E220 CDI ruiskun suuttimien pultit

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Sami Salo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 27.06.2011 09:40

E220 CDI ruiskun suuttimien pultit

Viesti Kirjoittaja Sami Salo »

Tarkoitus olisi vaihtaa ruiskun suuttimien kupari tiivisteet ja samalla uusia niiden kiinnitys pultit. Tietääkö kukaan mikä olisi näiden pulttien kiristys momentti?
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6498
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: E220 CDI ruiskun suuttimien pultit

Viesti Kirjoittaja MiHe »

7Nm +90astetta +90astetta (ennen oli vaan kerran neljänneskierros)
Muista huolellinen kierteen putsaus reiästä, tarkista tiivistepinnat, rasvaa suutinrunko jne...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Aikamiespoika
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 07.04.2011 17:24

Re: E220 CDI ruiskun suuttimien pultit

Viesti Kirjoittaja Aikamiespoika »

Ja on
Viimeksi muokannut Aikamiespoika, Pe 03.11.2017 20:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13746
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: E220 CDI ruiskun suuttimien pultit

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Aikamiespoika kirjoitti:Ja on nykyäänkin 7nm+ 90 astetta!!!! 651 moottorissa on 7+90+90...
Missäs pajalla tuollaisia ohjeita noudatetaan? Vähän sama kuin minä sanoisin että se on 7 Nm ja sitten kertaalleen 90 astetta auki päin.

Tässä ei tainnut käydä selville tarkka moottorimalli mutta esim. W210:n 220 CDI:lle (611,961) ohjeet on kyllä nuo 7 Nm + 90 + 90 astetta. Ja ettei jäisi uskon asiaksi niin papereista voi lukea lisää: ar07.16-p-1000hb.
Sami Salo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 27.06.2011 09:40

Re: E220 CDI ruiskun suuttimien pultit

Viesti Kirjoittaja Sami Salo »

Kiitos vastauksesta !! tuolla mennään.
Vastaa Viestiin