Mersua hankkimassa
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Mersua hankkimassa
No niin, elämäni ensimmäistä Mercedestä olen harkitsemassa vakavasti ja nyt hyvät neuvot ja vinkit ovat kullanarvoisia.
Olen itse meinannut E sarjaa (väyrystä) farmari tai sedan. 300TD puhuttelee ja kiinnostaa eniten eikös näissä vielä kutoskone ole kuten vanhoissa 124 korisissakin.
Onko E sarjan kone muuten minkälainen verraten 124 korisen diesel kutoseen? kestääkö pidempään vai lyhyempään?
Sitten sarjassa tyhmiä kysymyksiä. Miksi E sarjassa esim on 220, 270, 290 ja 300 dieseleitä? 220, 300 ja joku niiden väliltä ymmärtää, mutta miksi 290 ja 300? miksi siis näin pienillä moottorieroilla, vai onko noilla muutakin eroa?
Olen myös katsellut 220diesel väyrysiä, mutta onko 300d kuitenkin ihan toiselta planeetalta tehoinensa ja ajon suhteen? Ruostettahan näissä Mersuissa huomaa usein aika paljonkin. Mitä muita tyyppivikoja asioita ym ym pitää katsoa ja tarkastaa kun autoa ostaa? Minkälainen esim. alusta on? Onko joitakin puslia yms mitä joutuu tiuhaan vaihtamaan? Miten sähköpuoli ja elektroniikka? Entä pystyykö autoja kuinka itse huoltamaan vai tarvitaanko jo tietokoneita ja erikoistyökaluja joka paikkaan? Olisin kiitollinen jos saisin nyt todellisten Mersumiesten vinkkejä. Kiitokset etukäteen.
Olen itse meinannut E sarjaa (väyrystä) farmari tai sedan. 300TD puhuttelee ja kiinnostaa eniten eikös näissä vielä kutoskone ole kuten vanhoissa 124 korisissakin.
Onko E sarjan kone muuten minkälainen verraten 124 korisen diesel kutoseen? kestääkö pidempään vai lyhyempään?
Sitten sarjassa tyhmiä kysymyksiä. Miksi E sarjassa esim on 220, 270, 290 ja 300 dieseleitä? 220, 300 ja joku niiden väliltä ymmärtää, mutta miksi 290 ja 300? miksi siis näin pienillä moottorieroilla, vai onko noilla muutakin eroa?
Olen myös katsellut 220diesel väyrysiä, mutta onko 300d kuitenkin ihan toiselta planeetalta tehoinensa ja ajon suhteen? Ruostettahan näissä Mersuissa huomaa usein aika paljonkin. Mitä muita tyyppivikoja asioita ym ym pitää katsoa ja tarkastaa kun autoa ostaa? Minkälainen esim. alusta on? Onko joitakin puslia yms mitä joutuu tiuhaan vaihtamaan? Miten sähköpuoli ja elektroniikka? Entä pystyykö autoja kuinka itse huoltamaan vai tarvitaanko jo tietokoneita ja erikoistyökaluja joka paikkaan? Olisin kiitollinen jos saisin nyt todellisten Mersumiesten vinkkejä. Kiitokset etukäteen.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Re: Mersua hankkimassa
Useinhan tuo menee niin, että kun vanhemmasta koneesta tehdään vähän piristetty uusi versio, kasvaa numerokin vähän. En nyt osaa suoralta kädeltä sanoa meneeko se juuri noin väyrysessäkin, mutta veikkaisin.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Mersua hankkimassa
eiköstj86430 kirjoitti:Useinhan tuo menee niin, että kun vanhemmasta koneesta tehdään vähän piristetty uusi versio, kasvaa numerokin vähän. En nyt osaa suoralta kädeltä sanoa meneeko se juuri noin väyrysessäkin, mutta veikkaisin.
220 ole neloskone
270 ja 290 viis pyttynen
300 suora kuutonen.
???
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Mersua hankkimassa
Näköjään: http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W210" onclick="window.open(this.href);return false;LopenUupunut kirjoitti:eiköstj86430 kirjoitti:Useinhan tuo menee niin, että kun vanhemmasta koneesta tehdään vähän piristetty uusi versio, kasvaa numerokin vähän. En nyt osaa suoralta kädeltä sanoa meneeko se juuri noin väyrysessäkin, mutta veikkaisin.
