Venäjän diesel

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
perkhele
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 22.08.2008 21:01
Paikkakunta: helsinki

Venäjän diesel

Viesti Kirjoittaja perkhele »

Käyn useasti Pietarissa ja muutama varoituksen sana: Ajelin aiemmin väyrysellä, 200 CDI- kone. Kymmenkunta reissua ja aina tankkasin Säkkijärven Nesteellä, kunnes alkoi pata köhimään täällä kotimaassa. Eikun viimeisillä voimilla sai ajettua Vehon pihaan, minne sammui. Reilun viikon remontti ja dieselissä kuulemma vika.Suuttimet olivat ymmärtääkseni palaneet ja pumpussakin jotain vaivaa. Hintaa oli remontilla kolmetonnia. Vaihdoin auton 300:seen 124dieseliin ja nyt kulkee eikä huono soppa haittaa. Tosin tänään kun tankkasin irtoastiasta ihmettelin kun oli jäykän oloista dieseliä- ja niinpä tratin pohjalle suodattimeen jäikin rasvahelmiä! Että on se vaan kummallista kamaa tuo halpa neukkudiesel... :shock:
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Venäjän diesel

Viesti Kirjoittaja napa »

perkhele kirjoitti:tratin pohjalle suodattimeen jäikin rasvahelmiä! Että on se vaan kummallista kamaa tuo halpa neukkudiesel... :shock:
ne "rasvahelmet" on kyllä ihan vettä :wink: no, ei kai tuo nyt yllätyksenä tule, jos se polttoaine nyt ei ihan niin tasalaatuista ole, kuin kotimaassa... iso maa, isot toleranssit :D

eikä muuten tuon w124 suuttimet ja rivipumppukaan ikuisuuksia kestä sillä neukkupolttoaineella, pitempään toki, kuin uudet CDI koneet, mutta raja tulee niilläkin vastaan... polttoainesuodattimien tiheällä vaihdolla ja 2-t öljyn lisäyksellä polttoaineen joukkoon voi jo saavuttaa ihan kiitettävän keston :think:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Vensku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ma 05.11.2007 19:34
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Venäjän diesel

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Se on joo, bensan kanssa leikkiessä ei taida niin tarkkaa olla kuin dieselin? Tosin haisee ihan karmealta se neukku-bensa...

Mutta 2T öljyä ja suodattimen vaihtoa tässä itekin suosittelisin, pitää itekin alkaa siihen kunhan vaan ehtis joskus tuonne rajan taa... :roll:
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti

BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Avatar
rapelo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ma 28.06.2010 19:39
Paikkakunta: imatra

Re: Venäjän diesel

Viesti Kirjoittaja rapelo »

ite tärryttelen tuolla ruisku volvolla 92okt venäjän bensalla, hyvin toimii ei ole mitään ongelmia.

vaan ne venäjäläiset tankkailee ihan samalla viisiin kaikkia vehkeitä siellä millon milläki ja kyllä ne näyttää kulkevan..

laatu tosin heittelee välillä aika kovin
vw bora 1.9 tdi
mb w201 3.2-24v turbo (projekti)
pasi j
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Su 15.03.2009 10:05

Re: Venäjän diesel

Viesti Kirjoittaja pasi j »

