Moro!
Tässä ajellut muutaman kuukauden w210 farkulla vm 2001 varustettuna 220cdi koneella. Kilometrejä taulussa n 300tkm, todellisia en tiedä. Kukat kukkiii komeesti nyt pellissä ja emännän ruukuissa, meikattu oli hyvin ostettaessa.
Tuli pistettettyä kärry perään ja sai siten aikaiseksi mielenkiintoisen efektin lähdettäessä risteyksestä liikkeelle, pahemman sorttista kengurubensaa. Veto tuntuu loppuvan kun seinään kun tulee sitten taas, sekunnin kahden välein ykkösvaihteella. Liikkeellelähtö tuntuu onnistuvan paremmin mäkivaihteilla 1-> 2 -> D. Rekisteriotteessa olevaan 2tn kärryä en kyllä viitsisi lähteä vetämään.
Mistä lähteä etsimään ongelmaa? Peräkärryn tunnistus pistokkeessa tuntuu olevan jonkinlainen, vilkut ainakin pelaa vikamoodissa jos 12 -> 7 muuntimen jättää kiinni ilman kärryä. Carsoft on saatavilla. Löytyisikö sillä jotenkin viitteitä?
Muita mielenkiintoisia oireita: välillä jos pitempää pysynyt jarrulla paikallaan D-päällä, tuntuu että 'kytkin' luistaisi liikkeelle lähdettäessä, tapahtuu kerran viikossa. Lisäksi toi kulutusmittari näyttää käytännössä 1.5L/100km liian vähän, viimeisin lukema 3,9l/100km 120 km matkalle n 80km/h keskinopeudella...
EDIT 13.7.2011: Toisella kärryllä ei mitään ongelmia. Eli viittaa vahvasti kärryn sähköihin. Toinen kärry oli jarrullinen ja massaa kyydissä huomattavasti enemmän kuin ongelmakärryllä.
Kärry perässä kengurubensaa
Kärry perässä kengurubensaa
Viimeksi muokannut JustusV, Ke 13.07.2011 20:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
S210 220 CDI aut 2001
Re: Kärry perässä kengurubensaa
Oletko kokeillut vetää kärryä ilman luistonestoa?
Re: Kärry perässä kengurubensaa
Peräkärryn sähköt on jotenkin sekaisin. Mulla oli samoja oireita w202:ssa-99 pv:n kanssa. Huono kosketus töpselissä aiheutti juuri kuvailemiasi oireita.
Kumma kyllä, w 211 sietää samaa valovikaista kärryä ilman oireita. Kertoo vaan näytöllä, mitä on pimeenä.
Kumma kyllä, w 211 sietää samaa valovikaista kärryä ilman oireita. Kertoo vaan näytöllä, mitä on pimeenä.
Re: Kärry perässä kengurubensaa
Niinkuin edellä kerrottu, kärryn sähköt sotkee lootan. Mulla teki aivan saman, kun toinen etuparkki lensi mäkeen ja lampun piuhat sytivät oikosulkua. Loota arpo mitä sattuu ja meinas jäädä rautakauppareissu tekemättä. Kun tajun nykästä käeeyn piuhan irti, taas mentiin niinku ei mitään.
Se on muuten yks ¤#&¤#%# ihme, ettei noita kärryjen sähköjä vaan viititä tehdä kunnolla. Lankomiehen uuden kärryn sähköt rupes ryppyileen jo toisen avuonna ostamisesta. Mutta samoin veikeesti kun edellä; toisessa autossa kaikki toimi, toisessa ei.
Edit: tuohon laatikon luistoon; ootako koska tarkistanu/vaihtanu lootan öljyt? D:llä pidettäessä öljyt lämpenee, ja sattaa ruveta oireileen jos sitä on liian vähän tai alkaa olemaan kuraa...
Se on muuten yks ¤#&¤#%# ihme, ettei noita kärryjen sähköjä vaan viititä tehdä kunnolla. Lankomiehen uuden kärryn sähköt rupes ryppyileen jo toisen avuonna ostamisesta. Mutta samoin veikeesti kun edellä; toisessa autossa kaikki toimi, toisessa ei.
Edit: tuohon laatikon luistoon; ootako koska tarkistanu/vaihtanu lootan öljyt? D:llä pidettäessä öljyt lämpenee, ja sattaa ruveta oireileen jos sitä on liian vähän tai alkaa olemaan kuraa...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Kärry perässä kengurubensaa
Sai luettua vikakoodit. P2500 ja P220A.
Eli sotkeeko huonosähkönen kärry anturit lootassa? Viat on tullu kk sisällä viime luvusta. No kärry lähti appiukolle takas niin ei voi kokeilla...
Kesälomat alko niin pitää sovittaa tuo laatikon pohjalevyn avaus, kybin ja liittimen vaihto ja öljyjen laitto johonkin väliin.
Eli sotkeeko huonosähkönen kärry anturit lootassa? Viat on tullu kk sisällä viime luvusta. No kärry lähti appiukolle takas niin ei voi kokeilla...
Kesälomat alko niin pitää sovittaa tuo laatikon pohjalevyn avaus, kybin ja liittimen vaihto ja öljyjen laitto johonkin väliin.
S210 220 CDI aut 2001