220 ole neloskone
270 ja 290 viis pyttynen
300 suora kuutonen.
???
Re: Mersua hankkimassa
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4024069" onclick="window.open(this.href);return false; <- osta tuosta pois 

Nykyinen : MB W638 112 CDI
Exät :MB W202 200CDI, MB E 270CDI T W210, MB W202 T 200CDI
Exät :MB W202 200CDI, MB E 270CDI T W210, MB W202 T 200CDI
Re: Mersua hankkimassa
http://www.ajovalo.net/Mallit/MB_W210.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: Mersua hankkimassa
Kiitoksia vastauksista. Hienolta näyttää nimimerkki Krisin MB
Harkitaan.
Mitenkäs näissä esim. öljyjen vaihdot voiko kotipajalla itse vaihtaa vai vaatiko joku merkkivalo kuittausta?
Samoin jarrupalat ym ym perushuollot, pystyykö itse tekemään? Entä esimerkiksi polttimon vaihto? Tarvitseeko purkaa polttimon takia puoli autoa?

Mitenkäs näissä esim. öljyjen vaihdot voiko kotipajalla itse vaihtaa vai vaatiko joku merkkivalo kuittausta?
Samoin jarrupalat ym ym perushuollot, pystyykö itse tekemään? Entä esimerkiksi polttimon vaihto? Tarvitseeko purkaa polttimon takia puoli autoa?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Mersua hankkimassa
Tottahan toki voi ölpät itse vaihtaa, jos vain jaksaa irroitella pohjamuovit/-panssarit ensin, että pääsee proppuun käsiksi. Huoltovalon voi nollata mittariston napukoita painelemalla, en juuri nyt muista järjestystä... Jarrujen huolto iisiäpiisiä. Polttimoiden vaihto riippuu siitä, mitä polttimoita ja minkälaiseen autoon olet vaihtamassa. Esim. farkkumallin Paavon pakkivalon vaihtamiseen tarvii irroittaa takaluukun verhoilu. Ei se iso homma ole, mutta muoviset kiinnitysklipsit tahtoo katkeilla kovin paljon herkästi...y30harrastaja kirjoitti:Mitenkäs näissä esim. öljyjen vaihdot voiko kotipajalla itse vaihtaa vai vaatiko joku merkkivalo kuittausta?
Samoin jarrupalat ym ym perushuollot, pystyykö itse tekemään? Entä esimerkiksi polttimon vaihto? Tarvitseeko purkaa polttimon takia puoli autoa?
Mutta kaiken kaikkiaan, jos aikaa ja osaamista riittää, niin perusjutut menee ihan helposti omassa tallissa.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 62
- Liittynyt: Ma 18.07.2011 20:28
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Mersua hankkimassa
Olen hankkimassa 03-mallin E-sarjan 320 cdi mersua. Onko jotain asioita, joihin kannattaa kiinnittää huomiota? Ajomääränä ko. autolla olisi jotain 120-180 tkm. Onko vain tuossa 320 cdi:ssä nuo takana oleville sivulaseille olemassa tuuletussuuttimet, kun näyttäisi, ettei pienempi tehoisissa e-sarjalaisissa olisi tuota varustetta, vai kuuluuko nuo tuuletussuuttimet avantgarde tai elegance-varustetasoon? Entäpä nuo e-sarjalaisten mittaristot, kun niitäkin on erinäköisiä (musta- ja vaaleampipohjaisia) samoissa vuosimalleissa?
Re: Mersua hankkimassa
Tuon ikäpolven (2002-200?) automaattivaihteistoissa oli vika, että öljynjäähdyttimen kautta laatikkoöljyn sekaan pääsi glykolia. Kallis remppa. Vaadi glykolitesti tehtäväksi. Lisätietoa löytyy foorumilta esim. hakusanalla glykolitesti*.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Mersua hankkimassa
^Eikös tuo ollut juuri ensimmäiseten W211 koristen autojen ongelma?
Nykyinen : MB W638 112 CDI
Exät :MB W202 200CDI, MB E 270CDI T W210, MB W202 T 200CDI
Exät :MB W202 200CDI, MB E 270CDI T W210, MB W202 T 200CDI
Re: Mersua hankkimassa
Tässäpä tuosta glykoliongelmasta tietoa, kun pahaksi päässeenä on aika kallis homma:
Mittaustulokset:
1. 100 mg/litraa, ei aiheuta korjauksia (oletetaan kondensiovedeksi yms.)