perkhele kirjoitti:Käyn useasti Pietarissa ja muutama varoituksen sana: Ajelin aiemmin väyrysellä, 200 CDI- kone. Kymmenkunta reissua ja aina tankkasin Säkkijärven Nesteellä, kunnes alkoi pata köhimään täällä kotimaassa. Eikun viimeisillä voimilla sai ajettua Vehon pihaan, minne sammui. Reilun viikon remontti ja dieselissä kuulemma vika.Suuttimet olivat ymmärtääkseni palaneet ja pumpussakin jotain vaivaa. Hintaa oli remontilla kolmetonnia. Vaihdoin auton 300:seen 124dieseliin ja nyt kulkee eikä huono soppa haittaa. Tosin tänään kun tankkasin irtoastiasta ihmettelin kun oli jäykän oloista dieseliä- ja niinpä tratin pohjalle suodattimeen jäikin rasvahelmiä! Että on se vaan kummallista kamaa tuo halpa neukkudiesel... :shock:
juuri näin :!: varmaan venäjän disukan takia palo kansipahvi väykystä ja takarengas puhki limosta :roll:
EHKÄ se miljoonan ajettu mersu kaatuu muuhun kuin tuohon venäjän aineeseen :mrgreen:
:shock: vai käykö ne sen takia täällä kun ökymaasturit ei kestä tankata koti maassa :shock:
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: Venäjän diesel

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Niille ökymaasturien omistajille lienee ihan sama miten se auto toimii about 50tkm jälkee :roll:
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
rapelo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ma 28.06.2010 19:39
Paikkakunta: imatra

Re: Venäjän diesel

Viesti Kirjoittaja rapelo »

miulle ei ole sattunu kyl koskaan semmosta että ois naapurin bensassa tai diisselissä ollu vikaa. tosin nää autot ei ole ollu niin tuoreita, mutta merkki korjaamot saavat vaan pestyä omat kätensä vioista mollaamalla ulkomaan polttoainetta. !!
enkä oikeen usko etä nuo nykyset suomen seka sotku polttoaineet on sen parempia mitä lie lisä aineita ja muita sotkuja.. ja se on sitä bioa!!
vw bora 1.9 tdi
mb w201 3.2-24v turbo (projekti)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13289
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Venäjän diesel

Viesti Kirjoittaja karra »

Yli 16 vuotta pelkästään venäjän bensalla ajellut. Ainut paikka missä olen saanut huonoa laatua on Rättijärven tankkauspiste. Sitä huoltoasemaahan ei muistaakseni ollut vanhan tullin aikaan ja kävinkin aina Öljymäeällä tai Karvakolmiossa ellen sitten Viipurissa. Kun ostin Tahoen niin aloin tankkaamaan pelkästään Nesteellä, 2002 vuonna. Sitten aloin ottamaan 280SE:hen lähempänä olevalta Rättijärveltä bensaa kunnes kerran sain jotain huonoa laatua kun auto nyki ja oli puutuneen oloinen. Siellä ovat muutkin saaneet jotain kuraa ja samaa on ollut dieselin kanssa.

Sen koommin en ole siinä tankannut muuten kun joskus muutaman litran kun pelkillä höyryillä siihen asti tultu.

Viime viikolla otin sitten 560SECciin siitä kun oli aikamoiset jonot ja en jaksanut ajaa sitä 10 km eteenpäin. SECci huomasi heti että jotain outoa, käynti oli nykivää.

Imaisin bensat kanistereihin ja merkkasin ne jotta muistaisin tsekata asian ennen kuin sekoittelisin niitä mihinkään. Sattui sitten sillä lailla että vaimo joutui tankkaamaan lisää E420 tankkiin ja hän otti sitten jerrykannusta sen kympin minkä olin tuonut mukanani takakontissa. Kävi niin että auto sammui eilen pätsähtelyn kera keskustaan. Poitsu toi masinolia ja suomibensaa kanisterista ja auto saatiin kotiin. Lisäsin vielä litran jäänestoa kotona ja parikymppiä "hyvänlaatuista" Lukoilin gasoa. Koeajolla jotenkin vaikutti tukkoiselta... en tiedä oliko tunne vaan vai miten...

Tänään kumminkin vaihdoin sytytystulpat; niillä oli ajettu sen 47 tkm vuodesta 2007. Väriltään ne oli vaalean punaruskeat, ei mitenkään karstaiset mutta kärkiväli oli kasvanut jonkin verran (viime syksynä päästöt oli ihan OK ja muutenkin auto pelannut loistavasti). Nyt kumminkin auto vaikuttaisi taas pelaavan ihan ok - täytin tankin samalla laatubensalla ihan piripintaan ennen koeajoa.

