Kyseinen 16-venttiilinen moottori tuli ensimmäisenä käyttöön 1992 w124 korissa 220E:ssä, joka sittemmin faceliftin yhteydessä muuttui mallimerkinnältään E220:ksi. 1993 esiteltiin ensimmäinen C-sarjan mersu, w202, jossa oli alkuun mallit C180, C200 ja C220. W210 korimallin E-sarjan myötä 1996 (E200, E230) myös C-sarjan 220 kasvatettiin 230:ksi. Jossain vaiheessa tuli saataville myös kompressoriahdettu C230 KOMPRESSOR. M111 moottoria on käytetty myös w208 CLK:ssa ja R170 SLK:ssa.
Vuonna 1996 uuden E-sarjan myötä moottoreihin tuli ilmeisti huomattaviakin muutoksia, mutta niistä en löytänyt selkeitä speksejä, joten kommentit ja etenkin tieto niiden suhteen ovat tervetulleita.
Tässä taulukkotietoa Wikipediasta (EDIT: suhtautukaa tietoihin siis tietyllä varauksella) poimittuna:
- M111.920 1.8 L (1799 cc) 90kW (122hp), sittemmin M111.921 95kW (129hp)
* 1993-2000 C180 (W202)
M111.940 ja M111.942 2.0 L (1998 cc) 100kW (136hp) 190 N-m
* 1992-1995 E200
M111.943 2.0 L (1998 cc) 141kW (192hp) 270 N-m
* 1998-2000 SLK 200 Kompressor (exported only to Italy, Portugal and Greece)
M111.946 100kW (136hp)
* SLK (R170.435)
M111.957 2.0L Kompressor 120kW (161hp) 230 N-m
* 1998 E200KM111.960
* 2000-2002 E200K
M111.960 2.2 L 110kW (150hp) 210 N-m
* 1992-1995 E220
M111.970 2.3 L 120kW (170hp) 220 N-m
* 1995-1997 E230
* 1997 [Mercedes-Benz W202|C230 4cly 2.3 non compresor model "GrayMarket"]
M111.947 2.3 L 170kW (214hp).
* 1997-2002 CLK230 Kompressor
* 1999-2000 C230 Kompressor
* 1998-2004 SLK230 Kompressor
[NOTE: the M111.947 has been also supercharged to 137 KW on Mercedes-Benz W210|E200 Kompressor]
M111.973 2.3LSK kirjoitti:Voi olla etten huomannu, mut esim. mullahan oli -96 C 230 Kompressor....ja jos en ihan väärin muista ni siinä oli 194hp vai 197hp
E: ja käsittääkseni kaikki muutkin C230K:t mitä esim. suomessa myydään on samoja...
* 1998-2000 SLK230 Kompressor