2. 100 mg/litraa - 400 mg/litraa, vaihdetaan jäähdytin ja vääntömuunnin. Vaihteiston huuhtelu.
3. 400 mg/litra, vaihdetaan jäähdytin, vääntömuunnin ja vaihteisto. Huuhtelu.
Tämä vika koski tiettyjä Valeon valmistamia jäähdyttimiä. Mersun TSB:ssä mainitut mallit:
203.040/061/064/065/081/084/261/281/284/740/747/764
209.365/375/376/465/475
211.065/070/076/083/265/283
Niin ja ilmenee tasaisesti ajettaessa sellaisena kätevänä tärinänä/värinänä, jolloin jotain metallinpalasia on jo liikkeellä.
Mittaustulokset:
1. 100 mg/litraa, ei aiheuta korjauksia (oletetaan kondensiovedeksi yms.)
2. 100 mg/litraa - 400 mg/litraa, vaihdetaan jäähdytin ja vääntömuunnin. Vaihteiston huuhtelu.
3. 400 mg/litra, vaihdetaan jäähdytin, vääntömuunnin ja vaihteisto. Huuhtelu.
Tämä vika koski tiettyjä Valeon valmistamia jäähdyttimiä. Mersun TSB:ssä mainitut mallit:
203.040/061/064/065/081/084/261/281/284/740/747/764
209.365/375/376/465/475
211.065/070/076/083/265/283
Niin ja ilmenee tasaisesti ajettaessa sellaisena kätevänä tärinänä/värinänä, jolloin jotain metallinpalasia on jo liikkeellä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 62
- Liittynyt: Ma 18.07.2011 20:28
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Mersua hankkimassa
Kiitos tähän astisista vastauksista. Onko tuon vuosimallin mersut eli 03--> miten helposti ruostuvia? Miten nuo alustan puslat kestävät käytössä? Onko olemassa jotain kilometrimäärää, jolloin niitä alkaa menemään? Itselläni oli aikaisemmin 99-mallin 530d BMW ja vaikka alustan puslat vaihdettiin, niin takarenkaita meni kuin leipää, vaikka ajo olikin ihan normaalia, suuremmin revittelemättä. BMW:ssä tuo puslien vaihtoraja alkoi tuosta 150 tkm kohdalla, joissain autoissa jopa aikaisemmin ja ne ei ainakaan baijerilaiseen olleet halpoja alkuperäisosina, kun niitä joutui vaihtamaan toista kymmentä parhaillaan.
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: Mersua hankkimassa
No nyt on muutamia Mercedeksiä ajettu. Cdi koneinen 200 sarjalainen kulkee ihan hienosti. Varsinkin kun on tottunut vain vanhempiin autoihin.
Nyt vain pitäisi tietää haluaako vanhempaa tekniikkaa vai uudempaa. En pidä silti 270, 290 tai 300d:tä ollenkaan hunona vaihtoehtona. Tuntuu toisaalta huoltoja ajatellen turvallisemmalta.
Niin ja vielä kun osaisi kaivaa tuhansien seasta järkevän yksilön. Ruostetta näyttää olevan näissä autoissa luvattoman paljon.
Nyt vain pitäisi tietää haluaako vanhempaa tekniikkaa vai uudempaa. En pidä silti 270, 290 tai 300d:tä ollenkaan hunona vaihtoehtona. Tuntuu toisaalta huoltoja ajatellen turvallisemmalta.
Niin ja vielä kun osaisi kaivaa tuhansien seasta järkevän yksilön. Ruostetta näyttää olevan näissä autoissa luvattoman paljon.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: Mersua hankkimassa
Kiikarissa olisi nyt parikin 290TD mallia. Toinen 96 farmari ja toinen 97 sedan. Onko näissä jotakin erikoista mitä pitäisi osata tutkia tai tarkastaa?
Molemmat käyvät mielestäni normaalisti. Ääni hyttiin on aika kova varsinkin kunnolla kiihdyttäessä. Koriltaan olivat hyviä. Eikö nämäkin koneet kestä reilusti?
