Viikkarilla tulossa allekirjoituksen mukaisen uudenkarhean (28 Mm) Mersun kanssa kotiin.
Olihan hippasen erillainen ostokokemus Wuppertalin Daimler AG:n myymälässä kuin Suomaalaisten autokauppiaden kanssa.
Tiedustelin Hyundai I40:stä (tiedän, kerettiläistä) Automaasta, kaksi puhelua, kolme emailia, web yhteydenottopyyntö, kolme myymäläkäyntiä, tulos: ei yhteyttä myyjään. Totesin että jos ostaminen näin hankalaa, mitenhän on 7v takuuasioiden hoidon kanssa ja aloin katselemaan autoja mobile.de:stä...
Aikani katseltua löysin sopivan, (insinööri kun olen päädyin järkevään 220 vaikka välillä katselin 320:siäkin)...
Kolme soittoa, heti ekalla myyjän kanssa juttusille, kertoi auliisti kaikki autosta, sovittiin että pitävät auton minulle seuraavaksi päiväksi.
Lento Saksaan.
Kun saavuin kauppaan, auto josta olin kiinnnostunut oli ajettu Bewertigungs hallin ovelle, siellä heti nykäistiin nosturille pyytämättä, lyötiin maalinpaksuusmittari ja kunnon fickari kouraan ja sanottiin että tutki, pari vanhempaa asentajaa passissa jos tulee kysymyksiä. Homma jatkui samaan malliin kaupantekoon asti, aivan uskomattoman hyvää palvelua, saisi Suomaalaiset autokappiaat lähteä opintomatkalle... Suomaassa ilmeisesti menee autokauppiailla aivan liian hyvin kun voivat asiakkaalle tuolla tavoin pyllistellä. 1500 km ajettu eikä mitään huomautettavaa kärryssä ilmaantunut. Auto on Junge Sterne, eli kahden vuoden takuu, 100% osista 100 Mm asti.
Suosittelen lämpmästi Saksasta hankintaa, kaupassa oli pitkä riivit uudenkarheita kärryja, kaikkia malleja.
Saksalainen ostokokemus
Saksalainen ostokokemus
MB 220 CDI T A S211 Elegance 2009
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
Re: Saksalainen ostokokemus
Tuota herkkua kun on kerran päässyt maistamaan, niin ei oikein ole kotimaiseen lasipalatsiin asiaa muuta kuin takaisinkutsujen takia. Takuuseen ja Mobiloon liittyvät huollotkin kannattaa ehkä tehdä Tallinnassa. Onneksi olkoon järkevän valinnan puolesta.
Re: Saksalainen ostokokemus
No voi voi kun menit sellaisen "ei suomiauton" hommaamaan
Oisit saanut suomesta isommalla rahalla ruosteen ja lohkolämmittimen kaupan päälle
Kiitos kun jaoit kokemuksesi kanssamme. Kokemukseni ovat suomen autokauppiaista saman suuntaiset. En kyllä yhtään ymmärrä mikä siihen on syynä.. Kai myyjillä nyt jonkinlainen tulospalkkaus on?
Joku on minulle väittänyt, että ns. saksasta uitettua autoa ei suomessa saisi kaupaksi??
Itse taas pidän etuna sitä, että autolla on ajeltu mahdollisimman lähellä sen valmistamaa tehdasta, eikä täällä älyttömissä pakkasissa ja melkein 8 kuukautta kestävässä suolakylvyssä (puhumattakaan ihan tolkuttoman huonoista teistä).

Oisit saanut suomesta isommalla rahalla ruosteen ja lohkolämmittimen kaupan päälle

Kiitos kun jaoit kokemuksesi kanssamme. Kokemukseni ovat suomen autokauppiaista saman suuntaiset. En kyllä yhtään ymmärrä mikä siihen on syynä.. Kai myyjillä nyt jonkinlainen tulospalkkaus on?
Joku on minulle väittänyt, että ns. saksasta uitettua autoa ei suomessa saisi kaupaksi??
Itse taas pidän etuna sitä, että autolla on ajeltu mahdollisimman lähellä sen valmistamaa tehdasta, eikä täällä älyttömissä pakkasissa ja melkein 8 kuukautta kestävässä suolakylvyssä (puhumattakaan ihan tolkuttoman huonoista teistä).