Se asema täytyy tosiaan kiertää tästä lähtien.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1045
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Re: Venäjän diesel

Viesti Kirjoittaja kilander »

Ite oon cdi mersuja ja crd jeeppiä tankannut vain Nesteen asemilla.
Emäntä tankkkaa chevrolet aleroa vain ja ainoastaan rättijärvellä.
Vuosi ja 16 000 km.vain venäjän ysivitosella ajoa,katsastusmies vielä erikseen mainitsi miten on chevyssä hyvät pakokaasuarvot..
Mersut vissiin hieman tarkempia bensasta,amerikkalaiset taitaa kulkea kaikella yli 76 oktaanisella :D
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
mk62
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 04.05.2010 15:54

Re: Venäjän diesel

Viesti Kirjoittaja mk62 »

Varokaa kun venäjällä iskee joka talvinen toplivo pula ,ne myy kerosiiniä nasuna siinä pumput hajoo.5v.rekkakuskina idän ihmemaassa
holkki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ke 26.10.2005 09:18

Re: Venäjän diesel

Viesti Kirjoittaja holkki »

Joo,tuli viisumi hommattua. Nyt alkaa kipuraja dieselin hinnottelussa riittämään ja kun vasta hankitussa sprintterissäkin on 100 litran tankki viitsii rajaa ylitellä.Nyt hieman keskusteluja luettuani tarvitsee mielen rauhaa ja vastausta pariin juttuun.Vaivaa hieman tuon hiukkassuodattimen ja venäjän dieselin yhteen sopivuus ja jos/ja kun polttoaineen joukkoon pitää silloin tällöin lurauttaa 2-T öljyä, mitä pönttö tykkää? Taitaa olla muutenkin tarkka,että käytettävä moottori öljy on tuhkaamaton? Vai tarviiko jotain lisäaine-coktailia?
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13289
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Venäjän diesel

Viesti Kirjoittaja karra »

karra kirjoitti:Yli 16 vuotta pelkästään venäjän bensalla ajellut. Ainut paikka missä olen saanut huonoa laatua on Rättijärven tankkauspiste. Sitä huoltoasemaahan ei muistaakseni ollut vanhan tullin aikaan ja kävinkin aina Öljymäeällä tai Karvakolmiossa ellen sitten Viipurissa. Kun ostin Tahoen niin aloin tankkaamaan pelkästään Nesteellä, 2002 vuonna. Sitten aloin ottamaan 280SE:hen lähempänä olevalta Rättijärveltä bensaa kunnes kerran sain jotain huonoa laatua kun auto nyki ja oli puutuneen oloinen. Siellä ovat muutkin saaneet jotain kuraa ja samaa on ollut dieselin kanssa.

Sen koommin en ole siinä tankannut muuten kun joskus muutaman litran kun pelkillä höyryillä siihen asti tultu.

Viime viikolla otin sitten 560SECciin siitä kun oli aikamoiset jonot ja en jaksanut ajaa sitä 10 km eteenpäin. SECci huomasi heti että jotain outoa, käynti oli nykivää.

Imaisin bensat kanistereihin ja merkkasin ne jotta muistaisin tsekata asian ennen kuin sekoittelisin niitä mihinkään. Sattui sitten sillä lailla että vaimo joutui tankkaamaan lisää E420 tankkiin ja hän otti sitten jerrykannusta sen kympin minkä olin tuonut mukanani takakontissa. Kävi niin että auto sammui eilen pätsähtelyn kera keskustaan. Poitsu toi masinolia ja suomibensaa kanisterista ja auto saatiin kotiin. Lisäsin vielä litran jäänestoa kotona ja parikymppiä "hyvänlaatuista" Lukoilin gasoa. Koeajolla jotenkin vaikutti tukkoiselta... en tiedä oliko tunne vaan vai miten...