Molemmat käyvät mielestäni normaalisti. Ääni hyttiin on aika kova varsinkin kunnolla kiihdyttäessä. Koriltaan olivat hyviä. Eikö nämäkin koneet kestä reilusti?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Re: Mersua hankkimassa
Meiti lainaa jos sopii.. Jos ei, niin modet voi varmasti siirtää tämän täysin omaan aiheeseen.
Tarvisin vähän foorumilaisten apua/mielipiteitä auton valinnan suhteen.
Eli, tuli tuo oma ratsu myytyä kolmisen viikkoa sitten.
Kiikarissa on lähinnä ollut 320cdi w210, yks olikin jo näpeissä, mutta kerkes mennä
Vaihtoehtoisesti on kateltu myös W140, W124 ja W210(Facelift) sarjalaisten dieseleitä. C-malli ei oikeastaan ole vaihtoehto.
Yks näppärä W140 350 turbodiesel löytyis samasta kaupungista, kuin itse asustelen. Mutta kauhulla lukenut juttuja siitä, niin ei taida olla tarpeeks isot boolssit ostaa sitä
Onko se sitten oikeasti niin huono ?
Tuossa tullut esille myös ajatus, että jos bensalla kulkeva autokin voisi olla vaihtoehto. W124, W210 ja W203 oikeastaan pääasiassa. Miksei myös W202. Moottorikoon suhteen ei juurikaan ole väliä, kunhan ei sitä pienintä mallia kuitenkaan.
Tarkoitus ois päästellä talven yli sillä ja mahdollisesti myös seuraava kesä.
Mielipiteitä minkä nahkasahan seuraavaksi alle laittais. Kohtuu tuskasta ollut ettiä 3viikkoa 24/7 blocketista sellaista autoa, mikä itseä miellyttää.
Plussia, miinuksia yms.
Pitkä litania tuli, mutta toivottavasti joku jakso lukea
Tarvisin vähän foorumilaisten apua/mielipiteitä auton valinnan suhteen.
Eli, tuli tuo oma ratsu myytyä kolmisen viikkoa sitten.
Kiikarissa on lähinnä ollut 320cdi w210, yks olikin jo näpeissä, mutta kerkes mennä

Vaihtoehtoisesti on kateltu myös W140, W124 ja W210(Facelift) sarjalaisten dieseleitä. C-malli ei oikeastaan ole vaihtoehto.
Yks näppärä W140 350 turbodiesel löytyis samasta kaupungista, kuin itse asustelen. Mutta kauhulla lukenut juttuja siitä, niin ei taida olla tarpeeks isot boolssit ostaa sitä

Tuossa tullut esille myös ajatus, että jos bensalla kulkeva autokin voisi olla vaihtoehto. W124, W210 ja W203 oikeastaan pääasiassa. Miksei myös W202. Moottorikoon suhteen ei juurikaan ole väliä, kunhan ei sitä pienintä mallia kuitenkaan.
Tarkoitus ois päästellä talven yli sillä ja mahdollisesti myös seuraava kesä.
Mielipiteitä minkä nahkasahan seuraavaksi alle laittais. Kohtuu tuskasta ollut ettiä 3viikkoa 24/7 blocketista sellaista autoa, mikä itseä miellyttää.
Plussia, miinuksia yms.
Pitkä litania tuli, mutta toivottavasti joku jakso lukea

xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Re: Mersua hankkimassa
Nojoo, auto löytyi. Farmari Väyrynen -00 320cdi avantgarde tuli löydettyä.
Yksi omistaja, reilu 200tkm mittarissa, hopea, varusteina mm. navi ja ilmastoidut penkit yms. Dokumenttejakin tuli nippu mukaan..
On muuten kohtuu kivempi ajettava entä satalankku, eipä siinäkään mitään vikaa ollut, mutta kyllä väykky tuntuu paljon paremmalta
Ja tietoisku, ajotietokoneen mukaan 980km matkalla menovettä kului 6.2l/100km.
Yksi omistaja, reilu 200tkm mittarissa, hopea, varusteina mm. navi ja ilmastoidut penkit yms. Dokumenttejakin tuli nippu mukaan..
On muuten kohtuu kivempi ajettava entä satalankku, eipä siinäkään mitään vikaa ollut, mutta kyllä väykky tuntuu paljon paremmalta

Ja tietoisku, ajotietokoneen mukaan 980km matkalla menovettä kului 6.2l/100km.
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86