan valmistama suodatin oli. Siinä vaiheessa kun karstainen moottori alkoi rykiin on ihan sama, mikä suodatin siellä on paikallaan. Eikä se kina tässä pääasia ollut.
Mutt jotain oli tai on pielessä vieläkin..
Mutt jotain oli tai on pielessä vieläkin..
Re: W210 E420 öljynsuodatin ongelma
Itse aina ollut tyytyväinen Motonetin Hengstiin tms, on poisvetolenkki ja tiivistekumit jne. Mutta, kun auto oli faijan tallissa montulla valmiina ja huomasin kotona vasta että tämä "Germany" tms setti oli mitä oli tein päätöksen että laitan sen.
Paljonko maksaa filsu merkkilikkeessä, josko joku tietää?
Paljonko maksaa filsu merkkilikkeessä, josko joku tietää?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W210 E420 öljynsuodatin ongelma
Eli tuo suodatin oli autossa kun sait sen, ja vika tuli jossain vaiheessa ?.....voidaanko sitten päätellä että suodatin saattoi olla 100tkm vanha...sakuilla on sellaisia TSI (teeseitse) öljynvaihtopaikkoja joissa on imulaittaitteet...siinä voi sakulla jäädä "pari" kertaa äkkiä suodin vaihtamati....Gariant kirjoitti:Juuh! Jälkeenpäin on hyvä viisastella. Autossa oli sellainen suodatin ja koska oli korkannut selvitin, minkä tehtaan valmistama suodatin oli. Siinä vaiheessa kun karstainen moottori alkoi rykiin on ihan sama, mikä suodatin siellä on paikallaan. Eikä se kina tässä pääasia ollut.
Mutt jotain oli tai on pielessä vieläkin..
E:olipa suodatin minkä merkkinen tahansa ei se kestä rusinaksi muutumista yli 50tkm ajomatkaa....

.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W210 E420 öljynsuodatin ongelma
Ei ollut Saksan maan tuote, oli vaihdettu kertaalleen täällä Suomessa.
Ajettu noin 12 500km ja huom molemmilla suodattimilla ennen ja jälkeen konerempan.
Ajettu noin 12 500km ja huom molemmilla suodattimilla ennen ja jälkeen konerempan.