Tänään kumminkin vaihdoin sytytystulpat; niillä oli ajettu sen 47 tkm vuodesta 2007. Väriltään ne oli vaalean punaruskeat, ei mitenkään karstaiset mutta kärkiväli oli kasvanut jonkin verran (viime syksynä päästöt oli ihan OK ja muutenkin auto pelannut loistavasti). Nyt kumminkin auto vaikuttaisi taas pelaavan ihan ok - täytin tankin samalla laatubensalla ihan piripintaan ennen koeajoa.

Se asema täytyy tosiaan kiertää tästä lähtien.
No niin. Tankkasin kaksi kannua veneeseen, kun laskin letkulla ne veneen tankkiin niin en huomannut mitään outoa, missään suhteessa. Kun lähdin ajamaan huomasin että puolilämpöisenä kiíhdytyksessä puutuu, pitää pumpata kaasua ennen kuin saa gasoa kone. Kuumana ihan OK.

Tänään aioin tankata viimeisen Rättijärven kannun veneeseen ja kun olin työntämässä lappoletkua sinne kannuun niin huomasin että pänikän sisältö on ihan paskaista, siellä leijui mustaa paskaa ja pohjalle oli laskeutunut samoin jotain scheissea.

Kuvat puhukoot puolestaan:

http://s194.photobucket.com/albums/z171 ... attijarvi/" onclick="window.open(this.href);return false;

kettu mitä sontaa eli todellakaan en siinä enää autoa pysäytyä tankkauksen takia; apteekissa toki käyvään ja kissoille ruokaa viedään edelleenkin :D
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Vensku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ma 05.11.2007 19:34
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Venäjän diesel

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

holkki kirjoitti:Joo,tuli viisumi hommattua. Nyt alkaa kipuraja dieselin hinnottelussa riittämään ja kun vasta hankitussa sprintterissäkin on 100 litran tankki viitsii rajaa ylitellä.Nyt hieman keskusteluja luettuani tarvitsee mielen rauhaa ja vastausta pariin juttuun.Vaivaa hieman tuon hiukkassuodattimen ja venäjän dieselin yhteen sopivuus ja jos/ja kun polttoaineen joukkoon pitää silloin tällöin lurauttaa 2-T öljyä, mitä pönttö tykkää? Taitaa olla muutenkin tarkka,että käytettävä moottori öljy on tuhkaamaton? Vai tarviiko jotain lisäaine-coktailia?
No siihen dieselin laatuun en minäkään voi vaikuttaa, mutta siihen 2T öljyyn voi, eli tc-w3 luokitettua öljyä, se on tuhkautumatonta. :)
Se on sitä veneen perämoottoriöljyä.
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti

BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13289
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Venäjän diesel

Viesti Kirjoittaja karra »

Telkkarissa oli ollut reportaasi itätankkaajista, alkaa siinä reilut 18 min kohalta:

http://areena.yle.fi/tv/1735300" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
SamuliR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: Ke 21.10.2009 20:36
Paikkakunta: Karhula

Re: Venäjän diesel

Viesti Kirjoittaja SamuliR »

Johtunee aika monet ongelmat siintä et joku on vetän välist jossain vaiheessa ja ainetta "jatkettu" jollain muulla aineella.
W211 E63 AMG
W251 320cdi "ärrä"
Ex: W203 C32 AMG
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13289
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Venäjän diesel

Viesti Kirjoittaja karra »

Kävin äsken r*ssän puolella tankilla, Vyborgin ohitien Lukoililla. Periaatteessa rauhallista oli, venäjän raja ylittyi 15 min sisällä molempiin suuntiin, Suomen rajoilla taas meni reilut puoli tuntia suuntaansa. Yhteensä kesti 3 h 20 min tuo matka, sataviis litraa tankkasin ja matkalla paloi reilut 15 litraa. 79 eurosenttiä maksoi ysivitonen litralta.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1045
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Re: Venäjän diesel

Viesti Kirjoittaja kilander »

Tiistai ilta oli poikkeuksellinen,ei tökkinyt missään.
Klo.19.32 lähin J:nosta,samalla Lukoililla kävin,133 litraa dieseliä ja 15 l. ruohonleikkurin polttoainetta.2h.15 min.myöhemmin saavuin LPR:n Hiessiltaan
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
280se86
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1247
Liittynyt: Ma 06.12.2010 19:52
Paikkakunta: jyväskylän seutu

Re: Venäjän diesel

Viesti Kirjoittaja 280se86 »

-90 luvulla kun ostin/vaihdoin "kanavantekijä venakoilta", diseliä niin se vasta oli vaihtelevaa laadultaan! nolla kelillä siitä tuli kaurapuuroa,no pysähty niiden omatkin vehkeet, sit bensaa puolet sekaan, niin johan taas pelitti
Avatar
nix0n
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 02.07.2012 18:10
Paikkakunta: Kymi

Re: Venäjän diesel

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Eilen tuli alkuyöstä käytyä. Rauhallista oli ja aikaakin meni alle 3h Karhulasta Lukoilille ja takasin.
S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Venäjän diesel

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Säästääkö tosiaan niin paljon, että kattaa korjauskustannukset?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13289
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Venäjän diesel

Viesti Kirjoittaja karra »

sportsman kirjoitti:Säästääkö tosiaan niin paljon, että kattaa korjauskustannukset?
Kyllä vaan! Mitään en ole korjannut, vuodesta 1995 siellä tankannut. Ja tällä hetkellä youngtimereille siellä on tarjolla parempaa bensaa jota kuluu vähemmän kaiken lisäksi. Suomen liemeen verrattuna siis.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1045
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Re: Venäjän diesel

Viesti Kirjoittaja kilander »

sportsman kirjoitti:Säästääkö tosiaan niin paljon, että kattaa korjauskustannukset?

Mikä on kenellekkin paljon,laskin joskus huvikseni 18 vuoden aikana säästöä tullut tämän nykyisen omakotitalon verran.Tulee kyllä aika paljon ajoa,45000-65000 km.vuoteen.Korjauskuluja ei ole tullut polttoaineen takia.Joskus 1997 paikkeilla Tienhaaran asemalla talvilaatu kesti huonosti pakkasta,korvasivat polttoaineet ja suodattimet molempiin autoihin.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
SamuliR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: Ke 21.10.2009 20:36
Paikkakunta: Karhula

Re: Venäjän diesel

Viesti Kirjoittaja SamuliR »

sportsman kirjoitti:Säästääkö tosiaan niin paljon, että kattaa korjauskustannukset?
Ei tarvi ees mennä venäjälle kun puolittaa vaa vuotuisen ajomäärän nii kummast laskee polttoaine ja korjauskustannukset. :lol:
W211 E63 AMG
W251 320cdi "ärrä"
Ex: W203 C32 AMG
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Venäjän diesel

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

kilander kirjoitti: laskin joskus huvikseni 18 vuoden aikana säästöä tullut tämän nykyisen omakotitalon verran.Tulee kyllä aika paljon ajoa,45000-65000 km.vuoteen.
Jos kulutus on vaikka 10L/100km, niin vuodessa menee 4500-6500L. Sanotaan keskimäärin 5500L. Se kertaa 18 = 99000L. Tällä hetkellä hintaero on kai jonkun 0,60-0,70€/L, 18v aikana keskimäärin luultavasti vähemmän, sanotaan konservatiivisesti 0,50€/L. 99000*0,5 = 49500€, melko edullinen omakotitalo. (Eikä laskelmassa ole vielä lainkaan hakukustannuksia)
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13289
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Venäjän diesel

Viesti Kirjoittaja karra »

Jees, karavaani kulkee vaikka koirat haukkuu; suomi on todellinen kade in Finland valtio :mrgreen: . Yritetään etsimällä etsiä että te ootte niin helvetin tyhmiä kun tuollaista teette.

Jos käyn chevyllä pelkästään tankkamassa säästän noin sata euroa kerta, hakukulut tuossa mukaan otettuna. Usein käymme ostoksilla jossa säästöä tulee jonkun verran, vaikea sanoa; kympistä ylöspäin aina pariin-kolmeen kait...riippuu ostoksista. Jos käymme apteekissa ja sattuu olemaan lääkkeille tarvis niin taas ropisee kirstuun.

Olemme myös osallistuneet erilaiseen hyväntekeväisyystoimintaan, siitä saa ainakin hyvän mielen ja tavaroita pois tuttavien nurkista.

Ja itse aina koen pienen kulttuurin- ja ympäristönvaihdon virkistäväksi vaikka ne sanookin että venäjällä kaikki muu on paskaa paitsi kusi :mrgreen: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Venäjän diesel

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Parturi SUOMI 20€
Itä Naapuri 6€
Sama jälki työssä!!!
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
bonkkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: To 09.05.2013 08:23

Re: Venäjän diesel

Viesti Kirjoittaja bonkkis »

muuta vuosi takaperin volvolla yx V70 ramppas yhtenään. vikavaloja paloi, osia vaihdettiin takuuseen. lopulta vika löytyi. asentajalle tuli mieleen ottaa polttoaineesta näyte:venäjän bensaa. lopullinen lasku oli jotain 10-20 tuhatta €. varmaan vieläkin maksamattomien pinossa.

kehitysmaassa kehitysmaan tavalla. käykää ( tai ennemminkin terveytenne vuoksi ottakaa selvää ) niin ymmärrätte miksi asiat on niinkuin ne on, ja miksi polttoaineiden joukossa on ihan KAIKKEA. kun ei ole mitään koulutusta, ei ole mitään ymmärrystä.

ostaisitko sokeria entisestä kasvimyrkkytynnyristä??????? oon nähny.

kannattaako riskin otto? meillä suomessa on asiat niin hyvin.
C209 CLK270CDI A -03
Avatar
egyptian
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 284
Liittynyt: Ke 12.05.2010 22:45
Paikkakunta: Espoo

Re: Venäjän diesel

Viesti Kirjoittaja egyptian »

bonkkis kirjoitti:käykää ( tai ennemminkin terveytenne vuoksi ottakaa selvää ) niin ymmärrätte miksi asiat on niinkuin ne on, ja miksi polttoaineiden joukossa on ihan KAIKKEA. kun ei ole mitään koulutusta, ei ole mitään ymmärrystä.
Eikös tässä useat ole kertoneet, että käyvät säännöllisesti ja ovat säästäneet vuosien aikana kymmeniä tuhansia euroja?
Itsekin kävisin tankkaamassa, jos asuisin lähempänä rajaa, jatkuva viisumikin löytyy töiden puolesta.

Kateelliset jaksaa valittaa...
jamppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1003
Liittynyt: Pe 06.06.2003 20:35
Paikkakunta: uusimaa

Re: Venäjän diesel

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Terve

Eikös myyjä ota muka kantaa,jos nafta ollu huonoa.
No ainakin perinne dieselit käy varmaan hyvin itädieselillä,on voitelu puoli kunnossa.
mutta nää nykyajan CDI,TDI häkkyrät tarttee varmaan paremmen suodetettaavuuden.
Toki taitaa siellä idässä olla muutama mersukin enempi kun täällä kotomaassa.
Ja taitaa ne tankata siellä ,eli taitaa se tavara olla melko lähellä kotimaista.
Avatar
nix0n
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 02.07.2012 18:10
Paikkakunta: Kymi

Re: Venäjän diesel

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Ei ole vielä mikään auto hajonnut. Työni puolesta Venäjälle lähtee autoja paljon ja samaa tavaraa nekin tankkaavat siellä eikä ne minneen hajoa.
S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
Vastaa Viestiin